Spring naar bijdragen

vrijdag 20 april


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ondanks ikzelf moeite heb aan mijn kwaadheid uiting te geven en daarna mensen nog recht in de ogen te kunnen kijken waarop ik kwaad ben geworden vind ik het schitterend te lezen dat iemand oprecht kwaad kan worden omdat hij of zij niet meer behandeld wil worden zoals vroeger.

Oprecht kwaad worden is wat anders dan opgekropte frustraties in een woede uitbarsting vaak onterecht over de hoofden van mensen uitstorten die part nog deel hebben aan de kwaadheid van de persoon in kwestie.

Dat is anderen verantwoordelijk maken voor je eigen welzijn.

Misschien herkent iemand die situatie van vroeger, waarin opvoeders hun kinderen verantwoordelijk maken voor hun eigen onbehaaglijke gevoelens.

Dit gedrag maakt iemand onzeker.
Zelf ben ik me slachtoffer gaan voelen van de willekeur van anderen.
Ik voelde me gestraft, ik kon weinig goed doen.
Altijd was er wel iemand kwaad op mij.
Ik voelde me daardoor minder.
Minderwaardig en onzeker.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Rudy, ik vond hem wel heel droog, die opmerking over die accordeon.

Ik kan er me wel iets bij voorstellen Marieke, mijn zoon is inmiddels ook aan een nieuwe gitaar toe. Hij begon op een betrekkelijk goedkope, maar nu hij wat beter speelt heeft hij behoefte aan een beter instrument.
Bij een piano werkt dat wat minder zo, je moet er gewoon héél zuinig op zijn, en goed onderhouden. Tenzij je bakken met geld verdient, maar dat doe ik helaas niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...