Spring naar bijdragen

Donderdag 28 juni 2007


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Op de vraag of ik geheel en al nuchter ben: ja.
Sociaal drinken ken ik niet, ook al niet omdat ik alleen ben.
Ik had de verkeerde redenen: eenzaam, verdriet, moe, depressief, geen zin om te koken, en affijn zo werd half zes al rap half vijf en toen 4 uur. Meer specifiek 11 over 16 uur.
Dan ging mijn biologische klok bellen: halllooooooooooooooooo het is bijna kwart over vier, komop die wijn moet open.
Ik ben opgevoed met alcohol en roken en rook nu al jaren niet meer. Met A had ik meer moeite. Juist omdat ik om de verkeerde redenen dronk. Ik heb maanden van gierende trek, echt gierende trek uit zitten zitten op de bank met liters en liters water, cola en spa rood, en de KEUKENWEKKER.

Na het eten is bij mij de druk eraf dus we zaten wel eens om half vijf aan tafel :).
Inmiddels heb ik dan zoveel liter water op dat het wel weer gaat.

Nu is het half 5 en denk ik: ik ga nu koken, altijd dr. Phil aan, gezelli. En een fles Spa Rood erbij. Nee, ik mist het niet meer.

Behalve op de vrijdagmiddag (om de verkeerde redenen: moe, sjaggie, moet koken, blèh geen zin in wat dan ook). Geen trek in wijn maar trek in de demper die alcohol is.

Ik drink wel eens een glaasje maar 1. nooit hier in huis 2. nooit als ik alleen ben 3. niet om de verkeerde redenen. 4. bij het eten bv. ik ga elke week uit eten met een vriendin ..... hahahahahaha. 5. daarna eten en water 6. o ja WW wittewijn heb ik afgezworen 7. je gaat alcohol ook echt vies vinden weet je dat, die zure smaak van wijn, getsie.

Wat het me heeft gebracht?
Geen groter huis, makkelijker kinderen, geen lieve rijke man, maar wel:
1. meer verantwoordelijksgevoel 2. vooral minder schuldgevoel 3. ik denk dat ik stukken gezonder ben (en ik ben niet zo gezond, dus.....kan je nagaan hoe het anders was geweest).

Dat is ook mijn motivatie om ermee door te gaan. Ik leef meer naar mijn verantwoordelijkheid voor de mensen en de dingen om me heen.

De helft van de glasbakken hier is opgedoekt, de plaats Spa in België floreert, de Tactussen glimmen van trots dus..... heel positief.

O ja ik heb ook wel eens een uitglijder gehad, na 5,5 maand de eerste. Een uitglijder is een incident en dat telt niet mee. Tegenwoordig (het laatste jaar) ken ik geen uitglijders meer.

Ik snoep alleen meer dan vroeger.

Tja, je kan niet alles hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indrukwekkend verhaal Houtje,

Da's nog veel knapper dan dat je hoort: 20 mnd ADB..... Respect!!!!!!!

Mijn dochter vroeg vanmorgen: hoe gaat het nou met die ADB? ik zei: IK WORD ER ZO KWAAD VAN.
Sorry dat ik even kapitaal dit neer zet maar zo voelt het nog steeds. Ik ben met allemaal mooie dingen bezig van fijne goede en opbouwende boeken lezen, online met een hulpprogramma bezig enz enz enz.

Maar ik voel me er zo verdomd eenzaam bij dit hele gez**k. Mijn hele leven staat op z'n kop. Niets is meer leuk. Als mannie thuis komt weet ik geeneens meer wat ik moet zeggen. Hij is zeker geen prater en dat deed ik eerst wel voor twee. Met mijn droge witte wijntje. Nu schenk ik zijn cola jonge eventueel in en pl**r dat voor zijn neus en loop dan het liefst maar weer naar de pc om te kijken of op het forum iemand nog iets leuks of rottigs of wat dan ook geschreven heeft. Ik kan geen diepgaande discussie hierover opzetten thuis. Kon eerder ook natuurlijk niet, ik weet wel HIJ is niet veranderd maar ik WEL.

Ik kan wel gillen.... Een pianoconcert van Chopin staat nu keihard aan.... maar moet zo wel uit want dat is niet echt zijn muziek....

Nou ja, komop niet janken, gewoon doorgaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje ,
een mogelijk dom vraagje ik ben de eerste maal gestopt met drinken 8 augustus 2005 met enkele 1 daags uitglijders , hoe lang ben ik dan adb ??
bedankt voor je berichtje maar tot mijn spijt kan voor mij persoonlijk ook dat glasje op restaurant niet want denk dat ik dadelijk aan meer zou zitten ;-((
nogmaals dank
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi lucienne ,
als ik mij voel zoals ik mij nu voel dan zet ik chris rea op met la passione , zingt hij stukjes samen met schirley bassey , enig minpunt poesjes hebben er blijkbaar schrik van ;-((
groetjes en kop op (zeg ik ook tegen mijn eigen he )
blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Knuf, bij mij alles goed hoor! Jij piept met recht zeg, zo ben je er en zo ben je er ook weer vandoor.
Hoe ist op je werk, kinders en oh ja je galblaas? Geen last meer?
Ik heb je uitgebreide berichtje gelezen, mooi en goed beschreven.

Fran, je verhaal.....:heart:

Houtje, nog even een vraagje. Ben je in het begin geheel gestopt met alco en later weer sociaal gaan drinken. Of ben je van begin aan geminderd en blijven hangen zoals je er nu mee omgaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Stien ik drink dus NIET HÈ.
Dat van dat uit eten elke week is een geintje (sorry dat dat niet overduidelijk was). De meeste lui weten wel hiero dat ik het niet breed heb (edoch.....wel ben) :D

Blacky,
Dat moet je zelf beslissen wanneer je jezelf ADB vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd hoe het soms zo op elkaar kan lijken en toch zo verschillend kan zijn...
Ik was ook getrouwd, ergens rond 2000 zijn we gescheiden. Alcohol zal er best ergens een rol bij gespeeld hebben, maar was niet echt een probleem toen, en ook niet de reden van de scheiding. In die zeven jaar naar het heden toe 1x een nieuwe relatie gehad, maar samenwonen, dat werd niets. Ik vind het nog steeds fijn als ze even op de koffie komt, maar ik ben ook blij als ik weer in m'n uppie zit. Ik vind het ook niet leuk als een ander de meubels verschuift enzo, flauw he?
Nu ik niet meer drink ben ik er wel meer over na gaan denken. Voor mij hoeft het niet meer zo, een relatie. Ik ben te veel op mezelf gaan vertrouwen ofzo, ik wil ook niet meer gekwetst worden, of een ander kwetsen. Als ik alleen blijf gebeurt dat ook niet. Beter zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi stien,

Ja, ik piep meestal even, tussenin druk bezig met de kindjes!! Met hen is alles ok, vanaf morgen vakantie dus het wordt hier weer heel druk maar ook minder tijdsdruk, begrijp je? Vanaf zaterdag heb ik dan weer m'n russisch kindje erbij voor een maand!!
Op het werk gaat het goed, wel heel erg druk de laatste tijd!! Net alsof de helft van de streek in het ziekenhuis ligt, hihi!
Momenteel heb ik heel weinig last van m'n galblaas dus heb ik die operatie ook met goedkeuring van de dokter uitgesteld!! Wel met de afspraak dat ik bij een volgende crisis geen uitvluchten meer verzin en me laat opereren, dus we zien wel!!

Ik voel me wat depri momenteel door bepaalde persoonlijke omstandigheden maar het komt wel weer goed!! Allé, dat hoop ik toch!!

Veel liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeveer hetzelfde geldt voor mij Water. Ik ben nu bijna 12 jaar gescheiden. Zowel toen we nog bij elkaar waren, als daarna, heb ik nogal veel meegemaakt, en de kinderen ook. Ik voelde me intens vernederd en mijn vertrouwen was heel erg geschonden, daarom ben ik al die jaren niet in staat geweest opnieuw een relatie te beginnen. Mannen joegen me de stuipen op het lijf , en ik was niet meer in staat nog iemand op die manier te vertrouwen.
Alcohol had ook in ons geval niets te maken met de scheiding, hoewel ik nu besef dat het wel een rol gespeeld moet hebben.

In die 12 jaar ben ik wel gegroeid, ook al toen ik nog dronk. Ik ben erin geslaagd een huis te vinden in een wijk waar wij met plezier wonen, ik heb heel veel problemen met mijn kinderen overwonnen, ik heb werk gevonden en ik ben - toen ik eraan toe was - gestopt met drinken. En in deze laatste periode ben ik nog veel meer gegroeid. Ik begin langzaam over mijn onzekerheid en gebrek aan vertrouwen in mensen heen te groeien. Ik probeer me zelfs af en toe voor te stellen hoe het zou zijn om weer verliefd te worden, en ik merk dat het idee - hoe angstaanjagend ook - niet geheel onaantrekkelijk is.
Maar ik wil niet meer met een man in een huis samenwonen. Ik ben al 12 jaar eigen baas, ik doe mijn dingen op mijn manier, ik zet koffie als ik dat wil, en ik doe het niet als ik er geen zin in heb. Ik wil me niet meer aanpassen aan de wensen van een ander, dat heb ik lang genoeg gedaan. Ik denk dat een LAT-relatie, of gewoon een fijne vriendschap, voor mij voldoende zou zijn. Met voldoende ruimte om gewoon mijn eigen leventje te blijven leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, goede vraag. Zou wel willen maar een stemmetje zegt "niet" aan beginnen.
Het klinkt misschien stom, maar ben eigenlijk wel zo langzamerhand nieuwsgierig óf ik het wel lekker zal vinden en hoeveel zou ik nu op kunnen. Maar het zijn gremlin gedachten dus FOUT,fout,fout.

Ik dus niet.

Knuf, het wordt bij jou gewoon weer heel erg gezellig. Leuke dingen ondernemen voor het russisch kindje en gezelschap voor je eigen kinderen. En inderdaad de tijdsdruk vervalt, da's ook heerlijk voor je.

Tja en dat depri gevoel en al dat gedoe met de relaties hebben er meer hier. Geef het toch maar de tijd In deze periode van het ADB zijn, zijn je gevoelens niet altijd betrouwbaar. Daar gaat toch wel een hoop zelfonderzoek in zitten. Bij mij zijn er toch nog wel dagen dat mijn gevoelens en emoties een loopje met me nemen. Ook die tijd moet ik leren uit zitten net als de trek momenten. Af en toe weet ik niet wat erger is. Maar ja de tijd zal het leren.

Enneeh, ja ik zou ook niet in me laten snijden hoor als het niet errrrrrg nodig zal zijn.
Soms weet je net even een beetje té veel hé.
Maar fijn dat dat weer even geluwd is, je had al genoeg achter de kiezen voor voorlopig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetzelfde geldt voor mij Stien, zou wel willen maar weet dat ik dan weer doorsla, daarom ben ik benieuwd naar mensen die dit wel gelukt is!!

Knuffie, kop op en fijn dat je geen pijn hebt momenteel!!!

Anna, ik ben dan wel getrouwd, maar jouw verhaal klinkt als muziek in mijn oren!!!:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ben wel erg gevoelig maar dat ben ik altijd al geweest, met of zonder alco!! Ik ben nu heel erg ongerust over iemand die me erg dierbaar is en waarvan ik bericht verwacht!! Omdat dat bericht normaal al had moeten komen ben ik me weer vanalles aan het inbeelden en hoe langer het duurt hoe erger het met me gesteld is, begrijp je? Pfff.....

En ja, ik laat alleen in me snijden als het écht MOET!! Ben ook wel té bang doordat ik teveel weet, zo zijn we, hé, die verpleegsters!! Gelukkig zijn niet alle patiënten zo!!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, wel eens een arts meegemaakt die geopereerd moest worden Knuffie? Ik wel, en die zweette peentjes!

Charlie, wat precies in mijn verhaal klinkt jou als muziek? Ik kan je verzekeren dat mijn relatie niets muzikaals of aangenaams had, de laatste jaren. En al die jaren alles in je eentje op moeten knappen is ook niet echt leuk hoor. Gisteren nog liet een zeer galante sloper mij in mijn uppie een gasfornuis naar buiten sjouwen, want tja, dat hóefde hij niet te doen.

Wat betreft het sociaal drinken: ik kan dat dus niet. Ik heb het jaaaaaaaaaaaaaarenlang geprobeerd, en heb zelfs met succes langere periodes (drie maanden of zo) enigszins matig gedronken. Het was steeds gewoon wachten op de avond dat ik weer helemaal de mist in ging. En dan was het ook meteen weer maanden mis.
Ook na mijn zwangerschappen ben ik, zodra het weer kon, meteen weer gaan drinken, en goed ook. In feite had ik daarvan moeten weten dat ik niet matig kan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, ik heb een arts meegemaakt die een beroerte had gehad!! volledig afhankelijk van ons!! Voordien was dat een botte dokter maar nadien had hij wel respect voor ons en ons werk!! Hij werkt nu weer en is een totaal andere arts geworden!! Zo zie je maar, hé!!

Ik ben zo ongerust, heb al zitten wenen, weet echt niet wat er aan de hand is!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuf, mooi berichtje. Je hebt het geluk verdiend meisje.

Houtje, gefeliciteerd met je 20 maanden.

Blacky. wat ben jij een sterk persoon, omdat je al zoveel narigheid mee hebt gemaakt, maar toch de kracht vind om van de alcohol af te blijven.

Franneke: :sun:

Lenne, je hebt vandaag een goede keus gemaakt.

Joann, ik hoop dat je de kracht kunt vinden om ADB te worden.

Soothe, Jammer dat je verbannen bent. ( moet gelijk aan Napoleon denken)

Bammetje, lekker ADHdtje van me. Ik kan altijd zo van je energie genieten, komt waarschijnlijk omdat ik te weinig heb. Wel leuk, dat je weer verliefd bent geworden.

Stien, wat zul jij vannacht lekker slapen.

Marco, op naar dag 2

Corinne, ik ben ook benieuwd hoe het nu eigenlijk met JOU is.

Marieke, ik vind het altijd hartstikke gezellig als jij het over je muziek en je buurtjes hebt.

Anna, een loodgieter met half blote billen lijkt mij ook niet wat. Ik denk wel dat je blij zult zijn, dat je huis klaar is en dat je weer normaal kunt plassen en douchen. Die eeuwige lamp is ook niets.

Anjo, veel sterkte met alles.

Mieke, ga maar lekker je nieuwe huis inrichten met Mr . Right.

Lucienne, jouw geluk komt ook wel, je doet het hartsikke goed.

Ziza, nog gefeliciteerd met je dochtertje en laat de muren maar heel.

Sandra, Miep en Mies, toppers.

Ferry, Kohtje, Rudy en Rufus kanjers.

Mike en Water onze rotsen in de branding.

Charlie, ben blij dat je niet verbannen bent en dat je dochter weer thuis is. Gaat het weer een beetje met haar?



Ik heb mijn record verbroken, ben al voor de elfde dag alcoholvrij. Is me in 5 jaar niet meer gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...