Spring naar bijdragen

Ik ben Brugal


Brugal

Aanbevolen berichten

Hi Rosee. Dank je.

Het leven is natuurlijk zinloos an sich, je moet er maar wat van maken die paar jaar. Wat voor doel zou je dan moeten hebben? Ja een goed mens, vader en echtgenoot zijn, meer kan ik mij niet voorstellen.

Ik denk niet dat mijn vrouw er moeite mee zak hebben bovendien drie glaasjes per dag daar is mee te leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Yvonne. Na twee dagen heel erg moe.  Elf uur lang liggen dromen. Ik ga er zo even uit, wat frisse lucht want ik heb ook een vreemd wazig gevoel in mijn hoofd.

Het grappige is dat je nu pas ziet hoe idioot je consumptiegedrag was. Het is nu 13:15. Normaal had ik al minimaal een droge sherry op, bij de lunch twee glazen wijn en zat ik al aan een Cognacje of iets anders. Te gek voor woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-10-2023 om 05:08 zei Brugal:

@Brugal

Er moet nu wat gaan gebeuren. Bij een bloedonderzoek was mijn Gamma gt 81 en mijn Alt 46.

Volgens mij valt er hier weinig te kiezen, tenzij je levensmoe bent. Een echo duidt op serieuze zorgen van jouw huisarts. En jij maakt je druk over wat je met die volle wijnkelder moet doen? Wat jouw vrouw doet en of wilt is voor haar verantwoordelijkheid. Het lijkt mij dat jij nu wel even andere zorgen aan je hoofd hebt.

Het is natuurlijk het meest ideaal om op een moment te stoppen als er geen stress is, geen energievretende beslissingen genomen moeten worden, als er simpelweg geen wolkje aan de lucht is. Maar ook dit is relatief! Want op het moment dat er "niets gebeurt of gaande is" dan is dat het moment waarop het leven ophoudt.  Jouw truc om te minderen door dagelijks een beetje minder klinkt goed! Dat gaat echt een verschil voor je lever maken! Ik denk niet dat de verveling het probleem is, maar de drank die door de jaren heen jouw hobby is geworden; dat heeft het licht gegeven aan de verveling. Je hebt blijkbaar jezelf aangeleerd om niets anders te doen als je drinkt. En als je iets anders aan het doen bent hol je snel weer naar je cave om je hobby uit te oefenen. Je zult een nieuwe passie moeten ontwikkelen als je nog een tijdje bij je gezin wilt zijn.

Ikzelf ben zeker niet rooms, heb niet zoals velen hier het stoere besluit genomen om nooit meer te drinken. Ik heb andere keuzes gemaakt, maar mijn gezondheid is wel leidend in mijn keuzes. I

k wens je oprecht heel veel succes en moed om de komende periode tot een succes te brengen! Zet um op!

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei NCL:

Zet hem op @Brugal! Ik had vandaag een mega-off day, maar wil jou een hart onder de riem steken! :rose:

Goedemorgen! 
jammer van je dag gisteren, maar vandaag is een dag vol nieuwe kansen! Als het goed is heb je vandaag of morgen je bloedtest uitslag. Ik ben benieuwd en ik hoop dat het meevalt. Heb je ook om een echo gevraagd?

Ik voel mij met de dag beter in ieder geval. De zucht naar een glas wordt ook steeds minder, het valt mij eigenlijk best mee. Ik drink af en toe een glas non-alcoholic rood of wit. Niet te regelmatig want er zit weinig smaak aan en wel suiker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Brugal:

Het zal wel goed bedoeld zijn maar ik had niet verzocht om een analyse van mijn leven te maken. Maar goed bedankt voor je aanmoediging aan het eind.

@Brugal  

Het was zonder meer goed bedoeld. Niet om een analyse van jouw leven te maken want ik hoop toch zeer zeker dat jouw leven meer omvat dan alleen jouw alcoholgebruik. Je vertelt ons hier dat je het zwaard van Damocles boven je hoofd hebt hangen, maar jij maakt je zorgen om jouw wijnvoorraad. Dat begrijp ik niet. Je voert het excuus op dat niet de alcohol, maar de verveling het probleem is. Ja, dan komt bij mij de grote filosofische vraag op van wat was er eerder, de kip of het ei? Ben je uit verveling gaan drinken? Doe dan iets aan de verveling; zorg voor een betekenisvolle invulling van je tijd. Ben je verveeld geraakt omdat je bent gaan drinken? Er komt geen andere optie in me op dan de eerste. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de verveling te blijven bestrijden zoals je het gewend bent; met alcohol. Het leven is wat je ervan maakt, niets meer, niets minder. Met alle tegenslagen en teleurstellingen die je als mens in het leven tegenkomt, komt het op niets anders neer dan wat jij ervan maakt in gegeven omstandigheid! Ik geloof niet dat geluk in het grote geld zit, wel in tevredenheid met wat je hebt, je zegeningen, het benutten van je mogelijkheden. Het kunnen inademen en omarmen van zaken die geen cent kosten maar goud waard zijn.

Ja, ik heb je een spiegel voorgehouden, heel bewust. En dat bevalt je niet begrijp ik. Dan moet je vooral niet in die spiegel kijken en vergeten wat ik heb gezegd!

Ik op mijn beurt zal rekening houden met het gegeven dat je niet van spiegels houdt want ik zal zo nu en dan wel even bij je komen buurten want daar zijn we hier voor: elkaar steunen waar we kunnen en dat kan soms in een vorm zijn waar je niet op zit te wachten, maar wellicht tot nadenken stemt. Volgens mij kennen ook de Vlamingen de uitdrukking “zachte heelmeesters maken stinkende wonden”!

Nogmaals, ik wens je alle kracht en geluk in alles wat voor je ligt. 
Je suis de ton côté!

bewerkt door Wijntjeofmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-11-2023 om 23:23 zei Brugal:

Hi, ja het gaat goed. Lekker fris opstaan en vol energie. Ik zou wel een alternatief willen voor de 0,0 wijn want dat is niet te drinken.

 @Brugalvind ik ook echt niet te drinken! De 0.0 biertjes zijn lekkerder... Hier fan van Desperados 0.0, maar er zijn nog vele andere lekkere

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-11-2023 om 20:52 zei Yvonne:

Je bent inmiddels een kleine 2 weken verder, hoe gaat het nu @Brugal

 

Gisteren “gezondigd”. Mijn vrouw en dochter kwamen gisteren vroeg aan uit het buitenland. Veel toestanden, schoonvader overleden en een week later belandde mijn dochter in het ziekenhuis met een tropische infectie. Goed, allemaal thuis en dat moest worden gevierd. Flesje champagne als aperitief en daarna wijn. In de avond ook nog een fles want de dag was toch al naar de haaien en nog twee cognacjes. 
Dan merk je pas het verschil met hoe je wakker wordt (nu net dus) en hoe je nuchter ontwaakt.

Vandaag weer verder met 0,0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-11-2023 om 23:23 zei Brugal:

Hi, ja het gaat goed. Lekker fris opstaan en vol energie. Ik zou wel een alternatief willen voor de 0,0 wijn want dat is niet te drinken.

Ik heb er nog geen alternatief voor gevonden, is inderdaad niet te drinken over het algemeen..
Maar wat ging je goed. 
Heel eerlijk, dat had ik niet verwacht, maar je deed het toch maar tot.... de 15e. 

Op 16-11-2023 om 10:59 zei Brugal:

Gisteren “gezondigd”. Mijn vrouw en dochter kwamen gisteren vroeg aan uit het buitenland. Veel toestanden, schoonvader overleden en een week later belandde mijn dochter in het ziekenhuis met een tropische infectie. Goed, allemaal thuis en dat moest worden gevierd. Flesje champagne als aperitief en daarna wijn. In de avond ook nog een fles want de dag was toch al naar de haaien en nog twee cognacjes. 
Dan merk je pas het verschil met hoe je wakker wordt (nu net dus) en hoe je nuchter ontwaakt.

Vandaag weer verder met 0,0.

Ja, ik begrijp best dat het dan heel moeilijk is op de 0.0 te blijven zitten na zulke heftige gebeurtenissen. 
Dan word je overvallen, zeker als jouw partner een flesje opentrekt. 
Jammer dat je het niet beperkt kon houden Brugal. 
Ik hoop van harte dat je je de ochtend daarna fling belabberd hebt gevoeld. (is niet lelijk bedoeld hoor) 
En ik hoop nóg harder dat je nu toch weer die 0.0 kunt houden en een oplossing zoekt voor de zwakke momenten. 
Want als dit vaker gebeurt dan wordt het innemen weer gewoonte en dat gaat heel snel. 
Mooi, genoeg gepreekt, hou vol hoor!!!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...