Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 juni 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

Lieverds, ik ben hier een professional in. Het is mij inmiddels al zo vaak overkomen dat ik na maanden ADB zijn en al tijden geen trek ineens een huis vol gremlins had. Juist als je er niet meer op bedacht bent slaan ze weer toe. Maar we halen gewoon de bezem weer van stal hoor, vegen en meppen, dat leidt af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Knuf,

Probeer de Gremlin af te leiden! Heb je er maar een? Ik heb mijn hoofd-gremlin (ik heb er drie) kunstjes geleerd zoals de krant brengen en vliegen vangen.
Ik zit nu naar hem te kijken terwijl hij bezig is de andere gemlins dat ook te leren. Ze horen er nu een beetje bij en gedragen zich goed.
Het werkt! Zo niet dan stuur je hem maar hier heen.

Liefs Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, volgens mij is ADB zijn gewoon tijdloos. Moet eerlijk bekennen dat ik het al sinds vanmiddag moeilijk heb. Als ik er aan denk wordt ik helemaal warm, transpireer en het water loopt me als het ware in de mond. Wilde ik niet toegeven want dat is toch niet mogelijk meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ik schreef van de week al aan mijn hulpverleenster dat ik het angstaanjagend goed vond gaan. En alsof ik het voorzien had verkeerde ik gisternacht in crisis.
Ik heb nu ook maar bedacht dat ik een lijstje van noodnummers bij de hand moet hebben voor het geval dat iedereen al in zijn bedje ligt. Met o.a. SOS telefonische hulpdienst. Dat is lekker anoniem.
De gremlins heb ik buiten de deur weten houden.
Ik heb 9x STOP geroepen in gedachten. Het hielp me terug naar de rationaliteit.
Moet je ook eens doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rufus!!
Heel blij je ook nog eens te horen!! By the way, nog eens proficiat met je mijlpaal, hé!!

Ja, als het er één was geweest zou het misschien lukken maar zoals anna zegt , ik heb nu echt m'n huis vol!! Sla en mep wel om me heen maar er komen er steeds bij!! Pff...lang geleden dat ik er zo'n last van had!! M'n maatje die me er steeds doorheen kan helpen is er niet zo goed bereikbaar nu, spijtig!! Ik heb echt het gevoel dat ik faal nu, ook al heb ik er nog niet aan toe gegeven!! Ik dacht dat ik dat niet meer zou meemaken en voelde me o zo sterk en zie... Bah, ik voel me echt niet goed nu!!

@stien, ik begrijp héél goed hoe jij je nu voelt!! Het is gewoon meer dan vervelend!! Ik wil dat ik dat niet meer heb, dat ik kan zeggen van : hallo, dag gremlins, leuk jullie nog eens gezien te hebben maar hier kan je echt niets meer halen en foetsie,weg zijn ze, begrijp je??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Stien,

Waarom denk je dat ik nu thuis zit? Als ik nu door het dorp loop, zitten alle terrassen vol met witte wijn of rose slurpende mensen. Van de gedachte alleen ga je al transpireren en gedachten van, dat was toch wel gezellig vroeger op zo,n avond als deze met een glas in je hand op een terras. Het blijft lastig af en toe.
Maar, Stien, de oude garde is niet meer voor een gat te vangen, toch?

Liefs Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie en alle anderen die zo meeleven,

Zet hem op. ik ervaar het niet als: nu komt ze opeens als ze het moeilijk heeft en al helemaal niet ze moet het toch maar alleen kunnen! Hier zijn we voor!! Bij bij ligt alles vers in het geheugen, die gremlins liggen voortdurend op de loer en er zit er een op schouder. die wacht totdat ik wat minder gemotiveerd wirdt. Tenslotte het begin is moeilijk, maar straks denkt ze dat ze het kan en dan spring ik van haar schouder af en ga voor haar staan!
Gelukkig dat hje hier naar toe komt, iedereen begrijpt je degenen zoals ik die nog maar beginnen en mensen zoals Anna die al lang hier zijn en dus veel ervaring hebben.
Ik denk aan je en hou vol!

Liefs,
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Knuffeltje, er komt een soort deja-vu gevoel over me heen. Ben je zo ooit niet begonnen hier op het forum? Midden in een aanval van Gremlins hier aan de bel trekken? Goed dat je dat doet als je het even niet ziet zitten. In elk geval beter dan direkt toegeven aan die schreeuwertjes. Ik hoop dat je hier de afleiding kunt vinden die je nodig hebt.. En ja, ADB zijn duurt maar zolang het duurt. Allert blijven is iets wat we altijd zullen moeten blijven. Allert ben je, anders was je nu niet hier geweest. Nu alleen nog zien dat je hier doorheenkomt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rufus, blij je weer eens te lezen. Ook blij dat meerdere het gevoel kennen ook na lange tijd.
Ik durfde er bijna niet meer over te praten. Voel me echt douwn, diep douwn en de gedachte, ach een glijdertje moet toch kunnen, hoort erbij....nou ja je weet wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne,
Even tussendoor: ik kan gewoon niet typen. Ik typ met 2 tot 4 vingers. Vanavond de duim en wijsvinger verbrandt aan een bord wat uit de oven kwam, dus als het warrig begint te lijken: het gaat goed met me, maar ik heb gewoon de vaardigheid niet, helaas. vandaar dat reacties bij mij wat langer duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kohtje,

Danke voor je steun!! Heb ik écht even nodig nu!!
maar zoals je zegt, ja ik ben én blijf alert!! Ik geef niet toe, koste wat kost!! Ik heb veel te veel positieve dingen met m'n ADB, dat ga ik echt niet vergooien nu, hoe moeilijk ik het ook heb!!
veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het nu juist Stien, een glijdertje is nu juist wat wij niet kunnen, want het kan zomaar het begin van een terugval zijn. En nu we eenmaal ervaren hebben hoe het is om niet meer te hoeven drinken, willen we dat niet meer terug toch?

Rufus, je hebt helemaal gelijk. Afgelopen week was het hier ook weer zo, allemaal met een glaasje in de hand in de tuin en op de terrasjes.

Soothe, ik begrijp je berichtje niet helemaal. Zit je in de knoei? Of wil je gewoon weten of het met Luciene goed gaat? Blijf erbij, je ziet dat er meer zijn die het moeilijk hebben, dus we slepen elkaar er gewoon doorheen vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degenen die al langer ADB zijn, in hoeverre je ADB zijn kunt:
zou het in de zomertijd niet veel moeilijker zijn om ADB te blijven omdat er veel openlijker alcohol wordt gedronken?
Gaat niet op in het geval van Knuffie nu.
Knuf zullen we met met z'n allen ze komen verjagen, hoeft Rufus ze niet alleen op te vangen als je ze wegstuurt.
Stien, zet hem ook op hoor. Als je al een groot deel van de dag al zo moeilijk hebt......

Ik word hier wel heel nederig van deze ervaringen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi luitjes, goedeavond.

Knuffie, dat jij toevallig behoort tot de "oude" garde van dit forum zeg maar, betekent niet dat je geen hulp kunt verwachten van ons, de "nieuwe" garde, zeg maar hoor!!:D
Ooit was jij ook "nieuw", en over een poosje zijn wij "oud", bovendien zitten we allemaal in hetzelfde schuitje!! Dus geef ieder van ons zo'n gremlin van je, dan gaan we je vertellen hoe we hem voor je vermoord hebben!! Degene die het het origineelst heeft gedaan, krijgt gratis een avond adb!!
Ideetje??

Kop op, de anderen die het moeilijk hebben ook!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf , Stien, Anna, Ferry en alle anderen,

Zeer bedankt voor de felicitaties met het 10 maanden jubileum van het RAF Trio.
Ik was het eerlijk gezegd vergeten. Dat is wel een goed teken. Ik heb het jaar ADB in het vizier en ben daar op gefocussed.
Ik ben door verschillende mensen gewaarschuwd, die het kunnen weten, dat dan een gevaarlijke periode aanbreekt van terugvallen.
Mocht ik dat bij mezelf herkennen dan zal ik niet aarzelen steun te zoeken, en eventueel ook een paar AA bijeenkomsten te bezoeken om te kijken of dat wat voor mij is. Die drempel is niet groot meer omdat ik de schaamte voor mijn alcoholverslaving voorbij ben.
Tijden kon ik het woord alcoholist niet uit de bek krijgen maar er is nu zoveel veranderd dat ik mij niet meer schaam voor wat geweest is.
Ruim 40 jaar drank is afgesloten. Ik heb het volledig op eigen kracht, maar met ondersteunig van het Forum gedaan en ben weer in het bezit van een blij lijf, een opgewekt gemoed, voldoende energie om van alles te ondernemen en steeds meer aan het ontdekken over de oorzaken die mijn drankgebruik mede veroorzaakten.
Soms kan ik oud gedrag zo schrappen en soms moet ik mezelf nieuw gedrag aanleren. Het lukt steeds beter en ik zie de kwaliteit van mijn leven (en de kwaliteit van mijn relaties) met sprongen vooruit gaan.
Ik ben onlangs 60 geworden en heb het gevoel of mijn leven nu pas goed is begonnen. Bovendien heb ik vrede kunnen sluiten met alles wat vroeger een traumatisch effect heeft gehad. Ik herken heel veel van wat Rudy schrijft over zijn jeugd.

Dus mensen, het is de moeite waard. Ik heb veel respect voor jullie strijd en wens je alle sterkte!

Liefs Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...