Spring naar bijdragen

fijne valentijnsdag gewenst


lucas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het raarste vind ik, dat mijn man helemaal niet in de gaten heeft, dat ik zo aan het vechten ben tegen de alcohol. Hij drinkt bijna nooit, dus kan zich daar natuurlijk ook geen voorstelling van geven.
Daarbij heb ik een pluspunt, vind ik zelf ahmmm. Ik ben bijna nooit chagerijnig, daarom zal hij het ook wel niet merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, dat denk ik ook. Heel herkenbaar, want dat deed ik ook altijd. Maar nu je dat van jezelf weet, hoef je er niet aan toe te geven, hoe moeilijk dat ook is.

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik ga over dit soort dingen altijd eindeloos lopen piekeren, en op een gegeven moment wil ik die gedachten stop zetten. Nuchter is dat heel moeilijk. Maar ik heb gemerkt dat vervelende berichten, na een avond piekeren en een nacht slecht slapen toch een soort van bezinken, zodat je er de volgende dag iets anders tegen aan kijkt, en beter in staat bent een plan te bedenken. Vroeger kon ik dat niet, omdat ik dan iedere avond tot dat gesprek veel teveel dronk van de zenuwen. En dan zat ik daar met hoofdpijn en de bibbers en liet glad over me heen walsen. Nu kan ik van tevoren bedenken wat ik kan zeggen, en ik ben beter in staat me te verdedigen. Een beetje dan, want ik ben nog steeds te bang. Maar het feit dat je rustiger bent, en nuchter over de situatie na hebt kunnen denken, helpt wel. Probeer het meid, je kunt het. Brei en strijk je maar een ongeluk, dat helpt ook.

Lucas, ben je zo'n ladykiller? En vindt Maria dat leuk?

Ziza, ik snap eigenlijk niet goed wat die seksuele relaties ermee te maken hebben? Tenzij je ze dronken aangegaan bent misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, veel plezier.

Anna, ja het viel me op dat ik gelijk daarna naar alcohol verlangde. Ik zal toch dat patroon moeten doorbreken en dat ben ik ook van plan. In ieder geval weer wachten tot 20.00 uur, want dan zijn de winkels dicht. Het is inderdaad op dit moment voor mij een valkuil om bier of w.w. in huis te hebben, want dan ga je toch eerder in de fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Jos, hartverscheurend boos ben ik op je...
Weltrusten.

Marion, tel tot 100.000, ga knikkeren, punniken, lezen, puzzelen, rondjes lopen, de koelkast schoonmaken, verleid je man of beter nog laat je verleiden, nou ja ik verzin ook maar wat. Doe iets als je maar niet gaat drinken.

Ik ga nu, misschien tot straks, doeiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proberen niets in huis te hebben Marion. Dat heb ik ook gedaan, na drie maanden zelfs nog. Als je man niet drinkt zal hij er geen moeite mee hebben. En onverwacht bezoek heeft pech.
En kom maar gewoon hier schrijven hoor, wij snappen wel dat het moeilijk is op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Marieke, bij mij moeten ze wel helpen met afwassen en zo. Die kamers zijn ook vaak een puinhoop hoor, maar ik vind ook dat ze dat zelf moeten doen. Wel bied ik ze in de vakantie vaak aan om het een keer samen te doen. Dat is gezelliger, en dan kan ik ze meteen wat tips geven hoe ze het aan moeten pakken. Want als je iets bijna nooit doet, ben je er ook niet handig in.
Kun je niet met je man bespreken dat hij moet helpen in huis, al is het alleen maar de vaat? Het maakt misschien meer indruk als niet jij het tegen hem zegt, maar zijn vader. En hetzelfde geldt voor het zoeken van een baantje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje ik zal mijn man maar niet verleiden, want die zit voetballen te kijken.
Verkeerde moment.

Marieke, goed dat je nog steeds naar de AA gaat.
Ik zit ook nog te twijfelen, maar hier in het dorp is het niet. Dat vind ik wel jammer.

Anna, eerder dacht ik ook dat ik voor de visite wat in huis moest hebben, maar ik had het meestal al op voordat de visite kwam en dan kon ik weer opnieuw halen.
Mijn vrienden komen meestal met de auto, dus de meesten drinken dan niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...