Spring naar bijdragen

woensdag 21 maart


bibelle

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik weet niet Marieke of katten een hoger niveau hebben. Ze gaan volgens mij altijd hun eigen gang, je hebt er niet zoveel aanhankelijkheid van als van een hond. En ik ben allergisch voor kattenharen, maar niet voor honderharen, dus zo vreselijk schoon zullen ze ook wel niet zijn.
Mijn hond rolt gelukkig niet zoveel meer door allerlei viezigheid, dat deed hij als pup wel. Dus meestal ruikt hij gewoon lekker naar hond. Ik vind hem niet stinken, behalve nu dan.

Ik ben met mijn hond ook op puppycursus geweest, maar ben niet verder gegaan naar de volgende groep want die tijd kwam niet uit met het sporten van mijn kinderen. Maar ik vond die cursus ook niet leuk, het zit niet in me om zo streng te zijn tegen dat beest. En mét cursus had hij die viezigheid ook opgegeten hoor. Zit nu eenmaal in het ras, alle retrievers doen dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, iets afzeggen wat je eenmaal hebt toegezegd is lastig. Daar ben ik ook niet goed in. Misschien kun je wel meegaan naar Ikea, maar niet die lamp voor haar ophangen omdat je last hebt van je enkel. Is misschien niet helemaal eerlijk, maar dan vermijd je tenminste een deel van de ellende. Niets lijkt mij zo erg als op een ladder in een badkamer te staan klooien met een lamp, terwijl iemand van beneden continu het meest vernietigende commentaar staat te leveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mag cru klinken, maar alleen daarom al wil ik geen vriend. Ik heb meer dan genoeg gehad aan mijn eigen moeder. En ik weet dat dit weer harteloos klinkt, maar ik MEEN het. Mijn vader was een schat en een lieverd, en mijn moeder mis ik ook soms wel, maar dit gedoe HOEFT voor mij nooit meer! Dus zal ik toch een man van 60 of zo moeten zoeken...

PS: Een vriend met ouders bedoel ik. Of met kinderen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Rosie, ik leef met je mee.
Mijn ex schoonmoeder kon me enorm de stuipen op het lijf jagen met haar dominante gedrag.
Oost indisch doof zijn kan weleens een beetje helpen, maar accepteren dat ze nooit zal veranderen kan wat adem geven.

Oef en dan nog naar de Ikea gaan. Jeetje Rosie je wurmt jezelf wel in een benarde positie.
Ik hoop dat je je eruit kunt wringen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je niet helpen, lieve schat! Helaas! Probeer de volgende keer gewoon echt nee te zeggen, ook al moet je liegen. Liegen is niet netjes, maar misschien kun je na de tigste leugen (liefst niet te veel) gewoon zeggen dat je niet wilt? (Hier moet je een soort wanhopige stemverheffing bij horen, Rosie, want ik weet hoe moeilijk het is...) Nu klink ik weer vreselijk, maar wacht niet tot ze dood is, Rosie, want zelfs dood zitten ze nog in je hoofd te zeuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je, Rosie, ik was eigenlijk opgelucht toen mijn moeder doodging. Dat HOOR je niet te voelen, maar toch was het zo. En toch wil ik je zeggen: WACHT ER NIET OP!!! Probeer heel voorzichtig je grenzen te stellen, hoe moeilijk dat ook is. Het heeft mij bloed, zweet en tranen gekost, maar ik denk echt dat ik me anders opgehangen had, ware het niet dat mij neefje het eerst deed. PAK HAAR MACHT OVER JOU AF!!! Ik heb voor mijn moeder gezorgd, haar op het toilet gezet en het eten in haar mond gestopt, maar omdat ik dat ZELF wilde. En toen ze dan toch onverwacht stierf, had ik geen of weinig schuldgevoelens. Ik ging wel niet zo vaak, maar ik WAS er toen wel.

Pfffffffffff, moeilijk hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom heb ik een tijdje niet geschreven hier, Rosie. Kijk, op een of ander manier hield ik van mijn moeder en zij van mij, maar ik kan niet zeggen dat ik respect voor haar heb of had. 'Vader en moeder zult gij eren' zegt de Bijbel (vantegenwoordig met hoofdletter, bweurk), maar zo voel ik het niet. Waarom staat er niet in de Bijbel/Koran/Tora dat ouders hun kinderen moeten eren? Nee, met kinderen mag je evenveel doen als met honden en katten en varkens en schapen en koeien. Ik zag gisteren laat nog een dierendocumentaire waarin honden 'gedebarked' werden, zijnde dat hun stembanden doorgesneden werden omdat ze te lluid blaften. Mijn kat had ooit een nagelbedontsteking en toen vroeg een nieuwe dierenarts (Nederlander) aan de telefoon of ik hem had laten ontklauwen. HALLO???? Neem geen kat als je een klauwen wilt, neem geen hond als je geen geblaf wilt. NEEM GEEN KIND ALS JE NIET TEGEN GEHUIL EN KINDEREN KUNT!

Ik vind het woord 'nemen' hoe dan ook al lichtelijk misdadig.

Ik heb nooit kinderen gewild omdat ik van mezelf wist dat ik niet goed voor ze zou zijn en dat ik net als mijn moeder zou zijn. NU, na zoveel tijd kan ik wel lief zijn tegen kinderen. Eindelijk. En elke, elke dag zeg ik tegen mijn katten dat ze de beste van de hele wereld zijn. En iedereen mag het zielig vinden, maar dat noem ik wel moederliefde, ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie,
Het oefenen van confronterende situaties, ja daar leent mijn schoonmoeder zich ook uitstekend voor.
Ik ben alleen meer van het vermijden, tot het niet anders kan.
Ik heb ook nummerherkenning, en ben toevallig noooooit in de buurt als ze belt.....;)
sterkte morgen,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...