Spring naar bijdragen

Donderdag 1 maart


Twan

Aanbevolen berichten

Vannacht en in de ochtend perioden met regen.

De buien trekken snel richting Duitsland weg, alleen in het noordoosten blijft de kans op enkele buien. In de loop van de nacht gaat het van het zuidwesten uit langdurig regenen. Wind zuidwest, (vrij)krachtig, 5 a 6 en aan de kust en op het IJsselmeer hard, kracht 7. Het koelt af naar een graad of 7. Op de meeste plaatsen neemt de wind tijdelijk iets af, behalve in Limburg. Daar een toenemende wind en tegen de ochtend mogelijk zware windstoten. Overdag regent het in een groot deel van het land. Tegen de middag trekt het regengebied naar het noordoosten weg en krijgen we te maken met enkele opklaringen. De weersverbetering is van korte duur, want in de middag neemt de bewolking alweer toe en van het noorden uit gaat er regen vallen. Bij die neerslag vooral in de noordelijke helft van het land opnieuw kans op hagel, onweer en zware windstoten. De westen wind neemt in de loop van de ochtend alweer toe tot vrij krachtig of krachtig, 5 of 6, en aan de kust hard en mogelijk stormachtig, kracht 7 of 8. De temperatuur komt opnieuw uit rond 11 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 129
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jammer maar ik heb het niet gered zondag. Ik heb dus gedronken.
En het ging zo goed ik was zelfs alweer een beetje trots. Maar het was zo'n gezellige dag
ik geloof zelfs dat ik er niet eens spijt van heb. Maar ik ga door ik wil er toch helemaal vanaf.
Ik wilde eerst niet meer op het forum komen, maar gelukkig gaat het nu alweer de hele week goed.
Het valt niet mee maar ik geef de moed niet op als het eens niet lukt omdat ik het niet kan of wil.
Ik herken ook zoveel van de verhalen van mensen die ook weer zijn gaan drinken na jaren.

Karelk ook jouw verhaal heel herkenbaar.

Ik denk dat ik nu zo maar ga slapen.

Weltrusten allemaal veel liefs Femke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag een hele dag werken, ik zie er wel tegen op na drie vrije dagen. Ik heb vandaag een gesprek met mijn leidinggevende, en daar zie ik behoorlijk tegen op. Ik zit mezelf al de hele tijd voor te houden dat ik niet bang moet zijn, maar het lukt nog niet helemaal om me te overtuigen.

Jammer van de uitglijders, maar denk maar bij jezelf: vandaag is een nieuwe dag, met nieuwe kansen.

Lieve Knuffie, ik las daarnet dat je het heel moeilijk had gisteravond. Ik hoop dat je je vandaag iets beter voelt. Je angst is heel begrijpelijk, en het valt ook niet mee om zo lang te moeten wachten. Ik duim nog steeds voor je hoor! En ik weet zeker dat de arts er alles aan zal doen om je weer beter te maken. Sterkte, en een hele dikke knuffel.:heart:

Allemaal een goede dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve medestrijders voor een droog leven,
dat was een kort nachtje, dat moet ik niet te vaak doen,
en dat op mijn leeftijd, als ik nog moet werken de volgende morgen,
ik ben dat niet meer gewend, maar het helpt wel;

want ik dronk meestal na het werk, vooral als ik alleen was,
nu blijf ik aan mijn toetsenbordje hangen, en blijf droog, maar wel moe.

ik ga even douchen, koude douche en daarna koffie, en dan snel naar het werk.
knuffie, ik hoop dat je goed geslapen hebt, en dat je vanmorgen een zonnestraaltje kunt ontdekken tussen de buien van twan. :rose:

water, je kunt altijd opnieuw beginnen, ook al ga je een keertje onderuit

femke, al weer drie dagen! probeer het deze keer één dagje langer vol te houden dan de vorige keer, en dan nog een, en nog een, maar doe het dag voor dag,

dat doe ik ook, en het zijn er zo maar tien (wie niet weg is is gezien, aan het werk, bibelle!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag is het mijn papa-dag...lekker met mijn kids de hele dag...beetje boodschappen doen , een van de kids ophalen en weer naar school brengen , met de ander Ariel de zeemeermin spelen etcetc.. aan het eind van de middag koken en daarna met z'n allen eten...kids naar bed brengen en dan heb ik een sponsee thuis.... daarna nog een beetje kwekken met mijn partner , samen mediteren en dan naar bed....
Dat was in vogelvlucht mijn dagplan....
De twee dingen waar ik absoluut geen zin in heb zijn : mijn vader bellen mbt financiele afwikkeling ivm mijn vertrek bij familiebedrijf en afspraak maken bij tandarts... dus dat is wat ik juist moet doen...

Allemaal een hele fijne dag toegewenst en keep it simple....

I love my life today !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Femke en Water,

Jammer, dat je je doel niet hebt bereikt, het gaat inderdaad met vallen en opstaan.

Kun je achterhalen waarom je ging drinken? Misschien is het een idee om dat op te schrijven, zodat je er voor een volgende keer wat aan hebt. Als je de volgende keer in eenzelfde situatie bent en geneigd bent te gaan drinken weet je misschien weer dat die oplossing deze keer niet de beste was, en kun je een andere kiezen. Ik heb hier veel aan gehad.

Iedereen krijgt z'n eigen valkuilen voor zijn of haar kiezen. Soms na een paar dagen, soms (zoals in mijn geval) na 2,5 maand. Ik had de eerste tijd 'nergens last van', en dacht dat ik na een poos wel weer voor de gezelligheid een glaasje kon meedrinken. Inmiddels weet ik dat dat niet gelukt is, en mijn voornemen is dan ook om dat niet meer te proberen. Trouwens, het doel van het forum is niet om iedereen te laten stoppen met drinken. Het doel is om onszelf niet te laten overweldigen door alcohol.

Als dat voor jou betekent dat je een paar glaasjes kunt drinken zonder daarna door te slaan dan is dat alleen maar prima, en heel knap. Ik wil het gevecht met de "Bierkaai" echter niet meer aan en het is voor mij persoonlijk een stuk rustiger om helemaal niet te drinken. Er zijn nog genoeg 'gevechten' te voeren (allemaal tegen mezelf) die ik wel kan winnen, en ik besteed mijn energie liever daaraan.

Probeer niet teveel te blijven hangen in het idee dat het niet gelukt is. Het is belangrijk om jezelf porties op te scheppen die je op kunt, dus neem het inderdaad met één dag tegelijk.

Succes, blijf schrijven!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.
Hier is het mooi weer. Ik ga vanmiddag maar even zwemmen met alle kids. Ik heb er inmiddels 7 lopen hier. Wel leuk hoor, maar ik ben blij dat ik volgende week mijn huis weer grotendeels voor mijzelf heb.
Ikwens jullie veel plezier en sterkte vandaag.
Liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Hier is het tamelijk mooi weer. Wat bewolkt maar tegelijk zonnig.

Ik ben intussen stevig aan het opruimen en zometeen ga ik echt poetsen om mijn logeetjes in stijl te kunnen ontvangen. ;) Niet dat ze veel van mijn huis zullen zien, want ze gaan uit in de stad en komen dus alleen maar een paar uurtjes slapen hier.

Voel me nog altijd niet kiplekker, maar heb besloten dat voorlopig maar te negeren. B)

Een fijne dag iedereen!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Hier schijnt wonderwel ook de zon maar zal maar niet te hard juigen want voor je het weet komen de donderwolken :( weer tevoorschijn.

Meteologisch is de lente begonnen heb ik me laten vertellen.

Enne Knuffie ik vind het juist heel knap van je dat je het bij twee gelaten hebt en je praat er tenminste eerlijk over. Dit zie ik niet als terugval maar een kleine uitglijer dus meid een nieuwe week een nieuwe kans ;)

Ik heb een afspraak met mijn huisarts vanmiddag, ben benieuwd wat ie te zeggen heeft. (over mijn hoge bloedsuikerspiegel)
Eigen schuld want ik ben, terwijl mijn alvleesklier al stuk is toch blijven drinken. (nu sinds 4 week ofzo niet meer maar ja toch telang.

Maar genoeg over mezelf, mensen maak er wat van vandaag.
Laterrrrrrr en KOP DER VEUR. (das een ouwe spreuk van mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Knuf,

Ja, 's avonds alleen zitten is een ideale voedingsbodem voor allerlei doemduiveltjes.. Gelukkig had je hier nog een beetje aanspraak, maar ik kan me voorstellen dat je je eenzaam en verlaten voelt op zo'n moment. Is het niet beter toch maar lekker in je bedje te kruipen 's avonds, naast je ventje? Dan heb je toch iemand in je nabijheid en kun je tegen hem aankruipen als je dat nodig hebt..
Je twee wijntjes, gisteren, zie ik niet direct als uitglijder want je had toch voor jezelf de limiet gesteld op enkele keren per week maximaal twee glaasjes? Daar heb je je dan keurig aan gehouden, ondanks de zware omstandigheden.
Zo langzamerhand wordt de spanning steeds groter maar probeer toch zoveel mogelijk je aandacht op de gewone dagelijkse dingen te focussen, de tijd lijkt dan toch gemakkelijker en sneller voorbij te gaan.
Ik wens je heel veel sterkte en goeds. Ik hoop dat bij jullie de zon ook een beetje schijnt (letterlijk) Hier is het best lekker weer, wel wat winderig, maar een mens knapt alleen van wat zonlicht behoorlijk op..

Een fijne dag verder iedereen. Haal eruit wat er in zit!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kohtje,

Je hebt helemaal gelijk!! De duivelkes komen er 's nachts dus ga ik vanavond samen met m'n ventje gaan slapen!!! Ik probeer me te concentreren op alle dagdagelijkse dingen en dan lukt het me wel!! Gisteren even een serieus dipje, vandaag er weer volle bak tegenaan!!!
Hier schijnt het zonnetje ook, wel veel wind!!

Liefs van knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal, even piepen in mijn pauze tussen de middag,

vanmorgen op weg naar het werk bedacht ik me ineens dat ik vroeger een handig hulpmiddeltje gebruikte tegen sombere gedachten: ik ging dan een kast schoonmaken- of een plank afstoffen als ik weinig tijd had- en bij ieder voorwerp zei ik hardop hoe ik eraan gekomen was: van een tante op mijn 14e verjaardag, gekocht in dat leuke winkeltje in bergen aan zee, geërfd van oma, van de koninginnedagmarkt, en zo verder.

omdat ik het hardop zei, kwamen dan ook alle beelden weer terug. de meeste beelden waren lief en zonnig, maar ik heb ook wel eens iets in de vuilnisbak gegooid, omdat ik het gekregen had van iemand met wie ik ruzie had gekregen, en door wie ik me in de steek gelaten voelde. ook dat luchtte op, weg ermee, in scherven! en als ik geld heb koop ik voor mezelf wel een nieuwe, zonder sombere herinneringen!

misschien zou je dit als je het moeilijk hebt ook eens kunnen proberen, geen garantie dat het werkt, maar bij mij werkte het vroeger wel als zonnestraaltjes. ik ga het beslist weer eens proberen als het nodig is!

ik wil zo graag het gevecht tegen de drank winnen, dat ik blij ben met elke tip, zelfs een lang-vergeten tip uit mijn eigen verleden, daarom deel ik hem maar met jullie!

ik moet weer aan het werk, groetjes allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femke en Water,
Jammer, maar het gaat met vallen en opstaan. Jullie zijn tenminste bezig om er wat aan te doen en dat is i al een grote stap. Volgende keer beter.

Knuffie fijn, dat je iets minder depri bent, ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.

Bibelle, een goede tip, ik heb de laatste week vaak het welles/nietes spelletje gedaan met de alcohol. Gelukkig heb ik deze keer telkens gewonnen. Maar het klopt als je echt iets anders gaat doen, wat je gedachten ( verlangen) naar alcohol even uitschakelt red je het weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, je hebt wel gelijk hoor, dat je samen met je man naar bed moet gaan, maar vrouwen blijven langer nadenken in bed, dan mannen.
Dan blijf je draaien en denken, draaien en denken , draaien en denken.
Als het echt heel hoog zit, is mijn ervaring kun je beter even wat anders doen, zodat je je gedachten of gevoel weer een beetje onder cotrôle hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,
Hoop dat iedereen weer een goede start maakt voor een zeer droge dag. Hier buiten is het droog, maar oogt wat sombertjes door de bewolking.
Jammer voor degene die een uitglijder had,gelukkig hebben we elke dag weer opnieuw de kans een doorstart te maken, als we die eerste glas maar niet nemen!!

Anna, ik hoop dat het gesprek meevalt en dat zal vast wel.

Erica, voor jou hoop ik zeker dat het goed uitpakt, je bent wel link bezig geweest als ikdat zo lees.

Zelf maak ik er een goed dagje van, vanochtend een calorieën bom (gebak) naar binnen gewerkt, tja moeders is terug en moest even gevierd worden. Maar met die calorieën mag ik nu wel uitkijken en dan ook niet werken. Ben zo weer een michelinpoppetje, of ben ik dat nog....nou ja oppassen geblazen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum. Ben benieuwd. Door de vele reacties te lezen bekroop me de gedachte: tja, als ik vanavond toch mijn slaapmuts neem, dan ben ik jullie vechters niet trouw. Zou het werken?

Ik ving wat op hoge glucosewaarden. Ik zit in de fase dat ik struisvogelpolitek ben gaan bedrijven. In de tijd dat ik nog hoop had van het slaapmutsje af te komen liet ik regelmatig bloed prikken. Cholesterol te hoog, later ook glucose en weer later ook leverwaarden. En inderdaad wat ik ook las: toch door blijven drinken. Ook al zijn het maar de twee medisch verantwoorde glazen rode wijn. Ik wil het niet en doe het toch en mijn lichaam komt nooit aan rust en herstel toe, ik rook er ook nog bij. Om die avondlijke schande ongedaan te maken heb ik altijd veel gesport. Jammer dat dat averechts werkt als je drinkt. Mijn hart en mogelijk andere organen hebben juist extra schade opgelopen door dat sporten. En ook daar ga ik mee door, omdat ik toch ergens het idee heb dat ik dan ook gezond bezig ben!

Ben erg benieuwd naar jullie kwaaltjes als ervaringsdeskundigen en methoden om de ontwenningsverschijnselen het hoofd te kunnen bieden. Ervaringen met Campral, Refusal, andere hulpmiddelen?

Groet,

Lex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, fijne papa dag. Alleen kan ik die van de tandarts niet echt begrijpen, het is toch maar een afspraak maken?

Visje, 7 kinderen en dan naar het zwembad, hoe houd je dat in de gaten!! Plezier hoor!

Marieke, geduld is een schone zaak, en dat is wat jij moet hebben met je zoon. Geduld, eens komt de ommekeer hoor.

Bibelle, goede tip hoor, die had ik nog niet gehoord. Alhoewel ik daar wel zin voor móet maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lex, welkom op het dagdraadje.
Je kunt hier heel veel antwoorden vinden op je vragen. Het beste is als je eens gaat lezen bij Thema's rondom alcohol en bij Tips en adviezen.
Uiteraard kun je altijd hier schrijven en je vragen lanceren. Je zult hier veel herkenning vinden
in het schrijven van medestrijders. Hoewel het op dit moment nog wat stilletjes is
op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens aan blijven denken is een keuze....of misschien toch niet ?

Welkom Lex....
Medisch verantwoord drinken.... schitterend excuus om te drinken... ik zelf rookte ook nogal veel cannabis (gewoon elke dag dus) en zei altijd dat het een natuurprodukt was....dus het kon dan toch niet slecht zijn ? .... en zelfs toen ik WIST dat het schadelijk was en ook i.c.m. drank en cocaine ging ik nog gewoon door !! totale waanzin.... ik was niet meer in staat om de fantasie van de werkelijkheid te onderscheiden... totdat ik tot het besef kwam dat ik het niet meer wilde en bereid was om aan mijn herstel te werken...dat was de ommekeer...zelf ga ik naar AA en werk aan de 12 stappen...alleen dit forum zou mij nooit nuchter en clean houden...maar iedereen doet het weer anders....
Ik ben nuchter en clean sinds 11-09-2005.... en het wordt steeds beter...
Veel succes met stoppen en gestopt blijven Lex....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...