Gem Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Goedemorgen,Weer vroeg op, nou kom ik in ieder geval straks op tijd op mijn werk.Dacht gisteravond weer alles onder controle te hebben wat betreft mijn werk, maar ben toch zenuwachtiger dan ik dacht, dus weer tevroeg wakker. Ging gisteravond ook al niet zo vroeg naar bed, omdat mijn avond veel korter was doordat ik veel later thuiskwam als voorheen van mijn werk. Keurig mijn ontspanningsoefening gedaan, dus mijn slaap begon goed zij het wat laat. Zit er frisser bij de de weken voor mijn ADB, maar uitgerust is een ander verhaal. Vanochtend om 10.00 uur weer een bijeenkomst, nu met de hoogste baas van het bedrijf. Denk niet dat hij meer tipjes van de sluier kan oplichten, dan gisteren is gebeurd, maar we zien wel.Iedereen vandaag een hele fijne dag. Het is even wennen dat dit forum begint zonder weerbericht, maar dat lees dan dan zo wel in de trein.@Corinne, schrijven hoor, als je dat nog niet hebt gedaan! Dank voor je bloemen.@Marieke, vandaag het formulier inleveren en dan afwachten. Hoop niet dat het zo'n ellendige ambtelijke geschiedenis gaat worden. Hoop dat de caravan verplaatst kan worden en succes met werken.@Yazz, goed dat er niet nog meer alcoholische kado's zijn gevolgd. De mijne was uiteraard ook alcoholvrij 9zie gisteren). Als je het hebt uitgepakt zag je, dat er een lekker sapje in zat!@Knuffie, ik kan me voorstellen dat die narcose ervaring je zo bang maakt. Jij hebt connecties in het ziekenhuis, ken je geen anesthesist waarmee je dit probleem kunt bespreken, zodat er meer met die gebeurtenis rekening wordt gehoiden? dat ze je beter in de gaten houden tijdens de narcose? Ik heb altijd begrepen dat het te zien moet zijn wanneer iemand wakker wordt tijdens een operatie. Laat een stel goede collega's aanrukken die je in de gaten houden. Echt je knapt er vreselijk van op!@Soothe, volhouden vandaag. Hielp met wandelen met de hond gisteren? Heb je een beetje kunnen slapen? Blijf ADB!Hou het allemaal droog allemaal, ik rook mijn laatste peuk en ga dan beginnen me klaar te maken. Bammetje eten, thee heb ik al binnen. "Zie"ju;;ie vanavond weer.Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Goede morgen,Gemotiveerd, succes vandaag. Het is normaal hoor met een nieuwe baan dat je even in het ritme moet komen. Alle nieuwe indrukken brengen ook die spanning mee. Blijf positief denken!Denk maar zo het is vandaag al weer dinsdag, hierna nog 3 dagen en we gaan het weekeinde al weer tegemoed. Ik ga zo ook naar mijn werk, wat laat voor mijn doen. Werkse voor wie werken gaan!Allemaal fijne dag, laat die eerste staan dan is je probleem van de baan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Goede morgen aanwezigen.Ik heb niet toegegeven.Dag nummr7, na mijn terugval.Nu snel mijn librium halen.Negen uur is de apotheek open.Neem meteen woef mee. Ik lijk wel een pillenjunkie!Prettige dag, hoor jullie nog. Groeten van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Perioden met zon en vrijwel overal droog.De dag begint met veel bewolking, in het zuidwesten is er meer zon. In de loop van de ochtend breekt de bewolking iets en zijn er opnieuw zonnige perioden, afgewisseld door stapelwolken. Het blijft vrijwel overal droog. De middagtemperatuur loopt uiteen van 18 graden in het Waddengebied tot 24 graden in het binnenland. De wind is noord tot noordoost zwak tot matig, rond kracht 3, aan de westkust in de middag vrij krachtig 5. Woensdag komt er nog geen verandering in het huidige weertype. In de nacht zijn er in het noorden enkele wolkenvelden en is er kans op mist of laaghangende bewolking. Overdag wisselen zon en stapelwolken elkaar af en het blijft droog. De maximumtemperatuur ligt tussen 18 graden in het Waddengebied en 25 graden in het zuidoosten. De wind is zwak tot matig uit noordelijke richtingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Goedemorgenallen een hele fijne dag gewenst en veel plezier!!Voor degenen die moeten werken: werk ze!!Tot later, ik moet ook weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Lieve Knuf,Ik kan me je angst goed voorstellen, maar probeer toch je er over heen te zetten. Want zo loop je nog kans op een geperforeerde galblaas en dan ben je nog verder van huis. Praat er met je collegae over en dan zul je zien, dat er een oplossing komt.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Hoi Knuffie,Ik kan mij helemaal voorstellen dat je zenuwachtig bent. Misschien helpt het als je bedenkt dat soort dingen maar zo zeldzaam zijn dat de kans dat het je weer overkomt nihil is.Ik had een kaarsje voor je opgestoken dat het geen kanker zou zijn en dat werkte, straks maar weer een kaarsje dan. Ik denk aan je. Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Hoi gemotiveerd,Moeilijke periode, een nieuwe baan en proberen ADB te blijven. Ik ging dus geheid in de vakanties voor de bijl, moest de stress eruit. Maar ik zat in het onderwijs dus veel vakanties.Volgens mij zit jij dat niet dus ik hoop dat je een manier vindt om je op een andere manier te ontspannen. En vergeet niet zucht duurt maar even.Veel sterkte.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Hoi Soothe,Ik had gezegd dat ik je zou steunen als je serieus bezig zou zijn. Volgens mij ben je dat nu.Heel veel sterkte!Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Goedemorgen allemaal,Knuffie, leuk dat je van je laat horen. Ik moet het met Anjo en de anderen eens zijn. Ik begrijp dat je tegen de narcose opziet, maar de risico's die je loopt door de operatie te lang uit te stellen zijn veel groter. En ik vind het een goed idee eens met een anaesthesist te praten over je ervaring tijdens de vorige operatie. Zeker omdat ze jou kennen zullen ze beslist bereid zijn speciaal op je te letten.Soothe, gefeliciteerd met 7 dagen! Goed van je dat je er weer voor gaat.Gemotiveerd, wat een idiote ervaring op je eerste werkdag! Ik hoop dat je vandaag toch een goede dag hebt, en dat het allemaal uiteindelijk niet verkeerd voor je uit blijkt te pakken. Knap van je, dat je toch niet gedronken hebt.Ik kan niet op iedereen gaan reageren, dus ik wens iedereen een goede dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Goeie dag,Gemotiveerd. Hoop dat je een betere dag hebt dan gisteren. Ik wil vandaag een brief de deur uit doen.Stien. Tweede dag van de week en jij kijkt al uit naar het weekeinde. Heb je er geen zin in vandaag?Soothe. Doorzetten hoor. Als je wil, dan kun je. Als het moeilijk wordt, kom dan eerst en vooral hier naar toe.Miep. Werk ze vandaag. Hooikoorts, 't ja, 't is het seizoen en je moet er doorheen. Leuk is anders.Twan. Dank voor je weerbericht. Ik hoop dan in de hoek te zitten waar het droog blijft. Ik moet straks een was uithangen.Charlie. Maak er een fijne dag van.Ferry. Fijne dag Anjo. Leuke dag Anna. Geniet van de dag Knuffie. Neem alle goede raad ter harte.Aan diegenen die hier nog niet waren: een goede dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Anjo,Dit klnkt goed Anjo, jij ook sterkte, maar jij trekt het geloof ik al een tijd. In ieder geval houden zo!!Als je niet drinkt, wat ik dus niet doe, ga je jezelf ook anders in de spiegel zien. Dus ik dacht ik moet eens naar de kapper. Ik zag eruit als een bosduivel. MIjn god wat een wilde bos haar.Ik heb er veel te veel geld doorgegooid. De pizzaria krijgt er nog 65!Nu wist ik ergens een Turks buurthuis en daar zit ook een kapper (en niet duur) Dus op de fiets er naar toe. Het is een heel klein houten kamertje, een blind paard kan er geen schade doen.Ik ben dus geknipt. Heb het super kort laten maken, lijk wel 10 jaar jonger. En goed geknipt!!!En dat voor 7 euro!!Zo moet ik nog oppassen dat ik geen sjans krijg.In iedergeval gaat het goed met me.Groeten aan een ieder van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Ja Soothe, drank kost veel he....moet je eens uitrekenen wat je overhoudt als je niet meer drinkt! Worden we slapend rijk joh!Misschien kun je met die man van de pizzeria afspraken maken over de betaling??Ik zou in elk geval wat laten horen van me, staat wel zo netjes.Jammer dat je hier geen foto's kan/mag plaatsen, zou je "kop" voor en na wel eens willen zien!!Zelf had ik net een rare ervaring, ik moest bloed laten prikken, de handel wordt dan gedesinfecteerd met alcohol, en ik vond me dat tóch een partijtje lekker ruiken..........Stom he, rook het gewoon "lekker"?? Want andere gedachten had ik er écht niet bij....Ik ben van plan ADB te zijn en te blijven, poeh!!!!aangepast, letter vergeten.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Anjo, Anna een Corinne, met jullie alles goed???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Soothe,Slim van je om naar de Turkse kapper te gaan. Die zijn goedkoop en er is geen drank in de buurt behalve thee.Hou dit nu vol. Je merkt zelf al dat het zonder die alco beter met je gaat, afgezien van die rotmomenten van trek.Maar weet ook die trek gaat over en duurt maar kort. En je krijgt heel wat voor terug.Volhouden. En laat die eerste staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Charlie,Krijg jij bij bloedprikken trek?HA HA HAIk vind ziekenhuizen altijd misselijk makend stinken. En die ontsmettingsalcohol prikt me altijd in de neus.Het gaat prima met me. Om 12 u. vannacht heb ik er 8 weken op zitten. En de laatste 4 dagen heb ik geeneens trek gehad. Ik heb het wat minder koud tegenwoordig en slapen doe ik nog altijd als een roos. Van die alco-nachtmerries merk ik niets meer. Ik functioneer gewoon picco bello.Je ziet het, ik volg je nog altijd op de hielen.'t Is als met vele dingen: een alcoholvrij leven ga je pas apprecieren als je teveel en te lang van dat goedje hebt ingenomen.Loopt bij jou alles naar wens? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 @Charlie, ja hoor, nog steeds ADB. Ik ben in de fase dat het een gewoonte is geworden. Kan ook gevaarlijk zijn, want je kunt er zomaar ineens instinken.Ik merk als het mooi weer is dat de gedachte aan een koel glas ww er toch nog in sluipt. Soms kijk ik ernaar, bestudeer de gedachte, vraag me af waarom het me zo lekker lijkt en denk aan de lichte duizeling die ik in mijn hoofd zou voelen als ik dat glas zou nemen. Want dat is wat ik NIET WIL. Mijn heldere hoofd is me veel te dierbaar.Vandaag is het precies een jaar geleden dat het me plotseling lukte me aan te melden voor de internetbehandeling. Ik had het al een aantal malen eerder geprobeerd, maar steeds was er een wachtlijst. Dus toen ik ineens welkom werd geheten voor de behandeling schrok ik me wild. Ik had er min of meer op gerekend dat het wel weer niet zou lukken, en ineens was het menens, en moest ik écht beginnen. Toevallig genoeg zat ik toen op precies dezelfde plek als waar ik nu zit.Het is wel een vreemd gevoel, als ik nu terugdenk aan de paniek van een jaar geleden, ADB en wel. Van pure schrik heb ik toen die avond nog flink ingenomen, want ik was immers nog niet 'echt' begonnen. Maar ik kon wel meteen beginnen mijn alcoholschrift in te vullen, en wat voelde dat slecht, te moeten bekennen dat ik meteen alweer was gaan drinken.Uit het feit dat ik vandaag nog geen jaar ADB ben kunnen jullie afleiden dat het dus nog twee maanden geduurd heeft, voor het tot me doordrong dat ik helemaal niet kan minderen (wat mijn doel was) en dat ik dus helemaal moest stoppen met drinken.Echt heel erg moeilijke momenten heb ik niet meer. Ik denk dat het gevaar voor mij op dit moment vooral schuilt in die onbedachte momenten. Zonnetje, lekker relaxen in de tuin of op een terras, glaasje erbij, want ach ééntje kan toch niet zo veel kwaad na tien maanden. Ik moet er niet intrappen, want ééntje is levensgevaarlijk voor mij. Eéntje is het begin van het einde, want ik heb geen rem.Ik heb het aan de internetbehandeling en aan dit forum te danken dat ik nu ADB ben. Dat ik herstellende ben van een zware depressie, dat ik bezig ben mijn leven opnieuw op te bouwen, en dat ik hulp krijg bij mijn problemen. Ik ben er nog niet, en ik zal denk ik altijd alert moeten blijven en werken aan mezelf. Maar ik had een jaar geleden nooit kunnen vermoeden dat ik de eerste stap nam naar een nieuw leven. Ik ben blij dat ik toen heb doorgezet, al had ik de neiging me meteen terug te trekken uit angst minder te mogen drinken. Ik ben blij dat ik 2 weken later, toen ik de vraag kreeg of ik echt verder wilde met de behandeling "ja" heb gezegd, al zei een stemmetje waarvan ik nu weet dat het een gremlin was "nee".Een jaar geleden was ik zwaar verslaafd, en moest ik drinken. Vandaag heb ik een keuze, ik hoef niet te drinken. En wat is het fijn, om niet te hoeven drinken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Anna,Wat een mooie en toch realistisch terugblik.Jij hebt dus 10 maanden ADB te vieren vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Nou eh, nee Corinne. Overmorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Hoi Annaik schrok ook toen ik plots kon beginnen met de behandeling, maar in mijn alco schrift staan maar 2 of 3 trekmomenten genoteerd, voor de rest is hij clean..........soms betreur ik dat, dan zegt zo'n gremlin dat ik beter nog had kunnen drinken toen ik eraan begon, had ik tenminste nog wat gehad.In het begin heb ik 1 flinke terugval gehad, maar toen had ik het ook echt gehad met de alcohol..Heb gelukkig geen trek- en trekmomenten meer. Dit hoop ik ook zo te houden, want wat is het leven toch veel mooier zonder steeds die stomme roes....Laatst met dat warme weer kwam ik ook een fles ww tegen in de koelkast en had gewoon normale , dorst. Dacht toen aan de koppijn ongetwijfeld de volgende dag en lestte mn dorst met water.Tja, en net dus, toen ik bij het bloedprikken de alcohol zo lekker vond ruiken....maar ik dacht niet aan drinken ofzo hoor, alleen de geur viel me gewoon op.Nu ga ik er een poosje van tussen, ben er vanavond weer.Trouwens Anna, ook van mij gefeliciteerd met 10 maanden!!:present::present::present::present::present: Goed houden tot overmorgen dus!!(aangepast:D ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Anna,Afgerond 10 maanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Charlie, Anna,En ik wist niet eens dat er wachtlijsten bestonden, bij mij was het meteen BINGO.Gaan twijfelen over terugkrabbelen was bij mij dus geen sprake. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Hoi mensen,Ik moet even weg.Tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Hoi Anna,Wat schrijf je het er weer goed neer. En inderdaad, niet meer hoeven te drinken. Wat zijn we toch gelukkig zo. Nou meid, we schieten zo langzaam op naar ons eerste jaar ADB. Gaan we redden.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 5 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2007 Charlie, dat is knap, dat je maar 2 of 3 trekmomenten om in te vullen had. Bij mij stond maandenlang iedere dag van 17.00 tot 22.00 uur vol trekmomenten, ieder uur! Ik heb wat getandhakt hoor!En Ferry, ja, dat is het mooiste hè, dat het niet meer hoeft. Het erge van een verslaving is dat je persé moet toegeven aan die drang. Er móet voldoende in huis zijn, want anders raak je in paniek. Om vijf uur móet je je eerste glas hebben, en als je onverhoopt dan nog in de file staat heb je de neiging iedereen uit te schelden omdat je niet linea recta naar huis kunt. Op een feestje loop je alleen maar op je horloge te kijken wanneer je weer naar huis kunt om je dagelijkse dosis naar binnen te gieten. Altijd die stress en die spanning, om maar aan je behoefte te kunnen voldoen.En nu hóeven we niet meer. We hebben ten allen tijde de vrijheid om ons hoofd helder te houden, en er is geen reden voor extra boodschappen of om extra vroeg thuis te zijn. Heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden