Spring naar bijdragen

12 februari 2007


Twan

Aanbevolen berichten

Even iets anders, ik heb zo het e.e.a. gelezen hier op het forum en vroeg me af : zijn er meer mensen die net als ik alleen 's avonds hebben gedronken? Ik geloof namelijk zeker dat ik het geluk heb dat ik overdag nooit een druppel op heb. Voor mij zijn alleen de avonden dus moeilijk. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om heel de dag die drang te hebben..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mick, sorry dat ik je vergeten was, proficiat.
Hier een extra kadootje:musicnote:

Sabine, fijn dat je er even lekker tussenuit bent geweest.
In mijn vorige huwelijk had ik ook zo'n schoonmoeder,
mijn man was duidelijk haar lievelingskind.
Je komt dan echt tussen twee vuren te staan
en dat helpt niet echt voor je relatie en je alcoholprobleem.

Ariel, heb je je kleinkind al gezien op de foto.?
Lijkt ie op opa?

Ik ben gewoon een simpele trui voor mezelf aan het breien.
Ik heb zolang niet meer gebreid, moet er helemaal weer inkomen,
ik zie het meer als bezigheidstherapie.
En het werkt ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Nu kun je er voorlopig weer even tegen. Wel een luxe hoor. Voor je weg ging wenste ik je prettige dagen, maar werd daarna enorm onzeker. Ik wist nl niet waar je heen ging, voor ontspanning of detox? Ik kon het niet terug vinden, volgens mij had je het niet vermeld. Stel je voor, jij voor detox en ik zeg hele fijne dagen. Nou ja je hebt genoten ook al heb je het niet droog gehouden. Nu back to reality en die kan soms hard zijn.
Op verdere problematiek wil ik nu even niet ingaan, maakt te veel gevoelens bij mij los en ik moet over een klein uurtje naar mijn werk. Dus wil het koppie helder houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Butterfly,
Ik dronk ook alleen 's avonds en 's nachts en dat heeft inderdaad voordelen. Bij mij begon de trek pas 's avonds om een uur of negen, of een wijntje bij het eten daarvoor. Ik was daar gek genoeg ook altijd heel strikt in, zelfs op vakantie nooit 's middags een drankje, altijd alleen maar 's avonds. Waarschijnlijk dacht ik dat ik het daarmee in de hand had... :(
Iedereen heeft andere 'trigger'momenten, en het lijkt me inderdaad nog lastiger als die ook overdag plaatsvinden. Ik ben overdag veilig, ik hoef echt pas in de avond op te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik zit samen met een zoon ziek thuis, en de andere zoon die wel naar school is, is het daar helemaal niet mee eens. Hij heeft de laatste tijd de neiging zich nogal te bemoeien met dingen die helemaal zijn zaak niet zijn. Lastig hoor! Ik denk wel eens dat hij beter op zichzelf zou kunnen gaan wonen, maar dat is zo duur hè. Waar wij wonen ben je gek als je als student een peperdure kamer gaat huren, terwijl je dicht genoeg bij je school woont. En het is zo gemakkelijk als je potje gekookt wordt en je was gewassen.

Mick, gefeliciteerd met 10 weken ADB en NDB. Ariel, jij ook met 7 weken en Sabine met 8 weken. En verder iedereen die ik misschien vergeten ben, ook gefeliciteerd!

Butterfly, mijn berichtje bij Wie is wie is wat moeilijk terug te vinden, dus daarom vertel ik je maar even zo dat ik ook altijd 's avonds dronk. Het begon bij mij tussen vijf en zes uur 's middags, als ik het eten klaar ging maken, en dan ging ik door tot ik naar bed ging. Mijn moeilijke tijd begon dus om vijf uur. Op een gegeven moment merkte ik dat ik om 22.00 uur het ergste gehad had, dan zakte de trek weg, en die wetenschap scheelde een stuk. Ik heb echt tijden naar die 22.00 uur toegeleefd.

Maak er een mooie dag van vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosie:

Alles was bij mij een 'trigger'... Ik was een gewoontedrinker. Maar er waren natuurlijk altijd wel aanleidingen om meer te drinken:

Als het heel gezellig was, of als het heel ongezellig was.
Als ik iets te vieren had, of juist helemaal niet.
Als ik vrolijk was, als ik verdrietig was.
Als ik ergens tegenop zag, als ik iets achter de rug had waar ik tegenop zag.
Als ik boos was, als ik blij was.

Kortom, er was eigenlijk altijd wel een aanleiding waarom ik het 'verdiende'.
Maar dan wel pas 's avonds! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Twan

Alles was bij mij een 'trigger'... Ik was een gewoontedrinker. Maar er waren natuurlijk altijd wel aanleidingen om meer te drinken:

Als het heel gezellig was, of als het heel ongezellig was.

Als ik iets te vieren had, of juist helemaal niet.

Als ik vrolijk was, als ik verdrietig was.

Als ik ergens tegenop zag, als ik iets achter de rug had waar ik tegenop zag.

Als ik boos was, als ik blij was.

Kortom, er was eigenlijk altijd wel een aanleiding waarom ik het 'verdiende'.

Maar dan wel pas 's avonds!


Ik zou dit zelf geschreven kunnen hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal,
Even een paar vergissinkjes uit de weg ruimen:
@sneeuwwitje: Rosie was naar de thermen geweest, niet ik (helaas). Maar om nog even terug te grijpen op een paar dagen geleden: wat ontzettend mooi dat je nog zo'n bericht naar je ouders kon sturen en dat je ouders zo'n hartverwarmende reactie gaven.
@Anna: Ik sta morgen 'pas' zes weken droog (de 'idem dito' aan Ariel betekende 'ook gefeliciteerd'), maar ik ben hard onderweg naar de 8 weken. Dank je!

@Rosie: Rationeel kan ik het allemaal wel benaderen. Maar angst is natuurlijk niet rationeel. Ik ben pas voor het eerst gaan vliegen op mijn 25e en telkens redelijk korte afstanden (Kreta, noord afrika). De laatste keer was een vlucht van 14 uur. Ik heb me altijd voorgenomen om angst geen handicap te laten worden, en dwing mezelf om de angst te doorleven (mijn voorbeeld in deze was mijn moeder, zij heeft zich de afgelopen 30 jaar opgesloten in huis vanwege 'alles-angst', en haar leven beperkt zich aldus tot het huishouden). Ik laat me er dus absoluut niet door stoppen, maar de volgende keer mogen ze me wel knock-out slaan of verdoven, een soort van A team aanpak van BA :)
Ik vind het een uitermate onnatuurlijke ervaring om in een metalen toestel 10 kilometer boven de grond door het luchtruim te sjeesen met een vaart van 1000 kilometer per uur. Zolang er geen turbulentie is gaat het wel, en overdag vliegen (zodat je ziet wat er gebeurt) helpt ook, en ik heb ook altijd mijn gordeltje om en zit bij de vleugel. Maar toch...ik heb een beetje teveel National Geographic gekeken, en programma's over planecrashes gezien (geen goed idee wanneer je al vliegangst hebt). Iedere keer is het weer angstig. Ik laat me er niet door weerhouden, het is alleen *** wanneer je in de lucht hangt.
Lekker uitgebubbeld, en schoonmoeder idiotie achter je gelaten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ariel,dit moet toch het mooiste plaatje zijn wat je geopend hebt op je computer.

Ik zou nu wel als een gek naar Nederland willen en mijn kleinkind in de armen willen hebben.
Lijkt me heel moeilijk voor jullie, dat wachten.
Maar van de andere kant, weet je dat je een gezond kleinkind hebt en dat is het wachten waard.

Mieke, eerst dacht ik zal ik dit weghalen, want het zal voor jou wel moeilijk zijn, omdat je pas je kleinzoon hebt verloren. Ik hoop dat ik je niet te zeer gekwetst hebt hiermee, maar zonder dit berichtje zul je er ook wel telkens aan denken. Sterkte meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sabine, het maakt ook helemaal niet uit, 6 of 8 weken. Iedere dag dat je niet drinkt is een grandioze prestatie. En het mooie is dat je ook niet meer hoeft te doen, dan vandaag niet drinken. Geen zorgen over morgen, volgende week, volgende maand, een verjaardag, Kerstmis. We hoeven allemaal alleen maar vandaag niet te drinken, en meer kunnen we vandaag ook niet doen.

Ariel, leuk knulletje. Persoonlijk vind ik dat je bij een baby nog absoluut niet kunt zeggen waar hij op lijkt, maar dat zullen veel mensen vast niet met me eens zijn.

@Knuffie, 4 kinderen zou voor mij ook een beetje veel zijn. Maar ik herken je gevoel. En het mooie is dat je kinderen altijd precies even lief en schattig blijven, hoe groot ze ook worden, en al plak je ze regelmatig met liefde achter het behang.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
visje

Ariel, wat een prachtige foto en wat een mooi kereltje! Lijkt hij op jou?



Ik zie wat gelijkenissen met mijn zoon. En ik ben niet de enige die dat zegt. Ik ben het met Anna eens dat je eigenlijk vaak niet zo goed kunt zien op wie een baby lijkt. Het is mijn eerste indruk.
Ik was eigenlijk van plan om nu naar Nederland te gaan maar ik wacht tot we samen kunnen reizen. Helaas is de situatie in Brazilië geweldadig hoewel ik er zelf nooit last van heb gehad en er ook nooit getuige van ben geweest maar ik zou het mijzelf nooit vergeven als ik zou gaan en er zou hier in huis iets gebeuren. Als ik ga is mijn vrouw alleen want de kinderen zijn de deur uit.
Het is natuurlijk wel zo dat het meeste geweld zich afspeelt in de drugswereld en dan nog met name in steden als Rio de Janeiro en São Paulo, maar toch....

Mijn zoon en schoondochter houden ons voortreffelijk op de hoogte met het reilen en zeilen van ons kleinkind.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...