Spring naar bijdragen

Donderdag 29 maart


BamBam

Aanbevolen berichten

Ze vertelden ook nog iets over medicatie enzo.
Er zijn verslaafden die jaren clean waren, ziekenhuis in, morfine voor een operatie en huppakee, vanuit ziekenhuis rechtstreeks naar de dealer. Raar spul die Fisherman 's Friend.

In eén of ander boekje schijnt van alles te staan over medicatie die je beter niet kunt nemen, paracetamol met codeine enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ze vragen je alleen of je niet allergisch bent voor medicatie of jodium, maar verder ben je maar een apparaat en vinden ze het slikken van pillen de normaalste zaak van de wereld. Er wordt ook echt niet gevraagd of je morfine wilt, ze doen het gewoon en ook al heb je helemaal geen verlavingsverleden dan nog blijf ik dit een vreemde zaak vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, is ook zo.
Maar ik bedoel, als je echt iets niet wilt omdat je bang bent weer verslaafd te raken aan wat dan ook, dan is het handig dat ik weet waar ik op moet letten. En ik moet het ze wel vertellen. Maar dat ze vlot zijn met het voorschrijven van medicatie, dat is waar.

Mijn huisarts adviseerde mij vanochtend om soms even een glas wijn te drinken om te ontspannen, hihi. Heb maar even verteld dat ik al een hele tijd niet drink en waarom. Daarna hebben we er samen even heel hartelijk om gelachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik begrijp jou ook. Je bent altijd ook een stuk zelf verantwoordelijk, maar dit ziekenhuis communiceert echt voor geen meter en in de uitslaapkamer gebeurde dit eigenlijk vooral en dan ben je er echt niet goed bij zal ik je zeggen. Pas achteraf realiseerde ik me eigenlijk hoe en hoe snel dit eigenlijk gegaan was, dat ik drie pillen achter mijn mik had en een morfinespuit in mijn dij. Hoppetaaa... bedankt en vliegen maar.

En ik ben ook niet speciaal bang, om verslaafd te raken, maar ik wil eigenlijk geen onnodige rommel meer in mijn lijf, waardoor ik daarna toch weer een soort kater heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick,

Mij hebben ze toen wel alles gevraagd:
gebruik je medicijnen
hoeveel drink je (he, toen dronk ik max. 2 glazen bier per dag)
hoeveel rook je
En ik kreeg maar plaatselijke verdoving om dat slangetje in mijn borstkas in te brengen.
Daarna hebben ze me gezegd dat ik paracetamol kreeg. De eerste dag 4 x 2 tabletten en als ik dan nog veel pijn zou hebben, moest ik dit melden. Dat was zo en toen kwamen ze met morfine. Dit heeft de pijn gestild en ik had er verder geen bijwerking van. Gelukkig.
Maar wees blij dat je alleen een dagopname hebt gehad. Ik lag 12 dagen aan mijn bed gekluisterd. Ik kon net de wastafel bereiken. Het toilet was te ver. Wat een gehannes met die ondersteken en po-stoelen! En slapen 's nachts ho maar, het gerammel van de medicijnenkarretjes, deuren die opgeduwd worden met het bed van een nieuwe patiënt...
Het eten was echter uit de kunst, een goeie kok hadden ze daar. Het kerstmenu was waarlijk een traktatie.
Dat ik een dik jaar later zou beginnen met steeds meer drinken, had ik toen niet voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, CPAS, ik denk dat er een hoop verschil zit tussen de ziekenhuizen. Ik vind communicatie heel erg belangrijk. Ik vind het raar dat ze bijvoorbeeld gewoon naar je bed komen en met je aan de haal gaan (iets vervangen, zoals bijv. een infuus) en daar niets bij zeggen. Alsof je dat allemaal maar moet weten en je voelt je behoorlijk machteloos aan al die slangen. Tja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal, het is al heel laat, en ik ga nu nog naar mijn zusje toe. ik zou eerst gewoon vanavond gaan, maar ze belde me op mijn werk op dat het niet hoefde, want ze voelde zich niet zo lekker. om elf uur belde zij mij weer op, dat ze heel niet goed is en de dokter zou zo komen. nou die is net geweest en ze moet acuut naar het ziekenhuis; waarschijnlijk een darmafsluiting. een buurman past nu zo lang op haar zoon (mongool van 23), maar dat kan ook niet de hele nacht. ik weet niet wanneer ik weer terug ben, dus ik hou het voorlopig even rustig op het forum, komt later wel weer, hopelijk heeft mijn zus geen grote voorraad drank in huis, mijn neef is heel bewerkelijk, dus ik kan er nu geen gremlins bij hebben. tot later, een dag of wat zal het vast wel gaan duren, tot dan, sterkte allemaal met alles. ik hoop op mijn werk zo nu en dan even bij te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...