Spring naar bijdragen

11 februari 2007

Mick

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat kan zeer zeker gebeuren, Stien, en het gebeurt ook regelmatig. Dat is weer die beperking van alleen maar schrijven. Af en toe heb je het idee dat je hier een roman moet schrijven om duidelijk te maken wat je wilt zeggen. Maar tegen de tijd dat die af zou zijn heb je dikke kans dat er heel andere, nieuwe mensen op het forum zitten en je eigenlijke 'publiek' al lang gepensioneerd achter de geraniums zit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Gefeliciteerd Twan met 4 weken droog...harstikke goed man...blijf doorgaan...

@ Jos
In plaats van de motieven van anderen te bekijken waarom ze bepaalde dingen doen is anderen toelaten om mij te helpen mijn redding geweest... ik stond altijd sceptisch tegenover mensen die mij wilden helpen en vertrouwde niemand...in de meetings hoorde ik mensen delen over hoe hun leven was toen ze nog dronken , wat ze aan hun probleem gedaan hadden en waar ze nu zijn...en ik kon mezelf identificeren met de verhalen van anderen....toch duurde het nog een tijdje voordat ik toegaf dat ik de strijd tegen alcohol en drugs verloren had...toen ik net als hen dat ook kon toegeven begon de bevrijding van de obsessie...maar ik was ook bang want ik begaf me op terrein waar ik nog nooit was geweest...en ik ben bang voor nieuwe dingen en bang voor mensen...stapje voor stapje begon ik naar mensen toe te lopen en te leren vertrouwen te beginnen met mijn sponser...en ik zag langzaam dat al mijn angst onterecht was voor het nieuwe... mijn sponser vertelde me in het begin dat wat ik zie op mijn radar-beeld zeer beperkt is...het enige wat ik zag was ellende en angst...door te werken aan de stappen werd het radar-beeld groter en groter en opeens begon ik dingen te zien en mee te maken die ik niet voor mogelijk hield...de obsessie om te drinken en gebruiken verdween..de kramp in mijn buik iedere ochtend verdween...ik stopte met bijten op mijn nagels...de relatie met mijn partner en kinderen begon te groeien, het vertrouwen naar mij toe begon weer toe te nemen , andersom begon ik andere mensen ook meer te vertrouwen , periodes van rust in mijn hoofd die ik nog nooit had meegemaakt, lachen vanuit mijn buik en veel lol hebben met anderen zonder argwanend of onder invloed te zijn..... en ik leer andere mensen te helpen met hetzelfde probleem als ik zonder er wat voor terug te verwachten (en dat is lastig want van huis uit ben ik een grote egotripper) want als ik mijzelf herken in jou en ik help je dan help ik mijzelf ook...dit alles begon voor mij door simpelweg te luisteren en te doen wat ik nog nooit gedaan had...als ik mijn leven anders wil dan moet ik me op een andere manier gedragen dan als ik deed..
Alles wat goed is voor mijn gezin is automatisch goed voor mij want ik ben onderdeel van mijn gezin...en hetzelfde geldt voor de AA...ik ben een onderdeel van een groter geheel...ik sta niet los van de rest als een eiland...dat dacht ik vroeger wel...en als ik een bijdrage kan leveren aan het grotere geheel dan help ik mijzelf automatsich want ik ben ook onderdeel van het grotere geheel...andersom geldt dat als ik puur voor mijzelf bezig ben om alleen mijn eigen doelen en behoeften na te jagen krijg ik conficten en ruzies met andere mensen...en als anderen dat ook zouden doen dan zouden er alleen maar conflicten zijn en dat is gelukkig niet zo...

Anyway..genoeg nagedacht (moet ik ook niet teveel doen hahahaha..komen alleen maar problemen van hahaha) en gedeeld..

Iedereen een hele fijne dag toegewenst.... en nogmaals Kohtje gefeliciteerd....jouw naam is niet zonder toeval...

Onderstaand is een mooie belofte in het Big Book en ik ben blij dat ik in het proces zit...ik heb geen idee waar ik ga uitkomen en dat maakt ook niets meer uit...alles is beter dan het was..

----

Among them you will make lifelong friends. You will be bound to them

with new and wonderful ties, for you will escape disaster together and

you will commence shoulder to shoulder your common journey. Then

you will know what it means to give of yourself that others may survive

and rediscover life. You will learn the full meaning of "Love thy neighbor

as thyself."

-- Alcoholics Anonymous, pages 152, 153

----

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, 4 weken, proficiat.:musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:

Het regent hier in de Achterhoek de hele tijd al pijpestelen.
Dat is verder niet zo erg, maar ik heb mijn man vanmorgen een half uur voor de deur laten staan met de dogs in de regen.
Ik slaap altijd met oordoppen in en mijn man was de sleutel vergeten.
Hij kon me niet wakker krijgen, zielig hé
Alledrie drijfnat.

Mijn eerste autootje was zo'n vierkant bakkie, een nsu. Toen hij naar de sloop ging was ik ook zeer emotioneel.

Luna, leuk je weer te "horen". Alles goed?

Stien, hier heb je ook een :present:, geniet er maar lekker van.:D

Anna, hopelijk voel je je vandaag weer een beetje beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos,
het leven bestaat uit geven en nemen.
maar ook uit liefde en haat.
Geduld en ongeduld
Geluk en verdriet.

Als je het geduld hebt, om liefde te geven, zul je pas het geluk ontmoeten.
Daarvoor moet je wel eerst om jezelf gaan geven,
want iemand die niet van zichzelf kan houden,
Heeft een ander weinig te geven.

Zorg dat er balans komt in je leven,
dat je de rust krijgt om van kleine dingen te kunnen gaan genieten,
want veel kleine mooie dingen, maken ook een groot geheel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een fijne zondag allemaal!

Ik had vanmorgen wat moeite met het forum, lezen ging nog, maar als ik inlogde lukte het niet een berichtje te plaatsen, en op een gegeven moment kon de pagina niet weergegeven worden. Vreemd.

Jos, ik ben blij dat andere mensen je al antwoord hebben gegeven op je vraag. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Je zou kunnen zeggen dat een zekere mate van egoïsme er wel wat mee te maken heeft als je iets voor een ander doet. Je voelt je er immers zelf prettiger door, het geeft een goed gevoel, en soms krijg je er iets voor terug. Als dit de hoofdredenen zijn om iets voor een ander te doen, dan heb je inderdaad gelijk en zijn de motieven egoïstisch.
Maar ik denk dat dat voor de meeste mensen niet opgaat. Je doet iets voor een ander omdat je om die ander geeft, omdat je met die ander te doen hebt, omdat je wil helpen, onbaatzuchtig. En het is heel mooi dat je daar zelf dan ook een goed gevoel van krijgt. Iemand blij maken roept blijdschap op. Heerlijk toch?

Twan, gefeliciteerd met je 4 weken! Weer op de goede weg.:present:

Fran, het was geen bewuste keuze nu pas dat boek te gaan lezen, ik had gewoon nog een aantal boeken liggen die ik eerst uit moest lezen, en toen kreeg ik van mijn kinderen ook nog twee boeken met Kerst. Kon ik natuurlijk niet maken om die niet eerst te lezen.
Maar achteraf ben ik er blij om, want ik denk dat ik een paar maanden geleden er inderdaad nog niet aan toe was om dat boek te lezen zoals ik het nu lees. Het is inderdaad heel confronterend. Maar tot nu toe (ik ben nog pas aan het begin) werkt het ook wel heel verhelderend voor mij. Bedankt voor de tip!

Het is hier rotweer, dus ik kruip vandaag lekker met mijn boekje in een gemakkelijke stoel. Misschien ga ik zometeen wel een DVD kijken. Echt weer voor een rustige zondagmiddag binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kohtje, zo kan het ook.
Maar ik schreef het eigenlijk recht uit mijn hart
en dat gevoel kwam zo bij me op.

Ik zal een voorbeeld geven:
Door mijn paniekaanvallen kon ik nooit lang boodschappen doen,
altijd dat vluchtgedrag.
Nu kan ik, ja dat klinkt misschien raar,
Genieten van een hele rij mensen voor me bij de kassa,
omdat ik nu niet meer naar wordt en rustig blijf.
Dat is voor mijn zo'n mooi geschenk,
dat ik in zo'n lange rij gewoon een beetje gelukkig kan worden.

Dingen waar je normaal niet bij stilstaat
en die voor een ander heel gewoon zijn.

Als je gezonde kinderen hebt,
is het zo gewoon.

Als een vreemd kind naar je lacht en je begroet,
is dat zo gewoon.

Als je een leuke baan hebt en leuke collega's
is dat zo gewoon.

Als je je ouders nog hebt als je 50 bent,
is dat zo gewoon.

Laat het leven geen gewoonte worden,
maar geniet echt van de kleine dingen.

Met een kater zal dat niet lukken,
ook al was dat zo gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet ongewoon Marion. Juist bezig zijn met je handen met iets waar je je hoofd niet bij hoeft te gebruiken, geeft de rust om te filosoferen. Je kunt niet op een stoel gaan zitten met het vaste voornemen om nu te gaan filosoferen, want dan lukt het niet. Geen enkele zinvolle gedachte komt in je hoofd op. Juist tijdens eenvoudige bezigheden krijgt je verstand de rust en de ruimte om na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...