Spring naar bijdragen

vrijdag 20 april

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Wolkenvelden.

Boven de Noordzee hebben zich wolkenvelden gevormd. Deze trekken in een noordwestelijke bovenstroming over het noorden en noordoosten van het land. Vooral in het midden en zuiden is er meer ruimte voor de zon. Het blijft nagenoeg droog. De maximumtemperatuur ligt met zo'n 13 graden een stuk lager dan de afgelopen dagen. De wind is noordelijk, zwak tot matig, rond kracht 3. Komende nacht zijn er naast wolkenvelden ook opklaringen en daalt de temperatuur tot rond 2 graden en kan het aan de grond licht vriezen. Er staat weinig wind. Morgen overdag zijn er in het noorden nog wolkenvelden, elders krijgen we de zon steeds vaker te zien. De wind draait naar zuid en wordt matig, kracht 3. De maxima liggen rond 16 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weekend!
Moet nog wat klusjes doen maar eerst hier even kijken.

Marion, perfecte reactie naar die doktersassistent: waarom zou je je in hemelsnaam schuldig moeten voelen.

Water, wat een heerlijk nuchtere kijk, dat hebben we soms ook gewoon nodig
:)

Rudy, zolang je twijfelt en jezelf niet vertrouwt kun je misschien beter bij de AA blijven. Kun je de AA ook afbouwen of is dat niet gebruikelijk?
Maar als je het gevoel krijgt dat je tijd bij de AA erop zit moet het toch (op den duur) ook mogelijk zijn om zonder verder te leven.
Of je de mist in gaat kun je denk ik nooit helemaal zeker weten. De kans is het meest onwaarschijnlijk als je zeker bent van jezelf en als het tussen je oren op dat punt goed zit. Misschien ging die man wel bij de AA weg omdat hij (onbewust?) al wist dat hij het niet vol ging houden. Hoezo zou je meteen naar de kroeg rennen als je met de AA stopt. Dat doe je alleen als je twijfelt lijkt me.
Maar je kunt nog zoveel tijd nemen als je wilt tot je zeker weet hoe je uiteindelijk verder gaat.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, je klinkt niet erg bijster enthousiast.

Charlie, boek al uit? Of toch te veel herkenning.;)

Ik ben vandaag een dagje shoppen geweest met mijn moeder. Was wel een lange dag en ik denk dat ze van de aandacht genoten heeft. Ze wist alle verkoopsters heerlijk bezig te houden en dan uiteindelijk niets kopen. Mijn geduld is op de proef gesteld en van echt door lopen was geen sprake. Ze is snel kortademig dus daar moet ik rekening mee houden. (behalve als ze afgeleid is) Eind van de middag een paracetamolletje en kon ik weer door. Had te weinig water gedronken w.s., ja je kan toch niet overal je moeder de schuld van geven toch?:D
In elk geval bespaart ons dit een bezoekje voor dit komend weekeinde en zijn deze dagen ook echt eens voor ons. Mijn man is er tenminste blij mee.

Zo, ik ga eerst eens iets te eten opscharrelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate mijn tranen komen allang niet meer uit de fles.
Ik ben volwassen geworden mede dankzij AA.
Ik denk niet dat ik in plaats van mijn problemen aan te pakken een drankje zal nemen.
Sterker nog, ik wil die vreselijke weg niet nog eens afleggen.

Zou iedereen die denkt zo sterk te zijn alleen verder te kunnen, dan loopt AA leeg en houdt op te bestaan.
Daarom is het de bedoeling om binnen die AA de verkregen kennis weer over te dragen aan de nieuweling.
Het is geen straf iedere week vergaderingen te bezoeken.
Het kan er heel gezellig aan toe gaan op zo'n avond.

Ik denk dat ik blijf.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gisteren al wat knorrig maar nu heb ik de gordijnen maar dicht gedaan en ben op de bank gaan zitten met de stapels cosmo's die ik van een vriendin had gehad.

Ik moest vanmorgen naar de Arboarts en ondanks het feit dat mijn keel nog steeds dik en ik soms niet weet waar ik het moet zoeken van vermoeidheid heeft hij mij beter verklaart.
Op mijn vraag wie er dan voor X moet gaan zorgen, zei hij of ik wel de juiste person was om voor hem te zorgen. Of thuiszorg dat niet zou moeten doen.
Ik moet dus weer gaan solliciteren. Dat geeft dus totaal geen nut want ten eerste ben ik nog niet gezond en weten we niet wat er met X gaat gebeuren. Plus er zijn bijna geen banen in deze regio.
HIj zei dat ik wel de horeca in kon gaan. Misschien moet ik maar eens voor een gesprek gaan bij thuiszorg. Dat ze mij inhuren of zo.
misschien kunnen we daar wat regelen.

X zit nog helemaal in denial en wil niets met me bespreken. En regelt wederom weer helemaal niets.
Natuurlijk zou ik liever ook niet over practische zaken praten maar ondanks dat we nog steeds getrouwd is, verteld hij de kinderen dat zij het pensioen krijgen. Zij zeggen tegen mij mam, we verliezen ons thuis hier. Ik weet niet wat ik moet doen. En hij helpt totaal niet.
Iedereen behalve de arts verteld hem dat hij nog jaren heeft. De longarts zegt niets maar de site van het kankerfonds zegt dat je moet rekenen op maanden en niet jaren.
Ik zeg ook tegen hem dat we positief moeten zijn dat het nog jaren kan duren.

Ik ben zo verdrietig maar tegelijker tijd ben ik zo boos op hem.
Ik weet dus echt niet wat ik moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, hoe is het in vredesnaam mogelijk dat die arbo-arts jou opnieuw beter verklaart. Dit is de TWEEDE KEER dat dit gebeurt, terwijl je niet beter bent! Heeft hij die brief van de internist dan niet gehad? Wat je moet doen, is maandag de internist bellen en vragen of hij die brief nog gestuurd heeft. En bezwaar aantekenen tegen deze keuring.
Ik ben bang dat het misschien niet slim was om over X te beginnen. Dat is voor een arbo-arts inderdaad geen reden om jou ziek te verklaren. Je bent ziek omdat je schildklier niet in orde is, en omdat de internist dat heeft gezegd!

Dat X in een ontkenningsfase zit lijkt me normaal. Ik zou hem niet teveel onder druk zetten nu, al is dat moeilijk omdat er zoveel geregeld moet worden. Overleg met je volwassen kinderen wat er moet gebeuren. Het is in ieder geval prettig als jullie het alvast over de meeste zaken eens zijn. Die ontkenningsfase gaat heus ook wel een keer over.

Heel veel sterkte, en bedenk dat Jan ook deze problemen niet oplost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, dat koud hebben is mij bekend. Daar heb ik nog steeds last van.
Ik zal je een beetje opsommen hoe ik er mee omgegaan ben en nog steeds doe.
Ik heb tot een week geleden een electrisch onderbed nog aan gehad anders kon ik niet slapen, zo koud.
Kachel mag niet lager komen als 21 graden, anders ga ik brullen.
Tegen 16.00uur een paar extra sokken, pantoffels en een dikke fleece trui aan. Als ik er te lang mee wacht wordt ik ijs. Ook vorige week met dat mooie weer.
Overdag en als kan 's avonds aktiviteit, daar wordt je warm van, gaat de bloedstroom stromen.
Ik heb hier een twister staan daar kan ik 's avonds op om in beweging te komen en dus warmer te worden.
Bij veel warme maaltijden gebruikte ik zelfs sambal om het inwendige op te warmen, daar ben ik nu mee gestopt. (ik miste waarschijnlijk het branderige van de alco's eerste glaasjes)
En ook nu heb ik b.v. ijs koude handen, even onder de warmwaterkraan.

Een ander vertelde mij dat het goed is tegen wintertenen, je eigen urine er overgieten, laten drogen en sokken aan. Of dit helpt weet ik niet, maar wie weet als je je handen erin legt er ook wonderen kunnen gebeuren. Ik hoop dat dit een goede aktiviteit is voor jou, wacht ik nog even het resultaat af.
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geduld is een schone zaak Stien.
Eigenlijk is het triest dat wij onze ouders zoveel mogelijk trachten te ontlopen.
Het zouden vrienden moeten zijn die je graag ziet.

Over geduld....

Ik had een aanvaring met mijn vrouw tijdens het boodschappen doen.
Normaal doe ik de boodschappen alléén maar nu was zij gezellig mee.
Blijkbaar hebben wij dezelfde gedachte over boodschappen doen en zonder het te weten lag de wagen vol overbodige boodschappen die niet op mijn lijstje stonden.
Ik werd kwaad maar blijkbaar drong dat niet tot haar door.
Ik protesteerde maar niets hielp.
Ik had het gevoel dat mijn grenzen met voeten werden getreden en ik niet serieus genomen werd.
Tegelijkertijd kreeg mijn vrouw het gevoel dat zij niet mocht inkopen wat ze graag wilde en dood ongelukkig liepen we samen met voor 40euro overbodige eet en drinkwaren de winkel uit.

Vroeger waren dit voor mij momenten om mijn hakken te laten zien en vervolgens in de kroeg te belanden.

Samen hebben we gekeken naar die prikkels die bij beide zulke onaangename gevoelens los maakten en zijn tot de conclusie gekomen dat we voor die tijd niet goed hebben doorgesproken wat er nog zonodig ingekocht moest worden en hadden dan van het bestaan van twee boodschappen briefjes afgeweten en één en ander op elkaar kunnen afstemmen.

Klingt misschien simpel maar mijn oud gedrag in dit soort situaties komt dan weer naar boven borrelen door nors en stuurs te reageren of ik wil zeggen, doe me niet meer pijn en blijf bij me uit de buurt.
Mijn vrouw voelt dit feilloos aan en haar verleden zegt haar op die momenten dat dit het einde is van de relatie.
Gelukkig zijn we nu beide bereid om de ontstane situaite onder ogen te zien te bespreken en indien mogelijk naar een oplossing te zoeken die voorkomt dat wij bij een volgende keer elkaar weer voor de voeten lopen.
In plaats van verwijdering brengt zo'n situatie ons dichter bij elkaar en staat in feite los van onze relatie.
Maar vervelende onverwerkte situaties in relaties van vroeger die pijn doen of angstig maken, maken dat deze als een negatief over de nieuwe situatie dreigen te schuiven.

Uiteindelijk zijn we er goed uit gekomen en veel van deze nieuwe inzichten dank ik de AAlectuur en de mensen die op mijn pad zijn gekomen nadat ik ben gestopt met drinken.

Ik blijf nog een tijdje....

Wat simpel boodschappen doen toch los kan maken bij een mens..

Rudy.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Dank voor de tips, maar die laatste laat ik maar voor wat ie is.
Ik doe het wel met extra kleding, en in bed met een extra deken erbij.
En oefeningen natuurlijk. Maar waar je daar normaal na tien min. van staat te zweten, begin ik net een beetje op temperatuur te komen.

Maar ik heb al 9 dagen niets gedronken en dat is mooi. Dat maakt me blij.

Dit weekend en volgende week heb ik aardig wat activiteiten en die leiden lekker af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, jammer, jammer, jammer. Zou zo graag eens weten of het écht waar is. Maar wil graag een voorganger.

Zelfs met het warme weer had ik geen last van transpiratie, normaal zweette ik peultjes, niet normaal.

Maar je bent een doordouwer, je weet het , de eerste laten staan en alle ellende blijft van de baan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, herkenbaar voorbeeld geef je daar. Ik denk dat dit in alle relaties wel eens voorkomt met of zonder alco. Praten, overleggen is hierbij het sleutelwoord. Ik denk niet dat dit specifiek voor de AA is, al zullen veel alco's deze problemen tegen komen omdat ze niet meer goed communiceren met elkander en er binnen de relaties al veel gepasseerd is. Maar nogmaals dat kan ook bij andere achtergronden of problematiek een rol spelen.

Wie schrijft die blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo ik probeer me te verplaatsen in jou situatie en het lijkt erop dat je steeds in de hoek zit waar de klappen vallen.
Altijd tussen wal en 't schip terecht dreigt te komen.

Dat is wat ik herken en het enige wat mij heeft geholpen is mij niet steeds weer als een mak schaap naar de slachtbank laten leiden maar iets ondernemen om aan de steeds erger wordende dreiging, die onherroepelijk naar drank leidt, te ontsnappen.

Ik stond dikwijls machteloos tegenover mensen en problemen die niet waren optelossen door halstarrig zwijgen van de tegenpartij, maar het gevoel alles aan mijn problemen te hebben gedaan door te zoeken naar oplossingen gaf me hoe dan ook een goed gevoel.
En dat is denk ik wat me op den duur steeds weer prikkelde om verder te gaan met mijn leven.

Ik heb ook het gevoel dat je overal alleen voor staat.
Zoek mensen die je werkelijk kunnen helpen met je problemen.

Ik wens je veel moed en sterkte toe..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Stien ik denk dat mensen die niet verslaafd zijn, ook tegen deze problemen aanlopen.
Het is niet aan AAgerelateerd maar ik heb mede dank zij de AAlectuur verhelderende inzichten gekregen, dit soort problemen te leren hanteren.

Een relatie is niets anders dan overleggen met elkaar.
Met elkaar overleggen is elkaar graag zien.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne je doet het goed...
Ik vind het moedig dat je refusal bent gaan slikken als stok achter de deur.
Mocht je van plan zijn binnen een jaar daarmee te stoppen, wil je ons dan eerst even waarschuwen.

Een goed weekend toegewenst.

Trouwens allemaal een zonnig weekend gewenst.
Vanwege een crematie morgenmiddag ben ik momenteel in Nederland.
De komende dagen zal ik niet veel op het forum schrijven vanwege allerlei gezellige
rompslomp die de nodige tijd vragen.

Laat het eerste glas staan en tot nu toe gesloten deuren zullen zich voor U openen.
Neem niet te veel hooi op de vork.
Heb geduld.
Laat de tijd zijn werk doen.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...