bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 het is nog vroeg, maar het begint licht te worden. eindelijk zomertijd. zomertijd = nieuwe tijd = droge tijd ! (?) ! een goede zomer allemaal, ik ga werken vandaag. tot vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 marieke, wat mooi: die gedanken sind frei, ik heb het van mijn oma in het duits geleerd; ik wist niet dat er ook een nederlandse versie van was. flarden tekst komen boven, wie weet lukt het me om in de loop van de dag alles terug te herinneren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 @houtje: fijn dat het zo goed met je gaat! nu kort, later langer, het werk roept! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 sorry twan, ik zie nu pas dat jij midden in de nacht al een draadje had geopend; maar omdat er op het zaterdagdraadje nog bijgeschreven was, stond dat bovenaan, en zag ik het jouwe over het hoofd. sorry dus, bedankt voor het mooie weer, geniet van de wandeling. groeten van bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 maart 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 latman wakker, fietst mee naar mijn werk, en gaat daar wandelen, gezellig, nu opschieten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Joepie het is lente! joepie dag 10!Iedereen een zoninige dag gewenst,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Bambam, niet toegeven aan die valse verleiding! Mannen met sixpacks, bleh!Leuk draadje gisteren.God, Boeddha of Mohammed, het is toch een door de mens vormgegeven concept. De "echte"" God (wie van de 3, wil de echte nu opstaan ) is voor mij een mysterie, met vertakkingen in alles: in de natuur, in onszelf, in alles. Ik ben verzot op BDE-verslagen (bijnadoodervaringen). Die zie ik als het meest authentiek. En het boedhhisme helpt me. Dat is een ervaring.Nou met of zonder god, een fijne zondag!groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Goedemorgen allemaal,Mijn partner ligt nog te slapen en ik ben al beneden met de kids... gisteren was mijn kleine ventje ziek maar gelukkig is hij weer opgeknapt... en ik ben blij voor hem want dan kunnen we straks buiten spelen..Al een paar maanden heb ik geschreven op dit forum en ook veel gelezen wat jullie hebben geschreven en ik heb daar veel van geleerd... ik herken mezelf in veel stukjes hoe ik was toen ik nog dronk en gebruikte en de bijbehorende drama's en ellende...de talloze afspraken die ik met mijzelf en mijn omgeving maakte om te stoppen en weer de mist inging...weer opdook en de smoesjes die ik had om te rechtvaardigen wat ik had gedaan...ik had geen oplossing en kraakte alles en iedereen af die wel een oplossing had...of mensen die nog een grotere loser waren dan ik...de leugens die ik vertelde over mezelf en de aandacht die ik probeerde te krijgen omdat ik zo bang was dat mensen me niet zouden zien staan...mijn partner die ik de schuld gaf van mijn ellende , mijn ouders die ik de schuld gaf van mijn ellende... en daar eindeloos bleef over doorwauwelen...mensen die mij wilden helpen nam ik in de maling en bekritiseerde ik met alles wat ik kon verzinnen... mijn kinderen waren bang voor me en ik gaf ze totaal geen aandacht...ik was te bang om anderen onder ogen te komen als ik nuchter was....schoof alle verantwoordelijkheid naar anderen toe...het laatste jaar van mijn drinkers/gebruikersperiode was een hel...ik was paranoide en depressief...sliep alleen op een matras op de grond in een kaal huis...het enige wat ik nog deed was drinken en gebruiken...en nadenken...kwam nergens meer opdagen ook niet wat mijn kinderen betreft...ik durfde niet meer naar buiten toe te gaan...de rillingen lopen over mijn rug als ik daar aan denk....Dit is voor mij allemaal verleden tijd....na 17 jaar ellende ben ik eindelijk vrij van al die bullshit.... en dat voelt heerlijk... als ik s'ochtends mijn ogen opendoe dan weet ik waar ik ben , waar ik gisteren ben geweest en wat ik vandaag ga doen... gedachtes aan drank en drugs heb ik nauwelijks en als ze er zijn hoef ik alleen maar te lachen en tegen mezelf te zeggen "goed plan hahahaha".... ik heb een regelmatig leven , een fantastische partner , twee heerlijke kinderen , een leuke baan en ik voel me de meeste tijd comfortabel waar ik ook ben... ik ben niet meer afhankelijk van alcohol en drugs.... en de onderliggende oorzaken van mijn drinken en gebruiken en bijbehorende geestestoestand pak ik aan met het 12 stappenprogramma... ik zal wel moeten anders ben ik zo weer terug bij af... het resultaat is ongelofelijk alleen door de magische woorden uit te spreken "Help me...ik weet het niet meer" en vervolgens de suggesties te gaan volgen die niet uit mijn eigen hoofd kwamen maar van mensen die dezelfde ervaring hadden als ik en een oplossing hadden voor het verslavingsprobleem...Sommige van jullie vinden dat ik preek....sommige van jullie worden moe van het woord God...Sommige van jullie vinden de woorden een Macht groter dan jezelf sekte-achtig klinken....mij maakt dat niet uit..schrijf wat je wilt... ik ben er happy mee wat je ook schrijft hahahaha.....Als je niet kunt stoppen met drinken dan is alcohol een Macht groter dan jezelf.... God zoals ik hem begrijp zit van binnen...noem het bewustzijn...noem het zijn... die kracht is vele malen groter dan mijn mentale vermogens... door die kracht aan te boren in mijzelf ben ik vrij vandaag... en leer ik eindelijk waarderen wie ik ben , wat er om mij heen is...ik begin het leven te waarderen in plaats van het in sneltreinvaart te vernietigen... ik ben niet geboren om een ongelukkig leven te leiden of mezelf dood te drinken... ik heb dat voor lange tijd gedacht en gedaan... ik ben op aarde om te leven en het leven te ervaren... en niet om er 75 jaar over na te denken hahahaha...Als je vind wat ik schrijf onzin is of je kunt er niets mee doen of het is te prekerig of whatever hahaha laat het dan voor wat het is... een stuk tekst van een verslaafde hahahaha....(ik kom nu echt niet meer bij van het lachen hahaha)Zo genoeg geschreven... ik ga mijn kinderen aankleden zodat we naar buiten kunnen en genieten van het mooie weer...Ik wens iedereen een hele fijne dag vandaag....God loves us all no matter what !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Allemaal een hele goede lentedag, lekker naar buiten als het mogelijk is. Helaas zijn er ook mensen die moeten aan de arbeid, nou ja in de pauze even genieten dan maar.Bibelle succes, misschien op het balconnetje?Ziza, ik zal iets later reageren. Even het draadje van gisteren lezen, en eerst nadenken alvorens ik schrijf, want mijn eerste reactie is niet best. Laterrrrr....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Ziza het is geen onzin. Ieder mens heeft recht op zijn/haar eigen beeld van god. En als jouw godsbeeld dit met jou doet, dan is dat alleen maar erg mooi.Het doet mij alleen denken aan "Als er een boom omvalt in het bos en er is niemand die dat hoort, maakt het dan wel geluid?"Maar deze uitspraak vind ik wel heel erg sterk:Als je niet kunt stoppen met drinken dan is alcohol een Macht groter dan jezelf.... Zo eentje geeft weer een ander perspectief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 @Ziza: (ook al maakt je dat niets uit) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Goedemorgen allemaal,Ik heb lekker uitgeslapen, met de hond gewandeld, en het is hier schitterend weer. Het belooft een mooie zondag te worden. En gelukkig ben ik ook nog zonder hoofdpijn opgestaan.Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen zo blij worden van die zomertijd. Mijn biologische klok is een week van slag, ik vind het een groot drama die flauwekul met die klok. Ik begrijp werkelijk niet waarom we dat ding nou niet gewoon op één tijd kunnen laten staan, maakt me niet uit of dan zomer- of wintertijd is.Ziza, het is waar dat de kern van je boodschap meestal dezelfde is. Maar het is dan ook een belangrijke boodschap, en het werkt voor jou! Enkele maanden geleden irriteerde mij dat ook wel eens, maar langzamerhand ben ik jouw berichtjes heel erg gaan waarderen. Allereerst omdat je je mening niet opdringt, je vertelt uitsluitend wat voor jou werkt. En ik word er blij van als ik lees hoe jij vandaag van je leven geniet, van je werk, je vrouw en je kinderen. En ik prijs je kinderen gelukkig omdat je er voor ze kunt zijn.Wat jij zegt snijdt heel veel hout. En ik heb gemerkt, dat als ik weer zo'n dag heb dat ik overal aan twijfel en met mezelf loop te worstelen, ik blij ben met zo'n bericht van jou want het zet me aan het denken en geeft me de positieve energie om verder te gaan. Als ik zo'n moeilijke dag heb ga ik niet 20 draadjes terug zoeken omdat jij drie weken geleden iets heel zinnigs hebt gezegd. Dus ben ik blij dat je het vandaag nog een keer zegt, in iets andere woorden, zodat ik vandaag weer dat steuntje in de rug heb. Dank je daarvoor.Maak er een mooie dag van. Ik heb me voorgenomen vandaag een heel vervelend karweitje af te werken, dat ik al een poosje voor me uit schuif. Zonde van de mooie dag, maar ja, dan had ik het maar niet uit moeten stellen hè. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Kate, ik ga zeker niet toegeven aan mannen met sixpacks:DEn die ander sixpack laat ik ook lekker voor wat tie is!Het was even een moment, meer niet. Later voor vriendinnen rustig een glas wijn ingeschonken tijdens het eten, doet me nix. Ik kan niet 1 glas en ook niet 1 keer iets drinken. Ik kan gewoon nooit meer iets drinken, zo simpel is het. Ik heb dat 22 jaar gedaan en het bracht me niets. Ik dacht van wel maar ik het verkeerd gedacht. Ik geniet nog steeds elke ochtend van nuchter wakker worden. Ik kan me niet voorstellen dat ik daar verandering in ga brengen, echt niet. Afgelopen donderdag niet naar de AA geweest omdat ik ziek was. Maar de keer daarvoor heb ik zo genoten van de verhalen van mensen die al jaren niet meer drinken en daar nog steeds zo 'echt' over vertellen. Over hoe blij ze zijn dat ze niet meer drinken. En zo voel ik dat ook. Bevrijd van het 'moeten'. Heerlijk. En of iemand dat nou God wil noemen of niet, als het maar werkt.Het werkt voor zoveel mensen en ik weet inmiddels dat ik het niet alleen kan.Zonder het forum had ik het de eerste maanden zeker niet gered. Hoe de AA een plek gaat krijgen in mijn leven weet ik nog niet. Ik ga zeker een keer of zes alvorens er iets van te vinden. De eerste twee keer vond ik het fijn, we zullen zien. Ik ben een alcoholist en het zweet breekt me nog elke keer uit als ik dat hardop zeg. Maar het is zo en ik wil niet meer drinken.En dat ik me de laatste weken niet zo tof voel heeft te maken met verwarrende gevoelens, emoties. Ik verander door niet drinken. Ik mag er meer zijn. Het lijkt wel alsof ik mezelf nu pas echt de moeite waard ga vinden. Mijn schuldgevoel over elke dag drinken is er niet meer want ik drink niet meer. Veel zaken staan op de helling maar dat is niet erg. Ik weet soms niet wat ik voel en wat ik wil. Wel verwarrend maar ik geloof dat ik sterker word en daar hoort dus ook pijn en verdriet en verwarring bij. Ik 'moet' leren zaken anders aan te pakken en dat vind ik moeilijk. Ik val nog zo snel terug in iets negatiefs en dat kost tijd om te veranderen.Loslaten is ook accepteren las ik gister op het draadje. Ik probeer dat maar het valt me zwaar. Ik laat het maar wat over me heenkomen en probeer stappen te blijven zetten. Dan zal het gaandeweg een plek krijgen(hoop ik dan toch).Heb een fijne dag allemaal.Alleen vandaag drink ik niet.Maar elke dag een nieuwe dag en ik kan elke dag andere keuzes maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Veel, Rosie. En ik ben ook blij dat ik weer wat van Houtje hoor.Zo, koffie op, croissantje op, sigaretje op : tijd voor een proefrit!Even kijken of het uitzicht over de Dollard nog steeds zo mooi is als ik me herinner... Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Ziza, langzaam begrijp ik mijn eigen reactie. Ik zal trachten het uit te leggen.God werkt inderdaad van binnenuit, maar dat kun je niet leren. Je kunt je ervoor openstellen en het ervaren. Ik vind niet dat je preekt en wordt absoluut niet moe van het woord God. Iemand die ervaren heeft hoe het werkt kan er niet genoeg over lezen en zet anderen er mogelijk toe hiernaar op zoek te gaan. Mijn mening is dat ik hier op aarde ben met een "doel", en zo is jouw doel hier op het forum ons te laten delen in je ervaring en dat is iets héél moois.Waar je me dan mee prikkelde vanmorgen was dat je schreef; Wat ik schrijf onzin is.....een stuk tekst van een verslaafde.......ik kom niet meer bij van het lachen.......hihihihi......Anderzijds zeg je; ik leer eindelijk waarderen wie ik ben....Het kan je wel degelijk schelen wat je schrijft, je probeert met je woorden continu je mede mensen te bereiken anders zou je niet zo getrouw mee schrijven op dit forum.Ik erger mij er aan dat je hierover lacherig doet en jezelf enigzins omlaag haalt terwijl dit helemaal niet nodig is. Terecht dat de rillingen over je rug lopen bij de gedachten hoe je er aan toe geweest bent, maar nu telt nu. En dat is geen tekst van een verslaafde. Dat is tekst van Ziza! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Heel mooi gezegd Stien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Door wie werd het gezongen, Marieke?Het zonnetje schijnt inderdaad uitbundig. Zelf heb ik wat moeite met de dag te begroeten net als Anna heb ik met de zomertijd zeker een week moeite.Water, ik ben blij dat je terug bent. Je klinkt een stuk opgewekter en daar ben ik blij om.Katherina had je ook gelezen en vroeg zich af of je nog gitaar speelt. Dus bij deze, speel je nog op je gitaar? Je kon daar altijd veel in kwijt.Je kunt met gerust hart je AD gaan slikken. Anna heeft zich ziek gevoelt maar dat komt niet zo vaak vooren als het voor komt dan duurt dat meestal niet lang. Het zijn zeer beslist geen happy pillen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Ik vond net een stuk op internet over 'accepteren'. Ik vind het best een moeilijk stuk tekst, maar de dingen die ik eruit begrijp spreken me aan (volgens mij is dit 'altijd' zo).Voor diegene die het interesseert:http://www.thebecompany.nl/accepteren.htm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Ik vind acceptatie van mezelf nu én makkelijker omdat ik me niet meer schuldig voel over een hoop dingen (die ik mijn eigen schuld vond, ik worstel nog met verantwoordelijkheid, verontschuldiging, schuld en boete) én moeilijker omdat ik het gore beest dat LEVEN heet nu recht in de bek kijk. Juk !!!!!!!!Ik was vorige week voor het eerst in 12 jaar (of langer) in een discotheek, zeg maar op een feest met dansen en zo. Ik dacht GATSIEDAKSIE die rooklucht ik moest zowat overgeven (hetgeen ik daarna vrolijk gedaan heb thuis) en GATSIEDAKSIE die gasten die wijn/bier drinken en dan tegen je gaan praten. Zo heb ik dus jaren en jaren geroken, ik schaam me dood EN ik schaam me niet want meer dan een beetje knoflook is onmogelijk.Dubbel allemaal, soms erg verwarrend. In de Avantgarde (zag ik bij de fysio) stond een artikel over "25 jaar oud en iedere dag dronken" en de Cactussen werden ook genoemd. Ik ben zo blij met de Cactussen !!!! Dit was me anders nooit gelukt.Anna, die 18 maanden heb ik nog lang niet dat is pas 28 april. Op 28 maart ben ik 17 maanden ADB en op 10 oktober 2007 a.s. ben ik 4 jaar NDB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Mick,Nog bedant voor de link over zazen van de week.Ik moet mijzelf nu echt van de bank rukken en dingen gaan doen. Het overvalt me wel vaker de laatste tijd dan lijkt het net of ik even zit en dan is de thee alweer koud en is er een uur voorbij...en ben ik me niet bewust waar ik met mijn hoofd zat. Enfin, things to do, places to go to.iedereen nog een prettige dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Goeie middag,Ik ben er ook weer.Anna, ik deel je gevoel over de zomertijd, ik heb er altijd wel een maand voor nodig. De zin snap ik er ook niet van. Er zijn trouwens ook bij de wetenschappers twijfels over het zg. nut ervan.Wij zitten ermee en we moeten het ermee doen.Man en zoon zijn inmiddels terug van hun oefenloop van 35 km en zijn een tikkeltje vermoeid. Als ze dit mooie, rustige, niet al te warme weer hebben met de marathon van R'dam, dan mogen ze niet klagen.Zelf ben ik nogal lui vandaag. Ik heb nergens echt zin in. Gelukkig hoef ik alleen de wassen te draaien en drogen en dat doen per slot toch die machines voor me.Fijne dag allemaal. Ik blijf wel hangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Hoi Marieke,Mijn zoon is 19. Vorig jaar was hij de jongste op de marathon van R'dam. Hij is nog in het nieuws geweest om die reden. Dus die stukjes zijn op de dvd opgenomen. Leuk voor later.Mijn dochter (16) houdt ook niet van hardlopen, die turnt liever. Gevaarlijke sport, ik heb al 2 keer krukken moeten halen en de laatste keer ook een rolstoel. Zij houdt mij met haar turnen in beweging.Mijn sport is yoga. Daarbij loop je niet zo snel een blessure op. Hoewel ik wegens een blessure (niet vanwege yoga, maar simpel van de trap vallen) al sinds februari niet mee kan doen.Maar wat je man betreft, zolang hij niet te ver loopt en het rustig aan doet en luistert naar zijn lichaam, dan kan dat allemaal goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Hoi Marieke,Emancipatie bestaat waarachtig!Mijn dochter wil wel weer aan de zomerjas, maar de de naad van devoering van haar mouw is een tikkeltje los en aan een van de zakken zit een steekje los.I.p.v. het zelf doen, vraagt ze dat toch aan haar vader. Die doet het wel goed, maar heeft er 3 keer zoveel tijd voor nodig dan ik. Ze doet dit om een beetje te plagen. En ik, ik laat ze dat maar doen. En mijn man, die is er nu mee bezig. Leuk he, zo'n doorbraak in het rollenpatroon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Ik denk: nooit. Ik heb trouwens geen lust om het hem aan te leren.Ik heb het ooit aan mijn oom geleerd. Hij kon het echt snel oppakken (moest ik wel linkshandig breien, want mijn oom is uitgesproken linkshandig). Maar hij heeft nooit wat afgebreid. Zelf hou ik niet zo van breien, ik heb nog wel mijn dochter geleerd, maar die haakt liever net als ik. Haken gaat sneller. Mijn zoon is ook linkshandig en die heb ik dus ook linkshandig haken geleerd, ook om niet dus, hij doet er ook nooit wat mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2007 Jaaaa, gezellig.... Laten we weer eens lekker breien op het forum! Das lang geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden