tapas Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Helena, kijk bij uitzending gemist eens bij zomergasten en ga de aflevering van zondag eens bekijken, met Bettine Vriesekoop.. Ik vond haar zo krachtig en zo berustend na alles wat ze in haar leven heeft meegemaakt! het heeft diepe indruk op me gemaakt!Op therapie leerden we onze eigen wijze geest te maken, je hebt je gevoel en je gedachten en die kunnen soms enorm tegenover elkaar staan (ik heb een vorm van borderline en dan is dat soms heel extreem) dan leerden we om iemand anders in diezelfde situatie raad te geven, of iemand die je zeer na staat en waar je dingen van aanneemt voor je te nemen die je raad zou geven. Dat is dan je wijze geest.Je wijze geest zit tussen je gevoel en je gedachten in, is niet zwart of wit maar grijs!Rudy, Fijn dat je nu veel meer jezelf kunt zijn in groepen zonder de ballast van het verleden en zonder drank! Ik heb ontdekt dat ik gewoon veel verlegener ben dan ik ooit had willen zijn hoewel dat heel erg ligt aan de groep waarin ik me bevind... gelukkig mag dat nu ook gewoon zo zijn.Ik begin eindelijk een beetje op te warmen vandaag, pfff had het zo koud vanmorgen, pittige storm, dikke trui aan, dikke sokken en nog ijskoud.. nu schijnt de zon en heb ik net even op zitten warmen op mijn balcon... zometeen naar de kapper, lekker kort zomerkoppie laten knippen, wie weet helpt dat om het zomergevoel een beetje terug te krijgen.
Soothe Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Even hiernaar toe plakken.Er zijn twee dinsdagen! Beste Stien, Een dame vraag je nooit naar de leeftijd, heb ik meegekregen. Misschien een beetje gedateerd! Even zo goed: HAPPY BIRTHDAY and MANY RETURNS OF THE DAY. Maak er een mooie dag van. Liefs van Soothe! -------------------------We desire most what we ought not to have.Publilius Syrus.
Vie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Safi morgen een heel prettige dag toegewenst bij je vriendin, wat goed dat zo'n bijzonder contact na al die jaren weer hersteld is.
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 LucienneIk vind je verjaardags lied/ gedicht voor Stien erg mooi en toepasselijk waarschijnlijk uit eigen jand. Knap gedaan hoor!Maar je regels over kinderen later op de ochtend die je aan Rudy maar natuurlijk ook aan ons schreef waren meesterlijk. Bedankt!Katemooi Zen wijsheid...kan je daar iets meer over vertellen wat Zen en budhisme met je doet en hoe het je helpt in het gevecht?Bentheheerlijk dat uitslapen na al dat vroeg wakker worden...je lichaam geniet! En bedankt voor je goede wensen voor morgen.Ja we koesteren onze vriendschap ook enorm en kopen elkaar steeds leuke kadootjes en sturen elkaar vaak kaartjes om te zeggen...ik ben zo blij dat ik je heb! In al die tijd van mijn alcoholmisbruik heb iknooit meer zo'n goed gesprek gehad als ik nu weer met haar heb.TolieIk ben zo blij dat je het negatieve naar het positieve hebt kunnen omzetten.Hoe was het gisteravond met je zoon en het wegkiepen van je alcohol voorraad?Ik was zo moe van het hele dag tikken hier op het forum dat ik in slaap viel op de bank zodra ik er even ging liggen tv kijken.Rudy Mijn ervaring was altijd hoe slechter het gezelschap ...hoe meer alcohol ik nodig had en hoe sneller de eersten naar binnen werden gegoten.Toen ik laatst 6 juli 2007 voor het eerst op een feestje alcohol vrij bier zat te drinken wist ik me met mezlef ook geen raad en zat me de hele tijd te verontschuldigen als ik iets zei wat niet grappig was...pfff...dat was echt zenuwslopend. Was ik toen maar naar huis gegaan dan had ik later op de avond die twee glazen wijn niet hoeven drinken.Tapas ik zal ook eens proberen die wijze geest in me toe te spreken..ik had er nog nooit van gehoord maar kan wel geloven dat in tijd van nood...even snel naar de WC of zoiets...en dan een goed gesprek met mijn wijze geest. Het is hier ook net herfst weer...krachtige wind en regenbuien ..brrr ...hoef er lekker niet meer uit.Veel plezier bij de kapper vandaag!
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Delta...ik zal gauw even kijken...hier alles okidoki!
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Nee Delta bij mij nog niets binnen...zal nog wel komen.
blacky Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 dag water , mooi gebaar van je buurman , minder dat die boom bijna voor je auto liep :-))in het begin telde ik ook mijn dagen nu , nadien werden het de weken welke ik telde nu doe ik het met de maanden
blacky Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 hoi tapas , ik krijg altijd een lach op mijn gezicht als ik je hond-kat uitstapje lees :-))in spanje wandelen met aan de leiband twee honden en daar achteraan moeder poes en haar drie kittens ik woonde in een nederlandse urbanizatie en had hierdoor veel praatje met die mensen enkel door mijn dieren
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Blackydat moet wel een heel mooi gezicht geweest zijnGaat het weer een beetje...ben je nog een dagje thuis gebleven trouwens..of zit je toch op je werk?
blacky Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 hoi corinne , ik ben jarig in het begin van het nieuwe jaar , eerlijk gezegt is daar ook maar weinig aan want de feestdagen zijn dan juist achter de rug .is voor mij tot ik 40 werdt altijd de beñlangerijkste dag geweest , sinds mijn 40ste nie tmeer
blacky Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 hoi delta , mooie dag he de 30 ste :-)))))))
ferry Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Hoi Knuffie,Leuk je weer te zien,Hoe gaat het met je?? Nog steeds droog?? En hoe gaat het thuis?liefs Ferry.
blacky Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 heel mooi lucienne :-))voel mij ook een beetje jarig
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Het wordt wel een beetje verwarrend allemaal met al die nieuwe draadjes voor de nieuwe binnenkomers..ik zie dat Happy al 2 nieuwe draadjes heeft gemaakt.Is er iemand die haar misschien een Pbtje kan sturen met instructies of doet de moderator dat morgen ochtend wel?
blacky Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 hoi safi , ben wezen werken vandaag , in het begin was het een beetje moeilijk maar het is gelukt .de dame was blij heb gekookt , gepoetst , gewassen en een lekkende kraan gerepareert ach ja en ook samen met haar boodschappen gedaan , klant tevreden ikke tevreden :-))aub niet op mijn fouten letten maar de kittens liggen hier bij mij op het bureau :-))ze versperren de toegang tot mijn pc muis ;-((
Horizon Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Stien, Van Harte!!! Ehm tja, tis toch niet zo goed gegaan afgelopen zaterdag. Helemaal niet naar mijn zin in elk geval.Het uitje was leuk in Haarlem. (dochter logeerde bij opa) Daar gewoon rose gedronken zoals ik van plan was. Maar terug in mijn stad aangekomen ben ik de kroeg ingedoken.Ik ga namelijk nooit uit en nu logeerde dochter bij opa dus ik ging de kroeg in. En tja, ook bier gedronken dus. En zondag had ik zo'n verschrikkelijke kater dat ik ook bier heb gedronken.Had beter meteen naar huis kunnen gaan vanaf het station.
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Hoorde op de radio een leuke:Iedereen heeft het te druk met zich zorgen te maken over hoe een ander hun ziet dat niemand ziet dat die ander het te druk heeft met kijken hoe jij hun ziet
luciene Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 @Safi: hahaha een waarheid als een koe.Tjonge, jonge kinderen wat een vreselijke kl*te weer is het zeg. Het regent hier dat het giet. Mijn dochter zit op de camping voor een weekje.... zal wel erg blij zijn. Nou ik geloof dat ik maar naar huis ging. Ik voelde het al aan mijn water dat het een waardeloze zomer zou worden. Misschien nog een leuke nazomer....Is er ergens niet een soort introductie waar nieuwelingen langs kunnen gaan om te kijken hoe het werkt allemaal? Moeten we anders maar maken.Blij dat jij je ook een beetje jarig voelt Blacky
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 CharlieSorry toch commentaar.Dit lost toch niks op meissie...kan je dan echt niet met je man praten en hem uitleggen dat je een internetbehandeling hebt gehad tegen je alcoholverslaving.En dat je het een lange tijd hebt gered maar doordat je er met hem niet over kan praten, je je heel eenzaam voelt in die strijd.Maak hem duidelijk dat je bang bent er zonder zijn hulp aan onder door te gaan.Ik weet dat je denkt dat hij teleurgesteld in je is en het al vaker heeft zien falen.Maar dat was in het verleden...je bent als partners bij elkaar voor goede en slechte tijden.En dit is een slechte tijd voor jouw en je hebt zijn steun nodig.daarom ben je bij elkaar omdat je in je verliefdheid zag dat je iets bijzzonders samen had.En als dat terug moet komen dan moet je er voor vechten.je denkt vaak dat je partner dingen door heeft wat vaak helemaal niet waar is want ieder mens interpreteerd een situatie of gebeurtneis op eigen manier.En alleen door open boek te spelen kun je hier uit komenIk denk dat hij juist heel trots zal zijn om te horen dat je hulp hebt gezocht in je gevecht tegen je verslaving.Ok het ije hebt nu even een uitglijder en je baalt ....maar de schulgevoelens betekenen ook dat je er diep in je hart toch weer van af wilt.Doe dat dan...koop geen nieuwe drank meer en stop al die energie die je nu nodig hebt in het verwerken en voelen van schuld en woede in een gesprek met je man.Jullie zijn het waard om voor te knokken.
HAPPY Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Ik heb hem door hoor ,Lucien.Duurde ff , hahaa:)
luciene Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 hahaha welkom hoor Happy. Ik bedoelde het niet onaardig hoor. Maar kan me voorstellen dat je niet gelijk zo'n forum doorhebt. Vandaar.Ik zal weer eens even kijken op Wie is Wie, wie zich allemaal hebben aangemeld.Later,
HAPPY Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Ik heb een nieuwe verslaving ...... Dit forum , kom niet meer aan andere dingen toe....
CPAS Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Hoi Blacky,Wat een aanhankelijke beestje.En die muis, die is niet voor de poes, hoor.Horizon,ja en nu boos op jezelf. Je had idd beter gelijk naar het station kunnen lopen.Maar dat is gezwets achteraf. Oppassen in het vervolg.Safi,wat rommelige radio.Luciene,Je kunt een introductie maken op Werking Forum.Hoi Happy,Je hebt ons gevonden.En zolang de forumverslaving je afhoudt van de drank is dat een hele goede verslaving.Mijn huisarts zei, toen ik om Refusal kwam, 'ik zie je liever aan dat forum verslaafd zijn dan aan de alcohol'.
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Geplaatst 24 juli 2007 Dat gevoel ken ik Happy...ik ben er ook helemaal weg van maar ondanks dat je de hele dag met alcoholisten praat...waarmee je normaal gelijk een biertje wilt ...heb je daar nu juist geen last van...heel bijzonder...als ik hier schrijf komt het trekmoment bijna niet voorbij!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden