Spring naar bijdragen

donderdag 10 mei2007


joann

Aanbevolen berichten

mwa corinne, half 1 is best laat als de wekker om kwart voor 6 gaat! hihi - dat was een goed antwoord geweest ja! moet toch niet denken aan een nummer 2 erbij! hou ik helemaal geen tijd over met al dat gebabbel hier erbij ;)

(PS telkens krijgen jullie van half affe berichtjes. opeens krijg ik dan vreemde letters - moet ik het progamma afsluiten en opnieuw aanmelden pff. moet er toch 'ns wat aan doen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ferry en ziza

even in de pauze: ik vind dat wel wat kort door de bocht.
jullie doen het met de AA: petje af
anderen zijn daar nog nooit geweest, maar blijven ook droog, dat is óók een prestatie.

je kunt het niet naar de AA gaan niet zo maar gelijk stellen met niets presteren.

ieder van ons vecht om met zijn of haar drankverleden in het reine te komen en een droge toekomst op te bouwen.

ga nou niet op elkaar zitten katten, nergens voor nodig.

zo, dat moest me even van het hart, ik ga gauw weer naar mijn discussienota's terug, ook een vorm van katten en elkaar steunen, maar in dit geval over het moderniseren van een gebouw.

veel liefs voor iedereen, AA, BB, CC, DD, t/m ZZ of welke andere methode dan ook: zet hem op en laat hem staan allemaal!

groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne

koffie of thee meebrengen? dat hangt helemaal af wie van de vrijwilligers / medewerkers er dienst heeft; soms wel, soms alleen een enorme wolk sigarettenstank (sorry rokers, maar ik vind het echt vies)

ik ga nu zelf maar even koffie halen, we hebben sinds kort hier zo'n senseo apparaat. na dertig keer ruzie heb ik sinds kort vrede gesloten met het machien. ik kan het, hij loopt niet meer over, en er komt gewoon koffie uit. nog een reden om trots op mezelf te zijn, ik ben niet alleen sterker dan de drank, maar ook het senseo-apparaat de baas!
;)
een fijne middag allemaal, groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziza, je hebt gelijk, ik reageerde op het berichtje van ferry, waarin hij jou gelijk gaf met die opmerking over "eerst zelf maar eens wat presteren". hij schreef:

Voor mij heb je gelijk, ik vind ook, dat iemand, die er nooit is geweest, zijn mond dicht moet houden. En zelf eerst maar eens iets moet presteren.


sorry omdat ik de indruk gaf dat ik jou citeerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een intakegesprek gehad bij de nieuwe psychologe.
Het klikte heel goed, maar het is niet zeker wie mijn behandeling op zich neemt.
Ik ben daar 5 jaar geleden ook een keer of 4 geweest en in die tijd begonnen de problemen op mijn werk. Ik ben toen gestopt omdat alles me teveel was.
Zij vond het jammer dat ik toen gestopt ben, juist omdat ik daardoor weer aan de alcohol ben geraakt, na 16 jaar droog door het leven te zijn gegaan.
Maar ja, dat is verleden tijd . Op naar een nieuw begin.

Zij had nog nooit van Tactus gehoord en vond het een goede instelling. Ik heb ook van het forum verteld, dat ik daar heel veel steun en kracht heb uitgehaald.
Ze gaan me nu begeleiden en proberen alles een plekje te geven, maar het meeste wil ze toch richten op het heden en de toekomst.
Ook zullen ze me bijstaan met mijn alcoholprobleem.
En zo doet iedereen het op zijn op haar manier om van de verslaving af te komen. Ik vind ook dat we allemaal een grote pluim verdienen, echt allemaal:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangend op het randje,
vat vol emotie..
Het leven is mooi maar waar laat ik
de angst, bijna doodsangst..
Mijn wezen schreeuwt om verlossing..

mijn wezen kent de weg
de weg die me hier heeft gebracht

godzijdank lees ik hier voordat
ik de verkeerde afslag zou kiezen

Ziza dank je wel voor je bericht van vanmorgen,
het bracht de verlossende tranen...
waardoor ik op het juiste pad kan blijven!

Mijn afstandsbediening hoeft niet weg,
die is niet stuk...
Maar de weg die ik voorheen bewandelde in deze
emotiestrijd heb ik nu kunnen voorbijlopen!
Ik weet dat die weg kapot is en niet leidt naar waar
ik zijn wil...........
Het moest me alleen weer even verteld worden!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Lindi,

Op zich is mijn dag niet zo slecht,
maar af en toe grijpen de emoties wild om
zich heen....
Een paar maanden geleden zou dat genoeg geweest zijn
om te gaan drinken,
maar ik ervaar nu dat een flinke
huilbui ook heel bevrijdend werkt,
en dan zakt de emotiestorm ook weer af...

gelukkig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lily, mooie naam. Ik ken een heel leuk klein meisje dat ook zo heet.
Ik ben het met Marieke eens, en ik zou ook niet van de daken gaan gillen dat je gestopt bent. Dan leg je alleen maar meer druk op jezelf. Ga ervoor en mensen zullen het vanzelf merken.
En ja, rotopmerkingen worden soms gemaakt. Is totaal niet belangrijk, gewoon van je rug laten glijden.
Jij weet wat je aan het doen bent en uiteindelijk is wat jij denkt het meest belangrijkste.

Tja, Joann. Voor mij kwam het iets te dichtbij maar je hebt natuurlijk gelijk. Ik kom net terug van het ziekenhuis, mijn vader was zo lief om te rijden. Het was een rotonderzoek en ik kon niet blijven.
Dat vind X dus niet fijn, alles best maar ik moet er wel bij zijn. Ik verwacht dat we volgende week met chemo beginnen.

Bibelle, zonde van je neef. Wat zal hij het moeilijk hebben.

Het maakt mij persoonlijk niet uit wat men gebruikt om van de drank af te komen. Al lig je onder een piramide. Als het voor je werkt dan ben ik al blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Het leven kan je in één seconde wijzer maken,
onzekerder, verdrietiger, eenzaam en pijnlijker.
Als ik dat met een afstandsbediening aan en uit kon zetten,
of een andere zender kon kiezen,
dan was het leven geen verassing meer,
dan zou ik de touwtjes in handen hebben
en nergens meer van kunnen genieten.
Ik zou mijn gevoelens uitgeschakeld hebben,
om geen leed en verdriet te voelen,
maar daardoor zou ik ook geen plezier en geluk meer kunnen voelen
en van mijn kinderen kunnen genieten
en de kleine dagelijkse dingen.
Gooi die afstandsbediening weg
en geniet ervan wat op je pad komt.
Het leven kan voor jou nu alleen nog maar mooier worden,
want je hebt een nieuwe kans gekregen.
Een kans die je zult benutten,
want in wezen ben je een sterke vrouw,
die toch haar goede weg zal vinden op den duur.
Ik wens je dan ook heel veel goeds op de weg er naar toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anjo!

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft die pyramide;) Ik vind vooral dat we elkaar positief moet steunen ongeacht de methode die we voor onszelf bedenken! Vooral nieuwkomer zoals ik hebben dat juist erg hard nodig...
Ik merk dat ik nog niet veel mensen ken en begrijp dan soms ook niet waar het verhaal over gaat maar dat zal wel veranderen als ik regelmatige het forum ga bezoeken. En dat ga ik zeker doen want het zal allemaal nog moeilijk genoeg worden:angry:
Alvast voor alle luisterende oortjes (of moet dat lezende oogjes zijn!)

Groeten, JeeWee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

mooi omschreven.......
en ik ben blij dat ik zo´n afstandsbediening
niet eens heb!
(want dat zou betekenen dat je niet alleen van zender
kunt wisselen, maar dat je ook de "uit"knop van je leven in je
handen hebt)

Ik doelde op de kapotte afstandsbediening
die Ziza vanmorgen in zijn berichtje noemde, die gooi je weg..
maar een levenswijze die niet werkt daar hou je aan vast.
Aan mijn afstandsbediening (van tv ect) mankeert niks,
maar aan mijn levenswijze zoals die lang is geweest
wil ik niet langer vast houden...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza en Bebelle,

Sorry ik heb het verkeerd geformuleerd. Ik bedoel. De mond dicht houden over iets, waar je niets vanaf weet, als je er niet bent geweest. En probeer eerst zelf iets te presteren en ga dan pas iets anders afkraken. Zo ik hoop dat dit duidelijker is.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hang vandaag veel te vaak op het forum, mijn werk komt zo nooit af. van nu af aan dus maar even doorzetten, om vijf uur ga ik mijn neef ophalen. ik heb nog even met zijn begeleider gebeld, hij is gelukkig aan het eind van de morgen zijn bed uitgekomen, en hij heeft een tekening gemaakt. eens kijken of het me lukt om daar iets mee te doen straks.

maar nu moet ik echt aan het werk, het wordt vanavond laat of morgen weer vroeg voor ik weer een luisterend oortje of een lezend oogje kan zijn (mooi geformuleerd jeewee - overigens 62 is dat je leeftijd? dan voel ik me eindelijk weer jonger -61- / of je geboortejaar? - dan blijf ik de oude geit hier)

tot later allemaal. groetjes, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...