Spring naar bijdragen

zondag 4 maart

Mick

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ha Marion,

Ja het gaat wel redelijk. Heb 1 keer een avond 2 kleine blikjes bier gehad, maaar al met al dus 4 weken ADB na de training.
Niet slecht toch he?

Iedereen trouwens hallo!
En gelukkig heb ik dus mn pc weer, de voeding was kapot, dus ik kon ook niet veel schrijven.

Ben wel ontzettend moe, merk nu ook wel dat het me allemaal een beetje opbreekt, de scheiding, en heb ook eindelijk tijd genomen voor alle
emoties, die ik dus eerder met de alco wegspoelde. En daar kwamen ook nog wel wat tranen...!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, vraagje.
Ik meen met te herinneren dat jij een keer schreef dat je er niets aan had terug te kijken naar je verleden maar dat je moest kijken naar het nu. Wilde je daarmee zeggen dat je wel mag kijken naar je verleden in het kader van het verwerken dmv therapie ofzo maar dat het geen zin heeft er over te blijven mekkeren zolang je niet in aktie komt?

Ik merk dat ik nog wel 'last' heb van bepaalde dingen. En ik ben aan het bedenken of en aan welke therapie ik dan het meeste zou hebben, het meest geschikt is voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Wel moeilijke en rake vragen.
Maar ik weet dat ik het kan en het voornaamste is dat ik het vanavond kan.
Volgens mij, als je echt de knop hebt omgezet en wilt stoppen met drinken, dan krijg je een innerlijke kracht, waardoor je het kunt.
Toen ik aan mezelf twijfelde en om de 7 of 8 dagen weer in de fout ging voelde het ook anders.
Ik mocht toen van mijn onderbewustzijn nog drinken.
Ik was nog niet echt gestopt voor mijn gevoel,ik mocht zo af en toe nog.
Later werd af en toe, meer toe maar....en was ik weer bij af.
Nu geloof ik in mijn zelf en weet ik, dat ik op mijn geloof kan vertrouwen.

Zo en nu hoef ik vanavond niet aan te komen, dat ik gedronken heb;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Dank je Ferry..
Moet ook eerlijk zeggen, dat ik op dit moment ook weinig naar drank taal.
Ik voelde me wel even schuldig op de terugkomdag, omdat ik als enige 2 blikjes bier heb gedronken,
maar goed, dat was even weer een test van zo'n klein duveltje.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Anna, steun heb ik wel van mn familie enzo. Heb ook wel vertelt dat ik een alcoholvrij training heb gedaan. Maar ja voor de rest moet je het toch allemaal wel zelf doen, huishouden, kinderen, nou ja dat weten jullie ook wel.....
Daarbij ben ik ook al vanaf vorige week donderdag aan het snotteren en hoesten en moemoemoe. Maar goed, dat kan ook niet anders na zo'n periode..
Het komt allemaal wel weer.

Met jullie ook alles goed? Ik heb ook veel verhalen gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam,

In het verleden blijven hangen heeft geen zin... maar wat wel belangrijk is is dat ik uit het verleden kan leren...dus te kijken naar wat ik verkeerd heb gedaan... niet naar wat anderen fout hebben gedaan maar naar mijzelf... in het 12 stappenprogramma is de 4e stap hiervoor bedoeld... je maakt dan een inventarisatie van van je wrokgevoelens , je angsten , sexuele relaties en mensen die je gekwetsts zonder dat je wrokgevoelens jegens hen koestert.....
In dat proces beschrijf je aan wie je een hekel hebt , wat er is gebeurt , waar jou dat heeft geraakt en wat je eigen aandeel erin is geweest... zelfde voor angst etcetc...
Deze stap is zo uitermate belangrijk want als ik niet weet dat ik met bepaald gedrag mezelf beschadig en anderen dan kan ik nooit inzien waar ik moet veranderen... mijn denkbeelden vroeger over mijzelf en anderen en hoe de wereld in elkaar zat zijn op de schop gezet en ik heb ingezien dat ik verantwoordelijk ben geweest voor mijn eigen ellende...

Als je echter heftige dingen hebt meegemaakt zoals verkrachting , kindermishandeling , verwaarlozing door je ouders etcet.. dan zou ik zeker niet twijfelen om professionele hulp in te roepen... daar heb je geen aandeel in gehad als je nog kind bent..... of in sommige gevallen als volwassene...

Het verleden is niet weg maar vandaag heb ik geen schuld of schaamtegevoelens meer over wat ik heb gedaan... ook de meeste wrokgevoelens zijn verdwenen..ook naar mijn ouders toe... dat vergt ook veel gebed en meditatie maar het werkt... mijn zienswijze op mijn verleden is drastisch gewijzigd.... ik heb veel minder pijn... ook al omdat ik het met de mensen die ik heb gewetst goed moet maken .... stap 9 is dat... en dat geeft een zeer helend effect... ongelofelijk zelfs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Ziza.

Ik laat de angst regeren en ik weet niet waarom. Ik voelde me zo sterk de afgelopen maanden omdat ik de drank kon laten staan. Nu voel ik diep verdriet omdat ik de mensen die me het dierbaarst zijn diep kwets vanuit angst voor verandering.
Dat deed ik vroeger door veel te drinken. Ik voel me overvallen dat ik ook zo kan kwetsen zonder drank.
Stap 1 is het laten staan van de drank, ik wist echt niet dat de rest soms zo moeilijk kon zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk ik ook BB. Weet je wat ik dit weekend gedaan heb, omdat ik ook het gevoel heb geen vooruitgang te boeken? Ik heb een lijstje gemaakt met allerlei dingen die ik de afgelopen 2 weken gedaan heb, ook hele kleine dingen. En dan kan ik zien dat er toch verschil is. Het zijn kleine stapjes, maar ze zijn er wel.

Ik heb me de afgelopen maanden suf geanalyseerd. Daar ben ik nu maar mee gestopt. Maar ik loop met het idee dat de bijbehorende gevoelens niet 'binnen' komen, precies zoals jij zegt. Maar nu net realiseerde ik me dat ik donderdag heb zitten janken bij mijn leidinggevende en de personeelsadviseur. Dan komende emoties wel, maar ze komen dus niet op de momenten dat het mij uitkomt. Ik ben er nog niet uit wat ik daarmee aan moet.

We komen er wel meid, maar het gaat niet allemaal zoals wij het denken of willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...