Spring naar bijdragen

vrijdag 23februari

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dag rudy,

je schreef dat je denkt dat mensen die van hun ouders wel genoeg liefde kregen niet zo gemakkelijk verslaafd raken. was het maar waar, ik had heel liefdevolle ouders, en kom uit een heel liefdevol gezin; maar ook van buitenaf kunnen er dingen gebeuren, waar je als kind niet van los komt, ondanks die liefde en goede zorg.

ik weet niet hoe het is als je geen liefde krijgt (en daar oordeel ik dan ook beslist niet over), maar omdat ik het wel kreeg ben ik helemaal zelf verantwoordelijk voor mijn verslaving. wat mij door anderen is aangedaan had ik nooit mogen verdrinken in alcohol.

gelukkig hebben mijn ouders mijn dieptepunt niet meer hoeven meemaken, en voor mijn familie heb ik het tot nu toe geheim kunnen houden (met kunst en vliegwerk en veel trics en trucs); misschien blijft het voor eeuwig een geheim als het me nu zal lukken de alcohol de baas te worden, en te leren leven met de beschadigingen die anderen en ikzelf mij hebben aangedaan.

ten opzichte van ieder die geen, teweinig of verstikkende liefde heeft ervaren van zijn of haar ouders voel ik me extra schuldig, dat ik de liefde van mijn ouders niet heb gebruikt om mijn problemen de baas te kunnen.

veel liefs voor jullie allemaal van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, je weet nu welke kant je NIET op wilt. En misschien weet je ook welke kant je WEL op wilt. Maar als je je aan handen blijft vasthouden of naar handen blijft zoeken die jou hun kant op blijven meenemen kom je nooit daar waar je heen wilt. Je zult los moeten lopen om te kunnen ervaren wat het is om deel uit te maken van een groep, een gemeenschap. Los van elke hand, hoe goedbedoeld misschien ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibelle,

Jij denkt nog dat je sociaal zult kunnen drinken. En dat terwijl je moeite hebt om naar de super te gaan, omdat je bang bent drank mee te nemen. Denk daar eens over na.

Mijn ervaring is, dat mijn rem kapot is. En dat betekent voor mij, het eerste glas laten staan. Want neem ik het eerste glas, dan volgen er meer en meer.

Ik wil jou je hoop niet ontnemen, maar zet er wel mijn vraagtekens bij.

Ik hoop dat je dit niet ziet als een aanval, maar als een hulp.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rosie,

Ik kan geheel met je meevoelen, over de gedachten uit het leven te stappen. Zoals ik al eens heb aangeven, lijd ik aan straatvrees. 6 Jaar geleden, had ik het zo erg dat ik het niet meer zag zitten. Ik had er genoeg van de stad niet meer uit te durven. Nergens meer te komen. Ik ben toen de spoorlijn op gegaan. En ben op het nippertje, door iemand van de lijn afgehaald. Ik ben die persoon erg dankbaar, want anders had ik hier nu niet gezeten. En door die gebeurtenis, ben ik weer positiever in het leven komen te staan. En gaan nadenken en ook daardoor een paar jaren later (augutus 2006) gestopt met drinken. En nu gaat het redelijk met de straatvrees.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei ferry,

dat is wel hard hoor, misschien heb je gelijk, dat ik het nooit zal kunnen. maar ik ben pas 4 dagen bezig en wil het voorlopig een paar weken volhouden om dan te zien wat ik wil doen.

maar je waarschuwing berg ik wel op in mijn doosje "wat daarna?" ik blijf in elk geval op het forum schrijven tot ik weet wat ik wil, en dan zien we wel weer. alles stapje voor stapje, en vandaag heb ik het al vier en een halve dag volgehouden, en vanavond maak ik de vijf vol, vast en zeker.

er lopen veel mensen de spoorbaan op, 6 jaar geleden -ongeveer, ik weet het niet meer precies- heb ik iemand op het laatste moment van de lijn gehaald, ik heb hem nooit weer terug gezien, maar ik hoop dat hij mij ook een beetje dankbaar is. de beelden van de aanstormende trein zie ik nog regelmatig in mijn dromen...........

fijn dat jij er in elk geval nog bent!

groet van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick een dikke proficiat voor de tijd dat je niet meer drinkt...klasse.

Rosie die therapie vorm ken ik niet.
Ik heb op het laatst Pesso psycho-therapie gevolgd.
Daar wordt middels rollenspelen symbolisch aangereikt wat je vroeger hebt gemist of bang voor bent omdat die angst vroeger niet is begrenst.
Ik kreeg middelen aangereikt waardoor ik denkpatronen kon veranderen waardoor niet alles meer door elkaar loopt totdat de paniek toeslaat.

Bijzonder emotioneel, schitterend en confronterend.
Ik heb in deze groep geleerd dat door het delen van emoties zich een positieve kracht ontwikkeld die verbind.
Een Kracht die je diep in je ziel raakt.
Een kracht die het mogelijk maakt in de praktijk op langer termijn relaties aan te kunnen met je medemens.

Het is nu drie jaar geleden maar nog steeds word overspoeld door een liefdevol gevoel als ik aan deze therapie terugdenk.
Ik ben zoals vroeger niet meer bang dat ik deze gevoelens weer kwijt raak.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie,

Ik ben wel redelijk uitgeput!! Vorige nacht was een héél drukke chaotische nacht met 2 reanimaties en een sterfgeval! Ook nog een paar opnames tussendoor..;enz! Door de drukte op de gang konden de patiënten moeilijk slapen wat dus resulteerde in véél beloproepen!! Pfff, ik heb vorige nacht van de 10 uur welgeteld 45min kunnen zitten!!! Ik was dus vanmorgen stikkapot!! Nu, nog 3 nachten en dan heb ik weer meer rust!!

knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je gedachte volgen Bibelle.
Ik denk dat mensen die uit een liefdevol nest komen ook tegen een verslaving aan kunnen lopen.
In AA heb ik deze mensen ontmoet.
Mensen gaan om de meest uiteenlopende redenen drinken.
Zelf ben ik verantwoordelijk voor de drank die ik naar binnen heb gekiept.
Mijn problemen die er al waren voordat ik dronk werden daardoor uitvergroot.

Nu ik ben gestopt met drinken en de ander kant van het leven, de geestelijk emotionele kant die bij mij ontbrak, ben gaan ontdekken, kan ik me niet voorstellen dat ik ooit nog aan de drank ga.
Ondanks dat in moeilijke situaties de zucht van drank uit het verleden mee naar boven komt ben ik me ervan bewust geworden dat het leven zonder drank zoveel meer voordelen biedt.
Ik kan me daarom moeilijk mensen voorstellen die liefde uitstralen en daarbij drinken totdat ze in de goot liggen.

Tussen de bedrijven door ben ik aan het koken.
De voorbereidingen bij eten koken zijn het belangrijkst.
Daarna is het een fluitje van een cent.
Lijkt wel op het ware leven.
Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha, die knuffie,

fijn dat je er weer bent, goed geslapen? hoeveel nachten moet je nog aan de slag?

ik moet in het weekend werken, heb niet zoveel zin na twee vrije dagen, maar goed, ik heb nog een gezellige avond voor de boeg, mijn latman komt straks met de droge boodschappen.

een fijne avond nog en werk ze vannacht, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Knuf, ik hoop dat je dan nu een iets rustiger nachtdienst tegemoet gaat.
Schilderen gaat niet zo heel lekker. Beetje onrustig en beverig in de handen. Ontwenning denk ik... Maar dat zal toch wel overgaan hoop ik. Anders moet ik m'n stijl op den duur maar gaan aanpassen. D'r is altijd wel een mouw aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Ik werk op een interne dienst!! En ja, hoor, er wordt hier ook zo erg bespaard op het personeel !! Ik was vorige nacht alleen voor 35 patiënten en dat terwijl mijn afdeling eigenlijk maar een maximum capaciteit heeft van 30 bedden!! In alle 4-pers kamers moest ik een 5de bed bijschuiven Enz..!
Er zijn ook véél zieken momenteel dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...