Spring naar bijdragen

zondag 24 juni 2007

luciene

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Luciene,
De zomer is begonnen, maar het weer laat het een beetje af. Fijn dat je het weerbericht even doorgeeft. Op Twan moeten we nog even wachten. Hij geniet van zijn welverdiende vakantie.
Heb je lekker geslapen in het gastenbed? Zijn je gasten inmiddels al weer weg?

@Sandra,
Heel verstandig dat je gisteravond vroeg je bed bent ingedoken. Van wijn ontspan je niet, ja op korte termijn. Een paar uur en dan zit je weer opgefokt te wezen. Echt ontspannen met een lange termijneffect doe je met water en een fijne bezigheid. Gremlins houden niet van slapen. Heb je lekker geslapen?

@Gem,
Ben je weer te vroeg wakker geworden en slaap je nu weer lekker. Het ritme komt wel weer goed hoor.

@Anne,
Het is niet de strijd met jezelf. Het is de strijd tegen koning alcohol. Dit voer je met een flinke dosis wilskracht en supporters die je hier kunt vinden. Ja, het toegeven dat je alcoholist bent, is stap een. Je wilt voor jezelf geen alcoholist zijn, en toch ben je het.
Kon stoppen maar door een knopje om te zetten.
Zo als je zelf opmerkt, zit sociaal drinken er niet in. Ik heb het mezelf ook zo lang wijsgemaakt dat dat kon. Maar je martelt jezelf alleen maar. Als je na 1 glas niet kunt stoppen, hoef niet aan sociaal drinken te denken. Ik raad je aan helemaal te stoppen, al is het voor een maand, dan geef je je lichaam in ieder geval tijd om te herstellen. De eerste dagen zijn moelijk, maar snel zul je er achter komen dat niet drinken vele voordelen heeft: je voelt je beter, je krijgt meer energie, je slaapt beter, je denkt beter, je hoeft je niet meer druk te maken waar je nu weer flessen gaat kopen, welke glasbak je nu weer gaat vullen, of je genoeg in huis hebt. Die hele stressvolle logistiek valt van je af. Je kunt je wijden aan leukere dingen.
Anne, doe het gewoon, gooi de rotzooi die je nog in huis hebt weg en stop. Als de gremlins je dan bestoken, drink flink water, kom hier op het forum, we helpen je erdoor.
Als je echt wil, dan kun je stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe,
Als ik gewoon naar buiten kijk, zie ik de zon, maar ik het waag het niet de was buiten te hangen.

@Luciene,
Weermannen en -vrouwen zijn nu eenmaal het onderwerp van zware kritiek. Het is nooit goed.
Is het wel verstandig je woonplaats te vermelden?

Ik ben bijgelezen en geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Corinne,

Ja lekker geslapen hoor. Al heel vroeg hoorde ik de gasten weer vertrekken. Maar wat die nou weer uitgespookt hadden weet ik ook niet. Het dekbed + overtrek was aan één kant aan de bovenkant nat. Daar heeft het beslist niet gelekt. Ze hebben wel koffie gezet dus misschien hebben ze met water geknoeid. Ik wil voorlopig even niets hebben van gelekt water.... :D

Prettige dag vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Corinne,

Ik brn inderdaar blij dat ik gister niet gedronken heb. Heb me gister uiterlijk behoorlijk opgeknapt dus ben ik tevreden met mijn uiterlijk. Maar op een of ander manier ben ik vandaar behoorlijk opgefokt. Voel me snel geiiriteerd en word heel snel boos. Ben behoorlijk prikkelbaar. Weet echt niet hoe het komt. Het zal wel voorbij gaan . Maak je geen zorgen ik grijp niet naar alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

Je zou even naar buiten kunnen gaan en een wandeling maken om wat van je overtollige negatieve energie kwijt te raken. Beetje uitwaaien a.h.w. Of trommel je frustratie weg op tafel, wie weet ontdek je nog een leuk ritme.

Je bent nu al meer dan 2 weken ADB, je kunt ook op alle goede dagen terugkijken, hoe goed je je voelde.l

Het was moeilijk om te stoppen, je kunt wel zeggen dat ik er twee jaar over gedaan heb, maar sinds het zover was, viel een hele last van me af. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, al was het die eerste maand af en toe moeilijk. Ik ben blij dat ik niet meer hoef te drinken.
Alcoholvrij voel ik mij gezond in geest en lichaam, heb veel energie, maak niet meer van een mug een olifant, mijn kinderen en partner krijgen weer vertrouwen in mij, ik durf meer naar buiten te treden, ik spaar veel geld uit, ik hoef niet meer te bedenken naar welke glasbak of winkel in nu weer moet om toch maar de voorraad gif op peil te houden. En wat moest ik daarvoor doen: niets, helemaal niets, gewoon die eerste laten staan. De trek die is er, maar die gaat over, even een beker water, aan wat anders denken, wat anders doen.
Ik blijf natuurlijk alcoholist, dus ik zal immer op mijn hoede moeten zijn, maar wat geeft dat, als ik maar die eerste laat staan, dan komt het goed.

Dus Sandra, er heel wat positiefs in niet drinken.

Hou het vol, je bent al goed op weg. Houden zo.:rose::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Voor jou hetzelfde verhaal als aan Sandra.

Is het wel verstandig als je opgefokt wat aan je computer probeert te verbeteren? Misschien moet je dat maar uitstellen, voordat je je frustraties op je PC botviert.

Bedenkt ook : de dag is alweer over de helft.

:present::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed plan Corinne,

Ga mijn sportspullen inpakken en een paar uren in de sportschool doorbrengen. Misschien raak ik mijn frustraties kwijt. Inderdaad nuchter blijven is inderdaad het eerste glaasje laten staan.
Ik ga naar de sportschool tot vanavond.
Thanks corinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, inmiddels.
Heb weer tot 12.15 uur geslapen! Zit weer ietwat brak op de bank, maar ben nuchter!
Morgenavond komen de mensen hun collectebussen inleveren, die vorige week in mijn week gehouden is.
Moet dus even bedenken,wat we gaan eten. Zal wel een salade worden morgen, die kan ik grotendeels al voorbereiden. Leuk zo'n goed doel, maar je moet wel ruim de tijd hebben. Heb zelf ook nog twee avonden gelopen vorige week, omdat je als coordinator weet voor welke straten er geen collectant is.
Laatste keer vrijdag avond toen het al begon te regenen en rommelen in de lucht. Het scheelt wel in de opbrengst! Mensen vinden je la gauw zieliger en doen dan extra centje in de bus. Doe ik zelf ook, als er iemand bij mij aan de deur komt.
Al het geld tellen morgen en dan als ik vrij ben afstorten bij de bank.

@Soothe, ik heb de indruk dat het wat beter gaat dan de afgelopen dagen.

@Corinne, ben je je geestelijk al aan het voorbereiden? Je moet vanavond natuurlijk wat eerder naar bed. Ben heel benieuwd hoe het morgen zal gaan.

@Anne,
Zet hem op!:)

@Luciene,
Wat is dat nu met dat water overal. Wij hebben in de slaapkamer lekkage. Al van alles geprobeerd, maar het is niet te stoppen. Nu maar een mannetje erbij halen, waar het vandaan komt. Vrijdag regende het zo hard, dat we echt handdoeken overal moesten leggen, gelukkig nog geen emmers!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Corrine, maar natuurlijk ook alle anderen. Voel me waardeloos. Was al buiten geweest Corrine, heb toch met de hond gewandeld.
Alles iriteerd me. Koud, moe, gewoon rot. Denk dat ik nog maar en keer ge douchen.
De zucht naar drank gaat wel.

Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
Jammer dat je je zo voelt en ik eerst denken dat het vandaag wat beter dan de andere dagen ging! Niet dus.
Nu zit het weer ook niet mee. Je wordt daar vanzelf wat somber van. Goed dat je er toch even uit bent geweest met Woef. Is er al zicht op actie vanuit de hulpverlening??
Sterkte joh!

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, sorry dat ik om 11.50 niet reageerde. Ik had net ingelogd en ben toen weer andere dingen gaan doen. Nu net zag ik pas dat je me had opgemerkt... Nu dus pas een groet terug!
Bijlezen is niet te doen, een beetje "koppen snellen" maar zelfs dat vergt tijd.

Alles staat hier op z'n kop. Mijn vrouw en ik gaan uit elkaar maar we kunnen er nu rustig over praten. Er gaat dus wel het een en ander veranderen en ik heb nog totaal geen overzicht maar vertrouw op een goed einde. We zijn er alletwee, na een hectische emotionele periode, nu vrij rustig onder. Blijft natuurlijk wel de spanning van hoe gaat het allemaal verder... Ik zie wel.

Voor het eerst sinds maanden is er wel af en toe een moment geweest dat ik aan een flinke borrel dacht, maar tegelijkertijd kwam het gevoel boven dat ik altijd had als ik werkelijk gedronken had. Lichamelijk beroerd en verder ook geen donder opgeschoten. Nu is daar nog de wetenschap bijgekomen dat één borrel wel weer het begin zou kunnen zijn van een totale terugval, en als er iets is waar ik blij om ben is het dat ik niet meer hoef te drinken. Dus: geen drank. Simpel!

Ik wens iedereen het allerbeste. Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Niet zo negatief over jezelf.
Wie ziet er nu goed uit na een aantal dagen te weinig en slecht slapen.
Verder komen daar nog je zorgen om je dochter bij en een nieuwe baan die je niet brengt wat je er van verwachtte.
Pep even je innerlijk op, haal je mondhoeken naar boven, probeer eens te schuddebuiken.

Ik zal je eens een anekdote vertellen, het is meer dan 20 jaar geleden gebeurd, maar nog steeds actueel.
De vriend van een vriend van mijn oudoom ging met zijn gezin naar de Beekse Bergen, ondanks dat hij zijn auto nog niet zolang had, ging hij toch met de eigen auto door het park. Het geluk zat niet mee: een giraffe liep tegen zijn auto en er zat een behoorlijke deuk in. Toch mocht dit voorval de pret niet drukken, de kinderen genoten hoorbaar op de achterbank en kibbelden niets eens, vandaag hadden ze te veel leuks mee te maken. Toen ze klaar waren met de rit door het park gingen ze naar huis.
Onderweg gingen ze nog een restaurant binnen om de feestelijk dag af te sluiten. Ze namen een lekkere maaltijd en besloten nog tot een toetje. De vriend zelf moest nog eerst naar toilet, ondertussen werden de toetjes besteld. Terug aan tafel zei zijn vrouw dat zijn gulp nog openstond. Gulp dicht, toetje op en nu naar huis. Hij staat op van tafel, ja hoor, tafelkleed zat tussen zijn gulp. Met veel lawaai belanden lege borden en glazen op de grond. Kinderen lachen, toegesnelde obers onthuts. Er was gelukkig maar 1 glas kapot. Dit hoefden ze niet te vergoeden.
Onderweg was er routinecontrole door de politie. Hij werd er uit geplukt. De politie begon wat vragen te stellen, onder meer waar hij die deuk aan de zijkant had opgelopen. Dit vertelde hij, maar de agenten twijfelden en vroegen hem te blazen. Gelukkig had hij niet meer gedronken en sloeg de meter niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Koh,

wat jammer dat jullie het toch niet gaan redden. Ik kan me goed voorstellen dat soms de gedachte aan een borrel door je hoofd is gegaan. Maar ja, dat weet je zelf ook, je zou er niets mee opschieten maar nog verder van huis van geraken.

Ik zit in een vergelijkbaar schuitje en hou me vast aan de gedachte dat alles goed zal komen als ik die eerste maar laat staan. En dat ben ik vast van plan.

Prettig om te horen dat jullie er nu goed over kunnen praten. Dat is tenminste nog iets in deze pijnlijke periode.

Ik wens je veel sterkte.

Warme groet BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

Dat wordt even een spannende tijd. Gelukkig zijn jullie het erover eens om uit elkaar te gaan, maar leuk is natuurlijk anders.
Voor beiden is dit een grote stap. Allerlei moet geregeld worden, de spullen verdeeld. De vraag wie blijft en wie trek naar een andere woning. Een woning vinden. De advocaten, het proces. Je moet er allemaal doorheen komen.
Maar dat gaat beter nuchter.
Ik wens je veel sterkte in dit proces en vooral veel droogheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek toch he, stop je met drinken en denk je aan betere tijden toe te komen, ook in je relatie, en kom je tot de ontdekking dat je zo ver uit elkaar gegroeid bent dat het niet meer lukt.:huh:

Ik vraag me wel es af...ach ja, terug kijken heeft geen zin. Het gaat zoals het gaat. Nuchter ga je een andere levensfase in, daar ben ik stilaan wel van overtuigd. Het verdoven van gevoelens is er niet meer bij en dan komt er ruimte voor andere zaken. Niet simpel, niet gemakkelijk, vaak moeilijk en beangstigend maar wel de weg die ik wil gaan.

Toch vind ik nog steeds dat stoppen met drinken de beste stap is die ik heb gezet, welke consequenties dit ook heeft en nog gaat hebben. Ik wil niet meer en daar hou ik me aan vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we doen Corinne.

Motiva, overigens ook hai!

Als ik wat weinig reageer, betekent het niet dat ik de weg kwijt ben.

Moet van afgelopen dagen ook nog wat bijlezen.

Dus als ik op iemand of iets niet gereageerd heb, geen boze bedoelingen.

En de pc moet goed,iets met de e-mail. Steeds foutmeldingen.

Ja Corinne, als ik iets niet snap, ga ik door, een soort afwijking, maar anders hebik geen rust!

groetjes van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...