Spring naar bijdragen

vrijdag 9 maart


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Knuffie, ik kan het wel begrijpen hoor, dat je hoofd even vol zit met andere dingen. Reageren is geen verplichting hoor, je mag ook wel eens stil zijn. Fijn dat je een vriend hebt waar je je zo aan op kunt trekken. Ik blijf aan je denken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna en Marion,

Onbewust en onopgemerkt, groeien we allemaal, elke dag een stukje. Als ik nu heel kritisch naar mezelf kijk. Ontdek ik elke dag weer veranderingen. Ik word niet meer zo snel kwaad. Kan beter praten of liever gezegd, uitpraten. Laat een ander ook eens aan het woord en besef, dat ik het niet altijd beter weet. Toen ik nog dronk, wist ik het altijd beter en had altijd gelijk, of zorgde dat ik wel gelijk kreeg. En als ik diep in mijn hart kijk, was ik ook erg egoïstisch. Dat merk ik nu, zo af en toe op. Dat die trekjes er nog wel zijn. Dus daar moet ik aan gaan werken. Wat vreemd eigenlijk, dat ik dat nu opmerk. Is het egoïsme van me een karaktertrek of kwam het door het drinken? Daar ben ik nog niet uit. Ik krijg de laatste tijd ook regelmatig te horen, dat ik zo vriendelijk en behulpzaam ben. Iets wat ik eerst nooit hoorde. Of is het me toen, niet opgevallen?? Zo maar wat dingen, die me zo maar te binnen schieten. En die ik hier neer zet. Dingen die toch wel de moeite waard zijn, om te onderzoeken. Wat is het toch fijn, om nuchter te zijn. Helder in het hoofd. Af en toe te helder, want het nadeel is dan slecht in slaap kunnen komen. Zoals ook nu, al een poos in bed gelegen en achter de pc. De dingen overdenken. Alweer 7 maanden van die rot drank. Jaren geleden toen ik nog rookte, zei ik altijd. Met roken kan ik stoppen, maar met drinken red ik dat nooit. In middels rook ik al zeker 15 jaar niet meer en tjonge drink ik ook al 7 maanden niet meer. Wie had dat ooit kunnen denken? Ik zeer zeker niet. Waarom ben ik ntoch niet eerder met drinken gestopt???? Omdat ik er bij wilde horen? Of omdat ik dacht, dat ik anders geen vrienden zou hebben? Of eenzaamheid? of een minderwaardigheidsgevoel? Mensen, als ik zo 'snachts hier ga zitten, komt er een hoop los. Dus ik sta niet stil, ik ben HEEL HARD AAN HET WERK, IK WERK AAN MEZELF. En daarom zal ik zo nu en dan, de plank nog wel eens mis slaan.

Liefs allemaal,

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ferry,

Wat leuk dat je zo'n stukje over jezelf schrijft, heb je dat nog niet echt eerder zien doen... of heb ik dat gewoon niet gelezen. Zou natuurlijk ook kunnen. Goed joh, al 7 maanden ADB en al 15 jaar geen nicotine meer. En waarom ben je niet eerder gestopt met drinken??? Tja, waarom ben je ooit begonnen met drinken? Ik denk dat het eerder niet de tijd voor je was. Nu alweer 7 maanden en dat is toch geweldig. Beter laat, dan nooit.. ja toch?
Je vraagt je af, of je egoistisch was door het drinken, of dat je dat je dat zo ook bent? Ja, wat was er eerder... het kip en het ei verhaal weer. Ik vraag mezelf dit ook af, alhoewel... ik denk dat ik het gewoon ben en misschien ben ik daarom o.a. ook wel gaan drinken. Kijk, nu ook weer... begin ik weer over mezelf te praten, terwijl het hier over jou gaat.

Ik vind het knap wat je gepresteerd hebt...
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...