Spring naar bijdragen

Na 2 jaar opnieuw voorstellen


Louise

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben Louise, een alleenwonende vrouw van 55 die 2 jaar geleden al geprobeerd heeft te stoppen met drinken. Omdat Verslavingszorg Noord vond dat ik er niet goed aan deed hun internetcursus te volgen heb ik groepssessies gehad. Dat viel me erg tegen, we hadden een groep van 7 of 8 mensen waarvan 2 nog dronken, een man en ik. De rest was al gestopt voordat de cursus begon. De man die nog dronk haakte af na 2 sessies omdat hij er nog niet aan toe was. Dus ik zat met allemaal gestopte mensen. Ik kon daar geen motivatie uithalen helaas. Heb de cursus wel afgemaakt maar ben door blijven drinken.

Omdat ik naar het zuiden ging verhuizen heb ik me aangemeld bij Novadic Kentron (half jaar later). Daar kon ik wel een alcoholcursus op internet gaan volgen. Ik kreeg begeleiding van een jonge begeleidster, heel aardig maar regelmatig op vakantie en dan was er geen vervanger. Ook liep het computerprogramma regelmatig vast. Enfin, ook een mislukte cursus, wel afgemaakt maar niet van de drank af.

Inmiddels ben ik naar het zuiden verhuisd en wilde me bij Novadic Kentron inschrijven voor een cursus Stoppen met drinken maar er is een wachttijd van 3 tot 4 maanden. NK adviseerde me een aan hen gelieerd adviesbureau en met een hulpverlener van dat bureau heb ik vanmiddag een intakegesprek gehad.
Dus het worden (voorlopig) 1 op 1 gesprekken. Ik denk dat ik aan een groep drinkers meer heb omdat je je aan elkaar kunt optrekken maar de tijd zal het leren.

Enfin, ik heb zo'n werkboekje Leefstijltraining meegekregen en kan nu een dagboek gaan bijhouden.

Misschien dat ik hier een maatje kan vinden die net als ik wil stoppen. Ik wil het stoppen trouwens met medicatie gaan ondersteunen, Baclofen. Mijn huisarts is er geen voorstander van maar de verslavingsarts van Nov. Kentron ondersteunt wel met medicatie heb ik begrepen. Baclofen neemt de trek weg en is niet verslavend. Op Google is er veel over te vinden.
Ik drink 1 liter wijn per dag, iedere dag en dit al zo'n jaar of 5. De trek komt rond 17.00 uur en gaat door tot de fles leeg is. Dan 1 koffie en dan nog een blikje bier voor het slapen.

Dan laat ik heel duf mijn hondjes nog uit. Ik heb geen werk meer dus kan uitslapen, dit ook dankzij slaappillen. Je bent een junkie of je bent het niet........

Ik hoop dat het deze keer wel lukt om van de wijn af te blijven, over 2 weken heb ik weer een afspraak en ik ga me morgen alsnog voor de groepssessies inschrijven, dan maar 3 tot 4 maanden wachten, ik ben in ieder geval al in therapie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Louise, welkom:present:

Een maatje is hier vast wel te vinden. Ik heb er zelf ook eentje en het is fijn om de wat meer privé dingen met diegene te bespreken via een persoonlijk berichtje. Hier op het forum weet je toch dat iedereen meeleest en dat is niet altijd handig:o Zelf ben ik nu sinds bijna een half jaar gestopt. Ik dronk ongeveer hetzelfde als jij: een literfles wijn en vooraf soms een flesje sterk bier. Ik ben gestopt met behulp van het forum hier en ben blij dat ik zover gekomen ben:)
Baclofen ken ik van het vertellen ervan op het forum van leden die het ook gebruiken. Ook is er een speciaal draadje bij de thema's geloof ik dat daar speciaal over gaat, ik za; het even voor je omhoog halen. Je klikt op de button van "Thema's rondom" en als het goed is staat het er dan;)
Je hoort veelbelovende dingen over Baclofen. Hoop dat het jou ook gaat helpen!

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Ekstertje,
Dank je voor het welkom. Ik ga na mijn eten naar dat thema kijken. Ik heb wel gelezen dat veel verslavingsklinieken er niet zo'n voorstander van zijn. Als mensen het met 1 pilletje per dag kunnen afdoen hoeven ze niet meer in detox.....
Het lukt mij niet om alleen met het forum te stoppen, ik drink als ik achter de pc ga zitten en ga door achter de tv.

Maar ik hoop dat de nieuwe therapie gaat werken. De eerstkomende 2 weken alleen maar een dagboekje bijhouden en een voor- en nadelenbalans helpt me niet te stoppen. Maar ik ga jullie iedere dag bezoeken en proberen mijn steentje bij te dragen alhoewel dat nog maar een mini mini kiezeltje is.
Louise

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opnieuw welkom Louise en goed dat je toch weer de stap genomen hebt meid.
Iedere dag een fles wijn en de nodige biertjes is niet mis, en ik hoop dat je nu een nieuwe start gaat maken om samen met ons, de alc. verslaving aan te pakken.
ik wens je heel veel succes.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Louise, weer terug,

Ik ga je gelijk maar even confronteren. Meestal doe ik dat niet.

Ik krijg het gevoel dat je het al dan niet slagen van het stoppen buiten jezelf legt. Therapie, baclofen. Ik ben er van overtuigd dat de interne motivatie het allerbelangrijkste is. De rest is hulp, kan heel nuttig zijn natuurlijk.

Bij mij kwam dat besef overigens pas toen ik 2 weken niet meer dronk. Toen ook pas besloten echt te stoppen. Ik kon het nuchter pas doorzien.

Mocht ik het mis hebben, dan heb ik niets gezegd.
Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat het een makkie is, stoppen of beter die motivatie vinden. Dat is best een klus.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes. Het is het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Dank voor jullie reacties.

Jaap, als medicatie me helpt om die enorme drang te onderdrukken, dan is dat voor mij een grote hulp. Therapie ondersteunt de motivatie en geeft richtlijnen wat ik kan veranderen aan mijn leefstijl. Niet iedereen kan het, zoals jij blijkbaar, in zijn eentje.
Zo´n 20 jaar geleden ben ik gestopt met (veel) roken. Ik heb toen een groepscursus van de GGD gevolgd. En ik was zo gemotiveerd als wat, wat zeker geholpen heeft want ik had weinig moeite met meteen stoppen. Heb nooit meer getaald naar een sigaret. Stoppen met drinken vind ik héél moeilijk. Gewoon het eerste glas laten staan klinkt zo makkelijk. Ik begin maar met het glas langer te laten staan.

Lenie, ik heb begrepen dat veel mensen een of meerdere uitglijers krijgen, ik vind het knap dat je weer gestopt bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Louise,

Ik vind ook dat je alle hulp die je nodig denkt te hebben moet aanpakken. Ik heb het ook niet alleen gedaan. Dit forum heeft mij veel inzicht gegeven in mijn drinken. Alleen had ik dit niet gekund. Het maakt niet uit waar je haalt. Dat is voor iedereen anders. Jouw manier is voor jou goed.

Ik heb heel wat afgesnuffeld in de thema's en op de dagdraad meegedaan. (nog steeds trouwens.) Toen ik me aanmeldde was ik een minderaar. Maar dat ging me niet zo goed af. Door dit forum ben ik me gaan beseffen dat mijn probleem veel groter is dan ik dacht.

Ik ben nu bijna 8 weken gestopt. Het is allemaal nog maar heel fragiel hoor. De alcohol ligt nog steeds op de loer. Maar een ding weet ik. Ik wil niet meer terug naar dat dagelijkse drankgebruik. Elke avond dronken of erger. Hier lezen en ook schrijven (ook dit stuk) helpt mij daarbij. Dit is mijn therapie. Dagelijks een paar uur. Goeie hulp.

Nogmaals veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, Jaap
was een raak antwoord van Louise (terecht).
Je manier van schrijven doet me denken aan iemand. Wat die motivatie aangaat, die zit bij Louise wel goed, denk ik, anders ben je hier niet aanwezig op het forum en zoek je hulp.
gr. bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Louise.

goed bezig en neem het boek van Ameisen eventueel mee naar je huisarts.
Negen van de tien huisartsen zijn onwetend met/over Baclofen en staan dan ook negatief (onterecht)
er tegenover (wat een boer niet kent, dat eet ie niet).
Gelukkig heb ik een begrijpend/meedenkende huisarts.
Succes.
bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb, jij doet me eveneens aan iemand denken :huh:
Ik las het niet als een raak antwoord...gewoon als een antwoord.
Er zijn er genoeg die niet van de eerste consultatie zeggen 'oh wacht, ik heb een wonderpilletje voor jou'.
Het heeft niets te zien met begrijpend/meedenkend. Het is eerder iets van 'wat past het beste bij jou'.
Geen tien vingers zijn hetzelfde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand doet me aan iemand denken ;)
Ik lees wel al een tijd mee maar de ins en outs weet ik niet.

De behandelaarster zei wel in het intakegesprek dat de verslavingsarts van NK hier kijkt welke medicatie (of geen medicatie) het best past bij een client. Bijvoorbeeld met Refusal is het handig dat je een partner hebt of een buddy die erop toeziet dat je daadwerkelijk het pilletje slikt. Het remt niet de drankzucht, je weet dat je er beroerd van wordt. Campral of Baclofen remmen de zucht dus lijkt het MIJ dat je dat wat makkelijker toe je neemt.

En inderdaad dus, iedereen is anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...