joann Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Het moerras,Al wandelend raakte ik steeds verder van het pad af..De natuur was mooi..Er was veel te zien, veel om over te praten..Lang had ik gezelschap, maar gaandeweg werd dat minder..Ik verloor het besef van tijd, plaats en persoon..alle anderen waren al terug gekeerd...ik was alleen!Het alleen zijn raakte me diep..ik voelde me eenzaam en verlaten!Geconfronteerd met pijn en angstenwaartegen ik geen weerstand kon bieden.Uiteindelijk dwong de angst me op mijn knieënik wist dat ik was verdwaald......!Wanhopig zocht ik naar een teken van leven,een licht dat me de weg zou helpen vinden.Ik kreeg 2 handen aangereikt,om te helpen het licht te ontsteken,ik heb ze omarmd die 2 handen..ze kwamen uit liefde voor de medemens!Niet alwetend, niet belerend!Maar uit ervaring!Gewend aan spoorzoeken, zoekend naar de juiste ingang!Tot aan mijn middel in het drijfzand,twijfelde ik nog aan de methode...Maar als maar dieper zinkend moet je kiezen...Wil ik wel echt gered worden?Wil ik niet liever blijven waar ik ben..,Kies ik voor wat is,of voor wat kan zijn...?Ik neem de gok,ik kies voor het onbekende..het is geen garantie, dat weet ik ook wel!Maar waarom mezelf verwijten dat ik niet kan kaartlezen,als velen de weg wijzen..?Het enigste wat ik moet willen doenis luisteren..verder niks, alleen maar luisteren!Daarna kan ik pas inschatten of ik de verkeerde afslag nam,of echt verdwaald ben!We zulen wel zien waarheen het pad mij voert,ik ben al blij dat ik het dwaalspoor achter me heb gelaten!Ik weet waar ik was, daar wil ik niet meer zijn!Wat het nieuwe pad me brengt ligt nog verborgenonder de bladeren.En al die bladeren ga ik 1 voor 1 optillen,uiteindelijk zal mijn pad dan open liggen..en hoef ik het alleen nog te bewandelen!Fijne Hemelvaartsdag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 bof ik even, joann, latman komt me een half uurtje later ophalen dan was afgesproken, en ik dacht dat ik dan nog wel even langs het forum kon gaan. en zie, een prachtige tekst van jou! gauw uitprinten en nog meenemen voor op reis! bdankt hoor! bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 @allemaalde grijze mams (haha) gaat drie nachtjes uit logeren en laat jullie alleen achter.geen ruzie maken, hé?en niet stiekem uit de fles snoepen, toch?zul je sixpacks en kratten in de kelder laten staan?neem een gezonde boterham en een glas water of sap.zorg dat je een heerlijk helder hoofdje houdt.ik wil niet dat jullie voortijdig ten hemel varen.vandaag, of morgen, ben ik drie maanden droog.(ik was toen te ver heen om precies de datum nog te weten, maar wat maakt 1 dag uit, ik heb het gered,en ga op voor de 100-plus)veel liefs en tot zondagavond,bibelle!:light:wie lief is mag van grijze mams een kadootje uitkiezen (:Dhaha)(ja hoor, er was weer een tpft om aan te passen:D) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 goeden morgen bibelle , ik wens jou een fijne reis naar duitsland al zal je al weg zijn .wakker sinds deze morgen 6 uur , mijn katerke kan geen onderscheidt maken tussen werkdag weekend en feestdag :-))ja mensen ik heb mijn werk gehad ivm het bij lezen van de berichtjes van gisteren was weer heftig en dan denk ik aan iets wat ik ooit las op een site ´´leef en laat leven´´ , maar inderdaad iedereen mag van mij zijn /haar mening hebben .gisteren vondt ik een kaartje op de straat en heb de moeite genoemn om het op te nemen ´´durf te geloven in je eigen kracht ´´ en ik denk dat iets waardevols is ivm ADB te zijn .van dit forum ken ik persoonlijk geen mensen prive , maar wel ken ik veel mensen door andere site´s welke ook als thema hebben nuchter door het leven te gaan , en als ex spanje mens mag ik zeggen dat in sommige gevallen hier een mooie vriendschap uit onstaan is .mijn hartendiefje of sponser zoals ze zeggen binnen AA is een nederlandse dame welke ik niet persoonlijk ken , over AA schrijven wij niet maar meer over het dagdagelijkse en deze dame reeds een halve eeuw nuchter helpt mij enorm goed in het nuchter blijven zoals ieder van jullie dat ook doet mensen ik wens jullie een fijne dag toe en geniet ervan .groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Allemaal een fijne Hemelvaartsdag gewenst, maar hou het vooral droog.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Joann, mooi en gevoelig stukje. Ik denk dat velen zich hierin kunnen vinden, ik in elk geval wel.Blaadje voor blaadje....rustig aan en de tijd zal het ons leren.Voor vandaag wens ik dan iedereen een goede wandelpad, neem voor jezelf de juiste beslissing welke afslag je ook tegenkomt op je pad.Laat die éérste gewoon staan en de moeilijkste klus is voor vandaag al gedaan!Een fijne droge dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Joann,Dat heb je mooi verwoord.Het is zo waar wat je daar schrijft.Zo heb ik het ervaren.Dank je.Ik bewaar je tekstEn een fijne ADB dag gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Bibelle, onze forummoeder,We zullen ons best doen om goed voor ons zelf te zorgen, genieten jullie maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Hallo allemaal,daar ben ik weer even.Nog steeds ADB, de negen maanden heb ik afgelopen week vol gemaakt. Sinds drie weken ook weer NDB dus dat gaat goed. Mn leven bevindt zich nog steeds in een emotionele achtbaan maar het gaat goed met me.Schrijf veel minder mee omdat ik momenteel niet aldoor over internet beschik. Ik moet zeggen dat het ook wel bevalt minder mee te schrijven. Ik denk wel veel aan jullie en vraag me vaak af hoe het met een ieder gaat. Ik heb nix teruggelezen maar hoop dat het jullie goed gaat.Voor de twijfelaars, minderaars.Ik kan alleen maar zeggen dat ik zo blij ben dat ik niet meer drink. Ik voel me bevrijd, ben zo blij dat ik niet meer hoef. Ik sta voor moeilijke uitdagingen maar zie het ook als iets positiefs. Ik doe mn best, probeer het goede te doenb. Dat lukt niet altijd maar dat geeft niet. Ik neem het per dag en probeer niet te ver vooruit te kijken, dan kan ik het overzien.Ik vind het ook niet meer zielig voor mezelf dat ik niet kan/mag/moet drinken.Ik kan niet 1 glas drinken of 2 want dan begint het pas voor mij. Dat is voor mij niet weggelegd en dat is ok zo. Ik ben soms bang dat ik morgen wakker wordt en tot de ontdekking kom dat alles een sprookje blijkt te zijn. Dat ik niet zo sterk ben als dat ik denk.Mn relatie gaat het niet redden, mn moeder is ernstig ziek en dat vind ik moeilijk, ik heb veel dingen overhoop gegooid. En toch, en toch ga ik het redden. Het is niet altijd gemakkelijk maar ik wil niet terug naar mijn leven met drank!Ook al is het nu niet altijd even gemakkelijk; ik begin een rotsvast vertrouwen te ontwikkelen dat zolang ik niet drink alles goed gaat komen. Dat is een helpende en troostende gedachte. Ik wens een ieder toe dat hij/zij dat ook zo mag ervaren.Vanavond 'mag' ik weer naar mn nieuwe vriendjes van de AA. Ik denk dat ik nog maar een tijdje blijf gaan!Ik meld me zo nu en dan wel even en laat van me horen. Heb een fijne dag allemaal.Alleen vandaag drink ik niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Blacky,Jij raapt de steunkreten van de staat op. Mooi he.Volgens mij is dat systeem van coach ook een een hulpmiddel voor de coach. Doordat deze een pupil heeft, blijft hij/zij ook alert. Met het steunen en begeleiden van een ander, steun hij/zij zichzelf.Een fijne ADB dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Hoi Bambam,Eerst en vooral gefeliciteerd met je 9 maanden ADB en 3 weken NDB. :present: :present: :present: :present: :present: Ga zo verder door het leven.Wel sneu dat je relatie het niet redt en dat je moeder ziek is.Ik wens je daar sterkte in. Je zult je erdoorheen werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Joann, kon je niet slapen???Je hebt wel een ontzettend mooi gedicht geplaatst, ook ik ga het uitprinten.Grappig, straks heb ik een gedichtenalbum van het forum.Blacky, ik vind het een mooie spreuk, die je zo maar even op je weg tegenkwam.En volgende keer wel even tegen je psycholoog zeggen, dat het constante telefoneren je stoort.Gewoon voor jezelf opkomen.Bammetje, fijn dat je weer wat van je laat horen en dat je 9 maanden ADB bent Jammer dat je relatie het niet gaat redden en sterkte met je moeder.Stien, maak er ook een fijne dag van.Bibelle, heerlijk zo'n forummoeder, die alle forumkindjes lekker verwent met kadootjes,maar jij hebt ook een kadootje verdiend met je 3 maanden:musicnote:Corinne, lekker uit kunnen slapen???Lekker geen kater, ben blij dat ik het gisteren gered hebt en vandaag van mijn dag kan gaan genieten.Allemaal een hele fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Hoi BamBam, gefeliciteerd met negen maanden ADB! Een hele prestatie als je door zo'n moeilijke periode gaat, maar je hebt volledig gelijk. Door te gaan drinken wordt je moeder niet beter, en je relatie niet gered. Heel veel sterkte met alles!Bibelle, ook gefeliciteerd met drie maanden. En verder iedereen die een doel bereikt heeft of vandaag gaat bereiken. Klasse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Hoi Marion,Goeie middag,Ja, ik heb heerlijk door- en uitgeslapen tot na 11 uur. Ik voel me dus ook lekker uitgeslapen. En ik ga er ook nog eens een luie dag van maken. Wat wassen en verder wat met mijn hobby's doen en hier regelmatig komen kijken.Ik print de mooie teksten niet uit, ik zet ze in een bestand op de computer samen met spreuken en handige tips. Die lees is zo nu en dan ad random.En zie je, Marion, je kunt het gewoon. Je denkt aan jezelf. Goed zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Corinne, hoe moet ik dat doen, of is het erg ingewikkeld?Ik ben niet zo'n computerfreak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 BB, fijn dat je weer eens iets van je laat horen.Gefeliciteerd met je 9 maanden en nu gewoon doorgaan hé! :present::present:Bibelle, ook jij vast gefeliciteerd met je 3 maanden.:present::present:Maar ook moet me even iets van het hart. De uitspraken van grijze mams en forummoeder stoort mij.Ik heb er een hekel aan om betutteld te worden en het voelt als zo danig. Je mag dan "iets" ouderzijn dan ik maar zo piep ben ik nu ook niet meer. Sorry, als dit wat hard klinkt maar zo is het niet bedoeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 hallo Joann,bedankt voor de mooie tekst. Ik ga hem ook uitprinten.sammy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Hallo CharlieFijn voor je dat je aan deel twee mag beginnen.Ik heb er veel baat bij gehad.Heb het overigens wel meteen aan mijn man verteldKreeg meteen steun en veel complimenten.Hij staat samen met mij door de week nu droog.Over slapend rijk worden gesproken. Ik heb gisteren ook eens even gerekend.De slijter gaat een jaar minder vroeg met pensioen denk ik.En in deze wijk heeft de gemeente het glasbakbeleid al aangepast. Ze worden 1x per week minder geleegd.Groeten sammy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Marion,Het is helemaal niet ingewikkeld, je moet het alleen maar weten.Ik zal je de allersimpeltste methode geven.Bij het desbetreffende bericht klik je op quote.In het berichtenvak druk je de control en A toets in (dan selecteer alle tekst) dan druk je control en C in (om te kopieeren)dan open je Wordin het lege document klik je control en V (= plakken)Je verwijdert eventueel alle aanduidingen rondom het quotenen slaat het document op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Stien, goed van je, dat je gelijk aangeeft, dat jou die dingen storen.Ik zal er in het vervolg rekening mee houden, maar ik had het niet echt als een betutteling bedoeld,meer als een "grapje". Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Stien, jij bent toch pas 26? Iedereen een fijne feestdag!Ik ben zelf lekker aan het werk. Vind ik niet erg op een feestdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Hoi Stien,Ik zag dat helemaal niet als een vorm van betutteling.Ik laat mij ook niet betuttelen.Bibelle wil ons helemaal niet betuttelen, ze wil aangeven dat wij haar dierbaar zijn en dat ze om ons geeft. Je zou hooguit kunnen zeggen dat ze moederlijke gevoelens voor ons koestert. Trouwens ik ben ook niet zo oud als mijn grijze haren doen geloven. En bovendien ben ik geen moederlijk type, ik verbaas me nog steeds dat ik moeder ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Marion, het was er uit voor ik er erg in had en durfde het niet meer te verwijderen. Zou ik nog erger op mijn vingers getikt worden. Ben blij dat je het goed opneemt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Hoi Fran,Wat is jong, wat is oud. 't Is maar hoe je je voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2007 Corinne, natuurlijk kun jij het anders zien of voelen. Dit zijn mijn gevoelens en jullie zijn mij ook dierbaar dat heeft daar niets mee van doen. Ik hoef er niet nog meer moeders bij..Met 26 jaar ben je toch ook al lang volwassen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden