Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 juli 2007


water

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen, vroeg uit de veren, maar lichamelijk zit ik nog niet echt lekker in mijn vel.
Vandaag vertrek ik terug naar mijn lief in België.

Ik wil met jullie een stukje geschreven door Toon Hermans delen.

Als ik mijn tien liefste woorden mocht kiezen, zou het woord NU daar zeker bij zijn.
Zoals in zoveel gevallen, was het een fantastisch gebeuren in slechts twee letters.
Minder kan niet.
NU is duidelijk, men heeft er geen veertien lettergrepen voor nodig.
Toch is het niet eenvoudig het kleine woord te begrijpen, te doorvoelen, te weten wat het is.
Wie het NU beleeft met hart en ziel , en met open ogen, heeft begrepen wat het leven is.
Ik heb er lang over gedaan.
Te lang misschien.
Maar NU begin ik het NU te begrijpen, en daarom is het nu nog niet te laat.
Je kunt per dag maar één dag leven, per uur maar één uur, per minuut maar één minuut, als je dat onderkent is het NU van moment tot moment een geschenk"

(overdrijvende wolkenvelden)

Een moment stil staan bij alles wat ik doe en ervaar om me heen.
Niet al vooruit kijken naar de dag van morgen, maakt, dat het leven in het NU voor mij een stapje dichterbij is gekomen.
Het is daardoor rustig geworden in mijn hoofd en terugkijkend naar hoe het is geweest ontroerd me dat.
Tranen komen niet meer uit de fles maar uit het hart.

Een fijn weekend allemaal.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rudy:

:)

Ik heb ooit 1 keer, tijdens een sesshin (meditatieweek), mogen ervaren dat er in het NU alles zit. Na een aantal dagen mediteren, gebeurde er iets met mijn hoofd, alsof het niet meer wilde/kon denken (en dit is een wonder met mijn hoofd), alsof er geen tijd was, de klok stond een moment stil, het werd een moment leeg, maar ook zo vol. Meer dan NU is er niet en het NU is alles omvattend, zo mooi, zo vol. Ik kan het eigenlijk ook niet goed onder woorden brengen, want het is een gevoel dat je 'moet' ervaren. Heb het hierna ook niet meer op die manier ervaren, maar ik weet nu wel dat het er is, dat het zo is en dat het mogelijk is om het te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
houtje proficiaat met jou 21 maanden adb zijn :musicnote::sun::present::)
aan iedereen die iets te vieren heeft hiep hiep .
rudy mooie bijdragen leven jij hier , iedereen eigenlijk maar een kan de woorden beter over brengen als een ander vermoed ik .
van nieuwe mensen welke hier schrijven leer ik naar waar ik niet terug wil , van mensen welke al langer adb zijn leer ik waar ik naartoe kan indien ik er zelf in geloof .
voor de rest weet ik niet veel te schrijven behalve dat het hier weer regent , en dat gisteren tv nummer twee met een knal stil gevallen is
op een maand dus twee tv´s kapot en mijn pc toren is ook naar de eeuwige velden vertrokken ;-((
nu ja heb al een centje uit gespaart door adb te zijn dus vandaag op jacht naar nieuw spul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, gefeliciteerd met 21 maanden adb. :musicnote::present:

Goedemorgen iedereen. Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben.
Ikzelf ga zo maar eens aan de slag met voorbereidende werkzaamheden want straks krijg ik bezoek die me gaat helpen met het vervoeren van een kast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Rudy,
mooie tekst om de dag mee te beginnen.....

Water,
iedere dag een beetje is uiteindelijk een heleboel. In meerdere opzichten waar!
Succes met je huis!

Mick,
mooi dat je het nu hebt ervaren...zou je weer een hele meditatieweek nodig hebben om dat gevoel te evenaren? Ik weet het niet, want ik heb het nog nooit gevoeld!

Houtje,
Gefeliciteerd met 21 maanden ADB! Geweldig!:heart::musicnote::present::moon::rose:

Corinne,
voorzichtig met de nek en schouders! Het ware minder, maar dan wel grote bijdragen gisteren!

Tapas,
nieuwe "ogen "als kado voor 2 maanden adb. iets mooiers kan je je niet wensen. Elke dag dat je je ogen open doet zal je hieraan herinnert worden! Mooi toch?

Horizon,
zet hem op! Probeer vandaag met een droge dag te beginnen! Je kan het!

Sandra,
Jij gaat weer helemaal goed. Enkele valkuilen hebben zich bekend gemaakt. Kan je daar beter op letten!

Bambam,
Hoe gaat het nu met je?

Eddy,
Gisteren weinig gedronken! Wat ga je vandaag doen?

Benthe
Weer een dagje erbij. En ga zo gaan we dag voor dag verder....

Blacky,
Volgens mij gaat het de laatste weken veel beter met je! Ondanks je ziekte eerder. Je bijdragen zijn vrolijker van toon. Zet hem op! Inderdaad genoeg redenen om ADB te blijven/zijn.

Charlie,
Hoe is het met je? Hou je het een beetje vol?

Soothe,
volhouden daar in het Amsterdamse. Het weer zit ook niet mee. Druilerig. Bah!

Weer niet iedereen, maar we zijn met zovelen de laatste dagen. Fijn dat er zoveel mensen de strijd met de alcohol aan willen gaan. Samen staan we sterk!
Maak er een droge zaterdag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen iedereen,

eerst en vooral : houtje, geproficiateerd !!!:musicnote::sun:

Ik heb de grote 1ste dag overleefd, die 1ste dag die ik altijd maar bleef uitstellen,want er was altijd wel een reden om de fles boven te halen. Ongeloofelijk ! Het lukte vrij goed ,tot ik gisteravond zo rond 21u ietsiepietsie nerveus begon te worden. Heb ff diep ademgehaald en ben de goulash voor deze middag beginnen maken. Groenten kuisen,snijden ,hakken, in potten roeren,...... het werkt blijkbaar louterend.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het westen uit opklaringen

De (mot)regen boven oosten van het land trekt nu snel naar Duitsland weg. In het westen zijn al opklaringen aanwezig en deze breiden zich verder over het land uit. Vanmiddag is de zon geregeld te zien en is er kans op een enkele bui. Het wordt ongeveer 21 graden. De wind is west, matig, meest kracht 3 en aan de kust en op het IJsselmeer, vrij krachtig, 5. Zondag staat in het teken van een nieuwe storing die over het land trekt. Vooral in de nanacht en ochtend regent het dan op veel plaatsen. In de middag klaart het weer op maar is er wel kans op een regen- of onweersbui. De middagtemperatuur wordt ongeveer 19 graden. De wind draait naar noordwest en is matig, aan de kust vrij krachtig of krachtig, windkracht 5 of 6.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta2 , zou ik ook niet doen als ik u was. Ik kan best begrijpen dat op reis die terrasjes echt aanlokkelijk en gezellig zijn, maar zelf zou ik bang zijn dat ik terug thuis opnieuw niet meer zonder zou kunnen.

Wij vertrekken volgende week vrijdag , 1 weekje Nederland . Hier in belgie voorspellen ze vanaf volgende week eindelijk de zomer, hopelijk bij jullie ook :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Delta2,

Het is de obsessie voor iedere alcoholist dat op een dag hij of zij normaal kunnen drinken als andere mensen...

Jij zoekt hulp op dit forum om te gestopt te blijven met drinken en het lukt je... goed voor jou...
En er staat een vakantie voor de deur en huppakee overweging om in plaats van gestopt te blijven sociaal proberen te drinken... waarom ? wat mis je ? of wat denk je te gaan missen ? dat anderen meer plezier hebben omdat ze wel kunnen drinken ? hoort er bij op vakantie ?

Ik kan niet bepalen voor jou wat je wel en niet moet doen en wat goed voor jou is ....
Misschien moet je wel gewoon gaan drinken om achter de ernst van jouw situatie te komen...
Misschien wil je e.e.a. in overweging nemen....check je motieven en kijk eens naar de feiten (en NIET je gedachten) uit het verleden .... eerlijk...

he .. en wie weet misschien kan je het wel...of niet....

Ik wens je liefde en wijsheid

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta,
Al sta ik nog niet zolang droog als jij, met die gedachte heb ik ook rondgelopen.
Ik heb besloten dat ik het NIET doe. Kijk naar de ervaringen van de mensen hier! waarom zou jij (en ik!) anders zijn? Waarom zouden wij het kunnen?
Ik adviseer je dan ook niet eraan te beginnen. Ik begin mijn vakantie dus alcoholvrij en hoop dat vol te houden. Ik ga over ruim een week. Als ik terug ben, ga jij net weg. ik kan je dus niet mijn ervaringen vertellen. Maar bedenk je eens: wat is het waard om dat rottige drankje te drinken? Wil je het risico lopen terug te vallen en weer helemaal opnieuw te beginnen?
Voor mij is het antwoord duidelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,
Dank nog voor de reakties van gisteren toen ik al in mijn mandje lag, heb het allemaal nog even nagelezen zojuist.
Tapas, oksels epileren moet je alleen doen als je een aanval van heftig masochisme hebt en daarna minstens een week met een gezwollen, pijnlijk huidje wil rondlopen, waar je zelfs geen zeepje-met-scheermesje meer op kan loslaten met alle stoppelvelden van dien. Need I say more?
En wat die ogen betreft, ik zat uit mijn nek te kletsen realiseerde ik me ineens. Mijn ogen worden niet gelaserd, er worden kunstlensjes in gezet. Vanwege mijn verregaande kippigheid heb ik een medische indicatie en betaalt de verzekering.
Delta, is het nog gelukt met het huiswerk?
Ik heb natuurlijk absoluut nog geen ervaring met niet drinken op vakantie. Kan me voorstellen dat je denkt, hmmm, Griekenland, terrasje, wijntje. Het hoort zo bij die sfeer.
Krijg jij bij de gedachte niet een wat koorddanser-achtig gevoel? Een ik-waag-me-op-glad-ijs gevoel?
En als je dan weer thuis bent, wat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Delta,

Jij geeft aan, wat ik mijzelf al heb aangegeven.
Dat is waarom ik het onderschrift ADB heb weggelaten.
Jij bent verre van ADB, anders zou je er een heel andere gedachtegang op na houden.
Wat is dit? Jij noemt jezelf ADB, maar zou er "misschien" wel één willen nemen.

Jij vervult de profetie, dat jij niet ADB bent en je zal het heel je leven niet worden!!
Eens een alcoholist altijd.....
Bovendien is het niet een beetje prematuur, om nu al aan de vacantie te denken.
Zou het vandaag maar droog houden.

Nee met alle respect, ik respecteer je droogstaan, maar denk per 24 uur.
De rest van je leven zal deze kwelgeest op de loer blijven liggen!!!!
Gelijk "satan" zal hij zich in alle bochten wringen, om het tij te doen keren.

Dus blijf vandaag "ADB".

Ga je goed Soothe. :angry: :angry: :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Delta, ik loop achter de feiten aan, alles wat ik schreef was al gezegd. Ik zat een berichtje te typen, er kwam een telefoontje doorheen, en hop, de discussie is weer een bladzijde verder.
Dotske voor ik het vergeet, gefeliciteerd met je eerste dag en vandaag weer eentje, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...