Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 april

Twan

Aanbevolen berichten

Zonnig en zomers warm.

Vandaag is het weer zonnig en landinwaarts zomers warm. In het zuiden ontstaan in de namiddag enkele stapelwolken. De wind is noordoostelijk, zwak tot matig, rond kracht 3, in de middag langs de kust noordelijk, kracht 4 tot 5. De middagtemperatuur loopt uiteen van 13 graden op de Wadden tot 27 graden in het zuidoosten. Komende nacht is het helder met minima liggen tussen 9 en 12 graden. Zondag overdag zijn er flinke zonnige perioden. In het uiterste zuiden is er in de middag en avond kans op een enkele regen of onweersbui. Er waait een matige tot vrij krachtige oost tot noordoostenwind. De maxima liggen een graadje lager dan vandaag, zodat alleen in de zuidoostelijke helft van het land de zomerse grens van 25 graden nog wordt gehaald.

Fijn weekend iedereen!

Liefs,
Twan
:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen,

Twan, je mag blijven :D met dit weerbericht en dan al zo vroeg op de morgen.
Alles goed?

Houtje, van harte gefeliciteerd 18 maanden ADB. :present::musicnote::present::musicnote::present:
Verder sluit ik me natuurlijk helemaal aan bij Ferry zijn woorden.
Wat een "optrekker" ben jij!

Vannacht slecht geslapen maar vroeg uit de veren.
Mijn schoonouders zeiden vroeger altijd "Bij nacht de man, bij dag de man!"
Ik begin vandaag maar eerst met de boodschappen in huis te halen, het
is nu vast nog lekker rustig bij de winkels. En dan straks lekker koffie buiten
in het zonnetje.

Allemaal flink aan het water en fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen

Houtje wekom terug en een dikke profiat met je 18maanden droog staan.
Weetje, ik was zo introvert als een eiken deur.
Geen woord kwam over mijn lippen.
Ik maakte iedereen machteloos door mijn zwijgen.
Als ik al eens wat schreeuwde in het heelal was het dikke bral,
te laat en sloeg nergens op.
Met de nodige oordelen en vooroordelen op zak ben ik naar de AA gestapt.
Ik was doodsbenauwd.
Ik geloof in eerst instantie niet voor de groep mensen die ik daar zou aantreffen maar meer om de gedachte dat ik nooit meer kon drinken, nu was het definitief.
Ik werd bevangen door angst om dicht te slaan, angst van tafel geveegd te worden, angst uit gelachen te worden.
Al de ellende uit mijn verleden kwam naar boven en ik moest nog stoppen met drinken. amaai.
Schaamte en bang voor mijn omgeving, die overigens al lang wist dat ik een alcohol probleen had, moest ik van me af schudden om de stap te wagen.
Bang voor de mysterie van het verleden.

Toch ben ik gegaan en dat is mijn redding geweest.
Mijn eenzaamheid bestond uit het niet kunnen delen en bespreken van de dagelijkse problemen en mij werd de mogelijkheid geboden met lotgenoten te praten over problemen waar ik geen weet van had.
Na enige inzicht in mijn problematiek te hebben gekregen doorbrak ik op een avond mijn stilzwijgen.
Het wonder was geschiedt.
Tot mijn grote verbazing werd ik niet van tafel geveegd, ik klapte niet dicht er werd naar mij geluisterd.
Men gaf mij het gevoel dat ik erbij hoorde.
En dat was bijzonder omdat ik nooit het gevoel heb meegekregen dat mijn mening er toe deed...dat IK er toe deed.

Het water stond me aan de lippen toen ik ging.
En dat is jammer, want ik ben door op de bodem te belanden veel kwijtgespeelt.
Momenteel zie ik jongelui bij AA aankloppen die weliswaar in de problemen zijn geraakt maar die niet zo diep zijn gegaan die nog een heel leven voor zich hebben.

En dat vind ik persoonlijk een geweldige ontwikkeling.
Ook als jeniet meer drinkt kan het water je aan de lippen staan.
Niet meer drinken is meer dan alleen maar het glas omdraaien.
Houtje ik zit hier niet AA te promoten maar wel een groep mensen die altijd een luisterend oor
heeft voor een lotgenoot die in moeilijkheden is geraakt.
Dat is de kracht van de groep.

Iedereen een fijn weekend toegewenst.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal.

Houtje, gefeliciteerd met 18 maanden ADB.
:musicnote:
:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Alle anderen met een mijlpaalzege: :present: :present::)

Gisteren is de zolder uitgemest op spullen die voor Konninginnedag geschikt zijn. Zo'n 3 kuub aan speelgoed en spullen. Vandaag wordt dat opgehaald. De opbrengst is voor de Roparun, dus voor een kankerfonds. En wij hebben weer wat ruimte.

Maak er allen een fijne dag van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rvanth,

Wat mooi omdat te lezen,
Mijn zwegen was uit levensbehoud, ik heb snel geleerd dat antwoorden geen zin heeft.
Mijn moeder kon zo te keer gaan dat mijn riendinnen die op de dijk zaten te wachten het konden horen.
Avonden lang en ik hield mijn mond.Ik heeeft geen nut als iemand niet naar je luisterd.
Ik hou van mijn moeder maar ze heeft problemen. ze heeft haar heler leven van jongs af vor mensen moeten zorgen. En toen kwam ik, gelukkig wilde ze mij wel maar niet mijn vader.
Het was rot voor mij maar ik weet nu dat ze vol spanning zat en dat ze die kwijt moest en de bliksemafleider was ik. Het heeft grote invloed op mijn leven gehad, ik kan heel goed toneel spelen.
Ik durf overal binnen te lopen en sociaal bezig zijn. Maar het is maar hete lucht.
Ik heb het haar vergeven en nu doet ze het weer nu denk ik dat het bot is maar uit liefde komt.

Mijn schoonvader is een domme man en erg ouderwets en wat hij zag was een onafhankelijke vrouw die het toch maar redden in zijn land. nIet alleen dat ik heb inzet getooont om de taal te leren, an de van de hele schoonfamilie hebt ik meer kwalificaties in het Engels dan zij.
Hij denkt dat ik het slechte ben dat Brian is overkomen. En dat ik de macht heb om mensen lichamelijk
ziek te maken daar lig ik niet van wakker. Leuker zou zijn als ik de macht heb om mensen beter te maken en helaar zo werkt het niet.

Ik ben blij dat je ook op het forum bent, ik leer veel van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Marieke wat moet jij geschroken zijn gisteren avond maar ik begrijp dat je zus veilig is.
Gelukkig maar.
IK heb absoluut geen verstand van koren. Dis ik kan je niets zinnigs zeggen. Misschien is ze wel jarloers
op je. Ga het gesprek aan en luister naar haar, Wordt niet boos maar luister alleen maar.
Blijf jezelf en er bestaat geen wet dat je gelijk hoef te antwoorden. Je kunt gewoon zeggen dat je hier nog even over wilt nadenken. Dat recht heb je, besprteek het met me en de anderen.

SAmen staan we sterk

Loiefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!!

Houtje: Gefeliciteerd!!

Rudy: ik leer ook veel uit jouw verhalen!

Anjo: Niks van je schoonvader aantrekken, je lijkt me een leuk mens en ik leer veel en begrijp veel van je verhalen..

Marieke: ik weet niet wat er is met je zus, maar succes!!

Ik ga me zo opmaken voor de hele verdere dag en avond achter de bar staan.....wel inschenken, maar niks voor mezelf, hihihi, zal me worst zijn. Ik wil gestopt blijven!!!

Hele fijne dag verder, mss dat ik tussendoor nog ff aan kom wippen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, het zal je een worst wezen. Maar pas op voor de valkuilen!
Als je deze dag droog doorstaan hebt zul je ape trots op jezelf zijn en alleen maar groeien.
Toch heel veel succes, veel water drinken en toon je wilskracht.
Maak er een fijne dag van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, hartelijk gefeliciteerd met 18 maanden ADB. :present::moon::musicnote::heart::light::sun:
Je hebt het toch maar gered, en je redt het nog steeds. Ik kan de stap ook maar niet zetten om naar AA te gaan, hoewel ik ergens wel zou willen. Het zit iets ingewikkelder dan alleen daar niet binnen durven stappen of bang zijn dat iemand mij kent. Maar zeg nooit nooit.

Zometeen weer de wekelijkse boodschappen, en dit keer erg veel, want ik krijg morgen bezoek. Ik heb er lang over nagedacht, maar ik heb besloten daarvoor toch een fles wijn in huis te halen, ik wil het toch kunnen aanbieden. Ik heb het daar wel moeilijk mee, kennelijk vertrouw ik mezelf toch nog steeds niet met wijn in huis. Dus de restanten gaan morgenavond door de gootsteen, ook al is het de hele fles.

Rudy, mooi om te lezen, dank je wel. En Anjo, wat spreekt er veel pijn uit jouw bericht.:heart:

Marieke,veel plezier met je zus.

Charlie, lijkt me heel moeilijk, een hele dag tappen en niets drinken. Maar je klinkt vastbesloten.

Allemaal een fijne dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, Anna: ik moet idd oppassen voor de valkuilen, daar ben ik me van bewust, maar..ik MAG niet drinken, niet van mezelf, maar ook omdat ik vannacht weer moet gaan werken, dus heb een stok achter de deur.
Bovendien heb ik eindelijk mn persoonlijke begeleider toegewezen gekregen, kan dus morgenochtend gaan beginnen met mn huiswerk..( nu geen tijd meer voor).

Afijn, ik hoop zo rond 5/6 uur even thuis te zijn, pauze tussen de 2 feesten, dan laat ik even weten hoe het vergaan is tot dan toe.

Fijne dag verder!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen half 8 opgestaan en gemediteerd (het lijkt wel of ik tegenwoordig minder slaap nodig heb). Fijn die rust 's ochtends. Daarna lekker rustig gedouched, ontbeten en een paar uur in de tuin gewerkt.
Heerlijk fit op deze eerste vakantiedag! Ik ga ervoor. Stien, ik voel me ook rustiger nu ik niet meer drink en mijn irritaties nemen verbazingwekkend af. Het is heerlijk om niet meer te drinken.
En als ik me verdrietig voel of merk dat iets me dwarszit dan kijk ik er gewoon naar en weet ik dat ik niet meteen hoef te weten hoe alles in elkaar steekt of meteen hoef op te lossen. Sommige dingen zijn er gewoon. En als ik wel actie moet ondernemen komt de tijd daarvoor ook wel.

Houtje, proficiat met je 18 maanden :musicnote:. Goed joh. Die biertjes bij het uit eten zijn geen gewoonte geworden?

Charlie, neem je niet een beetje teveel taken tegelijk op je? En dan nog wel 2 bardiensten. Je kunt het misschien ook als een goeie oefening zien. Jij hoeft niet te drinken. Ik geloof ook niet in het ontlopen van alcoholsituaties, vroeger of later kom je er toch in terecht. Zo wen je er snel aan om ze fris door te komen.

Ik ben de komende week weg, laat die terrasjes maar komen met lekkere cappucino's, spa'tjes en colaatjes!

Fijne week,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Geen mooi begin van het leven heb je gehad.
Maar je hebt nu je leven in de hand genomen.
Je kunt er het beste van maken, wat je ooit gehad hebt.
Voor zover ik je van hier ken en kan beoordelen, ben jij een hele fijne vrouw.
Als zij dat niet willen zien, zegt het iets over hen.
Fijne dag nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo; even geen woorden, :heart:

Anna; voor Corinne hoef je geen wijn in huis te halen hoor!
De laatste keer heeft bij mij een fles open gestaan nog van de visite. Mijn man heeft hem weggegooid
na een week. Dus goed idee Anna, kun je net zo goed meteen leeggooien óók als hij niet aangebroken is. Of je geeft het het komend weekeinde gelijk door aan een ander als cadeau.

Kate; vandaag zit jij in mijn hoofd, hoewel niet jij maar je verhaaltje over het cadeautje wel of niet aanpakken en uitpakken. Als je het niet erg vind maak ik hier de komende dagen goed gebruik van, eens kijken of dit voor mij werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de supermarkt zag het ernaar uit dat de complete Nederlandse bevolking vandaag ervoor moest zorgen niet de hongerdood te sterven. Ik denk dan ook niet dat dat gaat gebeuren, gezien de voorraden die daar weggesleept werden. En wat een gigantische hoeveelheden bier en wijn gingen daar mee zeg! Daar stak ik met mijn flesje voor het bezoek schril tegen af. Gelukkig was er wel nog ruimschoots Spa blauw voorradig, de meeste mensen hebben zich kennelijk niet voorgenomen dat te gaan drinken. Des te beter voor mij en mijn kids. Wij drinken liters van dat spul weg op het moment. Lekkerrrrrr koud uit de koelkast.:):P

Nu nog een cadeautje voor mijn nichtje kopen (we zijn met drie personen jarig geweest in de loop van de afgelopen maand, vandaar) en dan ga ik het ervan nemen.

't Is rustig hier vandaag. Iedereen ligt zeker in de zon te bakken, of de super leeg te kopen.

Laterssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is schrikken Marieke voor je zoon. Ik kan me wel voorstellen dat hij het eng vindt, maar ik denk eigenlijk niet dat ze er nu iets aan gaan doen.
Fijn dat je iemand in vertrouwen genomen hebt, die je kan helpen als je het ergens moeilijk mee hebt.

Corinne, de rijen waren wel lang, maar ik was zo laat in de winkel dat alle gezinnen met kleine kinderen al weg waren, of ze hadden ze besloten het grut dit keer maar thuis te laten. Dus het was wel een stuk rustiger dan normaal, en lekker koel in de winkel, dus dat rijtje vond ik niet zo erg.

Mijn hondje ligt inmiddels enorm te stinken, dus ik maar even een klein rondje doen. Niet te ver, want hij heeft het ook warm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna op mijn verjaardag schenk ik drank.
Er zijn erbij die geen problemen hebben met drank.
Toch kost het me ieder jaar moeite deze beslissing te nemen.
Zelfs na 5jaar kan ik me niet goed verenigen met de gedachte dat iets wat mij bijna mijn leven heeft gekost ik anderen aanbiedt.
Ik betrapte me er de laatste keer op dat ik aan het flesje bier, witte en rode wijn stond te snuffelen en de geur niet vies vond.
Ik kan me voorstellen dat in een bepaalde sfeer en gemoedsstemming de motivatie snel vervaagd en dan is een slok niet veraf.
Na mijn verjaardag geef ik alle drank mee aan de visite en mijn huis is het hele jaar weer alcoholvrije en daar voel ik me goed bij.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...