Spring naar bijdragen

maandag 9 april

anjo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Marieke,

De overgang kan je behoorlijk in de war sturen. Je kunt dat laten testen via de huisarts.
Ik had het al met de maandelijkse ellende.
Een paar dagen ervoor riepen de mensen die me kenden/kennen al: ho, ho, die is over een paar dagen ongesteld. Toen wist ik, dat ik me niet zo geïrriteerd moest opstellen.
Met die overgang is dat veel moeilijker, dat gaat lekker van het ene moment vrolijk, lief en aardig naar het volgende moment somber, tikkie chagrijnig, cynisch. En weer terug. En dan die op-, hitte- en vriesvliegers. Mijn overgangsklachten zijn het laatste jaar flink afgenomen, maar ik ben dan ook al met jaar 7 bezig.
Ik denk trouwens dat ik mede aan de overgang mijn alco-probleem heb overgehouden, dat is een jaar later begonnen.
Ach een mens steekt raar in mekaar. Ik ook dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik op dezelfde planeet zit als jullie maar dat is een andere discussie, hier is het heerlijk.

Ik heb zo van mijn poppedeintje genoten. Heerlijk zo'n mini mensje.

Moesje, ik leef met je mee. Ik moest letterlijk van de ene op de andere leren om alleen te wonen.
Ik heb gebruld en gehuild en het was ontzettend moeilijk.
Gelukkig zijn jouw kindjes toch alleen op papabezoek? Dat uitgaan heb ik ook geprobeerd maar daar vond ik dus niets meer aan en dat doe ik nu ook niet meer. Nu tig jaar later vindt ik het oprecht lekker om alleen te wonen. Ik denk dat ik me overgegeven heb aan wat is en niet wat ik dacht dat het zou zijn.
Wat ik ook geleerd heb is om het gezellig voor mijzelf te maken. En ik geniet bewust van het kunnen, kijken of luisteren naar wat ik zelf wil en GENIET met een hoofdletter dat ik niet constant in mijn gedachtengang gestoord wordt.

Anna, met blozende wangen moet ik bekennen dat ik nu jaargang 2005 aan het doen ben.
Volgens mij kan ik mijn nickname beter in struisvogel veranderen. Het het stomste is dat ik het wel kan, tot 2005 zit alles netjes in mapjes etc. En het moet dus echt NU.
Tapas had zo'n handige site met to do lijstjes, weet een van jullie daar het adres nog van?

Ziza, gewoon lekker genieten, man. soms even in je handjes knijpen en blij zijn met je leven. De twaalf stappen, de AA of zelfs God hadden het niet kunnen doen zonder jouw inzet.

Het was vreemd om vanorgen alles wat met mijn werk te doen had in een doos te zetten met bestemming zolder.
Het was nog vreemder toen een lieve vriend een advertentie kwam brengen met informatie die mij wel aan sprak. Afspraak met verslavingszorg is gemaakt en met de renovatie op komst hebben we een rondje P@$%% gedaan. Komt popedeintje met heel leuke dingen voor een kinderkamer. mijn dochter moest me tegenhouden. Nee mam, ze heeft geen kamer in je huis nodig.

Corinne, nog bedankt dat je aan me gedacht heb met het princessejurkje.

Kate,
Ik lees je en voel met je mee. Ik zou er trots op zijn als je mijn dochter was.

Dat dit een openbaar forum is dat is bekend. Maar er zijn duizende openbare forums. of is dat forma?
Iemand die hier niets te zoeken heeft en ons toch leest, heeft volgens mij een erg leeg leven.
Vorig jaar was er iemand die gooide even de knuppel in het hoenderhok, had misschien niets beters te doen. Dan nog hebben wij de macht in handen als je rustig blijft.
Ik kan er met de beste wil ter wereld niet wakker van liggen. Vergeet niet je geeft ten aller tijden macht.
Aan iemand die je het niet geeft, kan die het ook niet pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion: Gefeliciteerd ! :present::musicnote::present::musicnote::present: Zingen zal ik je maar niet aan doen, zit niet voor niets niet op het koor.:D

Moesje; jammer van die uitglijder maar ik begrijp het wel. Probeer het volgend keer te herkennen, want dit soort situaties zul je nog vaker tegen komen. Fijn dat je je alweer wat beter voelt, de hond inmiddels thuis en straks de kids. Gewoon lekker verder met de strijd toch?

BB, een nieuw icoontje? Was dat nou echt nodig, ik heb zo'n moeite met wennen aan nieuwe gezichten. Namen onthouden is al een crime voor me. Nou, ja oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Meervoud van forum is forums of fora. Beide zijn goedgekeurd voor de Nederlandse taal.
-um wordt in het meervoud -a (in Latijn dan he).

Allen:
En ik, ik kan me hooguit voorstellen dat een leerling GGZ hier komt kijken of een socioloog of antropoloog om ons te bestuderen.

Maar ik ben er van overtuigd dat hier echt niemand komt kijken of hij/zij iemand kan herkennen, om vervolgens lastig te vallen of zo. Nee, dat geloof ik echt niet.

Ik kan hier trouwens dingen vertellen die ik mondeling echt niet zou kunnen of durven vertellen.
Dat geldt eveneens voor de behandeling met Tactus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het met veel mensen goed met de Paasdagen daarom allemaal een bloemetje verdiend, een extratje voor de prille beginners, hoewel Kate .......

Kate; :present: Zolang het mooie dromen blijven......

Charlie: :present: gaat toch goed!

Corinne; :present: zal je altijd zien, vindt je er nog 4. Als het maar geen flessen zijn! Zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Stien!!

Ik ben ook niet bang hoor dat ze me zullen herkennen op dit forum en kan hier tenminste dingen vertellen die ik nog nooit iemand vertelt heb, omdat die je toch niet begrijpen.
Bijna 5 dagen ADB............ben benieuwd hoe het woensdag gaat, dan heb ik weer nachtdienst, dan ga ik voor s'morgens maar een lekker drankje opsnorren in de winkel denk ik. Zonder alc uiteraard, hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Debby; bij mij heeft het ook enige tijd geduurd, maar het is al een stuk minder dat ik bij veel handelingen en situaties de gedachte aan alco kwijt raak. Het moet echt een andere gewoonte worden om die koppeling te doorbreken. Andere gewoontes aanleren kost veel tijd en zeker doorzettingsvermogen. Mij heeft het altijd erg geholpen om hier te kunnen terug lezen en schrijven.

Marieke; heerlijk dat je de keus hebt kunnen maken voor een rustige tweede paasdag. Heb je je bank lekker kunnen inzitten ofwel inhangen. :) En het was goed weer om in de tuin wat te doen.

Voor mij was het een werkdag, thuisgekomen niet getaald naar alco. Het wordt een gewoonte eerst thee zetten en pc aan. Poosje terug lezen, hoewel dat soms wel wat veel is. Want ik moet vaak van de avond te voren ook nog lezen, maar heeft voor mij de alco gewoonte doorbroken. Maar goed, ik kan dan ook niet op alles reageren en hoop dat jullie dat niet erg vinden.
Ik heb last van stemmingswisselingen, bij het minste geringste kan ik omslaan. Dit is mogelijk wat bij mij hoort, mogelijk nasleep van de overgang of mogelijk alcohol gerelateerd. Ik weet het niet. Het maakt het op dit moment wel lastig voor mijzelf en omgeving. Graag wil ik proberen positief alles te benaderen maar soms is het wel moeilijk.
En nu ga ik net als Anjo een stapel verzekeringspapieren te lijf en eens zien hoeveel geld ik kan terug halen. :D Moet lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anjo,
Nee gelukkig krijg ik mn kids wel weer terug hoor...ik zou er niet aan moeten denken...maar het is wel
zo, je bent heel druk bent met werk,huis hond en alles en ineens is er niks meer een weekend en dan
gaat dat koppie van mij malen he....dan heb ik dus de tijd om alles door me heen te laten gaan en ik
had dus niet verwacht, dat ik steeds moest huilen en het moeilijk zou hebben.
Maar goed....blijkt maar weer, dat je jezelf niet eens goed kent.

Had jij je kids dan niet Anjo? Zo, ja ...nou dat lijkt me dan vreselijk...en waarom...?
Nou ja misschien moet ik dat ook niet vragen....

Corinne gaat ie goed? Hou vol he! De spits is eraf!

En Charlie, ga zo door!!!

Stien, ik geef niet op hoor, ik wil me er ook niet schuldig over voelen, alhoewel...
als ik dan mn moeder aan de telefoon heb, of aan mn zus denk, dan weet ik precies wat
ze voelen.
Ergens wordt ik dan ook een beetje boos, zo van...kan ik dan niet gewoon sociaal drinken
en ik vind het ook verschrikkelijk dat ze dan bezorgd om me zijn...dat wil ik niet!!
Ik ben dan zo bang dat er te veel druk op me gelegd wordt en ik dat wil ik dus ook
niet. Dat benauwd me.
Ik heb het gedaan, ik ben verantwoordelijk en ik bepaal ook hoe ik het doe.
Ik heb ook altijd nog moeite gehad met het feit, dat een ander mij vertelt wat ik
wel of niet moet doen. Dan gaan mn haren overeind....
En ik heb er al helemaal geen zin in dat ik het zwarte schaap ben van de familie,
of zorgenkindje...bah, ik ben niets meer en ook niet minder.

mmh...blijkbaar moesten deze frustraties er toch even uit....

Zucht...al 20.17 uur, nou mogen de kinderen toch wel een keer thuis komen hoor!!!

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje, natuurlijk moet je ook je frustraties kwijt. Maar zo te lezen is de motivatie hoog en strijdlust heb je genoeg dus zet 'm op! Je moet het voor je zelf willen niet voor de familie. Zelf, je eigen wil want je moet het zelf doen! Bedenk vast strategieën voor moeilijke momenten. Als je immers zover bent kun je daar niet goed over na denken. Leg de strijk in het zicht of maak een lijstje wat je mogelijk kunt doen. Of iets samen met de kinders ondernemen.
Ik heb ook een keer een uitglijder gemaakt en weet hoe dat voelt (balen), je weet nu ook weer dat het je echt niet helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Stien, het helpt geen ene moer....
En strijdlust heb ik genoeg idd, ik wil het ook zelf, anders was ik ook niet uit mezelf naar de vrij van alcoholtraining gegaan...
Ik zal idd wat gaan bedenken voor als het vuur weer na aan mn schenen komt. Eigenlijk als ik erop terug kijk was het ook
voorspelbaar, zoals rudy ook al zei.
Veel hooi op de vork en stress zijn een mooie voedingsbodem voor het gif in de fles.

Kindjes liggen gelukkig nu lekker in bed, mn dochtertje had het er wel weer moeilijk mee.
Tja het zal allemaal moeten slijten. Ik troost haar dan ook. Ik praat er ook veel met ze over
als ze het moeilijk hebben en dat helpt ze enorm, de schatjes..

Morgen weer een nieuwe dag, we gaan er weer tegenaan!
Ik kruip nu lekker naast mn kroost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniet nog maar even van je verjaardag Marion. Fijn dat je het droog hebt gehouden. Ik heb niet zo lang geleden ook voor het eerst een droge verjaardag gevierd, en ik heb helemaal niets gemist. Vooral de koppijn daags erna niet.

Moesje, ik neem aan dat je kindjes thuis en in hun bed zijn. Bedenk maar dat je van gisteravond iets geleerd hebt, dan heeft het een functie gehad. Je weet nu zeker dat je dat niet wil. Wat mij betreft ben je geen zwart schaap of zorgenkindje, maar een kanjer, zoals je je door deze moeilijke tijden heen slaat. Ze hebben hier op het forum geen pluimen, dus krijg je een :present: voor op je hoed.

Stien, wat heerlijk dat het al een gewoonte is om thee te zetten en de pc aan zodra je thuiskomt. Doe ik ook als ik thuis kom. Sterkte met je stemmingswisselingen. Je hebt gelijk, het kan aan al die factoren liggen. Breek je hoofd er maar niet over, en neem het gewoon zoals het komt. Je kunt altijd tegen je omgeving zeggen dat het aan de overgang ligt, en dat je er niets aan kunt doen. Dat snappen ze heus wel.

Iedereen nog een fijne avond, en voor straks of nu welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond moesje ,
fijn te lezen dat je kindjes in hun bedje liggen .
ik had vandaag mijn dagje niet maar heb uiteindelijk redelijk veel gedaan enkele telefoontjes richting spanje waar het geen feestdag was .
het voornaamste voor mij is dat ik ook weer nuchter naar mijn bedje ga en jij ook moesje en samen met ons nog vele anderen
slaapzacht
blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ondanks jullie aanmoedigingen ben in om 20.15 even de mist in gegaan. Ik heb een borrel van mijn partner gepikt, dus echt puur de alco, want ik lust borrel niet zo.
Van jullie heb ik aanmoedigingen gehad. Maar die huisgenoten die vinden niet drinken en niet roken een zo normale zaak van de wereld dat er nog niet een een goed begin gezegd had.
Nu is het me de vorige keer ook niet zonder struikelpartijen gelukt, dus ik ga gewoon door, tot ik weer kan lopen. En deze 44 uur zijn al meegenomen, mijn lever heeft even rust gehad.
Verder baal ik wel een beetje van mezelf.
Ik ga zo maar een beker warme chocola maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, al het begin is moeilijk.
Je hebt in ieder geval al heel wat gewonnen en alle kleine beetjes helpen, daar bedoel ik natuurlijk niet die borrel mee:D
Maar alle uurtjes die je niet gedronken hebt en voorneemt niet te drinken.
Soms neem ik ook wel eens een zijweggetje, maar kom toch elke keer weer op de hoofdweg uit, die me naar mijn einddoel zal brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik de afgelopen maanden toch aanzienlijk minder gedronken heb dan normaal,
voel ik me ook heel depressief worden,
kan soms zo bijna janken om iets heel onbenulligs.
Volgens mij dronk ik al die gevoelens weg.
De dag erna met een kater was ook gevoelloos qua emoties.
Ik had altijd wel last van angsten,
maar dit is nieuw voor mij, zo down, zo doelloos, zo intens verdrietig soms, zo leeg en doodmoe.
Ik moet het nu zelf doen, zonder mijn "vriendje"de alcohol
maar ik ga het wel doen, want ik weet uit het verleden,
dat het dat waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...