Spring naar bijdragen

woensdag 13 juni

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lekker Fer.
Hoe doen ze dat straks bij jou? Bij 'mijn' groep moet je er een jaar komen voordat je je jaarpenning krijgt. Dus ik vier hier feest met jullie in september en dan later bij de AA.

Jij gaat nog steeds goed he! Lekker man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,

Vervelend te om te lezen, wat je nu weer overkomt. Het zit jullie ook niet mee, iedere keer iets anders.
Hoe is het trouwens met de rechtzaken?? Hopelijk zijn die nu achter de rug.

En je weet hoe je me kunt bereiken, als je trek krijgt.

sterkte, liefs, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mensen,

Het is weer droog, ik ga even met de hond wandelen en naar bed. Want we willen morgen vroeg weg, met de boot. Gaan we naar Arnhem, boodschappen doen. Wat een luxe hé. Maar ja, dat heb ik verdiend, want ik drink niet meer.

groeten en slaap lekker allemaal.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Wel zoonlief heeft het naar zin gehad met de hele bubs, ze waren met 54 zesdejaars in een standaard reisbus. Dus ook gewone mensen die gewoon op reis gingen. Nou ja, ze hebben zich rustig gehouden.
Ze hebben daar erg veel lol gemaakt en hebben nog een paar uitstapjes gemaakt.
Er zijn er die het die hele week flink op een zuipen hebben gezet, maar de meesten hebben zich beperkt gehouden.
Hij heeft ook wat souveniers meegebracht, alleen voor mij niet. Hij wist niet wat. Als ik nou nog zou drinken had ie wijn meegebracht. Hij had nog even aan een plagerij gedacht om toch een fles mee te brengen, maar dat heeft hij maar niet gedaan. Vond hij toch niet goed om te doen.

Die heeft zijn vakantietje erop zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Fijn dat je zoon het naar zijn zin heeft gehad. Leuke afsluiting van zijn middelbare school periode. Heb ik ook gehad, ben toen met een hele club naar Parijs geweest. Kan me qua uitspattingen, zoals drank niets herinneren, maar toen was het ook minder gebruikelijk om zo te zuipen als tegenwoordig wordt gedaan.
Als ik mijn dochter hoor, die regelmatig in de kroeg zit, dat"vrienden"van haar het hele weekend laveloos zijn en door de week ook soms, dan denk ik die moeten eigenlijk ook wel op het forum komen....

Algemeen: hebben jullie dat nou ook dat je het drankgebruik bij bekenden gaat analyseren? Dat je denkt die zitten in de gevaren zone en die niet?
Ben ik heel erg mee bezig op dit moment. Waarschijnlijk, omdat het bij mij ook zo vers is. Denk ook aan bepaalde collega's toen ik die borrel had bijna twee weken geleden. Je zag er een aantal heel snel een aantal drankjes achterover slaan, om dan rustiger te drinken. Ik zag mezelf, al hield ik me op bedrijfsborrels wel in. Het barst van de mensen met een alcoholprobleem, als je er op let!

Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook doodsbang om "nat"te gaan, terwijl het verder best wel goed gaat. Maar waarom zou het mij wel lukken en bij anderen niet? Het feit dat je na 20 jaar weer opnieuw kunt beginnen.Griezelig gewoon.
Als je tegenslag hebt in je leven, kan het zomaar gebeurd zijn.
Ik ben daar de laatste paar dagen ook erg mee bezig. Tjonge, jonge, mijn kop staat niet stil momenteel, met dit soort dingen. Komt ook door de psych die je met allerlei vragen hard aan het denken zet.
Ik heb geen trekmomenten gehad de laatste week, maar heb het op een of andere manier toch moeilijk.
Angst???

Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, probeer niet verder vooruit te kijken als/dan 24 uur. Dat is te overzien. Als je alles op de bult gaat gooien wordt die te groot. Stap voor stap, dag na dag, probeer in het nu te blijven. Je gaat goed en jij kunt ook wat anderen kunnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick,wat goed van je om in je uppie te gaan kamperen.
En wat is alles verliezen...je weet nu weer meer dan een aantal jaren geleden,dat neem je met je mee. Beangstigend; jazeker. Een stap vooruit is het echter ook.
En jezelf verliezen is, volgens mij, het ergste wat je kan overkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Ja, dat heb ik ook wel. En dan denk dat die schatting van de gezondheidsinstellingen van ongeveer 800.000 zware drinkers in Nederland wel erg aan de voorzichtige kant is geschat.

Nu wonen wij hier wel in de binnenstad, dus zijn er veel kroegen en dito terrassen in de buurt, maar het valt met tegenwoordig heel dikwijls op dat mensen toch al om 10-1030 aan bier, wijn, porto e.d. zitten.

Voor ik zoveel dronk vond ik het vreemd dat er geregeld een man op mijn trein zat die 2 halve liter blikken bier bij zich had. Eentje verorberde hij tijdens het 25 km ritje naar mijn woonplaats en had het volgende dan al open. Ik zat toen nog in de rokerscoupé en iedereen kende in de coupé iedereen van gezicht en er werd ook gedag gezegd. Dat mis ik wel nu iedereen hutje mutje doorelkaar zit. Veel minder gezellig.

Ik zag trouwens laatst een mevrouw in de supermarkt met in haar mandje 2 liter flessen huiswijn, een pak keukenpapier en een deodorant. Had mijn mandje kunnen zijn, ging zo door mijn gedachten.

He He ik ben blij dat ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...