Spring naar bijdragen

woensdag 16 mei


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Francesca,

Het was maar een vraag hoor...van mij mag iedereen zijn mening hebben...

Ik hoop ook dat jij er in slaagt om nuchter te worden en te blijven... niets liever dan dat...
En of je nu een dag of 10 jaar droog bent maakt voor mij persoonlijk niets uit..

Misschien dat je de andere mensen op dit forum kunt vertellen wat jouw ervaringen zijn met drinken of niet drinken... en tegen welke problemen je oploopt etcetc....en hoe jij je drankprobleem aanpakt..

Nogmaals ik ga jouw niet vertellen wat je wel en niet moet doen... ik kijk wel uit hahahaha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik sta ook nog niet zo lang droog maar heb al wel een heel proces doorgemaakt met steeds meer droge dagen en daar ben ik heel blij om!
Daar heb ik heel wat terugvallen, stoppogingen, matigpogingen etc bij meegemaakt en ik heb van alle geleerd.
Om nou te zeggen ik had ze niet willen missen gaat misschien wat ver hahahaha.
Wat ik bedoel is: iedereen moet zelf uitvinden of en hoe ie zijn eigen problemen gaat oplossen. Dat is een proces en dat gaat bij ieder op zijn eigen unieke manier (hoe herkenbaar vaak ook). En dat gaat pas lukken als het kwartje gevallen is, niet doordat een ander het kwartje gezien heeft.
Natuurlijk is het heel fijn dat anderen allerlei manieren weten en weten dat "we" nooit zullen kunnen matigen. Die zijn waarschijnlijk al een stuk verder, prachtig.
Nou misschien zijn er een paar die wel kunnen matigen. Als ze zich daar prettig bij voelen prima toch.
Ik gun het ze van harte.

Het is allemaal zo goed bedoeld en natuurljik, fijn al die goede raad en ook ik heb er vaak wat uitgehaald.
Maar gun ook ieder zijn eigen proces. En dat gaat misschien wel wat anders of is nog niet zover als het jouwe.
Dat wou ik even kwijt.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gisteren was ik dus nieuw hier.

Ik heb het volgehouwen (geen drank) tot nu toe, voor mij al een heel begin.
Alleen heb ik slecht geslapen echt niet leuk meer.
Ik denk dat ik zeker niet meer dan 4 uur geslapen heb.
Telkens had ik het bloedheet ik heb met kapot liggen zweten, volgens me vrouw was het niet eens zo warm.
Hebben jullie daar ook last van gehad of hebben jullie daar nog steets last van.
Ook ben ik nu zeg maar een beetje kort af, kan niet veel hebben is dat normaal.

Nou op weg naar dag twee zonder drank hopen dat het gaat lukken.

NB36

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehm, Kate, ik wilde je eigenlijk wel iets vragen over die 8 dinges. (Sorry, weet niet meer wat het was.) Heb je een linkje of zo?

Ik heb trouwens ook 'De verslaving voorbij' gelezen een paar jaar geleden. Net als Allen Carr. Carr is niet meer te verkrijgen in de handel ('Nooit meer een kater' bedoel ik). Maar misschien ga ik wel een keer op zoek in de bieb. Ik herinner me dat ik daar toen veel aan gehad heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Ziza en Marieke44

Maar waar kan ik rekenig mee gaan houden hoe lang gaat dit ongeveer duren??

Ook heb ik gisteren samen met me vrouw een vakantie geboekt voor een week.
Volgens me vrouw is dat wel even goed voor ons drieen even een week weg van huis.

NB36

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi NB 36,

Tja, alles is zo'n beetje normaal in het begin. Extreem moe, prikkelbaar, last van pijntjes en pijnen overal, hyper, down, het kan allemaal.

Als het serieuze klachten zijn (in de zin van medisch serieus) raad ik je toch aan om langs de huisarts te gaan. Je kunt voor de eerste twee weken dat je stopt medicatie krijgen (iets kalmerends) en daarna in overleg met de huisarts nog andere (hulp) middelen. Maar die krijg je alléén als je kunt bewijzen dat je bv. in therapie bent bij Tactus.

Ik raad je ook aan om je in te schrijven bij www.alcoholdebaas.nl en het GRATIS programma te volgen, via internet, anoniem, om je te leren opnieuw met jezelf en met alcohol om te gaan.

Ik dronk méér dan een liter wijn per dag (en soms misschien wel twee) en riep als hardst dat er niets aan de hand was. Huh-huh ik heb mezelf en heel wat andere mensen voor de gek gehouden zeg.

Iedereen begint op dag 1, en met die eerste dag gefeliciteerd !!!:present:

O ja en stel je je gezellig even voor op het Wie-is-wie hoofdstukje of had je dat al gedaan?

Welkom bij de club, je zult hier een warm gehoor vinden en veel lieve helpende mensen die allemaal met het zelfde probleem zitten. Ik vond het een warm badje hier maar ja, da's al weer lang geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!!

NB: hartstikke goed, dag 2!!! En dat zweten kan kloppen, heb ik ook heel erg gehad, maar geloof me, ook dat gaat over!!

Soothe, jammer dat je de gremlins weer hebt laten winnen, maar morgen weer met frisse moed beginnen he, meld je voor de online-behandeling aan!!

Marieke, niet te veel van aantrekken he, onder invloed doen mensen gekke dingen....

Franceska, ik heb ooit "stoppen met roken" van Allan Carr gelezen, hielp niets, helaas...

Ziza: welkom terug!!!!


Lindi: minderen is in elk geval voor mij geen optie, de eerste paar keer zal best lukken, maar voor ik het weet zou ik weer terug bij af zijn, en waarom zou ik weer (minder) gaan drinken?? Ik voel me helemaal te gek zonder, en dat wil ik graag zo houden!!

Allen veel sucees, de verdere dag en tot vanavond!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

"Nooit meer een kater" heb ik ook meerdere keren gelezen, heb ik ook wat aan gehad. Zonde dat het niet meer te krijgen is.
Ik heb geen link naar het 8 voudige pad, ik kijk zelf wel eens op boeddhisme.startpagina.nl daar is van alles over boeddhisme te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog geen hulp gezocht nauwja dit forum en jullie natuurlijk wel.

Maar ik heb me vrouw belooft dat als ik een terugval krijg ga ik naar de huisarts.
Het gekke is dat ik de drank niet eens mis.
Ik heb monenteel helemaal geen zin in drank is dat nou normaal.
Wel heb ik last van de bibbers in me lichaam, allen bibber ik niet.
Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je gelezen, Rosie. Maar wat volgt neem ik geheel voor mijn eigen rekening.

Ik ging weer steigeren van het wachtkamer-vliegtuiggedoe, omdat dat voor mij voor de tigste keer bevestigde wat ik al een hele tijd 'proefde'. Wie wil weten wat ik dan precies 'proefde', moet maar ff terugkeren op het forum. Ik vind het zelf ook geen berisping meer waard.

Het eeuwig en altijd maar herhalen van wat er in een groot boek staat of van wat je van een bepaald persoon te horen krijgt, lijkt mij persoonlijk een tikje 'gevaarlijk'. Dat je daarbij andere mensen die een ander mening toegedaan zijn toch wel een heel petieterig klein tikje :huh: 'minderwaardig' begint te vinden, lijkt me nog veel gevaarlijker.

Gelukkig staan er in dat grote boek geen vreselijke dingen zoals die wel een keer plegen voor te komen in andere grote boeken.

Ik houd niet zo van grote boeken, zelfs al bevatten ze wijsheid. En ik houd nog minder van aanhangers van grote boeken die diegenen die die grote boeken niet zomaar uit het hoofd willen leren zonder kritische opmerkingen of het niet overal mee eens zijn in zeer omfloerste bewoordingen een beetje de mouw gaan uitvegen.

Gelukkig leef ik niet in de middeleeuwen. Al voel ik het vaak wel heet worden onder mijn voeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB

de huisarts kan je juist helpen de eerste dagen door te komen zonder "afkickverschijnselen"
en desgewenst refusal, dat als je dan toch gaat drinken, je doodziek maakt; zelf heb ik dat de eerste keer ook gehad, ging prima, tot, de eerlijkheid gebied me dat te zeggen, ik na een aantal jaren op een verjaardag een mixje nam....en ik later weer terug bij af was....

Nu doe ik het op eigen houtje én met de online behandeling én natuurlijk dit forum en drink al een poos weer niet meer, wil het nu ook echt volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee mijn huisarts weet van niks.
En eerlijk gezecht schaam ik me er wel voor.
Maar weet je ik heb heel erg weinig tijd voor me zelf ik werk namelijk 40 uur in de ploegendienst.
Ook heb ik een hobby waar ik zeker elke dag mee bezig ben in me vrije uren.
En ik heb een stichting een soort opvang voor reptielen en alles wat daar bij kompt kijken.

En ik ben monenteel bezig om een zaak op te starten samen met een goeie vriend van me.
Dus ik ben eigelijk te druk met werken om iets met andere te ondernemen.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...