joann Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Goedemorgen allemaal,Corinne gefeliciteerd met je nieuwe baan!Het zal vast weer even wennen zijn,maar ik wens je succes en vooral ook plezier!Blacky, sterkte met het katje!Ik hoop dat ze snel opknapt..voor zover dat nog kanen dat je nog een poosje van haar(of hem?) mag genieten.Een knuffel voor jullie alletwee!Ferry, fijn dat het zo goed met je gaat!Geniet van al het moois wat op je pad is gekomen.En als je het hier af en toe wil delen ben ik er blij mee.(al kan ik me ook voorstellen dat de behoefte na zo´nlange tijd nuchter zijn steeds minder wordt!)Koh, mijn grote voorbeeld Heerlijk om je hier weer eens te lezen!Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel eens afvroegof je het gered had om je priveproblemen nuchter te ondergaan...:$Gelukkig nog steeds ADB, ik wens je sterkte bij het oplossen van datwat er nu nuchter op je pad is gekomen!(en ik hoop dat je hier af en toe nog even komt "piepen" zoals Knuffie het noemt:))Ziza, vanavond wordt mijn eerste keerIk ga, maar het is wel met knikkende knieën!En met sporttas, want ik wil de oppas niet vertellen waar ik naar toe ga!Ik kan de schaamte nog niet van me af zetten.....Maar beter met smoes naar de AA dan thuisblijven!Iedereen een fijne dag,laat dat eerste glas staandan wordt het ook een nuchtere dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Goede morgen Joan,je was me net voor met het posten van het dagdraadje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Joann met dubbel nn natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 30 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Ook goede morgen Lenne,maakt niks joh, gebeurt wel vaker!Heb een fijne dag,ik ga gauw mijn ochtendritueel afwerken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Goedemorgen allen!Blacky, naar van je katje. Logisch dat je het er veel over hebt, zou ik ook doen. Wanneer ga je die xfoto laten maken?Vannacht goed geslapen, alleen van 2 tot 3 wakker! Ben uitgerust! Hoop dat het weer een droge dag wordt voor allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Hi Pip,het is dus meegevallen met je nachtrust - zal wel een hele geruststelling zijn!En soms door eens wakker te worden zo nu en dan kan je je dromen soms herinneren.Zo heb ik onlangs -zonder zwanzen- spiderman, batman en superman in 1 droom gezien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Lenne, mijn dromen waren vannacht minder! Er was een etalagepop levend geworden en die viel allemaal mensen aan! Rennen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Dan heb je je fitness voor de nacht er wel opzitten zo te horen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 yups! ik hoef niet meer te sporten vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Wat zijn de plannen voor vandaag? Heb je iets speciaals gepland?Ik ga vandaag mijn meisje naar de omi brengen voor een 3-daags bezoekje .. het zal hier in huis weer stil worden zonder haar gebrabbel, gekraai en gelach - nu ja daar zal ze weer reuze verwend worden, zo gaat dat bij de grootouders - Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 wel leuk voor haar! Ik heb altijd dat ik de eerste dag echt met mijn ziel onder mijn arm loop, weet dan niet wat te doen. Tegen de tijd dat ik van de rust ga genieten komen ze meestal alweer thuis! Hier geen bijzondere plannen, wat spelletjes met de kinderen (het is vakantie hier) en een beetje opruimen en doen. Boodschappen moet ik ook nog doen en ik ben bang dat ik dat vandaag wel moeilijk vind, om langs de wijn te lopen. Heb een beetje zoiets van, kom, 2 mag ik er wel, het gaat zo goed. Maar ik wil dat pas zaterdag weer doen! Gaat wel lukken hoor! De zon schijnt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicenfrance Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Goedemorgen allemaal,Weer goed geslapen, dat zal wel een cadeautje zijn voor het niet meer drinken...Fijn Pip, dat je ook beter geslapen hebt.Lenne, ja dat ken ik, die verwennerij van grootouders, mijn schoonouders zijn hééél erg. Ze wonen in Parijs en binnenkort gaan we daar naartoe. Eerst Eurodisney met z'n allen en dan laten we mijn dochtertje daar een paar dagen en piepen wij er een weekend tussenuit, is volgens mij al jaren geleden dat we dat hebben gedaan. Het is hier in Frankrijk sinds 6 dagen eindelijk zonnig, maar koud: het lijkt wel winter. Hoe is het weer bij jullie in Nederland????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Ja ik ken dat gevoel - als ze der niet is loop ik in het begin wat verloren hier thuis ..Hoe oud zijn je kids?Jij probeert dus om bewust - minder - te drinken als ik het goed door heb?Zaterdag lijkt me een uitgelezen dag ..Jep de schijnt hier ook in Belgie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 NICenfrance,Geweldig naar eurodisney - ik ben zelf zot van pretparken, ben er zelf enkele jaren geleden al eens geweest - ik hoop dat je er een leuke tijd mag beleven en het weekendje daar op volgende natuurlijk.Ik hoop dat mijn kleine spruit snel kan stappen (ze is bijna 1 jaar) dan kunnen we ook eens naar Mickey mouse en Donald duckIn Belgie is het wisselvallig geweest de afgelopen dagen maar vandaag schijnt de zon! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Corinne, had jij vandaag geen jubileum te vieren? Als ik het goed tel 7 weken, vandaag 50e dag ADB (of tel ik verkeerd?) Van harte gefeliciteerd :present: :present::present:Je doet 't hartstikke goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Goedevandaag allemaal,Zoals ik hier op het forum getuige ben van het vallen en opstaan van verschillende mensen die aan hun alcoholprobleem werken, zo was ik vorig jaar tijdens mijn behandeling in een verslavingskliniek ook getuige van dezelfde strijd. En zelf deed ik daar "vrolijk" aan mee, aan dat vallen en opstaan bedoel ik. Letterlijke en figuurlijke blauwe plekken oplopend was het steeds maar weer troosten, getroost worden en proberen lering te trekken uit wat er gebeurd was. Tot ik op een gegeven moment m'n eigen blauwe plekken spuugzat was en het besluit nam dat ik die niet meer wilde oplopen. Op dat moment bande ik het begrip alcohol uit m'n bestaan en keek alleen nog maar naar de gevolgen van alcoholgebruik bij anderen. Dat was best pijnlijk. Het is niet leuk om zelf stabiel te staan en anderen om je heen steeds te zien struikelen, mensen waarvan je weet dat ze eigenlijk ook helemaal niet willen struikelen. Want waarom zouden ze anders proberen om van hun probleem af te komen. Maar het was wel heel leerzaam en confronterend. Je kunt je voornemen om dan en dan te stoppen met drinken. Misschien stel je dat moment nog even uit om aan het idee te wennen. Maar in de periode dat je aan het idee aan het wennen bent loop je nog de nodige butsen en deuken op. Waarom eigenlijk. Is het niet veel prettiger en constructiever om aan het idee te wennen tijdens het ontwennen, dus zonder nog te gebruiken? Waarom twee keer wennen? Eerst aan het idee dat je GAAT stoppen, en dan nog eens aan het daadwerkelijk gestopt ZIJN... Logisch gezien kun je beter tegelijkertijd wennen aan het gaan stoppen en gestopt zijn. Nee, dat kan natuurlijk niet. Die twee smelten dan samen. Ontwennen en wennen gaan dan gelijk op. Maar ja, wat is logika in samenhang met een verslaving? Weten en doen liggen soms heel ver uit elkaar weet ik uit eigen ervaring.. toch is het me gelukt droog te blijven toen ik die twee een keer samenvoegde, toen ik een keer die logika toe liet en de verslavingsstemmen in me met verstand te lijf ben gegaan....Ik wens iedereen een fijne dag en hoop dat het verstand in dit geval als winnaar uit de bus komt. Want als het verstand de verslaving overwint kan het gevoel weer tevoorschijn komen. Gevoel hebben we niet voor niets, daar moeten we wat MEE doen en niet iets TEGEN doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quentie Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Hallo allemaalKohtje, ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Het is veel beter om te stoppen in plaats van dat vallen en opstaan.Zelf ben ik 2 keer 4 maanden gestopt, maar toch wilde ik niet aan het idee denken dat ik gewoon nooit meer mee mocht drinken.Nu drink ik alleen in het weekend ( bewust ).Ik weet dat het heel stom klinkt, maar het geeft me toch rust.Verder vind ik het voor mijn doen al heel goed gaan zo.Dat het gevaarlijk is besef ik ook heel goed, dat merk ik nu al als het weer maandag is.Maar dan hou ik maar weer heel goed in gedachten, dat ik in het weekend wel weer wat mag en als ik het doordeweeks bijvoorbeeld weer stiekem zou doen, ik dat ook weer kwijt ben.En ik voel me doordeweeks gewoon veel beter.Veel sterkte iedereenGroetjes quentie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Ach Quentie, het heeft geen zin het stom of niet stom te noemen. We zijn allemaal verslaafd en dan doe je stomme dingen in de ogen van mensen die niet verslaafd zijn. Maar je zult maar verslaafd zijn... stom en slim zijn dan loze begrippen geworden. Je weet wat goed of slecht voor je is maar de verslavingsketenen laten niet toe daar naar te leven. Eerst moeten die ketenen los en daar gaat vaak heel wat energie in zitten.. zitten we te zagen en hakken om los te komen. Vaak weten we niet dat we het sleuteltje op onze rug hebben hangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Goedemorgen, wij hebben weer een fantastisch lekker weekendje weg gehad.Voor de rest niet veel te melden.Koh, leuk je weer te lezen! groetjes van visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Ha die Vis... ook leuk jouw weer te zien. Groetjes terug. Hoe istie? Ben er een beetje uit wat betreft het forum.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Ha die Koh, ik ben er ook even uit wb. het forum. Met mij nog niet ok, heb niet veel zin om veel energie in het adb te stoppen, komt wel weer...Ik moet nu weer gaan, tot laters! Sterkte met alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Jij ook sterkte Visje. Je bent taai (klinkt niet lekker bij vis maar is nu anders bedoeld) dus je zult er wel doorkomen... tot later, meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Goedemorgen!!!!Spannend Joann, vanavond!!!! Lenne, ik vond er ook niks aan als mn kindjes er een dagje niet waren, raar he, nu zijn ze groot en het huis uit en ik vind het heerlijk!!!!Corinne, gefeliciteerd met 7 weken ADB!! En je 1ste werkdag weer, ben benieuwd hoe je het hebt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Ook ik ben voorstander van NU STOPPEN. Uitstellen, jezelf in het weekend "belonen" met twee wijntjes, eerst maar eens minderen... het maakt volgens mij de strijd tegen alcohol alleen maar zwaarder. Je bent steeds bezig met de gedachte aan alcohol, "nu mag het nog", "zaterdag mag het weer", "ik mag er best twee"... net alsof je een straf hebt als je niet drinkt??? Integendeel! Ik ben ook ineens gestopt, nu een week of acht geleden, en sindsdien geen druppel alcohol meer gedronken. Zo'n besluit maakt alles veel simpeler: ik drink niet, dus ik hoef er verder niet over na te denken. Ik kijk niet op de klok of kalender met een alcohol-gedachte in het hoofd. Ik hoef mijn lijf niet te plagen met toch een beetje alcohol. Ik zie alcohol allang niet meer als beloning, mijn beloning is dat ik er lichamelijk, geestelijk, mentaal, alleen maar sterker van geworden ben. Stoppen is makkelijker dan minderen, echt waar. De schoonheid van de eenvoud, keep it simple, nee is nee en dat geldt nu. Dus, aan alle medestrijders die het nog niet zeker weten: stop nu. Twee simpele woordjes, maar er gaat een wereld voor je open. Doet niets af aan het feit dat ieder glas dat je nu niet drinkt, pure winst is! Ik vind dat bij alcohol geldt: minder is beter en niets is alles. (Alles is ook niets, ja, als je ongelimiteerd door blijft drinken raak je alles kwijt.) Met minderen ben je dus al heel goed bezig! Mijn complimenten daarvoor!Maar denk in ieder geval na over die volgende stap. Misschien is het de angst om een vertrouwd iets los te laten? Hoe destructief ook? Je weet waar het op uit draait als je zo door blijft drinken. Angst voor het onbekende? Dacht je soms dat het slechter wordt als je helemaal stopt? De eerste weken zijn lastig, ik spreek uit ervaring. Slecht slapen, zweten, woeste dromen, moe... het gaat over. Na een week of drie, vier begon ik (mijn lijf) er aan te wennen. Nu wil ik niet meer terug. Ik wens iedereen wijsheid, sterkte en: Hou Vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 30 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2007 Visje, welkom terug, hoe was de vakantie??Kohtje, een waar woord wat je schrijft.Zelf heb ik het ook wel moeilijk met het idee van ik mag noooit meer drinken, maar het gewoon per dag bekijken scheelt al een hele boel.Heb ook gedacht aan zgn sociaal drinken, maar dat is voor mij geen optie, zo was ik voor jaren terug al eens jaren ADB, tot mn man jarig was en ik een mixje nam......was toch wel erg lekker, het gevolg laat zich raden......Dus besloten helemaal te stoppen, dat is nu alweer zo,n 2 maanden en het lijkt wel of er een knop om is, heb (tot nu) geen trekmomenten, behalve in mn dromen, maar dat schijnt volgens mn begeleider met het verwerken te maken te hebben.Ik ben zo blij als wat, zonder alcohol, ruik en proef weer alles, geen hoofdpijn meer, geen dingen vergeten, heb weer oog voor de natuur, kortom, teveel om op te noemen.Af en toe stel ik me voor dat ik een glaasje neem en vind het ronduit smerig........nee, dank je, voor mij (liever) niet meer......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden