Spring naar bijdragen

12 februari 2007


Twan

Aanbevolen berichten

Vannacht van het zuidwesten uit regen, verder aanhoudend zacht.

Het is op de meeste plaatsen nog droog, het klaart zelfs af en toe op. Wel neemt de bewolking vannacht snel toe. Halverwege de nacht begint het te regenen, het eerst in het zuidwesten van het land. Het minimum ligt rond de 5 graden. De wind is zuidwest, matig, kracht 3 tot 4, aan zee waait het af en toe krachtig, 6 Bft. In de ochtend passeert een frontale storing, in de avond een klein lagedrukgebiedje. Vanochtend valt er nog regen. Vanmiddag en vanavond is de neerslag wat buiiger van karakter, er is daarbij ook kans op een klap onweer. Met een middagtemperatuur van bijna 10 graden is het aanhoudend zacht. De wind is matig, 4, aan zee en op het IJsselmeer krachtig, 6 Bft, eerst uit zuid tot zuidoost later op de dag uit zuid tot zuidwest. Ook dinsdag vallen eerst nog enkele buien, in de loop van de dag klaart het wat op en wordt het overwegend droog. Het minimum ligt rond de 5, in de middag wordt het zo'n 8 graden. Er staat een matige westelijke wind, kracht 4, aan de kust waait het vrij krachtig of krachtig, 5 tot 6 Bft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen, ook hier grijs weer. Ik heb maar een gezellig plaatje opgezet. Even een bakkie leut.
Mijn zoon is weer eens zijn eten vergeten. Ik ga het zo maar weer brengen . Het idee dat ie de hele dag op een lege maag moet doorbrengen vind ik toch ook weer sneu. Alhoewel ik veel op deplanning heb staan, moet dat eerst maar even. Mijn middelste dochter heeft zo hard gister meegeholpen met het klussen in haar zus d'r kamer dat ze huilend in de klas zat vanmorgen van de moeheid. Ik vond het zo aandoenlijk, ik heb gezegd dat als het echt niet gaat ik haar wel ophaal.
Goed, ik ga maar eens. Allemaal een fijne en droge dag.
@ Sneeuwwitje, goed hoor gisteravond om jezelf af te leiden met breien. Is het mooi geworden of heb je uit frustratie veel steken laten vallen?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag hoop ik voor allemaal,

Gisteravond zat ik nog even wat mee te lezen op een rustig forum en ik kon op een gegeven moment m'n ogen bijna niet meer openhouden. Vlak voordat Jos begon over een beetje zeuren om wakker te blijven was ik al afgehaakt en om half tien lag ik al te ronken. Heerlijk geslapen en vanmorgen om zes uur nog moeite om wakker te worden. Maar nu, na twee bakkies koffie, kom ik langzaam op gang.

Gisteren middag zijn we naar de verjaardag van een broer van me geweest. Hij wordt vandaag 40 en er zaten vooral veel leeftijdgenoten van hem in de kamer. Ze hadden het erover dat ze nu toch wel oud werden, hoor. 40 jaar... poeh hé, een hele leeftijd... Mijn vrouw en ik zaten daarbij en keken elkaar eens aan en moesten er wel een beetje om glimlachen. Bij elk tiental dat je haalt heb je het idee dat er ineens een heleboel gaat veranderen, terwijl we weten dat alles gewoon doorgaat. Maar we voelden ons toch ineens wel een beetje ouwetjes. Gek hoor, terwijl we maar zo'n tien jaar ouder zijn. Misschien verandert er dan toch wel wat in de loop van de jaren, namelijk dat het niet zoveel meer uitmaakt hoe oud je bent. Ik heb voor mezelf het gevoel dat ik nu net begonnen ben met leven en niet dat er al zoveel jaar achter me ligt.

Mijn vrouw heeft gisteren een CD-tje voor me gebrand van Xavier Rudd die ik zaterdagavond laat in bed op de wekkerradio hoorde vlak voor ik insliep. Ik was daar helemaal weg van en met moeite de naam onthouden. Net zat ik even te schilderen met die muziek erbij en nog steeds vind ik het erg mooie muziek. Die helpt mij wel met echt wakker worden. Dus ga ik nu weer verder met schilderen om nóg wakkerder te worden.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal:

Vandaag 10 weken. Dat gaat lekker en eigenlijk met niet al te veel moeite. JAAA, IK LET OP!

@kohtje:
Wat een leuke muziek zeg, had nog nooit van hem gehoord... leuk. Het is een beetje 'ouderwets' in een nieuw jasje. Hij heeft een eigen herkenbare stijl. Daar hou ik wel van. Zo heb ik onlangs de CD van JJ Cale en Eric Clapton (hebben samen een cd gemaakt) gekocht, jaja dat is dan echt ouderwets, maar ik blijf ze (vooral JJ Cale) erg goed vinden.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, Mickey, van harte zeg. Goed bezig zo. En wat die muziek betreft, ik ben het helemaal met je eens. Goed dat je Cale en Clapton nog weer even noemt. Ik hoor zo vaak wat en denk dan: dat wil ik ook wel hebben, maar vergeet het ook net zo snel weer:o Maar ja, zo groeit de verzameling CD's ook weer niet zo heel snel. Dan weet ik ook niet meer wat ik moet draaien als er teveel tegelijk komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal. Vandaag begint de laatste dag van week 7 en die zal wel droog blijven. Net als in Nederland regent het hier als een gek en dat al sinds einde gisterenmiddag. Het laagste gedeelte van de stad zal wel weer blamk staan. Het is maar 20 graden en dat is echt fris in Brazilië als je iedere dag rond of boven de 30 gewend bent.

Iedereen veel sterkte vandaag.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ariel:

Heb je dan op z'n minst ook last van muggen?
Gisteravond werd ik een uur of wat wakker gehouden door een mug. Het moet ook niet gekker worden. Eén van de enige voordelen van de winter was toch dat die beesten er niet waren? Volgens mij heb ik 'm (sorry haar, alleen de vrouwtjes steken) tegen m'n oor naar de eeuwige jachtvelden geslagen.

7 Weken, hartstikke goed, man! Proficiat! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Mick: Proficiat!!! Ben je ook nog steeds NDB? Want dat is een dubbele felicitatie waard. Nu ik gestopt ben met drinken vind ik nog enige 'houvast' in mijn nicotine verslaving. Ik vind het een enorme prestatie van je dat je tegelijkertijd bent gestopt met beiden!
@ Twan: Jouw oor fungeert als een eeuwig jachtveld voor vrouwtjesmuggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sabine:
Dank je wel. Ja, ook nog steeds NDB... maar zoals ik al eens eerder beschreef gaat dat vrijwel vanzelf (wonder boven wonder). Heb voorheen meerdere stoppogingen gedaan, vreselijk.. Dus ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, het is echt een rotverslaving. Op de 1 of andere manier heb ik nu die beruchte klik gemaakt en hoef ik er niets voor te doen. Dat is alles.

Alles op z'n tijd hoor, Sabine :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had afgelopen herfst toen ik in Brazilie was enorm veel last van muggen. Nu ben ik altijd al een lustobject geweest voor vrouwtjesmuggen, maar in brazilie bleek ik een waar feestmaal te zijn voor de stekebeesten aldaar. Ik heb hele supermarkten leeggehaald aan antimuggenspray/melk/kaarsen, en nog raakte ik de tel kwijt na een beet of 60.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, ik geloof niet dat het echt afhankelijk was van een jaargetijde...Maar ik weet sowieso niet of ik nog snel terugga, ik heb vliegangst en de vorige keer had ik 10 uur turbulentie. Ik heb 10 uur lang met gebalde knuistjes en tranen in mijn ogen in het vliegtuig gezeten, terwijl mijn vriend me continu vertelde dat het volkomen normaal was. Toen we geland waren zei hij echter dat hij nog nooit zo'n turbulentie had meegemaakt. Dat mensen gingen bidden in het vliegtuig hielp mijn gemoedsrust ook niet echt overigens...Ik had zin om heel pauselijk de grond te kussen toen in het weer onder mijn voeten had...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine, vliegangst en dan zo'n lange vlucht maken. Overigens heeft jouw vriend het wel heel subtiel aangepakt en ik had zeker de grond gekust!
Ik heb ook zo'n vliegangst, maar naar een tijdje ben ik het weer vergeten. Als het dan weer zo ver is, denk ik oh ja en krijg ik het weer op m'n zenuwen. Maar ik ben nooit de enige heb ik gemerkt, en dan te bedenken dat ik nooit erg ver vlieg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sabine:

Ja, vreselijk he die vliegangst. Ik heb regelmatig gevlogen, maar iedere keer werd het erger. Ik haat dat gevoel. Ik vind het wel erg dat ik hier last van heb en vind het een enorme beperking, aangezien ik graag nog naar een aantal landen wil in mijn leven. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik gestopt ben met drinken... Het maakt me sterker en minder angstig.
Voorheen ging ik standaard dronken het vliegtuig in en stond 's morgens vroeg op Schiphol tussen alle Engelsen en Ieren mee te kantelen. Nu geloof ik daar niet meer in. Hoe nuchterder, hoe minder angstig.... maar dan moet je wel al een tijd nuchter zijn is mijn ervaring. Dat gaat niet van de 1 op de andere dag. Het zal niet alle angst weg nemen, want het is natuurlijk niet alleen de alcohol, maar het zal zeker helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rosie
Elke keer walg ik zo ontzettend van haar, dat ik spontaan een fles wijn wil leegdrinken en ik ben er nog niet achter hoe ik mijn gevoelens ga aanpakken.


Hier is het kontakt met schoonouders inmiddels verbroken....
Ik zeg niet dat dat de juiste en beste oplossing is, maar het geeft wel een hoop rust ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...