Spring naar bijdragen

zondag 24 juni 2007

luciene

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

BamBam,

Dat nu aan je relatie een eind komt, is niet het directe resultaat van het stoppen met drinken en het drinken zelf, maar van vele factoren. Drank maakt echt veel meer kapot dan je denkt.
En het stoppen met drinken is het grootste cadeau dat je jezelf hebt gegeven.
Je bent nu veel sterker om alles wat op je af komt af te handelen en te doorstaan.
Blijf maar rustig van die eerste af en geniet van de vrijheid die het niet-drinken je schenkt.

;):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk heeft niet drinken voordelen, snap ik! Maar het is of alles z'n kleur en glans verliest. Ik geniet minder van alles. Kom tot weinig. Lijkt of mijn gevoel afvlakt. Lezen muziek, alles spreekt mij minder aan. natuurlijk de katers zijn niet te verdragen, maar het kortstodig 'geluk' is ook weg.

Kent iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ja, dat gevoel ken ik. Je moet gewoon door die rotperiode heen zien te komen, dan zul je het goede gaan ervaren.

De alcohol geeft je inderdaad op korte termijn soelaas, maar dat is maar kortstondig en daarna voel je je weer rottig. Weet je nog van de vorige stoppoging hoe je je voelde opknappen, dat is toch iets wat je weer wilt en deze keer wil je dat toch aanhouden.

Je weet dus waar je het voor doet, hoe moeilijk het ook is. Het loont om deze dagen door te knokken. Hou je maar steeds voor ogen hoe leuk het leven zonder die afhankelijk is. Je herwint je vrijheid, je lichaam herstelt, je voelt je beter en tot meer in staat.

Dus, Soothe, ga ervoor. Toon jezelf dat je een grote vent bent die deze moeilijke periode door durft te gaan om zijn eigen vrijheid te herwinnen.

Mijn steun heb je en je bent goed bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kohtje: Wat vervelend om te horen. Zo akelig dat jullie niet meer bij elkaar kunnen komen om het leven samen te delen. In ieder geval gelukkig dat het wel rustig is en je kunt blijven praten. Ruzie is helemaal afschuwelijk in zo'n situatie. Ik wens je heel veel sterkte toe Ko en gelukkig dat je ADB kunt blijven.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Snowy,

lukt het om de draad weer op te pakken? Las dat je ff ondergronds was gegaan. Goed van je dat je weer mee schrijft. Ga je voor jezelf nog hulp inschakelen of probeer je het weer op eigen kracht?
Je schreef een hele poos geleden dat je had geinformeerd naar de AA maar het was nogal ver weg? Heb je hier nog iets mee gedaan. Ik kan je zeggen dat de bezoeken aan de AA voor mij erg helpend zijn. Soms heb ik geen zin of denk ik; tja al die verhalen over dat gezuip. Maar ik heb er baat bij, het houdt me scherp en alert.

Ik wens je toe dat je rust vindt in het niet drinken want dat is toch wat je zo graag wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Soothe of ik dat ken. Al die momenten die prettig waren omdat je dan lekker een droog wijntje nam zijn er niet meer, in ieder geval veranderd. Daar heb je nog geen vervanging voor gevonden. Ik zit nu al een poos in mijn kantoor dingen te doen en mijn man is wat aan het opruimen in het magazijn. Anders zouden we allang gezegd hebben: hé zullen we wat drinken? Maar nee, nu ontloop ik die momenten en ga maar weer achter de pc wat dingen uitzoeken.

Daarnet liep ik nog even naar buiten en zei: zal ik eten gaan maken? Dat is ook een goed idee maar niet zo gezellie als..... en die irittatie is ook heel begrijpelijk. Op de één of andere manier moet er een opvulling voor gaan komen die minimaal zo prettig is maar welke weet ik nog niet.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene, wat ik me nou toch al een tijdje afvraag. je hebt als onderschrif ADB sinds 5 juni met 8 juni een uitglijder. Wat is de reden dat je die datum niet aanpast? Want je bent dan ADB sinds 8 juni toch?

Afleiding zoeken is een prima idee. Soms kunnen de gedachten aan alcohol zo sterk zijn, daar moet je vervanging voor zoeken. Toen ik net gestopt was had ik die afleiding ook heel hard nodig. Het forum hielp hierbij maar ook sporten en/of huishoudelijke klussen doen. In beweging blijven om maar niet toe te geven aan die trek.
Ook als je al wel een tijdje adb bent is afleiding soms een goed ding. Ik had een K****bui vanochtend. Voelde me erg rot toen ik wakker werd. Ik ben hier een paar uur in blijven hangen. Moeilijk om daar uit te komen. Mezelf strakjes toch bij kop en kont gepakt en dingen gaan ondernemen. Douchen, mediteren, stofzuigen, is ook een soort van mediteren, en ga zo meteen ff hardlopen. De zon schijnt hier een beetje, dus met mn kop in de frisse lucht. Als ik dan toch iets ga doen verdrijf ik de somberheid een beetje. Het is ook goed ruimte te nemen om mn gevoel te onderzoeken en niet overal voor weg te lopen maar ik wil er niet te ver in wegzakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Soothe, het ligt zeker niet alleen aan jouw email. Mijn berichten blijven heel lang hangen voor ze er uit gaan. Er zit hier ook wat mis. Zal volgende week planet maar weer bellen. Wordt er doodziek van. Een berichtje zag ik is nu wel naar je verzonden zowaar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles van een maand bijlezen is niet te doen, dus ik stap maar gewoon zo weer in.

Kohtje, toch schrik ik van je bericht. Ik hoop echt dat je de drank laat staan. neem mij als voorbeeld. 16 jaar droog staan en dan denken dat één pilsje wel een keer kan. Niet doen hoor, want volgens mij is een tweede keer stoppen veel moeilijker. Ik wens je heel veel sterkte, want makkelijk is het niet voor je.

Bammetje jij ook al bij je partner weg. Volhouden meissie, drank maakt meer kapot dan je lief is.

Scoothe, dag 5 voor jou, volhouden hé. Ik vind dat je het knap doet, ondanks dat je zo beroerd in je vel zit.

Ik had donderdag avond een verjaardag en vroeg om cola-light. Hadden ze niet, nou dan spa rood of zoiets. Hebben we niet. Neem toch een pilsje werd er gezegd. Ik zei, nee ik heb een hele zware antibiotica-kuur. Ik moest gewoon met een smoes de alcohol ontwijken. Het valt me op, dat de mensen allerlei sterke drank in huis hebben, maar gewoon fris hebben ze amper. Ik kreeg voor het eerst een compliment van mijn man na de tijd, dat ik geen gevolg had gegeven aan haar verzoek om aan de alcohol te gaan. Ik was ook ontzettend blij, omdat ik de volgende dag avn alles moest regelen omdat mijn moeder naar het ziekehuis moest.

Dus we gaan gewoon door met zijn allen, op naar een alcoholoze zondag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Luciene/Soothe,
Ik herken het ook, na die opmerking van Soothe moest ik er even over nadenken voordat ik kon reageren. Het "gezellig"een glaasje nemen zit na al die jaren zo in je systeem, dat het er moeilijk uit te rammen is. Ondanks alle voordelen van het niet drinken, is er voor mij ook nog een soort leegte.
Ondanks ook het feit dat ik zeer overwegen de beslissing heb genomen om niet meer te drinken.
Ik denk dat dat vanzelf weer overgaat, alleen gaat er een tijd overheen.
Ook al hoef ik geen energie meer te steken in het feit dat er drank in huis moet zijn, hoeveel mag ik drinken...komt er straks nog iemand langs dus ik moet oppassen hoeveel ik drink enz. Ik ben er zo druk mee geweest de afgelopen jaren, dat het logisch is dat er een soort leegte ontstaat, een soort heimwee.
Het is te belachelijk voor woorden, maar toch....

@Corinne,
Ik had nog niet gereageerd op je verhaal van de Beekse Bergen. Ik zie het helemaal voor me
:D
Zulke verhalen mag je inderdaad niet vergeten, die slepen je erdoor.

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik vind het helemaal niet te belachelijk voor woorden hoor, vind ik. Het zit zo in ons, mijn, systeem dat ik het logisch vind dat het tijd kost voor je hier iets anders voor gevonden hebt. Elke dag ben je bezig met drinken en als je dat dan niet meer doet....

Voor mij scheelde het dat ik op een gegeven moment kon denken; Ik WIL niet meer drinken, ipv ik MAG niet meer drinken. het is maar 1 woordje maar voor mij oh zo belangrijk. En omdat ik nu niet meer wil, toegeef dat ik machteloos sta tov alcohol, ik niet meer sociaal kan drinken heb ik de knop omgezet. En Snowy, idd, ik vind het heel rot voor jou dat het nu niet zo goed lukt weer te stoppen, maar ik denk vaak aan je. 16 jaar niet gedronken en dan toch weer beginnen. Is voor mij een de reden om naar de AA te gaan. Ik ken mezelf en word straks arrogant en eigenwijs(ben ik al maar toch) en ik krijg onherroepelijk zulke momenten dat ik ga denken dat 1 glaasje misschien wel moet kunnen. Of dat ik vergeet hoe vervelend ik werd als ik teveel gezopen had. Of dat ik ga vergeten hoe beroerd ik 's ochtends wakker werd, hoe ik walgde van mezelf. Tja een mens is vaak kort van geheugen he!

En ik wil niet meer drinken, ik wil niet terug nar die tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje, ik heb de laatste paar weken domme dingen gedaan met alcohol. Dit wil ik niet meer. Ik heb voor de eerste keer in mijn leven gereden met alcohol op. Ik was even naar de verjaardag van mijn zus gegaan en kwam 's nacht om 5 uur thuis. Ik heb gereden met wel 8 of 9 halve liters bier op.

Vorig weekend zijn we In Emmen geweest, mijn man en ik, bij vakantievrienden.
Zij dronk nog meer dan ik, ik zag haar galmen en met een dronkemanspraat. We zijn er twee dagen geweest en ze heeft in die twee dagen 7 flessen wijn gedronken. Ik natuurlijk ook het nodige bier. Haar man was zondag ook heel kwaad, toen ze ook nogeens aan de likeur ging.
Toen ik een smsje deed, om te zeggen dat we goed thuis gekomen waren, kreeg ik een smsje terug van haar man, met de woorden OK, PROOST.
Dit was bij mij de patsboemknop, echt waar deze kleine tekst heeft mij weer terug laten komen op aarde.
Morgen ben ik een week ADB voor de zoveelste keer, nog nooit heb ik dit jaar mijn tweede week gehaald, maar NU ga ik hem halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Snowy, tja die beroemde patsboem of was het nou de boempats of het licht of een helder moment of........ hihi.
Meid, ik duim voor je, zoek steun, zoek afleiding, ga wat doen.

Maar wat ik me echt afvraag, heb jij hulp hierbij? In je eentje is het best moeilijk vind ik. En je hebt het zo vaak geprobeerd de laatste maanden, elke keer die teleurstelling is ook k*t. E je wilt zo graag stoppen, een beetje hulp zou je misschien helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snowy, fijn dat je er weer bent, en dat je er weer voor gaat! Ik heb de afgelopen dagen ook niet alles bij kunnen lezen, dus ik weet niet hoe het allemaal afgelopen is met de compagnon en de je uitkering. Ik hoop een beetje goed?

Kohtje, wat jammer dat jullie het toch niet redden. Het lijkt bijna wel een vast neveneffect van het ADB worden te zijn. Ik hoop dat het jullie lukt in goede verstandhouding uit elkaar te gaan, en dat je voor jezelf weer een goede start kunt maken. :sun:

Luciene, een van de oudere ADB-ers heeft mij wel eens verteld, dat je om ADB te blijven in feite alle oude draadjes met drankgebruik moet doorknippen. Wij hebben allemaal veel associaties met drinken: als we ons rot voelen, maar vooral ook op bepaalde momenten, zoals zondagmiddag, gezellig samen een glaasje. Je schrijft dat je voor dit soort momenten iets anders moet vinden, dat net zo leuk is.
Ik denk dat die vriendin gelijk heeft. Ik vond het ook altijd gezellig om op zondagmiddag rustig een glaasje te drinken. In feite kwam het erop neer dat ik dan gewoon al eerder 'mocht' dan door de week, omdat het zondagmiddag en 'gezellig' was.

Ik zou het jammer vinden als je man en jij jullie moment van even gezellig samen zijn kwijt zouden raken doordat jij geen glaasje meer drinkt. Ik heb uit jouw berichtjes begrepen dat jullie allebei hard werken, en eigenlijk weinig tijd samen hebben. Het lijkt me zo jammer voor jullie relatie als jullie dat ene moment in de week kwijt raken. Kun je niet iets verzinnen wat jullie allebei leuk vinden om te doen, en wat je op zondagmiddag samen kunt doen? Zodat jullie moment voor jullie tweetjes bewaard blijft?

(Aangepast omdat ik zat te betweteren.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...