Spring naar bijdragen

zaterdag 3 maart

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

In de ochtend perioden met regen en in het zuiden onstuimig.

Een klein lagedrukgebiedje trekt vanmorgen over ons land naar het oosten. Met name in de ochtenduren is er dan veel bewolking en regent het van tijd tot tijd. Verder is het in het zuiden van het land tamelijk onstuimig. Aan de zuidwestkust is de wind west, stormachtig of storm, windkracht 8 tot 9 en draait vrij snel naar noord. Bovendien kunnen er in het zuiden ook (zeer) zware windstoten voorkomen. In de kustgebieden tot 110 km/uur, verder landinwaarts 90-100 km/uur. In het midden en noorden van het land draait de wind van oost naar noord en uiteindelijk naar noordwest en is meest matig, kracht 4, aan de kust af en toe krachtig, 6. Vanmiddag wordt het op de meeste plaatsen droog en komen er ook geleidelijk ook enkele opklaringen. De middagtemperatuur wordt ongeveer 8 graden. Later in de middag draait de wind opnieuw naar zuidwest. Vanavond zijn er opklaringen, maar zondagnacht neemt de kans op lage bewolking toe. Of in het hele land de maansverduistering tot aan het einde zichtbaar is, wordt daarmee wat twijfelachtig. De minimumtemperatuur wordt ongeveer 3 graden. De wind draait naar zuidelijke richting en wordt zwak tot matig, kracht 3 of minder. Zondag overdag moet de lage bewolking (vrijwel overal) oplossen. In de middag moet de zon dan kansen krijgen en met temperaturen die oplopen naar waardes rond de 12 graden is het zelfs wat lenteachtig. De wind draait naar het zuidoosten en neemt geleidelijk toe tot matig, kracht 3 tot 4 en langs de kust tot (vrij)krachtig, 5 a 6 .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Hier in de Liemers, regent het ontzettend hard. Ik ga de hond uitlaten en dan lekker met een boek op de bank. Cdtje op en lekker rustig de morgen door komen.
Ik wens een ieder een droge en ontspannen dag toe.

Groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Interview met Connie Palmen in de Volkskrant. Ze drinkt sinds een jaar niet meer.
"Alcoholisme is de verslaving van de vergetelheid. Die vergetelheid zoek je omdat je last hebt van een zwaar geheugen, of een tergend wantrouwen."(ze verteld nog meer maar dat is teveel om hier te schrijven).

En deze vind ik ook mooi. De interviewer vraagt haar wat er is verandert nu ze niet meer drinkt en daarop zegt ze: 'Er komt een vrolijkheid terug die ik lang heb gemist.'

Heb een fijne dag.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Lucas.
Allemaal goedemorgen. Mijn zoon en zijn vriendje hebben niet meer op een kamer geslapen en praten niet meer samen.
Gelukkig gaat hij vandaag naar huis, want dit vind ik ook vervelend.
Ik ben gister nog zwaar de fout ingegaan, voelde mij heel ellendig. Nou ja, we gaan maar gewoon weer verder vandaag. Vanavond een hoop visite dus ik moet nog veel boodschappen doen.
Tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier is het grijs en druilerig weer, daar word je niet echt vrolijk van.

Ferry, ik ben een beetje jaloers op je, dat je op zaterdagmorgen met een boekje op de bank kunt gaan zitten. Zaterdag is hier altijd vlieg/hol/ren dag, dan moet er zoveel gebeuren. En het wekelijkse bezoek aan de C1000 is daarvan toch wel het absolute hoogtepunt, BRAAK.

Visje, vervelende situatie met je zoon en zijn vriendje. Laat het maar een poos betijen, mijn ervaring is dat ze er meestal uiteindelijk zelf wel uitkomen. Je ermee bemoeien heeft op dit moment denk ik geen zin.

BamBam, zei Connie Palmen er ook bij wanneer die vrolijkheid weer terug begint te komen? Ik kan er wel een beetje van gebruiken. Ik wist trouwens ook niet dat ze dronk, maar ach, hoeveel mensen zouden er wel niet zijn die drinken waar je het niet van weet.

Iedereen die er vandaag weer voor gaat, nieuwe start, doorstart of vervolg, veel succes! Bedenk dat je er maar één ding voor hoeft te laten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie en Visje,

Zolang ik hetzelfde bleef doen als wat ik altijd al deed veranderde er helemaal niets.... en ik bleef ook niet nuchter en clean...ja voor een tijdje en ik voelde me in zo 'n periode als ik niet dronk en gebruikte heel erg depri... ik bleef oorzaken buiten mezelf zoeken voor hetgeen met mij aan de hand was... en gebruikte die als excuus om te drinken en gebruiken... mijn houding was er een van arrogantie en negativiteit naar anderen toe en naar mezelf toe... en die houding is killing voor mij...en ook al had ik gelijk in een bepaalde situatie of de ander was onredelijk dan nog maakte het niet uit...het feit dat andere mensen "fout" zaten kon ik wel inzien maar dat ik zelf een onmogelijk figuur was (en af en toe nog steeds ben) kon ik niet inzien...en dat houdt me op de plek van ellende...
Wat mij clean en nuchter houdt vandaag is het blijven volgen van suggesties die in het 12 stappenprogramma staan en mijn eigen denken niet zo serieus te nemen....mijn verantwoordelijkheden te nemen jegens mijn herstel , mijn gezin en mijn werk...ook als ik denk van "mwah ik ben zo goed bezig vandaag sla ik maar eens over" dan weet ik al dat ik moet gaan hahahaha....
Wat ook helpt is dat zodra ik merk dat ik mezelf ga analyseren in diepte dat ik zo snel mogelijk moet stoppen daarmee...mij heeft het nog nooit wat opgeleverd hahahaha... en dan heb ik niet over naar mezelf kijken op een eerlijke manier (geholpen door mijn sponser want ik heb iemand nodig die mijn bullshit doorprikt en niet in mijn ecuses en verhaaltjes trapt :) )
De belangrijkste voorwaarden die mijn sponser mij stelde om me te helpen is Bereidheid , Eerlijkheid (over mezelf en niet over anderen) en Commitment....(afspraak = afspraak no matter what)

Ik was bereid toen ik stopte om tot elke lengte te gaan om te stoppen met drinken en gebruiken.... ik had mezelf overgegeven.... ik had geen flauw idee hoe ik gestopt moest blijven en ik had ook de skills niet om gestopt te blijven en een beetje gelukkig te worden...

En vandaag begin ik het een beetje te zien en te begrijpen dankzij de fellowship en het 12 stappenprogramma.... en dankzij jullie allemaal op dit forum...geen een persoon uitgezonderd....

@Mieke
Harstikke goed gedaan !!!! Ik ben blij voor je ......

MIRACLES HAPPEN !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Ik heb onrustig geslapen en weer een beroerde nacht merrie gehad.
Inwendig jubel ik wel, maar besef dat ik er nog lang niet ben.
Dus ik blijf voorlopig maar goed op scherp staan.

Ik wens iedereen een fijne zaterdag toe en kom zo nu en dan wel ff meebeppen.

@ Ziza, dank je. Het toverwoord AKTIE nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ BamBam, daar zeg je me wat
Dat is voor mij zo herkenbaar wat je daar zegt : Vergetelheid zoeken omdat je last hebt van een zwaar geheugen.
Dit is voor bij zo herkenbaar, ik onhoud letterlijk alles. Woordelijk gesprekken kunnen navertellen.
10 gesprekken tegelijk kunnen volgen. Agenda,s van anderen onthouden.
Dood en dood vermoeiend. Stof tot nadenken BB. Dank je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom heb je die controle nodig Mieke.
Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid.
Ik controleerde om mijn onzekerheid te verbergen.
Bang voor het onverwachtte.
Bang om betrapt te worden.
Bang voor kritiek.
Anderen vóór willen zijn.
Ik wantrouwde iedereen, nee ik wantrouwde mijzelf en daarom anderen.
Ik gaf niets uit handen.
Met mij was ook moeilijk samen te werken.
Ik kon nl alles veel beter en sneller dan die ander.
Over arrogantie gesproken?

In de nieuwe situatie is vertrouwen in de plaats gekomen voor wantrouwen.
Op het moment de motieven achter mijn keuze weer eerlijk werden verdween het controleren als van zelf.
Wel heb ik moeite met het toelaten als anderen wat voor mij doen.
Andersom is dat geen probleem.
Mondjesmaat geef ik dingen uit handen... moeilijk ...maar ik doe het wel.
Ik geef toe wanneer het leven me te veel word en vraag anderen om hulp.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is arrogant Rudy?
Die neiging om dingen zelf te doen, omdat ik het sneller en beter kan dan anderen, heb ik ook.
Niet op elk gebied, want ik ben niet overal goed in, en dat kan ik ook erkennen.
Maar bijvoorbeeld op mijn werk kan ik zonder overdrijving zeggen dat veel klusjes beter gebeuren als ik ze doe.
Vroeger op school was dat ook al zo.
Mijn tenen gaan krom staan bij spellingsfouten van anderen.
Toch moet ik leren zaken uit handen te geven, en de fouten van anderen voor lief te nemen.
Tot mijn schrik zie ik dat mijn kinderen het op precies dezelfde manier doen, als ik het altijd heb gedaan.
En ze kunnen maar moeilijk van me aannemen, dat hoe ik het altijd heb gedaan in feite een vergissing was.
Dat ik er niet gelukkiger van ben geworden.
Dat mensen me daarom niet sympathieker vinden.
Dat is het enge, dat je kinderen je voorbeeld volgen, ook als je het verkeerde voorbeeld geeft.
En ze nemen, bewust, maar vooral ook onbewust, meer over dan je denkt.
Ik kan slechts nu een ander voorbeeld geven, en hopen dat het niet te laat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
BamBam

Goedemorgen.

Interview met Connie Palmen in de Volkskrant. Ze drinkt sinds een jaar niet meer.

"Alcoholisme is de verslaving van de vergetelheid. Die vergetelheid zoek je omdat je last hebt van een zwaar geheugen, of een tergend wantrouwen."(ze verteld nog meer maar dat is teveel om hier te schrijven).

En deze vind ik ook mooi. De interviewer vraagt haar wat er is verandert nu ze niet meer drinkt en daarop zegt ze: 'Er komt een vrolijkheid terug die ik lang heb gemist.'

Heb een fijne dag.

Alleen vandaag drink ik niet.

Goeiemorgen allemaal.

BamBam,

Over lezen gesproken. Ik las laatst een boek van één van mijn favoriete schrijvers, Ian Rankin. Over Inspector Rebus. In dat boek komt ook een journalist voor die nogal een groot probleem met alcohol heeft. Ergens zegt hij, als hij tot de slotsom komt dat het allemaal niet zo gezond is wat hij doet, dat roken en drinken hem uiteindelijk kunnen doden maar dat hij het nu even nodig heeft om te overleven.

Dat is heel herkenbaar.

Oveigens: een strak blauwe lucht en 27 graden. En dat om half tien in de ochtend. Om 1 uur weer een barbecue maar dat zal net als vorige week geen probleem opleveren. Cola light dus maar daar moet ik toch ook eens over na gaan denken want in cola light zit aspartaam en dat schijnt ook niet zo gezond te zijn.

Iedereen veel strekte vandaag.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die onderkent dat alcohol en roken hem/haar kunnen doden maar het gebruik daarvan rechtvaardigd door te zeggen dat hij/zij het nu even nodig heeft om te overleven is pure waanzin....
Excuses , excuses en nog eens excuses gebaseerd op fantasie....

En dit is een schitterend voorbeeld van hoe deze ziekte opereerd in mijn hoofd...
Het geeft tevens aan dat zelfkennis dus niet de oplossing is...

Dank je wel Ariel voor dit mooie voorbeeld !!

Iedereen nog een fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna je kan het ook hoogmoed noemen.

Weet je.. ik kon vroeger niet opgelijke voet met mensen omgaan.
Ik stond er boven.
Zoals mij alles uit handen werd genomen nam ik anderen alles uit handen als iets me niet aanstond.
Daarbij de ander het gevoel geven niets waard te zijn.
De minachting die ik vroeger voelde bracht ik nu over op anderen.
Pijnlijk ja..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al een vermoeden toen ik een lezing van CP bijwoondde. Leuk, druk mens maar er gingen heel wat glazen wijn en menig sigaretje doorheen. Ik mag haar wel.

Zat vandaag wat te mijmeren over het lijstje dat Rosie van de week had geschreven over alcoholsten.
Daar stond ook Winston Churchill bij. Ik heb net een serie over hem bekeken en ik denk niet dat hij dronk toen hij aan de macht was, is gewoon weg niet mogelijk als je maar 3 uur per nacht slaapt.
Misschien in later or vroeger leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jarenlang heb ik het drinken van wijn gerechtvaardigd met het argument dat ik mijn glaasjes nodig had om mijn leven vol te kunnen houden, om te kunnen leven met al mijn herinneringen, en om meer vreugde te kunnen halen uit de schaarse blije momenten.

Geen moment kwam het in mij op dat dat leven misschien te veranderen zou zijn. Dat de herinneringen en problemen misschien draaglijker zouden zijn als ik ze nuchter onder ogen kon leren zien. Dat blijdschap misschien echter is zonder roes.

En het was waar, mijn leven was niet te veranderen zolang ik nog dronk, want ik was niet in staat een andere weg te zien, en had de energie niet iets anders te doen. En naarmate ik meer dronk namen slechte herinneringen en problemen immense proporties aan, die ik zonder roes niet aan kon. En zo creëerde mijn alcoholgebruik zijn eigen rechtvaardiging.

Nu ik niet drink zijn de herinneringen en problemen er nog steeds. Maar ik ontdek nu pas dat ik er niet helemaal alleen voor hoef te staan, dat ik om hulp kan vragen en die ook krijgen. Dat ik niet alles tegelijk hoef aan te pakken, maar dat het ook beetje bij beetje kan, stapje voor stapje. En als ik niet weet welke kant ik op moet, kan ik altijd nog een nieuwe richting kiezen, zolang ik maar wel in beweging blijf.
Ik heb soms het gevoel dat ik niet verder kom, maar als ik goed kijk zie ik dat ik de afgelopen weken meer heb gedaan, dan in jaren daarvoor.

Aktie is inderdaad het sleutelwoord, zoals Ziza al steeds zegt. Niet in verlammende angst in de oude situatie blijven zitten, maar andere dingen doen. Het maakt niet uit of het iets oplevert of niet, ik heb het in ieder geval geprobeerd. En van fouten leer ik.

Ik heb net met een vriendin met de honden rond een nabijgelegen meer gelopen. Ik had eerst niet zo heel erg veel zin, want ik wist dat de auto dan onder de modder zou zitten, ik een natte hond in huis zou hebben, weer zou moeten dweilen, en het me meer dan een uur zou kosten. Ik heb het toch gedaan, en het was heerlijk. Er stond een stevige wind, de honden hebben volop gezwommen, en zijn voldaan en moe. De auto moet schoongemaakt, en mijn vloer ook, maar van het gezelschap en het wandelen heb ik weer nieuwe energie. De vriendschap is weer even aangehaald, alle wederzijdse zorgen met elkaar gedeeld. Een goede besteding van de middag toch?

Ik ga even een pot thee zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rudy, het is ook hoogmoed.
Ik heb als kind nooit geleerd dat niet alles perfect hoeft te zijn, dus streef ik naar perfectie. Ik mocht nooit fouten maken, en bijna alles wat ik deed was fout, dus kan ik op mijn beurt de fouten van anderen niet accepteren.

Nu pas weet ik dat niet alles perfect hoeft te zijn, en dat ook niet kan zijn. Dat ik recht heb op mijn fouten, net zo goed als anderen ook het recht hebben fouten te maken.
Pas als ik mijn eigen fouten kan accepteren, kan ik ook die van anderen accepteren.
Ik begin nu pas te leren, wat ik in bijna 47 jaar niet geleerd heb, en daar heb ik misschien nog wel 47 jaar voor nodig, dus ik zal maar beginnen met gezond te leven.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
anjo

Ik had al een vermoeden toen ik een lezing van CP bijwoondde. Leuk, druk mens maar er gingen heel wat glazen wijn en menig sigaretje doorheen. Ik mag haar wel.

Zat vandaag wat te mijmeren over het lijstje dat Rosie van de week had geschreven over alcoholsten.

Daar stond ook Winston Churchill bij. Ik heb net een serie over hem bekeken en ik denk niet dat hij dronk toen hij aan de macht was, is gewoon weg niet mogelijk als je maar 3 uur per nacht slaapt.

Misschien in later or vroeger leven.

Nee hoor Anjo. Churchill dronk ook toen aan de macht was. Niemand merkte het, alleen ingewijden. Hij was een notoire whisky drinker. Bij Jeltsin kon je het wel goed zien. Bush schijnt ook een alcoholprobleem te hebben. En zonder mij naar hun niveau te willen verhogen of beter misschien verlagen: ik heb ook een alcoholprobleem maar drink niet meer.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...