ferry Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hoi Mick,Geniet van je vakantie,Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Ferry,Dat is dus kennelijk nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Dank je Corinne, DeltaIk kon op de een of andere manie het draadje vanochtend niet vinden (????!!!)en verbaaste mij er al over om dat er toch altijd vroege vogels zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Mick, fijne vakantie!Toch wel leuk te weten dat ook sommige vakantie gangers hier nog mee lezen en schrijven.Hoef ik niet zo'n drempelvrees te hebben als ik zelf met vakantie ben en toch de drangkrijg om achter een pc te kruipen. Tapas, je vraagt me hoelang het geduurd heeft? 7 1/2 maand. Nu misschien wel elke 7 1/2 maand vieren, kom ik toch op gegeven moment opmijn ware leeftijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Stien van harte gefeliciteerde met je verjaardag en de resultaten behaald door niet meer te drinken.Geschenken zijn het.Tel per dag je zegeningen.Om op mijn verhaal van gisteren terug te komen.Tapas ...en lotgenoten...ik heb geen moeite met visites als ze maar kort zijn.Dit weekend heb ik regelmatig in de keuken gestaan om de visite even te ontlopen.Ik heb in veel keukens gestaan en vond het werk leuk maar zenuwslopend.Mijn vader heeft vroeger, zoals met alles ging, dit werk voor mij gekozen.Zelf zou ik nooit voor dit vak hebben gekozen.Vroeger nodigde ik mensen uit puur en alleen maar om mijn drankje veilig te stellen.Achter alles wat ik deed en besloot zat een drankgedachte.De planning en snelheid waarmee ik door het leven ging had alles te maken met tijd winnen om te kunnen gaan drinken zonder dat iemand het merkte.Nu dit leven met drank is weggevallen wordt ik geconfronteerd met mijn weerstand tegen parties en feesten en grote groepen mensen.Maar ik heb mij voorgenomen om alles wat moeilijk is aantepakken en me er niet meer met een Jantje van Leiden zoals vroeger af te maken.In groepen voel ik me nu na jaren steeds beter op mijn gemak.Ik ga b.v nu naar een vergadering zonder mij voor te bereiden.en dat is voor mij een grote stap voorwaarts.Het grote probleem is denk ik dat ik mij vroeger voor alles wat in mijn nabijheid gebeurde verantwoordelijk voelde.Dank zij verandere inzichten heb ik begrepen dat mijn verantwoordelijkheid van vroeger een andere is dan die van nu ik niet meer drink.Ik heb begrepen dat ik niet altijd mijn mond open hoef te doen om de conversatie op gang te houden en het welslagen van een feest niet van van mij alléén afhangt.Ik kon er voorheen niet tegen als de boel stil viel.Ik kreeg dan het gevoel dat iedereen op die momenten mijn kant op keek.Ik zat maar te wachten op het verlossende woord en tussentijds brak het angstzweet me uit.En dat Tapas dat is een stuk van vroeger waar ik met mijn ouders als een gedresseerd aapje, keurig net in het pak, op visite ga en pas wat mag zeggen als ik een teken krijg.Ik wilde veel vertellen en was ik aan de beurt, was ik het kwijt en zat van de opwinding met een mond vol tanden te wachten op het verlossende woord van mijn ouders..Het huilen stond me nader dan het lachen.Mensen lachten,.... ik dacht, mij uit...ik voelde me belachelijk gemaakt.Ik schaamde me.Ik werd bang voor visites, bang om weer uitgelachen te worden.Deze ervaring en de ontstane angst heb ik een levenlang met me mee gedragen en gelukkig heb ik ..nu ik niet meer drink ...enig inzicht gekregen in deze situatie.En dat is een stuk wat blijkbaar nog niet helemaal is verwerkt.Maar komt tijd komt raad en aldoende leer ik me te gemakkelijker te bewegen in feestelijk kringen zonder te veel onrust in mijn lijf.Tapas..zoals jezelf schrijft zal ik ook nooit een feestbeest worden, maar ik wil wel bereiken dat ik zonder me dood ongelukkig te voelen naar een feestje kan gaan en daar ook zonder me schuldig te voelen ieder moment weer kan vertrekken.Ik wens jullie ondanks het onstuimige weer een rustige alcoholvrije dag toe.Rudy.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Goede morgen allemaal,Lieve Stien van harte gefeliciteerd. Naast je kaart krijg je van mijn hand een rijmelarijtje.....:musicnote:Ik heb uren zitten denkenwat ik Stien voor haar verjaardag zou schenkenzouden het blommen zijnof een flesje parfumzouden het kralen zijnof een foto-albummet foto's van de jaren geleêof neem ik iets heel anders voor d'r mee....Ik denk het te wetenwat ik voor haar koopwat kracht om door te gaanen een heleboel hoopmet een vleug motivatiegedompeld in limonadesiroopJa dat is wat ik voor haar koopDat je gaat winnendeêz moeilijke strijdDat zou ik je willen geven m'n lieve meidIn ieder geval de ingrediëntenom te komen daar waar je wil zijneen nuchter leven zonder een druppel wijn.Liefs, Luciene Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Water.. dat zijn de geschenken die je op den duur krijgt door niet meer te drinken.Heb een goeie dagRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Hey Bammetje alles in orde?Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Rudy,Luciene,Wat mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 DeltaVolle kracht vooruit klinkt goed en die tegenwind die redden we samen wel.Het regent hier nu niet maar vannacht heeft het gegoten.Het is ook niet zonnig en hoewel ik mijn sandalen nog steeds aan heb krijg ik zelfs in huis al koude voeten met de balkon deur open.Ik ga vandaag naar de stad om even in de bibliotheek te neuzen.Het duurt nu niet lang meer tot je er weer een smiley bij kunt plakken, kapitein!Morgen ga ik lekker naar mijn beste vriendin in de bossen die gaat mij dan altijd heerlijk verwennen.Mijn man gaat dan niet mee wat we soms wel eens sneu vinden maar soms moet je speciale vrienden gewoon voor jezelf houden. Ze kennen en mogen elkaar wel hoor en af en toe doen we ook wel iets met zijn allen. Maar wij waren vroeger ook al hartsvriendinnen en door de alcohol en drug was ik haar 17 jaar kwijt.En samen kunnen we zo heerlijk kletsen en pakten dat ook na al die jaren zo weer op alsof het gisteren was.heel bijzonder en heel dierbaar!Ik heb ook nog niks gehoord van Tactus maar dat zal in de loop van de middag wel veranderen.Ben al zeer benieuwt wat mijn volgende huiswerk zal zijn.Fijne dag mensen!En wie een mijlpaal heeft vandaag:rose:en voor wie het vandaag weer de eerste dag is...ZET HEM OP!!!Laat die eerste staan...dan volgt het zich vanzelf!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 ZooitjeWe horen helemaal niets meer van je...ik maak me een beetje ongerust.Gaat het een beetje...laat alsjeblieft iets van je horen?We zijn hier ook voor jouw:heart:En dat geld ook voor jouw Kohtje..alles OK?niet TE diep in dat glasje kijken.je weet .....wie zijn verdriet verdrinkt , vergeet dat verdriet kan zwemmen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Goedemorgen! Alle jubilarissen en jarigen proficiat!Het volgende verhaal vertelde een zenmeester na een zware meditatieweek aan zijn discipelen: In Japan is een witte muis een symbool van geluk. Als je een witte muis ziet gaan er leuke dingen gebeuren. Het is een teken van gezondheid, van rijkdom, van succes.Op een dag zaten een vader en een zoon in een klein Japans huisje te eten. "Vader" zei de zoon, "kijk nu niet plotseling om maar achter je loopt een kleine gast van ons. Iemand die geluk brengt".De vader keek voorzichtig om. Achter hem loopt een klein wit muisje. Vader en zoon verheugen zich. Zonder iets te zeggen bekijken ze de muis die heen-en-weer loopt op de matten van rijststro.Maar dan schudt de muis zich plotseling, en met 1 beweging is hij een gewone grijze muis. Een grijze muis die per ongeluk in het meelvat is gevallen.Wees niet als de witte muis. Het is een zware periode geweest. Een moeilijke oefening. Als je je goed schudt ben je weer net zo grijs als je was toen je deze oefening begon. Let op wat je doet en blijf wit. Op den duur zul je echt wit worden.fijne dag allemaal! groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Stien, gefeliciteerd met je 27 ste verjaardag..:musicnote:Ik heb deze keer geen beloning van mezelf verdient helaas......en ga nu slapen!!!Allemaal veel liefs!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Goeiemorgen.... het is al bijna middag. Wat heb ik geslapen zeg, normaal gesproken ben ik al om zes uur 's morgens wakker. Misschien een reaktie van het lichaam na al die jaren drinken en nu ineens twee weken niets. Moet mijn lever toch ook wel denken: hmmm, en nou even uitrusten hoor!Voor de jonge jarige: van harte!En voor Happy als je de dagdraad gevonden hebt, welkom en zet 'm op. Je hebt zo te lezen al een heel ervaringsverleden, dan zal je de meeste valkuilen ook wel kennen. Wie weet en herkent staat sterk.Voor allen, een heel goede dag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 ......en ik heb in 2 dagen een fles sterke drank op, weliswaar met tegenzin, maar toch..........ben alles spuugzat. Sorry voor het melden, Geen commentaar aub!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Ik mis trouwens Bibelle, hoe zou het met haar en haar latman zijn?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Ik trok net op het internet een "Reiki inzicht dagkaart"Dit stond erop:Jouw schaamte geneest door het te verwoorden naar anderen....toevallig hè?Liefs, en sterkte (dit is geen commentaar ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Charlie,Ik mis Bibelle ook. Ze had aangekondigd lange tijd weg te blijven, maar het duurt nu wel heel erg lang.Ik hoop dat ze het nog steeds red, want ze had het moeilijk toen ze wegging.Jij gaat zeker nu even slapen voordat je er weer tegenaan moet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Luciene,Goeie morgen.Een sterke dat Reiki-inzicht.Er kwam hier net een zonnetje door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 @ Stien,Ik kom even piepen om je een heel gelukkige verjaardag te wensen!! Goh, 27 al Veel plezier en doe zo verder!! Je bent een knaller!!!!! Hiep hiep hoera!!Liefs van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helena Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Wat mij dikwijls helpt als ik het moeilijk krijg, laag zelfbeeld, waardeloos voelen, kilo's zelfbeklag enz en allemaal reden om te 'vallen', probeer ik aan een sterke, zelfbewuste, zachte vrouw te denken ( die niet drinkt ) om als voorbeeld te nemen. Ik heb blijkbaar sterk behoefte om een soort 'ideaalbeeld' om me aan te spiegelen en aan op te trekken. Een soort moeder/ grote zus figuur. Wellicht terug te vinden in het gebrek aan zo iemand in mijn kinderjaren. Daarom wil ik die graag in mijn hoofd creëren. Nu ben ik op zoek naar eventuele (auto)biografiën of geschiedenisromans waarin zulke sterke vrouwen in voorkomen. Liefst boeken die lezen als een sneltrein. Toffe madammen die niet drinken en misschien zelfs met een missie...Is er iemand die zo een tip heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 @Corinne: goede morgen voor jou terug en de middag er gelijk maar bij @Knuffie: Hallo, ook weer eens in het land? Alles goed?@Kate: mooie boodschap van de zenmeester @Rudy: Wat kunnen volwassenen (daar gaan ze voor door) toch een kleine kinderziel vernielen hè? Zo jammer dat wat het belangrijkste is en moet zijn in het leven, het begeleiden van een kind, zo niet kwalitatief opgepakt kan worden. Als een kind met kritiek leeft,leert het te oordelen;Als een kind met vijandigheid leeft, leert het verlegen te zijn;Als een kind met jaloezie leeft,leert het schuldig te voelen;Als een kind met verdraagzaamheid leeft,leert het geduld te hebben;Als een kind met bemoediging leeft,leert het vertrouwen te hebben;Als een kind met complimenten leeft,leert het te waarderen;Als een kind met eerlijkheid leef,leert het rechtvaardig te zijn;Als een kind met zekerheid leeft,leert het te geloven;Als een kind met goedkeuring leeft ,leert het zichzelf te mogen;Als een kind met vrienschap en waardering leeft,leert het liefde in de wereld te vinden !Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Helena, dan moet ik meteen denken aan Dolores Clayborne, die zei: "soms moet je als vrouw een kreng zijn om te overleven". Niet precies de zachte vrouw die jou voor ogen staat, maar wel een van de weinige boeken van S. King die ik steeds weer overlees. Een bitch, maar eentje die als een tijger voor haar dochter en voor zichzelf vecht.Bestaat de combinatie die jij beschrijft?De enige die me te binnen schiet die zowel zacht als zelfbewust was, is Jane Eyre. Maar dat leest nou niet precies als een trein, van dat taalgebruik moet je houden.Ben benieuwd of er nog meer tips komen. Mj helpt het ook om over sterke vrouwen te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Helena,Onder moeders vleugels van L. Alcott is dan misschien een leuk boek voor je.Ik vond het een mooi boek en over de verfilming was ik ook tevreden.De hoofdpersoon is Jo(sephine), als ik me goed herinner. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 24 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2007 Goedemiddag allemaal!Ben zo lang mogelijk in bed blijven liggen om de dag nog maar niet te laten beginnen, maar nu gedouchet en met frisse moed ga ik echt mijn eerste drankloze dag beleven.En Charlie, je zal het niet geloven, maar juist jouw mededeling (sorry,:toch commentaar)helpt mij juist deze dag met vertrouwen te beginnen. Ik voelde me gisteren zó schuldig en ontmoedigd, dat ik het nauwelijks op het forum durfde te zetten, terwijl ik begrijp dat juist híer eerlijkheid en openheid de kracht ervan zijn!En door jou weet ik nu: ik ben niet allleen af & toe zwak!Ik ga een lading Spa-rood halen (eigen merk Jumbo of C1000; 65 cent voor zes halve literflesjes!) en de nieuwe 7UP 'met een bite' , lekker stevig en toch suikervrij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden