stien Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goede morgen,Hoop dat jullie allemaal goed geslapen hebben.Een dag zónder zorgen zal niet opgaan voor mij.Maar als ik die eerste laat staan is het in elk geval één grote zorg minder, toch?Allemaal een fijne droge dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goedemorgen,Allemaal sterkte en succes vandaag, maak er een mooie dag van. Ik vond van de week een uitspraak die mij aan het denken heeft gezet, ik wil hem jullie niet onthouden."Doe ik dit om iets te bereiken, of doe ik dit om iets te ontlopen" Voor mij is dit een uitspraak die ik op meerdere gebieden kan toepassen, misschien heeft iemand er iets aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 goeden morgen iedereen , ik heb het draadje van gisteren bij gelezen maar ik vermoed niet dat ik daar vandaag nog mag op antwoorden ??nu aan de ouders wiens kinderen geslaagd zijn proficiaat , aan de andere ook uiteraard .houtje fijn je nog eens tegen te komen , brengt mij altijd terug naar het begin dat ik hier op adb was:-))ik lag gisteren al om 22:30 uitgetelt in mijn bed .gisteren afspraak bij psyhologe af gebelt kan dat wroeten in mijn jeugd en verleden momenteel geestelijk niet aan het brengt de gremlins te dichtbij en daar heb ik geen behoefte aan .eindelijk een afspraak gemaakt met een ortopedist want de pijn aan mijn voet is niet meer te harden en een staande job bezorgt nu eenmaal meer pijn als een zittende job maar ik ben blij met mijn job .ik vermoed dat het de pijn is momenteel welke zo vermoeiend is .ying en yang zijn er nog niet maar ik ben in blije verwachting .lucienne , soothe en nog velen welke hun naam vergeet jullie zijn allemaal goed bezig dsv ,dag lieve mensen allemaal samen gaan we weer voor een nuchter dagje erbij groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goede morgen Stien, Anne en Blacky en al die anderen die vandaag hier nog gaan komen om zich vast te houden, om ondersteunig te krijgen of te geven. Met allemaal dat ene doel: ADB te blijven of voor nieuwelingen, het te worden.Goede morgen lieve allemaalDit wordt weer een dag van droogteHet wordt al een bekend verhaalNiemand van ons krijgt hier de hoogteWant we gaan ervoor, allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Morgen,@blacky:Ik heb nergens in de spelregels gelezen, dat je niet meer zou mogen reageren op een draadje van de dag ervoor.@anne;Ja, interessante stelling. Zou je m ook kunnen combineren? Ik doe dit om iets te bereiken en iets te ontlopen. @stien:Tja, een dag zonder zorgen... hoe lang is dat eigenlijk geleden? Een kind heeft ook al zorgen, ook al lijken die er vaak voor grote mensen niet te zijn. Maar goed, toch zitten een hoop van de zorgen tussen mijn oren en kan ik ze zo groot maken als ik wil. Het is ook vaak een manier van denken. Mijn moeder maakt zich al haar hele leven zorgen, maar je wilt niet weten, hoeveel van die zorgen er eigenlijk niet hoeven zijn en totaal nutteloos zijn. En hierbij denk ik dan weer aan de stelling van Blacky.... Doe ik iets om iets te bereiken of doe ik iets om iets te ontlopen. Zorgen maken, is ook vaak een vorm van iets ontlopen. Tja, ik herken het wel hoor..... zo moeder, zo dochter.... pffff.Nou, ik heb weer een knoop doorgehakt en heb het weekje in mn uppie kamperen weer afgezegd. Het voelde ineens niet meer goed... Ik hoorde de regen op het dak en bedacht me dat ik daar lag, in mn eentje in die tent, terwijl ik daar eigenlijk met iemand anders had kunnen liggen.... NEEEEEE. Misschien dat ik nog van gedachte verander, maar dat kan per dag verschillen. Nu weet ik even niet meer wat ik dan ga doen, misschien weer mediteren in het Noorden des lands.... ach, ik weet het nog even niet. Ik ben niet blij, maar misschien dat dat in de loop van de dag wel weer bij trekt. Gelukkig voel ik me wel iets beter dan gisterochtend (zolang ik hier niet te lang over nadenk). Elke ochtend word ik beroerd wakker.... BUHH.... Geduld moet ik hebben, zeggen mijn therapeute en mijn zenleraar... het hoort bij het proces. Tja, ik wil sneller, ik wil er klaar mee zijn, maar bij elke oplossing die ik me bedenk vraag ik me af, of ik iets doe om iets te bereiken of dat ik iets doe om iets te ontlopen? En zo lijk ik maar heeeeeeel langzaam vooruit te gaan. Ik was meestal van de grote stappen, maar nu ben ik 'bang' dat als ik dat doe, ik weer in herhaling val. Zucht. Ok, ik drink niet en dat is een stap om iets te bereiken en grote ellende te ontlopen. Kijk, hier kan ik m combineren.Ok, ik spring onder de douche en ga daarna even mediteren.... Fijne dag allemaal.@luciene:Ook goede morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @ Mick:Een mooie affirmatie voor jou:Ik sta mezelf toe gelukkig te zijn. Vanaf nu kies ik voor mezelf en voor liefde en geluk.Recept: bij het wakker worden naar de spiegel gaan en deze affirmatie 10 keer hardop uitspreken terwijl je jezelf in de ogen kijkt.Groot uitprinten en op de koelkast hangen. Telkens als je affirmatie ziet hem hardop uitspreken.Einde consult Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @luciene;Zou je nog een keer de titel van het boek willen noemen?En wat die affirmatie betreft... ik ken dat van mezelf, dat doe ik 1 of 2 keer en dan verwaterd dat. Maar goed, ik zal het zo in ieder geval 1 x doen.Dank je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Hai Mick,Bij Tips en adviezen, boekendraadje had ik het boek neergezet.Even gekopieerd voor je:'De 7 eigenschappen van effectief leiderschap' geschreven door Stephen R. Covey. Dit boek heeft me over de streep getrokken om anders om te gaan met mijn drankprobleem. ISBN 90 254 1489 3. Uitgeverij Business Contact. Dit boek laat zien hoe je de regie van je leven totaal in je eigen hand kunt nemen door opnieuw de scenarios te schrijven en alle geconditioneerde zaken die je geleerd hebt in je leven achter je te laten door een 'persoonlijk statuut' te schrijven. Het is een filosofie, een credo. Het is bedoeld voor wat je wilt zijn (je persoonlijkheid) en wat je wilt doen (je bijdragen en prestaties) en het spreekt zich uit over de waarden en principes die hierbij horen. Best een pittig boek om te lezen. Maar ik heb voor mijn kleindochter het boek en het werkboek maar dan voor jpngeren besteld. Dit boek is geschreven door de zoon van Stephen R. Covey. Zodra het binnen is zal ik het bekijken en hier benoemen als het echt de moeite waard is.Dit boek heb ik ook binnen nu en ziet er ook erg goed uit. Er is ook een werkboek bij. Zondag is mijn wijfie (kleinkind) jarig, dan wordt ze dertien. Dan geef ik haar deze twee boeken. (naast een leuk cadeautje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @luciene:briefje zit in mn achterzak.Heb net even 10 keer mezelf te woord gestaan voor de spiegel. Beetje raar hoor, zo in dit stille huis, mezelf 10 x hetzelfde horen zeggen. Werd er een beetje verlegen van. hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goedemorgen iedereen,Na een week met lichtelijke lichamelijke pijn, voel ik me vandaag lichamelijk weer helemaal top. ben van plan vanaf morgen weer te gaan sporten. Op het werk ging het goed, maar was niet zo scherp zoals ik voor mij binge bui was, maar dat trekt nu weer bij. Ben blij met mijn 9de dag ADB, het gaat goed.Luciene ik doe ADB omdat ik iets wil bereiken, namelijk een gelukkig leven. Het boek van R. Corey heb ik nog niet gelezen maar heb veel over gehoord zal het zeker bestellen.Stien, zorgen zijn betrekkelijk het is hoeveel gewicht je eraan toekent. Vandaag is voor mij een geschenk dus ga in elk geval een mooie dag van maken. Een geschenk in de zin van ik mag vandaag nuchter naar de wereld kijken en genieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @ Mick geweldig dat je het gedaan hebt. Ga ervoor en vooral geloof in wat jezegt. Je hersenen weten dit al maar moeten even door jou gestimuleerd worden. Dus blijven zeggen Ik hoor graag wat je er van vind, van het boek.@ Sandra Het boek is echt een aanrader (ik heb er geen aandelen in hoor ). Fijn dat je je vanmorgen lichamelijk weer goed voelt en gefeliciteerd met je 9de dag. Je spreekt dus al in weken. Dit is je tweede week. Succes op je werk!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goede morgen,Mick, ik ben blij voor en met je, dat je het naar je zin hebt bij de AA. Als ik nog terug denk aan wat maanden geleden. Ben je erg veranderd en dat doet me deugd.Allemaal een fijne dag, zonder stress.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Ha die Ferry,Altijd leuk om je hier weer even te zien. Voelt zo vertrouwd. Ja, ik vind het leuk bij de AA. Vaak heb ik van te voren niet zo'n zin, omdat ik dan moe ben van de dag en liever op de bank plof, maar telkens als ik er weer ben, doet het me goed en heb ik ook vaak echt gelachen. Het houd me ook wakker tov de alcohol en daar gaat het tenslotte om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goedemorgen allemaal.Mick toen ik na een tijd niet meer drinken weer onder de mensen durfde komen, heb ik me voorgenomen om alles wat moeilijk is en wat weerstand oproept aan te pakken.Niet meer de kantjes er af lopen zoals vroeger, met andere woorden mijn angsten aanpakken.Vroeger liet ik altijd anderen voormij lopen en stond zelf aan de zijlijn om mijn ongenoegen te uiten en ondergronds te rommelen als anderen het verkeerd deden.Ik eiste van de ander zoveel als ik van mezelf eiste en dat is oneerlijk.Ik dacht werkelijk dat anderen zo dachten als ik.Maar ik toetste mijn gedachten niet en vroeg nooit na.Hoe kon ik dan weten hoe anderen erover dachten.Bang voor het conflict.!Mijn natuurlijk afweermechanisme, kwaadheid, werkte niet.Ik liep overal met een boog omheen.Zo gezegt zo gedaan en ik ben de baan opgegaan met de gedachte dat wij mensen diep in ons hart goed zijn, gelijk zijn.Dat ik personen los moet koppelen van wat ze zeggen, want het zijn niet de mensen maar de woorden die ons kwetsen..Met deze gedachte voorkom ik dat ik mensen die mij kwetsen naar hel en verdoemenis wens maar in plaats vdaarvan inga op de woorden die ze zeggen, op de emotie reageren.Geleidelijk aan pakte ik aan wat moeilijk was voor mij en moeilijk voor mij was contacten leggen en behouden met mensen.Ik werkte in de horeca en was voor de duvel niet bang.Altijd een praatje en altijd vriendelijk.Waarom lukten die korstondige contacten wel en relaties op langer termijn niet..?Gewoon omdat ik een rol speelde en dat kon ik goed, niet mijzelf zijn maar toneelspelen.Ook thuis kende niemand mij ik sprak nooit over mijzelf altijd over anderen.Ik dacht vaak als ik me zelf nu eens ontdoe van alles wat ik heb geleerd van anderen en uit boeken en aan cursussen heb geleerd en me ontdoe van al mijn kleren wat is er dan van mij?Het antwoord was niets, helemaal niets was van mijzelf.Dat was een verdrietige en pijnlijke ervaring.Ik was niemand..Ik heb gedaan wat ik me heb voorgenomen.Niet altijd even makkelijk om eerlijk tegenover mijzelf te blijven.Maar ik ben de confrontatie met mijn medemens aangegaan.En dat heeft me geen windeieren gelegd.In het begin wilde ik veel te veel ineens maar heb mijn weg daar in gevonden.Sindsdien pak ik alles aan wat moeilijk is vermits het mijn nuchterheid niet in gevaar brengt.Het antwoord van vroeger, de oorzaak van het niet oppakken van mijn problemen, valt erg mee.Ik wens iedereen een droge dag erbij.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goedemorgen allemaalpoosje niet geweest, heb het beredruk, met het huis, klein manneke ziek, enz enz..Maar heb wel alle draadjes gelezen hoor!!Jullie gaan allemaal, ondanks verdriet en tegenslag, topperdetop!!!! :present: Hele fijne dag allen en mss kom ik nog even aanwippen.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Dat is ook zoiets, ik nam vroeger geen beslissingen omdat mij geleerd was dat je op een genomen beslissing nooit meer mag terug komen.En dat vond ik ik een doodenge gedachte.Natuurlijk mag iemand op zijn of haar beslising terug komen.Deze gedachte schept ruimte en ik was verlost van een innerlijke beklemming.Ik vroeg nooit na of het wel kopte wat ik hoorde, fantaseerde er op lustig op los wat me op den duur erg benauwde en zat dan te wachten op het verlossende woord van de ander, om van de innerlijke beklemming los te komen.Ik werd er erg onzeker door.Ook op latere leeftijd sprak ikniet uit wat ik dacht of wilde vragen weer bang voorhet pijnlijke antwoord van vroeger.Het zijn allemaal van die schijnbaar kleine maar oh zo belangrijke dingen die vroeger zo geleerd zijn en later in het dagelijkse leven behoorlijk problematisch kunnen worden.Beste mensen als iets onduidelijk is, niet zelf naar het antwoord zoeken maar altijd navragen...De ander voelt zich serieus genomen.Navragen is elkaar graag zien.Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @rudy:Ik doe volgens mij niet anders dan mijn angsten aanpakken. Het vraagt wel om tijd en geduld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Mick het komt gewoon op je pad.Je loopt er vanzelf tegen aan.En het proces naar volwassenheid vraagt tijd..Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Precies Rudy, zo zal het gaan. Ik weet het, ik weet het. Ik wil vaak te snel, maar sommige dingen kan je nu eenmaal niet versnellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Wat ik wel wil benadrukken is dat wat ik schrijf goed geweest is voor mijn verwerkingsproces.Het is mijn waarheid.Dat wil niet zeggen dat anderen gebaat zijn met wat ik beschrijf.Ik ben al blij als één iemand zich herkent in wat ik op schrijf.Op deze manier heb ik veel inzicht gekregen in mijn verleden en heb met deze inzichten leren omgaan in het heden.Een fijne dag allemaal ik ga eraan beginnen...Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @rudy:Ik ben er ook gebaat bij, bij wat jij opschrijft.Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Goedemorgen Lucienne,Zie dat jij als enig op het forum bent. Voordat ik straks boodschappen WIL doen, nog even een reactie.Dat boek van 'De 7 eigenschappen van effectief leiderschap' geschreven door Stephen R. Covey"hoe ik in gedachten. Ga beginnen met de kracht van het NU, en dan staat dit boek ook op mijn verlanglijstje.Ik heb gemerkt dat ik er nu echt toe ben om mezelf te veranderen. Het begon met te stoppen met drinken, zodat ik nu al 3 1/2 week geen alcohol heb aangeraakt, laat staan gedronken. Toen werd ik me ervan bewust dat ik ook mezelf moet aanpakken, wil ik droog blijven staan.Dat bewijzen de verhalen van Mick en Rudy ook nog eens.Overigens geloof ik WEL dat je aandelen in dat boek hebt hoor. Als jij straks iets hebt gekocht wat heel duur is of sjiek op vakantie gaat, dan weet ik wel hoe je dat hebt bekostigD:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Waar zou ze naar toe gaan op vakantie Gem? Ik heb de titel ook al genoteerd!Dat boek van Eckhart Tolle vind ik trouwens geen lichte kost hoor. Ik lees meestal een klein stukje en leg het dan weer weg, pffffff.Maar het is zo waar wat jij ook schrijft. Stoppen met drinken is stap 1 en daarna zullen we, zal ik, er nog vele moeten zetten. Maar dat geeft niet, ik doe het graag, ik ben zo blij dat ik niet meer drink dat ik die weg graag wil bewandelen. Ook al vind ik het niet gemakkelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 @Lucienne,Bambam en ik hebben je wel door hoor! Waar ga je naar toe?@Bambam,Het is inderdaad niet gemakkelijk, ik vind het zelfs erg moeilijk. Je komt jezelf vreselijk tegen. Maar het geeft voldoening dat ik eraan begonnen ben schoon schip met mezelf te maken. Merk dat manlief het ook erg prettig vindt en de dochter ook. Dat geeft je weer kracht om door te gaan, al doe ik het in de allereerste plaats voor mezelf. Maar zij kunnen meeprofiteren van die andere ïk"die ik probeer te gaan worden.Wens iedereen een fijne dag, ga zo fijn boodschappen doen, maar niet heus. Dat is een verplichting die ik wekelijks heb, me rot sjouw, maar dan hoef ik in principe de rest van de week niet meer naar de supermarkt. Hou het droog allemaal. En ik zie jullie nog vandaag.Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Zo, ff lekker stiekum bijlezen op mn werk. Had haast vanaochtend, internet lag eruit enzovoort.Voel me wat minder goed als gisteren. Diep geslapen en voel me erg moe. Heb nog een druk programma vandaag, pfff. En vanavond een bruiloft, lekker zuipen.......Rivella dan wel te verstaan he!Voor volgende week ook elke avond al weer wat te doen, zowel werk als prive. Enerzijds is me dat te druk, anderzijds.... als ik me bedenk wat ik deed toen ik zoveel zoop....helemaal niets.Ik ging 1x per week trainen en voor de rest deed ik 's avonds niets. Ja zuipen en op de bank hangen.Dus....kan ik er ff tegenop zien maar ben ik ook blij dat ik al die dingen ga doen.En er zitten ook leuke dingen tussen.Ma-avond Sauna, di-avond, bij mn moeder op bezoek in verpleeghuis, wo-avond sporten, do-avond AA, vrij-avond werken. Ach, wat is veel. Eigenlijk zijn het allemaal leuke dingen, hahaha.Welk boek is dat; De kracht van het positieve denken??? LOLZo, nu ga ik weer aan de slag anders ga ik me ontzettend opgejaagd voelen en dat vind ik rot.Heb een fijne dag allemaal.Hou vol, stap voor stap, kijk niet te ver vooruit, het is zo de moeite waard om de eerste te laten staan!Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden