Spring naar bijdragen

Zondag 10 juni 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

Marieke... gefeliciteerd met 6 maanden nuchter...echt een mijlpaal....
De AA meetings waar ik naar toe ga hebben penningen voor 24 uur , 1 , 2 , 3 , 6 en 9 maanden en dan een jaar... dus van mij bij deze een penning voor 6 maanden... way to go.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Water,
Tussen 10 en 11.30 kan ik niet naar bed, want dan kom ik niet in slaap.
Als ik voor 10 ga slapen dan ben ik om 4 u. al klaarwakker en krijg ik 's middags slaap.
Op werkdagen ging ik rond 12 naar bed om om 6.45 u. op te zijn. Nu ik WW ben, ga ik rond 1 u. naar bed en sta ik rond 8 - 8.30 op. Dan loop ik niemand in de weg in de keuken.
Rond staat voor half uur meer of minder.
Weekeindes zijn er om uit te slapen, dan ga ik pas om 2 uur naar bed en sta rond 12 uur op.
Je moet altijd naar de mogelijkheden kijken en die gebruiken. En ik geniet van elke alcoholvrije dag. Ik hoef niet meer te drinken.

@Gem,
Van mij mag jij morgen een draadje openen.
Zal wel aan het weer liggen, somber, donker weer en dan nog plakkerig nodig niet uit tot vrolijk actief zijn.
Ja, 2 maanden alcoholvrij, de tijd vlieg voorbij. Als ik honderd ben zal ik hier zeker nog eens aan terugdenken.

@Anne,
Stomme vragen bestaan niet. Stomme antwoorden wel.
Logisch dat nieuwe mensen vragen hebben omtrent het gebruik van het forum en de afkortingen e.d.
Dus stel maar vragen.

@Knuffie,
Blij dat je het door bent.

@Sandra,
Je hebt je goed geweerd. :present:

@Soothe,
Fietsen is gezond voor je lichaam.

@Charlie,
Blijf je me nog voor? Kan ik lekker wieltjeszuigen.

@Ziza,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Als een gremlin zich vandaag bij mij zou aandienen, dan kan die dat wel schudden. Ik kan ze sowieso niet leien, maar ik vernietig ze als er een komt storen.

@Luciene,
:D

@Marieke,
Jij durf ver vooruit te kijken. Over een half jaar....
Sommige mensen hebben echt een opvoedcursus nodig.

@Luciene,
Goed. Laat het je man maar zien, hoe prettig en vanzelfsprekend het leven is zonder alcohol. Maar vergeet niet dat je stopt met drinken om jezelf te waarderen en niet om je man "te pesten".

Zo ik ben geloof bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,
wij zijn als enigen over zie ik. Maakt natuurlijk niet uit hoe laat je naar bed gaat en opstaat, als er maar een beetje een patroon inzit. Dat heb ik de afgelopen dagen een beetje uit het oog verloren, door te laat naar bed te gaan en toch te vroeg wakker te worden, omdat mijn systeem nog ontregeld is.
Fijn dat zoonlief in Spanje het naar zijn zin heeft. wat is hij van paln te gaan doen als hij is geslaagd?
Wij krijgen hoogst waarschijnlijk volgende week een gesprek met de psycholoog van onze dochter over haar toekomst. Ze moet van school af en wat nu? Ik heb geen vrije dagen, zelfs tekort dus kan niet eens mee naar dat gesprek. Er zullen namelijk nog wel meer oudergesprekken volgen met allerlei instanties en dan moet ik proberen te kiezen welke het belangrijkste is dan mijn parttime dag omzetten ofzo.
Ik zat vanmorgen dus onweerswolk te spelen op de bank en dan komen al die dingen voorbij.
Die gremlins die je zomaar kunnen overvallen, het nog maar net bezig zijn met ADB worden, de problemen met de dochter, de overname van het bedrijf en de onzekerheid die daarmee samenhangt.
Soms wordt het me allemaal een beetje teveel en dan helpt het inderdaad om hier op het forum te komen. Het gaat ook weer beter dan vanmorgen, als je alleen in de vroegte op je laptop zit te kloppen.
Daarom kon me ik me jou ook zo goed voorstellen toen je het twee nachten geleden zo zwaar had.
Maar morgen is jouw ADB verjaardag. Een draadje zal ik niet openen, want ik heb al moeite genoeg met 6 uur opstaan en op tijd de deur uit te zijn. Ik wacht mijn kansen af.

Zie dat water en sammy er ook weer zijn.

Groetjes allemaal.
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier lekker muziek te luisteren.

De Dordtse Phil heeft haar jaarlijks buitenoptreden.
Er zijn meer mensen op afgekomen dan voorgaande jaren. De tuin staat zwart van het publiek.
Zo eens even kijken hoe het met mijn wasgoed staat. En dan maar weer eens een doelijst opstellen voor komende week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Als hij officieel geslaagd is, gaat hij zich definitief inschrijven bij de Eramus Universiteit voor de combistudie Economie en Rechten. Hij is dan ook van plan om lekker thuis te blijven wonen.

Ik ben maar al te blij dat mijn kinderen zo makkelijk in de omgang zijn. Toch hebben we daar niets speciaals voor gedaan. Ze zijn gelukkig ook nooit in een "foute" vriendenkring terecht gekomen. Iets waar ik altijd beducht voor ben geweest.
Al heb ik ze al wel honderd achter het behang willen plakken, het zijn beste kinderen en ik zou ze niet willen missen.

Ik hoop dat jullie eruit komen met je dochter. Het is zo een moeilijke leeftijd. Ze willen niet meer gestuurd worden, maar aan andere kant weten ze zelf niet wat ze willen en hoe ze dat kunnen bereiken.

Ik wens jullie er sterkte mee.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Corinne,
Ik zou het jammer vinden als je tussen mijn regels doorleest, over hoe ik het verder met mijn man aan wil pakken t.a.v. MIJN stoppen, als 'pesten'. Ik schreef juist dat ik gisteren begreep waarom hij er niet over wil praten en steeds als ik er over wil beginnen, over iets anders begint of er van wegloopt. Dat is omdat hij bang is dat ik hem ga dwingen ook te stoppen of minderen. (dat sprak hij uiteindelijk uit)

Ik wil er juist geen big issue van maken, want dan gaat het wringen en krijgen we problemen. En de reden dat ik stop is omdat ik anders mijn gezondheid naar de vernieling help. En qua relatie's (kinderen en andere sociale omgeving) mij zelf regelmatig voor aap zet. Bvb als we visite hebben rustig na een hele avond kachelen in slaap val aan de tafel waar iedereen bij is. Nou ja en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik hou veel te veel van de alcohol om te stoppen om wie dan ook te pesten :)

Snap je? Ik vind juist dat ik dit gelukkig op tijd gezien heb hoe hij er tegenover staat. Het is absoluut geen prater. Als we elkaar niet begrijpen (hij en ik) dan zou dat heel veel ellende en verwijdering kunnen geven. En dat is me de alcohol beslist niet waard. Ook niet mijn stoppen hoe verstandig ook.

Begrijp je mijn schrijven nu iets beter?

aangepast i.v.m typfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Luciene,
Ik begrijp het.
Het is moeilijk om de goede weg te vinden.
Ik bedoelde ook niet om kritiek te leveren.
Ik kan je ook zeggen wat je moet of wat je man moet doen.
Dat is iets wat jullie zelf moeten regelen.
Ik wou je alleen steunen.
Terwijl ik eigenlijk vandaag niet eens in staat ben mezelf een hart onder de riem te steken.
Vandaag moet ik me maar een beetje op afstand houden.
Ik ben een beetje emotioneel labiel vandaag.
Zal maar eens naar de wasmachine gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Corinneke,

sterkte met zo'n dag als vandaag. Ik heb vandaag ook een beetje zo'n vaag gevoel. Ik noem het maar: een loom, landerig zondaggevoel. Ben een beetje van alles wat aan het doen en tegelijkertijd helemaal niets.. Ik weet ook niet of ik vandaag nou blij ben of droevig. Ik verveel me aan de ene kant te pletter, aan de andere kant "geniet" ik van het helemaal niets hoeven.. Energie is zo'n beetje nul en ik wijt het voor een groot deel aan het drukkende weer van de laatste dagen. Maar ik ga er vanuit dat het over gaat en dat ik me morgen weer in het normale gewoel kan begeven zonder me erbuiten te voelen staan. Zo niet, dan misschien overmorgen wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohl,

Ja dat zijn de gevaarlijkste momenten als je je gaat vervelen. Tenminste zo werkt dat voor mij. Ik ben nu aan het koken onderwijl maar verder loop ik na een energieke morgen een beetje te lummelen. Eigenlijk ook een beetje te vervelen. Ik heb een pakje pijnboompitten gepakt en die zit ik onderwijl op te knabbelen.

Verzin een list, ga toch iets doen. Heb je een leuke hobby misschien? Ik hoor opeens mijn moeder vanuit het verleden. Als je als kind dan zei: "Ik verveel me zo..." Dan zei mijn moeder standaard (en daar werd ik als kind gek van) nou dan ga je toch een tekening maken.....

Straks komt de zon hier in mijn kantoortje en dan wordt het hier wel erg warm. Dus zal met tussenpozen weg zijn. In de kamer kom ik dan weer bij (airco).

Nou tot later,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het labiele, lome enz. moet wel in de lucht zitten. Hoewel Corinne het bij jou nog wel verklaarbaar is na 2 nachten geleden.
Ik heb vandaag gedaan, wat ik wilde doen. helpt wel je een paar doelen stellen. Niet veel, maar toch gedaan.

@Corinne, waarom ga je in zo'n toestand de was doen. Is het niet beter jezelf even te verwennen en iets te doen wat je leuk vindt? Ik weet dat sommige dingen niet maar sommige dingen wel kunnen wachten. Ben jij nou aan het bewijzen aan de rest van je familie dat het zo goed met je gaat? Wisten ze wel wat voor nacht je hebt gehad onlangs?
Ik roep wederom maar wat hoor, want ik weet niets van de situatie bij je thuis. Makkelijk oordelen van mijn kant en makkelijk raadgeven. Wel wordt het mij altijd aangeraden om even aan jezelf te denken in dit soort situaties. Dat ik dan daadwerkelijk luister is een tweede.....

@Kohtje,
zie dat jij al heel lan op dit forum vertoeft. Weet helemaal niets van je. Bijvoorbeeld hoelang jij ADB bent? is het de hele tijd goedgegaan?
Neem maar lekker rust vandaag, en stort je morgen weer fris in het gewoel. Ik doe verder ook niets meer, behalve de aller noodzakelijste dingen. Knapt een mens ook van op.

Gr
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Luciene, Hai Motiva Alles goed met de meisjes. Heb een en ander doorgelezen, dus we zijn weer bij.
Kom net van fietsen binnen.Nu even de hond uit.Zo blijft een mens in beweging. Verder, alles onder controle. Straks ook meteen maar wat eten maken.Sterkte Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,
Lekker gefietst! Nu je hond uit. Zo blijft een mens lekker actief bezig! Goed voor je en het leidt je af.
GAaat het goed verder, ik ben er weer zoals je hebt gemerkt. Het is inmiddels half bewolkt. Grote kans dat vanavond de zon nog gaat schijnen (figuurlijk dan).
Maak iets lekkers voor jezelf. wat ga je eten.
Wij bloemkool met gehaktsaus. Ben er zelf niet zo dol op, maar mijn man vindt het zo lekker. Zo proberen we iedereen in huis door de week aan zijn trekken te laten komen. Alleen de dochter kan ik nergens een plezier mee doen, behalve patat en pannekoeken. Nou dat gebeurt niet zoveel. Echt niet 1x in de week, al probeer ik soms een compromis van ovenfrites(minder vet) met groenten en een tartaartje ofzo. geef mij persoonlijk maar pasta.
Eet smakelijk zo.

Gr
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motiva. Ik had gisteren nogal uitgebreid gekookt.Er staat nu vier dagen afwas.Ik kom tot weinig.Moet het toch even weg werken, om ruimte te maken. Het is hier ook behoorlijk loom. Ik denk dat ik een diepvriespizza in de oven stop.Beetje makkelijk.Maar dan kleed ik hem wel een beetje aan.
Tomaatje, olijfje Etc. Eerst maar even eruit nu! Kom later weer terug.

Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Gem en Soothe, Het gaat nog goed hier maar langzamerhand wordt het hier wel heel warm. Je wilt niet weten wat ik gekookt heb. We hadden allebei zin in stampot ZUURKOOL daar heb ik aan kleine stukjes gesneden speklapjes bij gebakken en die zitten er nu door. De rookworst was al warm inmiddels en die ligt erboven op. Dus we kunnen zal ik maar zeggen. Heb het laag gezet op een verhogingkje dus kan niets mee gebeuren. :)

Was het fietsen niet erg heet Soothe? Lastig hè Gem als het van die vreselijke eters zijn. Mijn jongste moest vroeger alles bedekt hebben met een laag appelmoes. Nou heb ik nooit een probleem van gemaakt. Nu ze 32 jaar is eet ze alles en ook aparte dingen. Dus het komt wel weer goed. Stop er een vitaminepil in (je dochter) en dan komt ze toch niets tekort.

Ga weer ff naar de zuurkool kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje,
Grappig dat je me aanspreek met Corinneke, dat zeggen mijn moeder en grootmoeder ook altijd als ze denken of weten dat ik niet lekker in mijn vel zit.

@Gem,
Waarom zou ik niet de was doen. Doe ik altijd in het weekeinde: goedkope stroom. Zoveel ben ik daar nu ook aan tijd mee bezig. Uitzoeken, in de wasmachine steken, eruit halen in de wasdroger steken, eruit halen en opvouwen. Dat alles om de 2-2,5 uur.
Ik heb het nog niet over mijn rotgevoel gehad, heb ik ook geen zin in, dan barst ik vast weer in tranen uit. Zit nu ook weer met natte ogen. Is net een buiige dag, en dat trek weer over.
Straks gaan we uit eten.

@Luciene,
De zon zet hier niet echt door, af en toe een waterzonnetje.

Ik weet echt niet wat ik met al die tegenstrijdige gevoelens aan moet.
Ik zou blij en trots moeten zijn dat ik vrijdagnacht goed doorgekomen ben, maar in plaats daarvan ben ik futloos en zit ik om de haverklap te snotteren. Ik heb niet eens zin om te lezen. Als ik mijn vest aan doe heb ik het te warm, doe ik ze uit heb ik het te koud.
Ach, over een kwartiertje/half uurtje gaan we uit eten. Dat zal mijn zinnen wel verzetten. Even een andere omgeving, is altijd goed.
En, Gem, die was die trekt zijn plan wel, die loopt niet weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, Gem en Luciene, sorry voor de verwarring. Ik was ondertussen even wat aan het kijken op Google Earth dus verdween ik hier weer even uit beeld.
Gem, ik heb vorig jaar in een kliniek en behandeling ondergaan. Tijdens deze behandeling ben ik na nog enkele terugvallen uiteindelijk gestopt met drinken. M'n laatste terugval dateert van 15 april 2006. Daarna ging het eigenlijk vanzelf, dat niet drinken, vooral doordat ik leerde mezelf te mogen zijn zoals ik ben, dat ik dus de moeite waard ben zoals ik ben, en dat ik best dingen goed kan doen. Dit is wel heel in het kort, hoor...

Tijdens de behandeling hielden we (groep van 8 mensen) een dagboek bij waar we elke ochtend uit moesten voorlezen. Dit dagboek schrijven en behandelen heeft me heel erg geholpen om mijn eigen fouten maar vooral ook sterke punten te leren herkennen en vooral ook erkennen. Toen ik weer thuis kwam bleef ik in m'n dagboek schrijven maar er was geen feedback meer omdat ik het niet meer hoefde voor te lezen. Toen ben ik hier op het forum terecht gekomen om toch een beetje met mezelf en anderen in gesprek te blijven over van alles wat met verslaving te maken heeft.

De laatste (ca) twee maanden heb ik het gevoel dat ik nu alles wel een keer gehoord en gezegd heb en dus ben ik wat minder aanwezig hier. Toch is die periode op het forum wel een stukje van m'n dagindeling geworden en kan ik nog niet helemaal afscheid nemen. Voor de nieuwe mensen hier ben ik dan misschien een grote onbekende die af en toe opduikt, maar er zijn er ook die hier al waren voordat ik hier kwam. Dus blijft er toch wel een "band" bestaan. En als ik zo doorga als nu ontstaat er met jullie ook weer een band en zal dit forum dus een eindeloos onderdeel van m'n leven zijn...

Nou ja, dit in het kort eventjes. Overigens staat bij Wie is Wie nog altijd ergens op pagina zoveel een voorstelberichtje van me..

Luciene, als ik me verveel ga ik vanzelf wel tekenen of schilderen. Dat is m'n werk en ik doe het graag. Maar soms, heel soms, wil zelfs dat niet vlotten en dan doe ik dus helemaal niks, of ik kijk hier even op het forum ...
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...