Spring naar bijdragen

woensdag 2 mei 2007


ferry

Aanbevolen berichten

Hebben we straks niet alleen twee appeltjes op het forum maar ook twee Frannekes als jullie zo doorgaan wordt het hier nog druk!

Marion; ik weet niet goed meer wat te zeggen. Ik leef met je mee. Probeer het toch droog te houden, kun je het misschien net iets beter handelen.

Marieke; laat ik nou een goede band hebben met Paul de Leeuw. Het wordt tijd dat je opgegeven wordt voor het programma. Kun je daar op je accordeon spelen samen met Adje. En als je het aankunt nodig je die acordeonmuts uit!!:D
Nieuwe sport; tegels gooien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien, lijkt me een mooi programma, Marieke samen met Adje en de accordeonmuts.
Nu nog een mooie titel en Paul de Leeuw wordt jaloers:D

Mijn Gremlins zijn weg, ben alleen harstikke moe van al dat vechten en die onmacht.
Het lijkt bij ons wel "The never ending story".
Maar ja, altijd nog beter dan "Home alone", met een kratje bier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SW, het komt wel goed, meiske. Gewoon doen wat je moet doen en je blik op de toekomst houden.
En nee, je hoeft niet terug naar die engerd. Je vraagt hem telefonisch gewoon om een brief met zijn bevindingen. Of per brief........

Ik ben ok, niet droog maar wel redelijk ADB. Misschien dat het mij ook zou helpen om eens lekker met tegels te gaan gooien...
Ben vandaag samen met ex om een second opinion geweest en hebben we geworsteld met een financial adviser. Ik was vandaag bijzonder geirriteerd, heb geen geduld met niemand. De lange wachttijden, de bijna botsingen etc. En ik had het koud!!! Wat is dit voor een land dat overal de air conditioning aangaat bij temperaturen hoger dan 20 graden!!!
Er wordt zoveel van mij gevraagd op het moment dat ik echt zoiets heb van hallo.........

Dus klaag ik even hier. Ik vind het fijn om alleen te wonen. Het was niet gemakkelijk om dat punt te vinden maar ik houd ervan dat ik mag roken op mijn eigen bank en dat ik kan kijken naar het tv programma van mijn keuze. Ik kan lezen tot het zonnetje opkomt en niemand die klaagt.
Ik ben ook nog steeds ziek, ok niet levensbedreigend maar wel ziek.
Het lijkt erop dat ik die alles op moet gaan geven, ok daar kan ik nog mee leven maar nu komt er bij mij bij overlijden van ex ook nog een x bedrag bij van inkomsten alleen is dat niet voor mij bedoelt.
O ja en ik mag ook niet overlijden voor 4 jaar. Alsof ik daar enige zeg over heb.......

Ik wou dat ex zijn controle enigzins kon loslaten. Maar ik begrijp ook wel dat hij dat nu niet kan.
Alleen hij vraagt nu wel bijzonder veel.

Ik moet voor hem zorgen en afstuderen en bij hem intrekken. Niet drinken en niet geiiriteerd raken.
Geeft niets ik ben een vechter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo; dat is een heftige toekomst. Mogelijk kan je het iets verzachten als je x een benedenwoning heeft met een schuur. Dan kun je daar een lekkere stoel neerzetten en kun je je daar af en toe terugtrekken voor een peuk en om even tot zinnen te komen. Het is maar een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Zoveel hooi op je vork.
Ik zou nu toch enige prioriteiten gaan stellen.
1. drink niet is de belangrijkste, om het andere aan te kunnen.
2. zorg voor je ex en je kinderen, maar vergeet daarbij je zelf niet. Zorg dat jouw zorg geregeld wordt overgenomen door een ander. Het is niet de bedoeling dat jij eronderdoor gaat. Je moet een plek hebben om je terug te kunnen trekken om tot rust te kunnen komen en je sigaretje te roken, kortom om je eigen leven te leiden.
3. Verwaarloos je studie niet, zij maakt onderdeel uit van je toekomst.
4. Als je geïrriteerd raakt, zeg dat dan. Je bent een mens met gevoelens, en met jouw gevoelens moet men ook rekening houden.
5. Koop iets waar je je woede op kunt botvieren. (een boksbal of zo).

Ik vind je een geweldig mens. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, dat is niet niks, wat je mee moet maken.
Als je geen tegels in de buurt hebt om mee te gooien, dan kom maar lekker hier klagen.
Je kunt je beter zo afreageren, dan de fles te grijpen.

Ik ben ook nog steeds niet volledig ADB, maar was ik vorig jaar niet bij het forum gegaan, dan was ik waarschijnlijk op een gegeven moment niet (telkens)opnieuw begonnen en was ik in het dal blijven zitten.
Die 2 soms 3 keer per maand, die ik nog de fout in ga, zijn niet goed te praten.
Maar voor mij is het een teken dat ik niet volledig weggezakt ben en dat ik toch nog steeds vecht om mijn hoofd boven water te houden. (sorry Water)

Soms sla ik even een zijweg in, maar ik kom gelukkig elke keer weer op de hoofdweg terecht, die me naar mijn doel zal leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

9 dagen droog gaat lekker met me
Vind jullie verhalen fantastisch lees ze elke dag het helpt mij nog steeds ben zelf niet z´on prater.
Vraag me wel af wat jullie bedoelen met Gremlins.

Groetjes Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yazz,

Gremlins zijn die beestjes uit de film Gremlins.
Hier wordt met Gremlins de vervelende trekmomenten, de momenten waarop je grote neiging hebt te gaan drinken.
Vandaar dat we erop los meppen als ze in de buurt komen.

Gefeliciteerd met je 9 dagen. :present:

Voelt goed he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga een 3e droge week in en het bevalt nog steeds best. voel me echt beter. ben we meer bewust geworden van die vicieuze cirkel waar ik een tijdje in zat: stress > drinken > slechter slapen (wisten jullie dat je REM-slaap al na 3 glazen negatief beïnvloed wordt? bij mannen iets meer geloof ik) > moe & lamlendig > verplichte klussen kosten meer tijd > minder tijd voor leuke dingen > minder puf voor sport > minder fit > meer stress > etc.
en goed om te merken dat je die cirkel dus ook de andere kant op kunt sturen: niet/minder drinken > beter slapen > voel me beter > meer sport > meer fit > kan beter met de stress omgaan (ha, dat hoop ik!) etc....

had mijn zus afgelopen 3 dagen te logeren. helaas irriteert m'n man zich enorm aan haar en dat werd steeds erger. gisteren barstte hij zelfs tamelijk onredelijk uit. zat dus erg tussen 2 vuren en ben er erg verdrietig onder. ik weet niet hoe dit op te lossen - ze woont te ver weg om even langs te komen en man houdt het niet vol om een paar dagen zich in te houden.
nou ja drinken helpt daar dus ook niet tegen, dat zie ik wel. kalm blijven maar.

fijne verhalen hier van iedereen weer. goed om te lezen. goed dat iedereen droog of redelijk ADB is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, je mag altijd hier komen klagen hoor, dat weet je wel. Je krijgt ook wel alles tegelijk op je bordje.
Weet je, als je al vijf jaar alleen woont is het logisch dat je je daar nu prettig bij voelt. Je hebt een bepaalde vrijheid die je niet hebt als je met anderen samenwoont.
Je zegt dat je dat nu allemaal op moet geven, maar ik vraag me af of je wel echt álles op moet geven. Dat zou ik niet doen, want het gaat niet werken denk ik. Je wordt er diep ongelukkig van, en daar hebben X en je kinderen ook niet veel aan.

Ik vind de tips van Corinne best wel goed, en ik zou eraan toe willen voegen: kijk per moment wat nodig is, en bepaal welke ruimte jij voor jezelf kunt nemen. Zolang X zichzelf nog redelijk kan helpen hoef je niet volledig bij hem in te trekken, maar kun je je tijd verdelen tussen zijn en je eigen huis.
Probeer met andere familie afspraken te maken, zodat jij als hij hulpbehoevend wordt niet alles alleen hoeft te doen. Je moet gewoon iedere dag zoveel als dat mogelijk is ook tijd en ruimte voor jezelf nemen. Zoals je al zegt, je bent zelf immers ook nog ziek.
En misschien kun je inderdaad in zijn huis gewoon wel een eigen kamertje inrichten, waar je je even helemaal op jezelf terug kan trekken. Veel sterkte hoor meid.

Yazz, gefeliciteerd met 9 dagen ADB!:present:

Lindi, goed hoor, al twee weken erop zitten en nu al beter slapen. Ook voor jou een :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi misschien komt je dat bekend voor tussen twee vuren zitten.
Vroeger zat ik regelmatig tussen twee vuren en probeerde dan koortsachtig naar oplossingen te zoeken om uit het onstane spanningsveld te geraken.
Meestal kreeg ik de kous op mijn kop en in de commotie kreeg ik de schuld van de irritatie van de ander.

Jij hoeft je vooral niet schuldig te voelen naar je zuster toe.
Je hoeft niet naar oplossing te zoeken.
Het is jou man die zijn irritaties op de juiste plaats en direkt naar je zus dient te uiten.
Niet jij maar hijzelf is verantwoordelijk voor zijn onaangename gevoelens in deze situatie waar die dan ook vandaan mogen komen.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
ik volg jullie allemaal en wil welke het goed doen een bloemeke geven
aan wie het moeilijk heeft ook een bloemeke
dus aan iedereen een mooie :present:
momenteel ben ik een beetje in mijn niet schrijversding maar in gedachten ben ik bij jullie allemaal
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, er zijn altijd mensen die anderen hun norm op willen leggen.

Gedragen deze mensen zich volgens de norm van je bv je man anders, dan kan hij daarniet mee omgaan en begint zich de irriteren aan het feit dat hijzelf misschien ook wel zo nonchalant op de stoel wil zitten maar zich dat om allerlei redenen niet permiteert.

Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is ernaar vragen.

Mensen in hun waarde laten en accepteren zoals ze zijn met hun goede en minder goede kwaliteiten.
Niet méér verlangen dan iemand werkelijk kan geven was één van de moeilijkste dingen die ik heb moeten leren nadat ik stopte met drinken.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Rudy, je hebt helemaal gelijk. het is een bekend thema - dat gevoel verantwoordelijk te zijn voor alles. de kunst is om er buiten te blijven - ohoh wat kan dat lastig zijn!
Fijn dat jij & Marieke dat gevoel herkennnen. Nou ja, niet echt fijn natuurlijk, maar 't is altijd prettig om niet de enige te zijn.
man & ik hebben het net zo'n beetje zitten uitpraten - kost moeite, maar het lukte aardig goed om bij mezelf te blijven. tot mijn verbazing heeft hij ermee ingestemd om haar te bellen en excuus aan te bieden c.q. het uit te praten.
gezellig voor ons allen al die :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna je hebt duidelijk verwoord waar het werkelijk om het gaat wanneer je stopt met drinken.
Het is de rode draad door het genezingsproces.
De angst overwinnen en proberen anders om te gaan dan vroeger met onze emoties.
Geen beslissing nemen is ook een beslissing nemen en op duur zul je geen enkele beslissing meer als verkeerd ervaren, want in feite bestaat verkeerd niet.
Ook de verkeerde beslissing bezit een positieve kracht om mee verder te gaan.
Dus verkeerd is goed.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

For Today --



The old pleasures were gone. They were but memories. Never could

we recapture the great moments of the past. There was an insistent

yearning to enjoy life as we once did and a heartbreaking obsession

that some new miracle of control would enable us to do it.



-- Alcoholics Anonymous, page 151

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi dat is nu wat ik bedoel.
Blijven praten over wat je dwars zit is belangrijk.
Er is moed voor nodig om gesprekken waar wij vroeger onze hakken lieten zien nu aan te gaan.
Er is moed voor nodig om toe te geven ernaast te zitten, ongelijk te hebben, sorry zeggen.
Stoppen met ontkennen.
Ik denk dat het ook de kern is van ons alcoholisme in ieder geval van mijn drankzucht.
Duidelijkheid en alles wat dwars zit bespreekbaar maken is nodig om de ander te leren kennen.
Bespreken wat dwars zit is elkaar ook graag zien.
het lucht op en je groeit uiteindelijk dichter naar elkaar toe als de lucht weer is geklaard.

Lindi je hebt dat goed gedaan..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...