Spring naar bijdragen

vrijdag 20 juli


ferry

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Mensen het is nog droog, maar hou het zelf ook droog. Als je het eerste glas niet neemt, wordt het steeds makkelijker, is mijn ervaring.

Dus het levert, je veel op, om de eerste te laten staan. Allemaal een fijne dag.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen ferry & iedereen ,
ik hou het droog vandaag , wat het weer in belgie betreft is het veel afgekoeld ten opzichte van gisteren al doet de zon wel een poging tot schijnen .
heb niet zo goed geslapen door de hoestbuien en was er deze morgen al om 06:00 uur uit
ik wens jullie allemaal een fijne dag toe
wie op vakantie vertrekt goede reis
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Ferry en Blacky,:)

Maak er maar een mooie dag van.

Luna, gefeliciteerd met je verjaardag. Ik weet niet of je hier nog wel eens meeleest, ik hoop dat het goed met je gaat.

Allemaal een fijne vrijdag, voor sommigen al weekend, voor anderen niet.

(Aangepast omdat Blacky er ook al was.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen anna,
ik voel mij heel kortademig en doe dus in kleine stukjes dingentjes hier in het huishouden maar echt lukken doet het niet .
gisteren vertelde mijn werkgeefster dat de helft van mijn collegas er uit liggen door dezelfde verschijnselen als ik dus ik vermoed een of ander virus , infectie op de luchtwegen en een buikloop en krampen om u tegen te zeggen .
ook van mij aan de jarige luna een hiep piep hoera
en ja ik zal straks wel zzzzlaaapen
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Anna en Blacky,
Ik zie dat jullie ingelogd zijn dus ik richt me tot jullie.

Blacky,
ik hoop dat je je vandaag wat beter mag voelen. Zo'n kou kan echt akelig zijn. En het is nog wel zomer! Al merken we daar niet zoveel van.

Anna,
jij bent bezig aan je laatste officiele vakantiedagje? Maak er wat van, geniet nog wat van het weekend.
Daarna begint het "gewone"leven weer. Ik hoop dat je wat bent bijgekomen.

Ik heb vannacht wat langer geslapen. Merk ik verder niet veel van, maar op de langere termijn....
Ga vandaag weer de bekende klussen doen: de was, boodschappen enz. Tussendoor zal ik regelmatig hier kijken.
Het valt me op dat veel mensen zo positief over dit forum zijn in vergelijking met andere forums. Ik heb ze zelf nooit kunnen vinden. Wel vind ik dit forum een warm bad, dus als dat andere niets is blijf ik maar weer lekker hier!
Fijne dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral in de middag en avond zware regen- en onweersbuien.

Vanuit Frankrijk komt een storing naderbij. De bewolking wordt geleidelijk aan dikker en vanochtend kunnen in het zuiden al de eerste buien vallen. Dit zijn dan nog relatief lichte buitjes. In de middag en avond trekken er zware buien over ons land, sommige met onweer, hagel en (zware) windstoten. Er zullen plaatsen zijn waar wateroverlast ontstaat omdat daar in korte tijd veel regen valt. Lokaal kan er in enkele uren een hoeveelheid vallen wat normaal in ongeveer een maand valt. De maximumtemperatuur wordt ongeveer 21 graden. De noordoostelijke wind is matig, langs de kust toenemend tot krachtig of hard. In de avond draait de wind naar een zuid tot zuidwestelijke richting. Zaterdag is de zon geregeld te zien en er is nog maar een kleine kans op een bui. Het wordt zo'n 21 graden. Er waait en matige tot vrij krachtige, en aan zee krachtige, mogelijk af en toe harde zuidwestelijke wind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ferry, een fijne dag.

Luna, gefeliciteerd.

Blacky, goed uitzieken hoor!

Anna, je oude broek aan, zakdoek om je hoofd geknoopt?
En dan vandaag tegen de muren op! Als iets opknapt kan dat een fijn gevoel geven, succes!

Gem, ik doe vandaag even als jij. Mijn huishoudelijke plichten, saai? Ik maak er wat van, lekker
muziekje op de achtergrond en mijn gedachten hopelijk op 0.

Ik heb vandaag lekker uitgeslapen voor mijn doen. Had ook niet veel langer moeten duren want
het is mijn bedoeling om ongeveer vier uur er weer lekker in te kruipen. Even voorslapen en ga net als Charlie het nachtleven in. Paar daagjes aftellen alvorens mijn vakantie begint.

Allemaal die eerste laten staan dan is het grootste karwei voor vandaag al gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Ferry, Blacky,Anna en Gem.

Hier in Dordrecht regent het een beetje.
Blacky, ik hoop dat je snel weer wat opknapt.
Ik ga douchen en de hond uitlaten, vandaag ook de hond van de buurvrouw ophalen. Wat een beestenboel!
En kijk hier, de zon is er weer.

Voor een ieder, een fijne dag en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen met zijn allen.

Blacky neem nu en dan een lekker warm bad.
Volgens Gem. kan dat hier ook, dus blijf schrijven.
Ziek goed uit, ga uit allerlei schuldgevoelens niet te vroeg aan het werk.

Anna geniet dubbel van je laatste vakantie weekend en met dubbel bedoel ik samen met anderen.

Dezon staat hier waterig te schijnen dus voor het gaat regenen moet ik zorgen dat mijn boodschappen binnen zijn.
Tis nog al wat, morgen thuis een feestje en overmorgen idem.
Grote goden wat een lijst!!!!

Ferry je spreekt als een man met ervaring.
Hou het droog, laat de eerste staan.

Stien de laatste loodjes wegen het zwaarst maar de gedachte met een heelrijke nuchtere kop straks op vakantie te kunnen gaan maakt weer veel goed.

een fijn weekend allemaal en hou het droog.

Rudy...........:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,
het hele weekend feest. Gezellig, maar die voorbereidingen altijd!
Vind je het nu nog moeilijk, om op een feestje niets te drinken? Of gaat dat in goede tijden vanzelf?

Mijn man viert zijn verjaardag dit weekend ook. Ik ga dus straks naar de slijter om een heel klein flesje whisky te kopen. Houden mijn man en zwager erg veel van. Ik trouwens ook.
Voordeel van dat kleine flesje is, dat het na zo'n avond op is. Kom ik niet in de verleiding nog een slok te nemen. uit een geopende fles. Een dichte fles maak ik niet zo snel open.
Ik hou het wel droog hoor zaterdagavond, moeilijk of niet. Ik doe het gewoon!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate
ik ken je wel niet zo goed maar begreep dat je vakantie vandaag begint...dus ik wens je een hele fijn droge vakantie en veel plezier!

Corinne
Bij mij ging die knop om bij het niet roken door gewoon tegen mezelf te zeggen de hele dag ik ben een niet-roker,,,dus nooit meer mezelf te zien als iemand die gestopt is
Ik rook niet...punt uit!
Sterkte!
En zo zie je maar weer dat jouw goeie gedrag t.o.v alcohol ook bij je man een zaadje in zijn hoofd heeft geplant. We doen zulk goed werk met ons nuchter zijn:heart:
En van mij krijg je een bloemetje en een dikke kus voor die bijzondere mijlpaal vandaag....100 dagen...
:present::sun:
ik wou dat ik zo ver ben

Rudy
Wat een feestweekend!
En zaterdag je eigen feestje...ik hoopdat het gezellig wordt voor je en dat jullie het droog kunnen houden...toch altijd wel lekker in de zomer de tuin erbij kunnen betrekken.
Ik heb zelf een groot balkon hellaas maar toch ook wel lekker.

Mensen er komt onweer, hagel en windstoten vannacht volgens Twan......bedankt Twan voor je bericht!
Dus geniet van die zonnige dag..ik zit zelf in het noorden dus we zullen het nog wel even droog houden.
Moet met dehond lopen...zalig..de natuur is zo'n geweldige heeler en ik woon er oploopafstand vanaf...puur genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal. Twan, hoe is het eigenlijk met jou? volgens de weerberichten is het wisselend maar ik neem niet aan dat dat ook voor de weerman zo is ;)

Lekker geslapen, en vanmorgen eindelijk weer hardgelopen, zit nu uit te puffen, samen met de hond. Ik heb nog maar even rustig aan gedaan de eerste keer weer en ca 5 km gelopen, geen last gehad van mijn blessure, dus nu weer rustig aan opbouwen naar de 10 km.

en voor het eerst ook weer zonder kater gelopen op vrijdag, 5 weken niet gelopen en 4 weken niet gedronken!

zometeen lunchen bij mijn ouders, die zullen er wel een glaasje wijn bij willen schenken maar dat zal ik weigeren en wie weet zullen ze hem zelf dan ook dicht houden, zo niet dan is het ook goed!

Iedereen een fijne dag gewenst!! en dat we alle nattigheid die ons nog staat te wachten maar zullen doorstaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verjaardagen allemaal weer! Gefeliciteerd!
Tapas je bent niet ingelogd maar mocht je vandaag de dagdraad nog lezen, ik las je berichtje van gisteren zojuist en ik dacht dat er stond: "gristelijk voedsel". Er stond natuurlijk gistrijk voedsel. Ja ik had mijn lenzen nog niet in, haha. En een paar zinnen later staat er dat je heel gereformeerd bent opgevoed.....
Ik ben zelf getrouwd geweest met een man van zeer zwaar "bevindelijk gereformeerde" huize. Wat kon die een verhalen vertellen!
Trouwens nog even over saai, dat heeft toch niets te maken met hoe vaak je gebackpackt hebt ofzo?
Eigenlijk denk ik dat verslavingsgevoelige mensen allemaal juist interessant zijn. Ik zeg het misschien wat grof, maar zeg nou zelf, we dronken of drinken niet voor niets, er zit een gek kronkeltje ergens binnen in. De gewoonte op zich wordt op den duur saai denk ik, maar de mensen zelf niet. Ik ben bezig om mijn eigen innerlijke kronkel een gezondere manier van uiten te geven, daar bij zeer geholpen door alle heel erg niet-saaie mensen op het forum!
Een zeer goede dag toegewenst!
Oh, pssst, Safi, zou je me asjeblieft dat recept van vega-haggis van je vriendin willen toesturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had altijd medelijden met verslaafde mensen. aanvankelijk dacht ik daarbij alleen aan drugs (geen alcohol), later begon het ook te dagen dat mensen een alcoholprobleem konden hebben. Wederom had ik daar medelijden mee. Dat zou mij niet overkomen! Dacht zij, terwijl zij verslaafder en verslaafder werd.
Tot op een dag het doordrong dat ik ook weleens verslaafd zou kunnen (worden) aan de drank. Vrolijk nog jaren doorgedronken, want ik was gelukkig niet verslaafd.
Het heeft mij veel moeite gekost om te bekennen dat ik verslaafd ben aan de drank. Ik vind het nog steeds niet bij mij passen. Maar als ik de andere verhalen van jullie lees, past het ook niet bij jullie!
Met ander woorden een alcoholist is vaak onherkenbaar, al heb ik er nu een neus voor gekregen, mensen te zien, die wel degelijk een probleem hebben o.a een goede vriendin van mij.
Ik hoop ooit nog eens de moed bijeen te schrapen om haar over mezelf te vertellen. Dat ik een alcoholist ben net als zij is. Al zal ik dat laatste er maar niet meteen bij vertellen.
Gisteren las ik in de krant over de discussie die is losgebarsten over paddo's. Alcohol werd zijdelings genoemd als zijnde geaccepteerd! Ik ben ook geen goede ambassadeur tegen de alcohol. Ik stop tenslotte stiekem. Zo'n groot taboe voor mij!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Benthe en alle ander vegetariers(maar jullie "moordende" vlees eters mogen het ook maken hoor;)

Ik moet mijn vriendin eerst even mailen maar omdat je toch in schotland hebt gewoont Benthe zul je het in Engels ook wel begrijpen.
Vegetarian Haggis

Ingredients

100g/4oz onion, peeled & finely chopped
15ml/1tbsp sunflower oil
50g/2oz carrots, very finely chopped
35g/11/2 oz mushrooms, finely chopped
50g/2oz red lentils
600ml/1pint vegetable stock
25g/1oz mashed, tinned red kidney beans
35g/11/2 oz ground peanuts
25g/1oz ground hazelnuts
30ml/2tbsp shoyu (soy sauce)
15ml/1tbsp lemon juice
7.5ml/11/2tsp dried thyme
5ml/1tsp dried rosemary
generous pinch cayenne pepper
7.5ml/11/2 tsp mixed spice
200g/8oz fine oatmeal
Freshly ground black pepper

Method

1. Pre-heat the oven to 190°C, 375°F or Gas Mark 5

2. Sauté the onion in the oil for 5 minutes, then add the carrot and mushrooms and cook for a further 5 minutes.

3. Now add the lentils and three quarters of the stock.

4. Blend the mashed red kidney beans in the remaining stock, add these to the pan with the nuts, shoyu, lemon juice and seasonings.
Cook everything, well mixed together, for a further 10 to 15 minutes.

5. Then add the oatmeal, reduce the heat and simmer gently for 15 to 20 minutes, adding a little extra liquid if necessary.

6. Turn the mixture into a lightly oiled 1lb loaf tin and bake for 30 minutes.


Mijn vriendin doet er echt plactic folie om heen en een theedoek en kookt het dan in een pot dus ik zal haar sowieso even vragen. En je kan er natuurlijk nog meer verschillende groenten door doen.
Je schijnt het ook te kunnen krijgen in de diepvries van Thomas green shops(britse produkten winkel)
moet je maar even kijken op de website
http://www.thomasgreens.com/holland/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi hartstikke bedankt voor het recept!
Dat krijgen mijn eerstvolgende eetgasten (donderdag pas, kan ik het eerst voor mezelf uitproberen).
Bij de afspraak met die eters zeiden ze: En wij nemen de wijn wel mee!
Uhhhmmm... ik heb maar gewoon gezegd dat ik aan het water ben de laatste tijd. Het antwoord was: Oh geeft niet hoor.
Haha, het geeft niet dat je niet drinkt. Toch aardig, nietwaar?
En Twan had vandaag weer gelijk; het regent niet, het GIET!
Lekker boodschappen gedaan Gem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens niets ten nadele gezegd van voedsel uit de diepvries, dat dat minder gezond zou zijn is allang achterhaald, maar ik vind het gewoon leuker om zelf uitgebreid in de keuken te staan.
Je weet wel, eerst op je gemak naar de markt, de beste dit en de lekkerste dat uitkiezen, met tassen vol thuiskomen, de katjes helpen met uitpakken.... Nog maar 9 dagen geleden schonk ik me dan eerst eens een glas wijn in. En al kokende werden dat heel veel glazen wijn, joepieeee! Met het gevolg dat ik nauwelijks meer iets van mijn eigen dinertje proefde.
Hee, knap van je Safi dat je gestopt bent met roken. Dat is voor mij wens 2. Maar eerst wil ik me zeker voelen over het niet drinken.
Gem, als je weer online komt vandaag, ik had ook zo'n pre-fab idee over alcoholisten. Zelf was ik dat natuurlijk niet, kom nou! En maar doordrinken. Het heeft mij ook een hele tijd gekost om te bekennen dat ik toch... echt.... een alcoholiste ben. Pffff, wat een opluchting, dan kun je er wat aan gaan doen.
Denk je dat het nut heeft om een ander op haar of zijn alcoholisme te wijzen? Volgens mij kruipt iemand die nog niet aan die zelf-erkenning toe is, dan juist in haar of zijn schulp. Of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, Benthe,


Jullie vragen je af of het wel nut heeft iemand aan te spreken, omdat je vermoedt dat die een alcoholprobleem heeft.

Ik was maar al te blij dat mijn vriendin mij een keer vroeg of ik dronk en hoeveel. (Niet op dat moment zelf hoor, toen voelde ik mij opgelaten en was ik beteuterd). Door haar kwam ik er achter dat ik niet zomaar een wijntje dronk, maar dat ik een problematisch drinker was. Daardoor kon ik wat aan mijn consumptie gaan doen. OK, toen gebruikte ik nog niet de termen verslaafde of alcoholist, maar erkende wel dat ik veel te veel dronk en er wat aan moest gaan doen.
Toen ze dat vroeg had ik nog maar 2 glaasjes wijn gedronken (om 3 uur in de middag).
Had zij of iemand anders mij er maar eerder naar gevraagd.
Ik denk niet dat je iemand moet aanspreken met meer dan dat op en inderdaad als ze gevraagd had of ik alcoholiste was, zou ik dat zeer zeker ontkend hebben.

Het is wel zo, dat heeft ze zonder meer toegegeven, dat ze bang was voor mijn reactie: zou ik boos worden, de vriendschap verbreken of zou er te praten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan Benthe..veel plezier ermee en nu lekker nuchter genieten van je eigen talent:present:

Hoevaak heb ik al niet met veel moeite gekookt voor mijn drinkemaatjes en dat ze er met de bvork wat doorheen zaten te schuiven,:brokenheart:

Over het aanspreken van mesnen op hun alcohol inname heeft voor mijn gevoel altijd zin..je plant toch weer dat zaadje.
Als mijn man ons me bij het eerste afspraakje niet had verteld (en toen was in nog maar 27 had ik maar geluisterd) dat ik alcoholist was en hij ook had ik nooit kunnen stoppen nu. OK... we hebben eerst nog 9 jaar verschrikkelijk door gezopen maar we hadden het er wel vaak over...we waren bewust alcoholist..en dat is toch de eerste stap.
En toen 11 jaar geprobeeert te minderen.
En ik realiseer me opeens dat het precies 20 jaar geleden is dat we elkaar ontmoet hebben en dat realiseerde ik me ook al wel. Maar ik realiseer me nu pas wat een mooi symbolisch gebaar ik naar mezelf en ons maak door er na 20 jaar voorgoed mee probeer op te houden:light:

Ik heb mijn beste vriendin die ik door de alcohol was kwijtgeraakt omdat ik in heftigere cirkels kwa drugs en drank ging vertoeven in 2006 weer terug gevonden en heb haar mijn eerste vraag toegezonden over de omvang van mijn alcohol en drugs verleden en ook naar mijn oudere zus om schoon schip te maken.
En kreeg van hun beidde hartsverwarmende en ondersteunende begripvolle mailtjes terug.
Ze zeidden beidden dat ze geen idee hadden en dat ze gewild hadden dat ze het hadden geweten zodat ze me misschien er op hadden kunnen aanspreken.
Openheid over je alcohol en aanspreken aan iemand anders zijn helpt dus altijd. Ookal word men boos en gaat men in de verdediging en in ontkenning.
Dat zaadje......
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...