Soothe Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Sandra, Of ik het herken.Dat is nou juist zo tricky. Inderdaad als je je beter gaat voelen, wordt alle pijn en ellende versluierd.Als je alles levendig voor de geest had, zou je jezlf bedenken.Dat is alcoholisme, dat de ratio het verliest van de emotie.Ik weet ook dat het leven aan kwaliteit wint, toch ga ik 2x voor de bijl.Houd je motivatie vast, waarom je ging stoppen,De lamme helpt de blinde.Ga je goed. Een broeder in de strijd. Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Sandra en soothe,Daarom is het ook zo goed een soort dagboek bij te houden van de eerste dagen, het gevecht om lichamelijk af te kicken. Als je dat hebt gehad en je hebt minder lichamelijke verschijnselen dan komt mijns inziens het moeilijkste. Het geestelijke afkicken.Teruggrijpen door die momenten weer terug te lezen uit dat dagboek, helpen volgens mij wel degelijk om die gevoelens die je toen in het begin had terug te halen. Als dat levendig blijft, kan je ook makkelijker ADB blijven.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Charlie,Inderdaad je kleinkind is zeker belangrijk, maar wat ik mee bedoelt is, loop je jezelf niet voorbij. M.a.w. Pas ook goed op jezelf.Soothe, is toch een goeie combinatie de lamme en de blinde. We moeten nog een slechthorende bij zoeken, hahahhahhha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Sandra en Soothe,Wat mij ook helpt is bidden.... het Onze Vader is een mooi gebed voor overgave...Mocht je denken "wat een onzin" ... dan niet geschoten is altijd mis.... voor mij werkt het en voor heel veel anderen ook... dat het voor anderen werkt gaf en geeft mij nog steeds hoop en vertrouwen...Sterkte.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Jongens, Morgen is de laatste werkdag van de week. Ik ga mijn tanden poetsen en daarna lekker mijn nest in.Morgen een nieuwe dag en nieuwe kansen. Vandaag ben ik in elk geval nuchter gebleven.Een fijne en droge avond gewenst aan allen die nog op het forum zijn of nog komen.Sweet dreams Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Ik ga opslomen, het is alweer te laat. Word ik ook niet vrolijker van morgen, als ik te moe ben.Wens jullie alvast een goede nacht en morgen uitgerust wakker worden.Welterusten.Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Zo lieve mensen, een heerlijke voetbalavond gehad, geweldig. Mn nichtje weer afgeleverd en nu nog ff een uurtje rijden naar huis. Gaan dus.Heeft er nog iemand kaartjes voor de finale??? Alles is al uitverkocht.....Frannie, goed je weer te lezen!Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Hallo,Kom net terug van mijn wekelijkse AA avond. Zulke avonden houden me scherp. Het is echt niet alleen maar rottigheid. Vanavond hebben we krom gelegen van het lachen. En vanavond heb ik geleerd, dat ik toch wel blij ben met mijn drankverleden. Want ik weet nu het leven NUCHTER op zijn waarde te schatten.En zie nu ook in, dat het stoppen, nog steeds het grootste kado is, wat ik mezelf heb kunnen geven.Alle twijfelaars en mensen, die nog niet weten wat ze willen, of het gevecht nog moeilijk vinden. Denk hier nog eens goed over na.veel liefde en wijsheid toegewenst.Ferry.Ps BB, rijdt voorzichtig en kom heel thuis.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Grmpffff Ik baal als een stekker,woensdag is mijn zogenaamde sportdag...voor de niet ingewijden, ik ga op woensdagavond naar de AAmaar omdat mijn ouders dan oppassen ga ik zogenaamd sporten :$Ik ben er nog niet aan toe om ze te vertellen waar ik daadwerkelijk heen ga,dus vertrek ik altijd met een sporttas richting AA.Vanmiddag was het hier een drukte van belang, mijn eigen niet zo kleine gezinnetjemet daarbij mijn ouders en nog 2 mama´s en 4 extra kids.Vreselijk gezellig bezig met de voorbereidingen voor de OLA waterspelen, spandoek maken ect...Tot ik even snel, jaja, iets wil pakken en languit op de grond beland.Ik heb een enkel nog nooit zo snel dik zien worden, ondanks de ijspakking die er binnen een minuut op lag.Nou ja om een idioot en toch ook beetje komisch verhaal kort te maken,ik ben gevallen (broodje nuchter deze keer!) heb mijn enkel verstuikt enne........nu kon ik dus niet gaan sporten Ik helemaal in de zenuwen, maar gelukkig weet mijn sponsor (een dame overigens) van mijn smoesje.En ze belde dan ook pas toen ze zo ongeveer zeker dacht te weten dat de oppas naar huis was..Ze hadden me gemist op de meeting...en waren al bang dat er iets anders aan de hand was.Ze was blij dat dit niet zo was, maar ik kreeg wel de vraag mee hoe lang ik nog poppekast wilde spelen?Nou ik denk dat ik dat maar niet langer doe, want ik geloof als ik mijn Pa had gezegd waar ik normaal op woensdagavond heen ga........hij me vandaag nog gebracht had ook!Vanaf nu sport ik niet meer op woensdagavond,Ik ga naar de AA!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Chapeau Joann......Ik ben nog steeds een stiekeme ADB'er....:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Joann, BRAVO!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Hoi Joann,Harstikke goed en een scherpe sponsor hahahaha....Echt gaaf dat je dit zo eerlijk deelt...Gr.Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Welterusten allemaal!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Charlie, altijd nog beter een stiekeme ADB´erdan een stiekeme drinker toch....?Ik schreeuw het ook niet van de daken,maar mijn ouders wisten heus wel hoe het ervoor stond..daar maak ik me echt geen illusies over!Ik heb het er zelfs met mijn Pa wel eens over gehad..dat ik vond dat ik een drankprobleem had. Hij bagetaliseerde dat toen nogal,maar zei ook dat als ik er last van had ik er zelf wat aan moest doen.En dat hij op welke manier dan ook achter mij zou blijven staan...dat heeft mij uiteindeljk de kracht gegeven om door te zetten!!!!Daarom zou hij me vanavond ook weggebacht hebben als hij het had geweten!Nou volgende week weet hij het..........maar hopelijk is mijn enkel dan zover genezen dat ik gewoon zelf kan rijden!Take care, Charlie!!Zorg goed voor jezelf, dan kun je er ook voor de ander zijn!Knuffel je kleine manneke nog maar eens extra, en je dochter ook!(want die zal ook vreselijk in haar piepzak zitten...hopelijk ken je die uitdrukking?)Knuffel!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Hoi mensen,Sorry dat ik niet even uitlogde daarstraks, ik ben domweg aan de TV blijven plakken en dat ook nog op zenders zonder reclame.Even alles doorlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Ziza en Ferry,Ja waarom niet eerlijk zijn eigenlijk he...Ze weten heus wel dat ik een alcoholprobleem heb,niet dat we daar nu zo vaak over praten...maar ze hebben al die tijdook hun ogen niet in de broekzak gehad.Misschien hebben ze zelfs wel een vermoeden dat ik niet ga sporten op woensdag...ik heb het ze nog niet gevraagd.ja mijn sponsor is scherp, en ik vind het een heerlijk mens!!!!Ze weet me zo lekker terug op mijn plek te zetten, en ze prikt door alle smoesjes heen!(niet altijd even leuk hoor............)Ze prikt zelfs door smoesjes heen, die ik niet eens als zodanig gezien/herkend had! Kwestie van ervaring..zegt ze dan In die korte tijd dat ik haar nu ken, ben ik haar enorm gaan waarderen om haar wijsheid.Juist omdat die wijsheid komt uit eigen ervaring, ze was daar zelf waar ik nu ben...Ze deed hetzelfde, ze zei hetzelfde......en ook bij haar duurde het even voor het "kwartje" viel.Ik hoef haar weinig te vertellen, ze voelt het gewoon feilloos aan...ze weet bijna zeker wat er gaat komen, juist omdat ze zelf daar ooit eens is geweest!Tsjonge, had ik haar een paar jaar eerder leren kennen.....had me een hoop ellende bespaart!Maar als ik haar dat zeg...krijg ik terug dat alles een reden heeft, ook mijn drankmisbruik!En dat het aan mij is dat te onderzoeken, en om de 12 stappen toe te passen....Dat als ik dat doe, uiteindelijk alles goed zal komen...al is dat misschien op een andere manier dan je nu denkt.Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen....weer stof genoeg om over na te denken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 @Rudy,@Soothe,Je redt het vandaag: 1 dag ADBZet nog even de datum in je uitzwaaier als reminder (voor mij dan).@Stien,@Gem,Ik begrijp dat je er helemaal doorheen zat vanavond. Ik begrijp dat de anderen je gesteund hebben. Goed dat dit forum er is.Ik ben kennelijk helemaal vergeten te melden dat het met die baan niets is geworden.De andere kandidaat past beter in de bedrijfscultuur. Wat dat ook moge wezen. Ik denk eerder dat ze die andere leuker vond. Het gesprek was nl. met de secretaresse alleen.Mooie tip geef je daar aan Soothe en Sandra.Weet je dat ik als ik het een beetje moeilijk had in de tweede en derde week nog wel eens bijna al mijn geschrijf hier ging nalezen. Gewoon om te weten hoe ik schreef voor het stoppen en daarna. Ook op dit vlak is het forum een grote hulp voor me. Na die moeilijk vrijdag heb ik dat ook weer even gedaan. Gewoon om mezelf weer op te krikken.He, morgen weer je laatste werkdag. Hou het weer lekker droog wat er ook gebeure.@Sandra,Inderdaad is jubelgevoel een tricky ding. Daar had ik laatst die vrijdag ook last van. Je krijgt er de angstkriebels bij terwijl je zo vrolijk en uitgelaten bent. Dus blijf alert! Kom hier maar als die gremlins je te pakken willen krijgen.Ik ben helemaal niet zo geweldig hoor. :$ Ik heb het schrijven hier gewoon nog harstikke nodig.Sandra, a.j.b. niet zo lachen met gebreken. Je zult maar met zo'n handicap moeten leven, dat is geen lolletje.Slaap lekker en hop naar de volgende ADB dag.@Charlie,Het zit je niet mee. Gelukkig dat je andere dochter ook even inspringt. Rottijd voor jullie en dan nog een knieblessure. Ik hoop dat het allemaal goed komt met je dochter en de baby. Ze is in ieder geval in goede handen. Voor haar kun je niet meer dan op bezoek gaan, denk nu vooral even naast het oppassen op je kleine manneke aan jezelf en laat de beide huishoudens maar een beetje verslonzen. Dit is een geval van overmacht. Zorg dat je goed eet en aan je nachtrust toekomt.Toch goed dat je het allemaal maar kunt doen, dat ware niet mogelijk geweest met een sloot alcohol in je lijf. Hou je taai en laat die gremlins niet aan je komen, want anders dan zal ik eens even langskomen en ze van katoen geven met die dikke boomstam die achter mijn deur staat. Zullen ze wel anders piepen. Ik wil namelijk dat jij me die paar dagen voorblijft.En dan ook nog je schoonmoeder ziek. Straks kan je schoonzoon het ook niet meer aan.Kun je niet een paar weken vrij nemen van je werk. Voor zo een situatie zullen ze toch wel begrip hebben?Je bent inmiddels naar bed toe en hoop dat je een goede nachtrust hebt zodat je morgen weer mens bent. @BamBam,Zijn de jongens van jong orjange door dan. Gezellig vond je nichtje het vast wel.@Ferry,Zo voel ik het ook. Blij dat ik NUCHTER ben. Zo wil ik het houden, ik twijfel al lang niet meer.@Joann,Zo de sportavond is niet goed afgelopen. Zit je enkel nu in het gips? Ben je er mee naar de arts geweest?Loop jij ook straks bij de fysio. Ik wist niet dat je nuchter ook ongelukkig kunt vallen. Wat tof van je sponsor dat ze tot na de meeting heeft gewacht met bellen. Ze was zeker aan de ene kant opgelucht dat je je enkel verstuikt had, want ze vreesde vast een terugval of zo.Ik zou het inderdaad maar even vertellen aan je pa, wellicht moet hij je volgende week ook wel brengen en halen. Ben je maar geen stiekeme ADB'er meer.Zegt deze dame die het haar ouders ook niet heeft verteld dat ze alcoholiste is. Ik blijf het ook maar voor me uitschuiven. En niets zeggen is eigenlijk ook een vorm van liegen nietwaar. Nu ja, ze zijn nu met vakantie. Morgen maar even mijn oma bellen, die is natuurlijk nu alleen thuis. Stel je voor dat ze de bloemetjes buiten zet. Als ik ze te pakken krijg, want ze gaat nog wel eens de hort op.Ik hoop dat jij inmiddels ook van een heerlijke nachtrust geniet. Leg je voet morgen maar op een zacht kussen net iets boven je bekken, dan stroomt er niet zoveel bloed naar je enkel en krimpt hij wat sneller.He, he ik ben bijgelezen ende geschreven.Eens kijken wie er nog aanwezig zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Deze roos schenk ik mijzelf, omdat ik de spiraal doorbroken heb. We houden het op één dag ADB.Niet veel, maar je moet ergens een begin maken!Ik kon waarachtig niet meer stoppen. Dat is linke soep!!Het is nog een wonder dat ik op ben. Ben afgepeigerd.Heb wel gekookt en mega doses vitaminen.Morgen ga ik me aanmelden voor de internet behandeling. Nu een ' beetje ' te moe.Omdat het stil is zal ik nog een toepasselijk gedicht van Jean Pierre Rawie laten volgen.Allemaal gezond weer op. Groetjes van Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Adde merum ! Tibullus I Ik ga, ofschoon de mensen en de drank er bedroevend zijn, in een café voor anker; wat maakt het immers uit waar of ik wacht op wereldoorlog, hartaanval of kanker ? II Wij zijn niet dan bedroefd en stervenskrank en gaan aan velerlei gebreken mank; wie heeft er nog het lef ons te verwijten dat wij onszelf verliezen in de drank ? III Ik wis de wijn en tranen uit mijn baard. Was zulk een avond wel zo'n ochtend waard ? Ik heb mij zo te zien met open ogen opnieuw op mijn illusies blindgestaard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Soothe,Inderdaad, dat is wat je net meegemaakt hebt.Dit rotalcohol toch. Die maakt onze levens kapot.Dit wil je toch niet meer meemaken? Man, ga ervoor.Zorg ervoor dat als je het weer voelt opkomen, dat je dan hier gaat zitten of een noodnummer belt of beide.Dus voor dat je wat in huis haalt.Maar toch je eerste ADB dag is gescoort. Geeft dat je niet een kick?Ik wil verslaafd zijn en blijven aan ADB dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Hoi Corinne,Ik ben vanmiddag gewoon gevallen, heb mijn enkel verstuikt..snel gekoeldis wel dik maar verder niks aan de hand. Dus geen gips voor mij , gelukkig niet zeg!!!!!Tsja, blijkbaar kun je ook nuchter vallen, ofschoon ik moet zeggen...toen ik dronken was viel ik nooit...? Misschien gewoon mazzel gehad?Ach, ik ben gewoon blij dat ik niet meer drink, en dat er iemand is die me steeds weerop de juiste weg weet te zetten met soms akelig rake opmerkingen!Ik ben gewoon blij dat ik mijn angst voor de AA heb overwonnen, want ik heb er nu na korte tijd al zoveel mee gewonnen!!Nu het laatste stapje nog.........toegeven dat ik naar de AA ga...Ik heb ook geen zin om er nog langer om heen te draaien, en het zou me niet eens verbazen als ze als zo´n vermoeden hadden!Waarom zou ik er ook nog langer om heen draaien, voor wie of wat??Het is toch juist het goede wat ik doe..ofschoon dat sporten ook wel noodzakelijk wordt hoor Maar ADB blijven heeft voor mij het meeste prioriteit, en dat red ik niet met sporten..maar wel met de mensen van de AA!(sorry voor diegene die hier allergisch voor zijn...jammer voor jullie maar voor mij werkt het wel zo!!)En nu bedje in........Rust, Reinheid en Regelmaat..........is mij verteld!Nu daar ben k vandaag dan weer eens niet helemaal aan toe gekomen!Morgen weer beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2007 Joann,Als de AA jou kan helpen vind ik dat heel fijn voor je.Trouwens ik ben jullie elke dag dat ik alcoholvrij ben dankbaar, want zonder jullie had ik het nooit gered en ik heb jullie allemaal nog steeds nodig.11 april heb ik niet kunnen denken dat ik vandaag nog steeds adb zou zijn en dat het me goed afgaat.IK geniet ervan en ben blij dat ik nu ook anderen mee kan helpen.Wat ik ook niet wist dat er zoveel verschillende vormen van alcoholverslaving zijn.Maar je hebt gelijk het is bedtijd dus ik wens je welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Ohhh nog een keer dan,nog een keer de nachtzuster zijn...Mijn rondje gaat deze keer over een vrij rustig ADB-zaaltje..Mijn plaatsvervangster gaat lekker...ADB, solliciteren en piano spelen!Er zijn heel veel nieuwe gezichten, allen welkom!Fijn dat jullie hier zijn! Ik wens jullie heel veel sterktein je doelstelling ADB te worden! Ieder op je eigen manier!Hier en daar schud ik nog een kussen op,ik trek een deken recht en stop iemand nog even lekker in...!Voor wie nog wakker is maak ik een kopje thee, en al pratend komt er vanzelf een beetje rust.Wie tranen heeft om te drogen krijgt een zakdoekje van mij..een knuffel hoort daarbij!Vannacht een extra knuffel voor Soothe, die zo zijn best doet.......maar tegen een hulpverleningsmuur oploopt. Bewonderingswaardig zoals hij zich uit zijn dal heeft opgeworsteld en nu al weer aan zijn 2e ADB dag begint!! Keep up the good work Soothe!Maar ook een warme knuffel voor oma Charlie, ze staat voor iedereen klaar maar vergeet zichzelf een beetje. Zij krijgt van mij een kop warme soep!Ze heeft het nodig om op de been te blijven, want ze moet voor het klein manneke zorgen!En daarnaast hopen dat alles goed komt met haar dochter en het ongeboren kindje!Gem, jij krijgt een kleine peptalk! Het nieuwtje van ADB zijn is er een beetje vanaf, de lichamelijke afkick is voorbij........nu komt het erop aan joh! Gooi je hoofd in de wind, je weet dat je dit kunt!!!Baaldag op je werk, moeilijke puberdochter...je hebt er geen alcohol bij nodig!Je weet het, het komt nu aan op volhouden zodat je het ook kunt ervaren!En dat.........dat geeft pas echt een kick! Weten is 1, maar het ook echt voelen....onbetaalbaar !Het is tijd om zo langzamerhand het licht uit te doen...Slaap lekker allemaal!Morgen weer fris op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2007 Joann,Ik kwam nog even kijken voordat ik de computer afsluit en heb jij hier nog eenzaam iedereen een hart onder de riem zitten steken.Knap van je. Je bent dus een nachtzuster.Dank je.En geniet van je nachtrust. Die heb jij ook nodig. Eh ik ook trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden