Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Iesewies, kan je niet localiseren. Was je er eerder?Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Ben even weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Soothe,Is de afwasklus geklaard?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Ja Ja, de (het) aanrecht is helemaal schoon.Nu straks een hapje eten. Het wordt brood, met een kop koffie. Je bent helemaal alleen zie ik.Ik ga wat eten Gem, hoor je nog!!!Groetjes Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 De boel een beetje op orde Lucy? Anders krijg je alleen ramptourisme.Ik ga eten, hoor je nog. prachtig gedicht van JEAN PIERRE RAWIE, in je box.Liefs Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Water, ik heb gelezen van je reset knop.Altijd uit te proberen. Zelf bedacht, of uit een relax boek?Groeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Soothe,Mooie resetknop van Water verdient navolging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Wat is het hier stilletjes.Het lijkt wel de stilte voor de storm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Filosofie. Ik ken het klappen van de zweep,ik ken de regels van het spel,ik ken de zin van het bestaan,maar als ik drink dan gaat het wel.Jan Boerstoel. Uit: Drinken doet een beetje zeer. Uitgeverij Bert Bakker, 1983. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Misschien de stilte voor de storm Corinne! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Welke storm? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Soothe,Nou BamBam is niet hier.BamBam is zal al ergens in de buurt van de tribunes zijn.Maar waar is de rest?Die Boerstel had het duidelijk moeilijk met zijn alcoholverslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Corinne, jij had het al over de stlte voor de storm. Het kruiste elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Zelf bedacht of uit een boek? Ik weet het niet eens, Soothe. Ik was altijd al een einzelgänger die zijn hersentjes op topsnelheid laat draaien, dus spelletjes met de geest vind ik grappig. In dit geval is het ook nuttig, blijkt. Ik had ooit een acupuncturist die me wat Tai Chi leerde, vond ik ook leuk. Lees ook van die vreselijke boeken als Gödel Escher Bach, denk na over twee-dimensionale werelden, verzin nieuwe accoorden op de gitaar (die vervolgens een naam moeten hebben als Dsus4-aug7 ofzo, 't is net wiskunde...). Mijn grijze massa is soms ook wel raar bezig hoor, zo ben ik bijvoorbeeld vreselijk slecht in namen onthouden, maar ik vergeet nooit iemands kenteken van de auto... nou ja, dat is een onschuldige tic zullen we maar zeggen. Kan soms lekker om mezelf schateren hoor, heb gelukkig geen last van zelfspot of zelfmeelij maar wel van zelfhumor...Voor mij geldt: Mind over Matter. Blijkt ook uit het feit dat ik het ADB-verhaal ook in m'n uppie doe, geen Tactus, geen AA, geen familie erbij... maar wel dit forum he, hier ben ik tenminste anoniem, zo lekker achter m'n pc-tje. Weer die einzelgänger, ja, maar jullie ervaringen zijn voor mijn ADB-proces goud waard. Een spiegel, een hoofdprijs en een stok achter de deur tegelijk.Al typende concludeer ik dat ik zelf mijn lichaam toestond om dronken te zijn en verslaafd te worden. Ik heb verzuimd om mijn geest scherp en alert te houden, en stompte daardoor steeds verder af, totdat ik er niet eens meer bij nadacht, of over nadacht. Ik ben blij dat ik nu weer de helderheid heb om het gevaar te zien, te erkennen en te respecteren. Misschien heb ik er daarom nu zo weinig problemen mee om niet te drinken, als mijn fysiek protesteert dan legt dat het toch uiteindelijk altijd af tegen mijn ratio. Mens Sana in Corpore Sana werkt twee kanten op...Oeps, sorry hoor, ik liet me effe gaan. Wat een hak-op-de-tak verhaal. Ik weet ook niet waar ADB me brengt, maar de denktrein rijdt in ieder geval weer. Vandaag ook best veel gedaan, ook al loop ik nog met veel dingen achter, het is weer ietsjes minder geworden. Three steps forward, two steps back = 1 stap vooruit, nietwaar? Hou Vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Geen idee Anne. Ik ga maar het 8 uur journaal kijken. Misschien straks wat drukker!Tot zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi Gem,Met mij gaat het uitstekend en met mijn gevecht tegen de straatvrees ook. Ben afgelopen donderdag naar Waalwijk geweest. Ben nu van plan om regelmatig grotere afstanden te gaan overbruggen.Dat ik op de achtergrond ben, komt omdat ik wel lees, maar niet meer zo veel schrijf. Want ik sta nu bijna 11 maanden droog en wil het forum gaan afbouwen. Want er is een nieuwe fase in mijn leveningegaan. Bedankt voor je belangstelling.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Corinne,Daar heb je gelijk in.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Water,We hebben wel 1 ding gemeenschappelijk. Als we op dreef raken om wat te schrijven, kunnen we niet meer stoppen en beginnen de gedachtengangen ietsie door elkaar te raken.Is niet erg, het betekent dat je nadenkt over de dingen des levens.Zo kun je met een onbenullige gedachte beginnen en eindigen met een grote. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi BB,Geniet van de wedstrijd en geen bommetjes gooien (lol) hoor. Gedraag je als een dame.Veel plezier,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Water, je zou het aan de groene dollartekens niet zeggen, maar hier zit ook een einzelgänger.Ben niet zo'n drukte maker.Knap introvert.Maar op deze manier kan ik me beter uiten. Heb me wel voor de internetbehandeling aangemeld.Ach, zo leer je elkaar nog een beetje kennen. Schijn bedriegt immers! Je uiteenzetting was in ieder geval duidelijk. Zeker voor iemand wiens grijze massa capriolen maakt.Ik weet zelf niet goed hoe ik in elkaar steek, misschien maar beter ook! IK had ééns om hypnose gevraagd. De psycholoog zei toen , als alles naar boven komt, moet je het ook nog kunnen hanteren!Soms is het beter om het dekseltje op het potje te laten.Misschien had hij gelijk, misschien niet, wie zal het zeggen?Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Dat is de reden Soothe, waarom psychiaters eisen dat je eerst een jaar droog staat alvorens je therapie aan te bieden. Je emoties zijn niet betrouwbaar als je drinkt, ook al is drinken niet de oorzaak van je problemen maar het gevolg. En als je stopt met drinken wordt alles de eerste maanden één grote warboel, emoties worden veel heftiger, oud zeer komt terug. Dat is ook niet het geschikte moment om eens te gaan graven in jezelf en potjes open te trekken die je niet voor niets gesloten hebt.Het heeft iets onrechtvaardigs, omdat je nu hulp nodig hebt, maar nu ik bijna 11 maanden droog sta begin ik er wel de zin van te begrijpen. Ik heb nu therapie, en ik heb er nu ook iets aan. Toen ik drie of vier maanden droog stond was ik er nog niet aan toe. Maar dat zie ik nu pas, toen nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 DuidelijkAnna,Ik had gelezen dat men hier toch een beetje op terug komt.Eerder had ik het over de kip of het ei.De psychiatrie had mij afgewezen, omdat ik een drankprobleem heb. Daardoor was ik onbereikbaar voor de psychiatrie.Drink ik omdat ik niet lekker in mijn vel zit?Of zit ik niet lekker in mijn vel omdat ik drink?ik vind het maar moeilijk.Kan er geen zinnig woord over zeggen.Groetjes Soothe.Ik heb jou goed begrepen hoor. Begrijp mezelf niet zo goed. kan gebeuren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi Anna,Dat is nu de reden waarom ik mij nog niet bij een psycholoog wil melden. Ik zie daar de zin nog niet van in en wellicht heb ik daar na een jaar nog geen behoefte aan.Ik ben niet vanuit een probleem gaan drinken. Dus als er al iets is geweest, dan zit dat diep verborgen. En wat heeft het zin te gaan graven als je niet eens weet waar, naar wat en waarom.Dus laat dat maar zitten. Ik geloof ook niet in het regeltje baat het niet dan schaad het niet. Volgens mij gaat dat op dit terrein niet op. Je kunt volgens mij ook problemen creëren die er niet zijn.Zoals ik die onder invloed heb gecreeërd. Alcohol weg, problemen weg. Er is wel materiële schade door gemaakt en die moet nog wel herstellen en hersteld worden. Maar niet overhaast, dat heeft geen zin. Sommige dingen komen vanzelf op orde. Medicijn is dan gewoon tijd, dus geduld hebben.aangepast: had dat regeltje verkeerd opgeschreven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Soothe,Ik wil wel eens weten wie zichzelf wel begrijpt. En als je jezelf niet eens kunt begrijpen, hoe kun je dan een ander doorgronden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Dat klinkt op zich wel logisch, redelijk en verstandig, Anna. Ik merk het nu ook aan mezelf, dat het leven toch wel een beetje heel erg een zooitje is geworden in al die jaren drankmisbruik, en dat er veel werk te verzetten is voordat er weer structuur in komt. Toch vraag ik me nu ook af of ik therapie nodig heb, of wil. Ik heb er een zooitje van gemaakt, ik moet dat opruimen. Natuurlijk zijn er in mijn leven ook dingen gebeurt die niet leuk waren (over eufemismen gesproken...), maar hee, that's life, en er verandert niets aan als ik daar nu veel over ga nadenken of over ga praten. Ik ben wie ik ben, mede bepaald door wat mij is overkomen en mijn reacties daarop, en daar doe ik het mee. Ik hou zowiezo niet van achterom kijken, en vooruitkijken doe ik altijd vanuit het hier en nu. Ik schrijf hier alleen hardop mijn eigen gedachtenspinsels. Ik begrijp dat het voor andere mensen anders kan werken. Respect daarvoor, ik wil hier niemand beledigen of voor het hoofd stoten of wat dan ook. Als iets een positief effect heeft op iemand, dan werkt dat dus en heeft het bestaansrecht. Misschien kom ik over een jaar ofzo wel terug op het bovenstaande (in de eerste alinea), wie weet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden