Spring naar bijdragen

zaterdag, 30 juni 192007....hihihaha...

Kohtje

Aanbevolen berichten

Haha, nee, mn dochter ging even in de rolstoel mee, en ze hebben het leuk gehad, veel spulletjes gekocht voor de nieuwe kamer voor klein manneke.
Ga zo even op bezoek bij mn schoonmoeder in het verpleeghuis, dat is er ook aardig bij ingeschoten de laatste tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mn schoonmoeder bedoel je??

Nee, denk het niet eigenlijk.
Haar suiker schommelt enorm, vorige week moest ze weer naar het ziekenhuis voor een paar zakken bloed en ze heeft enorm diepe decubitusplekken op haar stuit en enkels...

Wel triest hoor, ze woonde net 2 jaar in een bejaardenhuis tot vorig jaar maart haar man overleed, ze konden elkaar al 80 jaar, waarvan nét geen 60 jaar getrouwd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Dan is je schoonmoeder ook niet van de jongsten meer. Dat wordt dus een verpleeghuis regelen. Nog een keer verkassen op die leeftijd.

Kohtje,

Jij moet kiezen, want bigamie is verboden in Nederland. Welke richting moet je hart dan op, moeilijke keuze lijkt me dat.

Wij hebben lekker gegeten en ik ga nu even rusten. Ik heb weliswaar goed geslapen vannacht, maar die week heeft er echt ingehakt. Kennelijk begin ik last te krijgen van de oude dag.
Ik zet wel even mijn wekker, anders wordt ik nog om 12 u wakker.

Tot over een uur of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,

Ik heb de gang naar de supermarkt overleefd,
niet droog...maar dat waren tranen geen alcohol!
en die tranen kwamen los door een opmerking van een van mijn zoontjes...
" mam vergeet je het bier niet?"
Ik kon wel door de grond zakken, wist dat manneke toch ook niet!

Even voor de duidelijkheid, de oudste bij mij is 8, de jongste is 2
(de oudsten 4 zijn jongens, het spruitje is een meisje)
Ze hebben echt goed geholpen met de boodschappen verzamelen,
zeker het afwegen van het fruit en de groente vonden ze reusachtig!
(dat bonnetje deed het hem hoor!)

Het was niet eens zo erg als dat ik had gedacht dat het zou zijn,
al wordt boodschappen doen nooit mijn hobby, en zeker niet met kids.
Ik heb heel wat zakken snoep en chips terug de vakken in moeten wijzen!
Het was hoe dan ook een overwinning!

En die tranen die zaten toch al hoog,
zal er wel bij horen...
net als het incasseren van kritiek,
en het afscheid nemen van sommigen.

Ik heb gekozen voor eerlijkheid, in alle opzichten,
maar dat is voor mezelf.
Ik kan en mag niet verwachten dat iedereen daar in mee gaat,
of er waarde aan hecht.
Dat is nieuw voor mij,
iets loslaten wat niet af is...voor mijn gevoel!
" let it be" is iets wat ik moet leren!
Ik doe mijn best!
Maar ik drink niet!
En dat is voor mij al heel bijzonder,
stress ervaren en niet drinken!
pff niet gedacht dat ik dat ooit nog zou beleven, maar het lukt me tot nu toe!

Soothe, die postbode is nu toch wel geweest he?
Ik hoop dat je blij bent met je kadootje...
en mag Luciene het alsjeblief verklappen,
ik ben ook nieuwsgierig geworden!

:rose: voor jullie allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
joann

Ik heb gekozen voor eerlijkheid, in alle opzichten,

maar dat is voor mezelf.

Ik kan en mag niet verwachten dat iedereen daar in mee gaat,

of er waarde aan hecht.

Dat is nieuw voor mij,

Ik kies ook voor eerlijkheid, dat heb ik al vele jaren geleden gedaan. Drinken had daar niets mee te maken.
Het zal voor velen misschien anders zijn, maar ik loog niet toen ik dronk. En niet alleen omdat ik mijn leugens niet zou kunnen onthouden. Ik loog niet, omdat ik teveel jaren heb moeten leven met wat achteraf leugens bleken te zijn, oneerlijkheid en onduidelijkheid. En ik ontdekt had dat ik daarmee niet kan leven.

Ik hecht waarde aan eerlijkheid, en daarom vermijd ik de omgang met mensen die niet eerlijk zijn. Pure zelfbescherming, want oneerlijkheid doet mij pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: schoonmoeder is 88 en zit al "tijdelijk" in een verpleeghuis....
Slaap lekker!
Joann: ja, kinderen........maar jij hebt het weer gered, hartstikke goed!!

Anna, Joann heeft het toch eerlijk toegegeven, dat is al een hele overwinning op zichzelf, en wie van ons is zonder leugens.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf altijd eerlijk, vaak te eerlijk, gewoon omdat ik niet kan liegen, dan ga ik blozen en hakkelen. Het is mijn eerste natuur en eerlijkheid duurt het langst. Voor sommige mensen is liegen een manier om zich staande te houden, geen beste manier want de leugen komt altijd uit. Ik zou het niet gekund hebben, hier meeschrijven en ondertussen drinken, en mezelf in de nesten werken, maar ben blij voor Joan dat ze er nu toch mee gestopt is, met het liegen vooral... en met het drinken gaat het nu ook goed.. toch?

Ik snap jou hoor Anna, als niet lieger voel je je genept, en terecht! dat heeft tijd nodig en is voor jou zo te lezen ook een overgevoeligheid. Ik hoop dat jullie er samen uit komen, en zo niet dan is het ook goed.. toch? Van alles kan je leren, zo zie ik het leven tenminste.

De zaterdag gaat ook lukken, vandaag het huis van mijn ouders verzorgd, ze komen aankomende week terug van vakantie, 8 weken weggeweest. Altijd gevaarlijk voor mij, het huis staat vol drank en de eerste 6 weken heb ik daar ook goed gebruik van gemaakt, vandaag dus niet, was er vanmorgen vroeg al, grasgemaait, daarna met hond naar de duinen en toen door naar het strand en terug ook nog een extra rondje door de duinen gefietst. Bewegen he, moe worden!

Hond ligt voor pampus, ik heb nog energie voor 10, dus ben nu een kast aan het versjouwen die naar de schuur moet... en ohohoh wat ben ik nuchter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Joann,

Ik herken wat in je verhaal: die eerste keren aan die rekken voorbij gaan, zo moeilijk, maar achteraf zo'n gevoel van overwinning op jezelf. :present:

En natuurlijk herken ik het bij de supermarkt voorbij die snoeprekken gaan en in de rij staan, waar ook al die lekker snoep staat. Ik moest eerst en later twee in de gaten houden dat ze niets in de kar gooiden.
Maar vijf van die gasten in de gaten houden lijkt mij een hels karwei.

Dag vier zit er bijna op. Hoe voel je je nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Joann,
Gefeliciteerd met deze overwinning. Proficiat ook dat je met zoveel kinderen naar de supermarkt kunt.Lijkt me een heel gedoe en je doet er ook nog eens vijf keer langer over....

@Charlie, dat is het nadeel van deze tijd, wij krijgen te maken met steeds oudere ouders die ook hiun gebreken hebben/krijgen. Dat is een hele opgave naast ons werk en ons eigen leven.
Ik zie het overal om me heen, wat voor impact dat kan hebben, want over het algemeen zijn we toch loyaal naar onze (schoon)ouders toe. Ik heb geen ouders meer, maar de ouders van mijn man worden ook steeds ouder en krijgen de laatste tijd steeds meer kwalen. Ze kunnen bijna niet meer naar ons toe komen. Lastige is ook dat zij bijna een uur rijden van ons vandaan wonen. Als er wat aan de hand is, zijn we daar dus niet zomaar.
Dat is wel het voordeel als je wat meer in de buurt woont en er zijn ook broers en zussen die het ook eens over kunnen nemen, Wij hebben 1 kind. Ik hoop voor haar dat zij later niet met ons opgezadeld zit met een lang ziekbed e.d want dan moet dat arme kind het helemaal alleen doen....

@Anna, ik heb nooit stiekem gedronken, behalve de allerlaatste week voordat ik stopte. Gelukkig is dat van die vele jaren dat ik dronk, maar heel weinig, maar ik heb het wel gedaan.

Gelukkig heeft mijn man me dat vergeven, hij heeft het volste vertrouwen in mij. Hij meer in mij dan ikzelf. Geloof ook dat hij niet ten volle beseft wat het is om alcoholiste te zijn. Hij heeft vanwege zijn beroep te maken met levensmiddelen en komt ook over de vloer bij producenten van sterke drank. Hij begon vandaag een heel verhaal over wodka in een speciale fles. Ik moest maar gaan kijken hoe mooi die fles was, daar was over nagedacht etc. Ik zei: het lijkt me niet zo'n goed idee als ik bij de G & G langs ga in mijn geval.
Even onbegrip, toen... oh ja dat snap ik. Om maar even aan te geven dat mensen die zelf geen probleem met drank hebben, niet ten volle beseffen, wat voor strijd het is.
Jij weet het wel en ik ook.
Ik kende Joann nog niet toen zij jou onwaarheden vertelde. Daarom is het voor mij gemakkelijk(er) om daar over heen te stappen.

Groeten,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Heb jij je kinderen nooit in sinterklaas laten geloven.

Ik wel: ze hebben er een mooie tijd aan beleefd.

Elke avond deden ze een briefje aan sinterklaas in hun schoentje en kregen ze een antwoord van pakjespiet, snoeppiet, knoeipiet, soms kregen ze de avond daarop een antwoord van sinterklaas.
Op pakjesavond gingen we altijd uit eten. Dan vergat mijn man steevast zijn portemonnai thuis en had ik er geen meegenomen. Dan ging mijn man dus terug om de gang beneden te vullen met alle cadeautjes uit de kelder en het strooien van snoepgoed.

Ze hebben er van genoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Het liegen rondom mijn drinken is ontstaan nadat ik besfte dat ik veel en veel te veel dronk. Dat is ongeveer twee jaar geleden. Als ik gevraagd werd hoeveel ik dronk, antwoordde ik: 4,5,6 glazen wijn, terwijl dat twee flessen wijn op een avond was. Mijn flessen verstopte ik niet, maar ruimde wel snel de lege op en die bracht ik zelf naar de glasbak.
Ja, ik loog dus.

En ik hou van de waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verstopte de flessen wel en loog ook daarover als mn man ze vond...o, dat is nog een fles van een heeele poos geleden....nee hoor, ik heb maar 2 glaasjes op....2 flessen dus.....He, die fles zat toch veel voller.......uh..ja, maar ik kreeg je btroer even op visite......enz enz..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Huil maar lekker uit, ik begrijp je emotie. Ik heb ze zelf gehad en heb het geregeld nog dat ik moet huilen. Vanmiddag nog in de trein terug naar huis, had ik ook even natte ogen.

Zet maar een doosjes tissues naast je computer of leg een voorraad gewone zakdoeken naast je.

Ja, lach maar, ik gebruik gewone katoenen herenzakdoeken. De huid in en rond mijn neus en mijn lippen gaan kapot bij het gebruik van tissues.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil trouwens niet zeggen dat ik Anna niet snap hoor, zij kent jou veel langer en naar ik begreep hadden jullie ook telefonisch contact....dus voor haar komt het hard aan natuurlijk!

Zelf ben ik altijd al geneigd mensen in alles een 2de kans te geven en bovendien vond ik het heel knap hoe jij (Joann) het zo eerlijk vertelde op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, in Anna's quote geeft ze alleen haar gevoel weer, volgens mij niks meer of minder en hoef jij je niet aangevallen te voelen geloof ik..Je voelt je nu wat depri denk ik en dan lees of zie je dingen soms anders dan ze bedoeld zijn....Lees alles op je gemak nog een keer door, ik weet niet zo goed hoe ik moet uitleggen hoe ik het bedoel!!
Maar mijn steun heb je in ieder geval hoor! Oók al begrijp ik Anna ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...