Rudy Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Nee Charlie, ik bedoel dat je niet moet toegeven aan trekmomenten.Toegeven betekend dat die trekmomenten alleen maar erger worden.Je kan ook zeggen : o.k ze horen erbij het is een deel van mijn leven.Op dat moment geef je jezelf de ruimte om die trekmomenten te onderzoeken.Meestal kwamen bij mij die momenten als het emotioneel dreigde te worden.Ik kon daar niet mee omgaan.Of gewoon een drankje als beloning.Je kan voeding geven aan je woede door telkens in woede uit te barsten.Je kan die woede ook kanaliseren door onmiddelijk te reageren op irritaties en je natuurlijke kwaadheid zijn werk laten doen door deze direkt te uiten daarwaar ze thuis hoort.Zolang een oorlog gevoed wordt door een oorlog zal er nooit een eind komen aan oorlogen.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Corinne achter mijn trekmomenten zat altijd een emotionele lading.Het niet durven uiten van deze emoties koste veel energie.De spanningen die ik op liep door het niet durven uiten van mijn emoties en gevoelens heb ik altijd weg gedronken.Het heeft jaren geduurd voor ik enig inzicht had in mijn eigen emotionele wereldje, (wat is van mij en wat van de ander),maar geleidelijk aan heb ik in deze wereld inzicht gekregen en geleerd er mee om te gaan.Misschien een schrale troost Corinne maar de trekmomenten verdwijnen ook weer.In ieder geval is niets het waard om te gaan drinken...Succes met de curcus, ik ben van mening dat alles wat je doet om inzicht te krijgen in de problematiek rond jezelf, belangrijk is voor later.Haal eruit wat je kunt gebruiken en bewaar de rest voor later.Rudy... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 En nu voetbal kijken.dagdagRudy.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 OK Rudy, ik begrijp het.............ook ik kon mn gevoelens en emoties nooit uiten, maar leer het nu steeds beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @Corinne, mijn ervaring is dat het leren vanzelf komt, als je maar blijft invullen. Ik moet je bekennen dat ik het in het begin eigenlijk onzin vond. Met name het beschrijven van mijn gedachten als ik trek had (en ging drinken) vond ik heel moeilijk, want in feite dacht ik alleen maar "ik wil wijn". En dat in zeer heftige vorm als je begrijpt wat ik bedoel. Terwijl ik bezig was met verwoede pogingen minder te drinken werd die gedachte aangevuld met allerlei excuses om dat glas wijn ook te pakken.De eerste twee weken dat ik niet dronk dacht ik van vijf tot tien uur 's avonds "ik heb trek, maar ik doe het niet". Dat staat ook letterlijk zo in mijn alcoholschrift. Pas toen ik langer droog stond merkte ik dat er achter de trekgedachte nog andere gedachten en gevoelens zaten, en daarin zaten de redenen waarom ik op dat moment trek had. En naarmate ik me beter begon te voelen waren er ook steeds meer momenten dat ik géén trek had, met gedachten aan hoe fijn dat was. Pas toen werd het voor mij duidelijker. Het heeft even tijd nodig, maar het komt wel, als je maar volhoud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Tja, het valt niet mee om te uiten over hoe je je voelt.Mijn verleden bestond merendeel uit "stel je niet aan"en ook de mensen met wie ik omging die deugden nooit.Dit heeft mijn zelfvertrouwen geschaad, bang om weer te horen"stel je niet aan".Ik weet dat ik nog steeds enorm kwetsbaar ben, maar doe mijn best.Duidelijkheid naar een ander verschaft ook duidelijkheid naar jezelf toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Beste Mieke, ik zeg nog steeds tegen mezelf dat ik me niet aan moet stellen. En ik sta iedere keer als ik met een hulpverlener praat stomverbaasd dat die nÃet vinden dat ik me aanstel. In feite nemen ze me serieuzer dan ik dat zelf doe, en dat vind ik best moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @ Anna, dat heeft te maken met je zelfbeeld en hoe dat is gevormd.Het duurt denk ik best lang voor dat je jezelf durft/kunt zijn.Ik merk dat ik ook dingen verzwijg die moeilijk voor me zijn. Alleen om die woorden niet te hoeven horen die me kippenvel bezorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Mooi al die trekbeschouwingen. Ik merk dat als ik de trek accepteer, rustig door ga waar ik mee bezig ben, glaasje warme melk drink (er gaan massa's glaasjes warme melk bij mij in de laatste tijd - het heeft iets rustgevends), het best gaat. Ik moet denken aan een psycholoog die er jaren geleden in geslaagd is me op den duur duidelijk te maken dat je een gevoel er gewoon kan laten zijn, dat je het niet gelijk hoeft op te lossen, weg te werken. dat dat een vorm van ontkenning kan zijn. viel niet altijd mee akelige gevoelens te voelen, maar het heeft me uiteindelijk een stuk gelukkiger gemaakt. je voelt je grenzen ook wat beter, dat helpt met voorkomen om er overheen te gaan.ik kan automatisch op dit forum komen zonder in te loggen. weet iemand hoe ik dat weer kan inschakelen? dit voelt wat onveilig met een kind (en een man die ik nog niet echt goed heb bij gepraat waar ik mee bezig ben hier. ahum, over angst voor aansteller gevonden te worden gesproken. of wellicht angst wat hij er van vindt als hij hoort wat er soms in me omgaat. of wordt hij bang dat ik toch door de familieziekten ben aangetast: een vader die ex-alco is en moeder en 2 zussen aan de psychofarmaca. maar ik heb een goede relatie dus dit gaan we nog wel bespreekbaar maken.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @ Lindi,Dat is denk ik et accepteren van, en het ermee leren omgaan.Scherp zijn en blijven in iedere situatie.....blij of verdrieteg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Anna,Je zegt precies wat ik probeerde te verwoorden: de gedachten en gevoelens trachten te achterhalen die achter die trekgedachte zit (het snakken naar). Als ik die eenmaal ken (weet waarom ik er nu naar snak), kan ik ze (leren) ombuigen.Daar zit ik nu mee bezig.Die kleine trekmomenten (pure gewoonten), als een slok als ik thuiskom of ik heb dit rotklusje geklaard, die heb ik al aardig onder de knie en ga er makkelijk aan voorbij.Ik moet nog veel kennis over mezelf opdoen. O.a. waarom ben ik zo doorgeslagen gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 14 mensen ingelogd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @ Corinne, dat is toch heel mooi om er stapje voor stapje mee om te gaan?Het is een hele klus en je bent heel realistisch bezig Corinne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Hallo ik wil iedereen even gedag zeggen, heb weinig tijd af en toe, dus morgenavond wellicht wat meer van mij.Joan ik had begrepen dat je jarig was geweest, alsnog van harte gefeliciteerd!!!Iedereen een dikke knuffel van mij.Moesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @marieke:Zo, das veel. Heb ik nooit eerder gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Ja en toen? 14 of 17 mensen die ingelogd staan?typtmistake Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Hallo moesje, tot morgen als je meer tijd hebt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Nu 14 mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Ja hoor Marieke, gaat hier wel goed, moet alleen wel oppassen dat ik mezelf niet overwerk, maar ja ik troost me met de gedachte dat mijn collega morgen weer heeeeel langzaam begint...zoonlief kan niet slapen, heeft het warm dus ik ga ook zo maar weer naar boven.groetjes iedereen en hou het droog, doe ik ook!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Ik geloof dat mij irritatie grens wat hoog ligt vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Ja, ik wil elk stukje van elke tree kennen voor ik verder ga. Volgens mij ben ik de vorige poging te enthousiast over overheen gegaan, zo van dat doe ik wel eventjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @MiekeEr lezen er 1023487 mensen mee hihihiliefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Oei oei Moesje let op jezelf en overwerk je niet hoor.Doe kalm aan en denk aan jezelf en probeer misschien weer eens zonder je kinderen te slapen.Nou dat is voor de nacht misschien niet zo handig van me maar wel goedbedoeld.Slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Mieke je bent me voor, heb vanavond al tegen de kids gezegd, dat ze binnenkort weer in hun eigen bedjes moeten slapen.Komt wel goed....dank jeNu ga ik echt, ben morgen weer terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Lindi, rechtsbovenaan kun je uitloggen!En mijn man weet ook niet waar ik mee bezig ben hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden