Spring naar bijdragen

Zondag 29 juli 2007

Gem

Aanbevolen berichten

goeie morgen iedereen,

Heb tot 9u geslapen ,wat heel lang is voor mij, en ook heel vast geslapen denk ik want ik voel me precies nog steeds doodmoe en suffig. Hopelijk gaat het vlug over want er wacht me deze namiddag nog een berg strijk. :angry:

Daarstraks zo rond 10u had ik echt zin in een glas martini, schrok er van,omdat de eerste 2 dagen zo supergemakkelijk gingen. Ik dacht al dat ik blijkbaar niet verslaafd was en hier op de verkeerde plaats zat. Heb mezelf een heerlijke apero uitgeschonken : ijskoude ananassap,en eerlijk..... het smaakt.
Hoop alleen dat ik niet te vaak zo'n 'zin in alcohol' krijg ,want dat is pas echt "jezelf tegenkomen" :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 176
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voor alle zwarte schapen die wij lijken te zijn:

Zij was het zwarte schaap
dat had ze altijd al geweten
niet voldoende van haar taken gekweten
of als ze wakker moest zijn, in slaap

Maar wie of wat bepaald de kleuren
van wat goed is of wat slecht
wie onecht is of wat echt
en feitelijk kleur geeft aan het gebeuren

Kijk eens naar wie het zwarte schaap is
meestal de kleurrijkste van het geheel
zeker te weten het familiejuweel
en dat is toch zeker geen kattenpis

Dus wat is de moraal van dit verhaal:

wees heel erg blij met wie je bent
een zekere meid of een bepaalde vent
die anders denkt en vaak anders doet
jij bepaalt of je slecht bent dan wel goed

En zo is het toevallig ook nog eens een keer :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Dotske, good for you dat je je een ander aperitiefje hebt ingeschonken. Had je geen trek in een lekkere kop koffie?
Ik lees hier dat de derde en vierde dag het moeilijkst kunnen zijn. Zelf kreeg ik op de avond van de vierde dag een Geweldig Grote Gremlin op bezoek, maar gelukkig was het na twaalven en de avondwinkel al dicht. Dat is zeker jezelf tegenkomen!
Volgens mij staat iedereen hier vandaag aan de strijk, is dat een speciale zondagsbezigheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben ook weer op post - eventjes, want sebiet weer weg-
Met mij gaat alles goed, alleen Benthe had me gisteren al eventjes laten wankelen met de vraag "nooit meer of minderen"... heb daar toch wel wat van wakker gelegen, maar heb besloten om dat voorlopig van mij af te zetten. Als ik nu zeg "nooit meer" dan overvalt me weer een zwaar gevoel en lijkt het me onmogelijk, daar denk ik dus liever niet aan. Ik doe het - voorlopig - gewoon op mijn manier, en dat is dag per dag- en ik zie wel waar ik uitkom-
Dus dank je brenthe !

En Dotske, je bent goed bezig ! Knap van je!

Tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het maar net Luciene!

Toevallig las ik vanmorgen de berichtjes over het balkje links. Vreemd! Toen ik op het forum kwam had ik in het begin ook die balk links, en op een gegeven moment had ik hem ineens niet meer. Niemand begreep waar ik het over had, en omdat ik toen nog niet ADB was dacht is dat ik het me in een dronken bui had verbeeld. En nu lees ik tot mijn verbazing dat er meer mensen zijn die die balk links hebben. Ik heb hem dus al heel lang niet meer, en ik heb geen flauw idee hoe ik dat weer in moet stellen.

Tapas, je gevoel is heel herkenbaar. Daar heb ik ook veel last van gehad. Toch een kwestie van doorzetten volgens mij, ik heb het nu veel minder.
Ik gebruikte alcohol o.a. ook als een soort pepmiddel. Met mijn glaasje wijn bij de hand kon ik desnoods tot diep in de nacht doorgaan met strijken, verven, onverschillig wat er moest gebeuren. Eenmaal nuchter ben ik maandenlang kapot moe geweest. Ik denk dat al die vermoeidheid die ik met wijn onderdrukt had zich opgehoopt had, en mijn lichaam eiste gewoon rust. Zo voelde het in ieder geval. Nu kan ik nog steeds 's middags om een uur of vier compleet afbranden, en omdat ik mijn wijntje niet neem zit er niets anders op dan maar te accepteren dat ik kennelijk moe ben. Tja, al denkt mijn hoofd iets anders, ik ben geen 22 meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanny, dag per dag is de beste manier om het te doen. Nooit meer is absoluut niet te overzien, dus het is logisch dat je daarvan de schrik krijgt. Je kunt ook onmogelijk met jezelf afspreken dat je nooit meer iets drinkt. Stel je voor dat het niet lukt om die afspraak te houden, al is het maar omdat je per ongeluk ergens een slok van neemt? Dan zit je met schuldgevoel, jezelf slecht voelen, allemaal enorme valkuilen. Stel geen onbereikbare doelen, dat geeft alleen maar stress. Vandaag is te overzien, en te doen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow dus moe zijn als je stopt met drinken is normaal... jullie hebben dat ook ?
Goed, want ik maakte me daar wat zorgen om, ik heb ook de indruk dat ik moeer en suffer ben dan wanneer ik wel dronk... Maar die moeheid gaat er toch uit hoop ik.

Doei moet dringend weg nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hanny, als ik had geweten dat je er wakker van zou liggen had ik de vraag niet gesteld.
Dag voor dag is misschien wel de enige manier. Alleen al een week van te voren plannen kan al teveel zijn.
Als je maar bedenkt wat voor jou het beste is.
Mij helpt het erg goed om dingen te verzinnen die ik kan en wil en ga doen als ik langer niet meer drink. Zit nu op dag 17 (geloof ik, ben de tel kwijt) maar voel me nog lang geen niet-drinkster, oh jee nee!
Ik heb gemerkt dat je de tips die hier worden gegeven al of niet kan aannemen, dat is helemaal aan een ieder zelf.
Wat mij ook veel heeft geholpen is de gedachte: IS alcohol nou eigenlijk wel die beloning die je er van verwacht? De brakke dagen, het geld dat je in feite wegsmijt en aan veel leukere dingen had kunnen besteden, het aantasten van je gezondheid, het verslechteren van relaties, noem maar op.
En dan besta ik het nog om soms te denken: als ik nou vandaag dit en dat af krijg, dan MAG ik vanavond.... mijn leven verpesten, dus. Hoe dan ook, vanwege die gedachte vind ik dat "nooit meer" gemakkelijker te dragen.
Luciene leuk dat schapengedicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen..goedenmorgen..juli is al bijna weer voorbij en dan begint augustus al weer.

Heb vorig jaar lichttherapy gehad tegen winterdepressie, omdat ik de winter ervoor en vele andere winters (behalve al die winters dat ik in Spanje was) altijd zo somber en lusteloos werd, overdag veel sliep en door die stemming extra veel ging drinken. Vorige lente was ik zo bang voor wat ik die winter allemaal aan negatieve gevoelens had over mijn leven dat ik in therapy wou...maar eenmaal aanbeland bij de spychotherapeute kwamen we er achter dat ik geen direct probleem had met mijn man bv, of over mezelf behalve dt ik veel dronk en blowde en daar kon ik niet mee ophouden, behalve minderen.
Zij stelde toen voor om de volgende winter lichttherapy te nemen zodat ik die sombere stemmingen aan kon en niet zoveel zelfmoord neigingen had.
Het begon eind augustus en ik moest een week lang elke ochtend om 8 uur achter een lichtbak zitten in een kamertje alleen voor 45 minuten.
Ik kwam zwaar depri binnen en voelde me na 2 sessies al in staat om allerlei klusjes met de ambtenarij aan te pakken en liep de derde dag door het park met mijn hond alle bekenden aan te spreken dat ik me zo geweldig voelde en waarom. Na vier dagen was het alsof een licht in mijn hoofd straalde ,een gespannen band verdween, en ik voelde me echt heel bijzonder optimistisch en vrij van zorgen,
Tegen de kerst voelde ik me weer lamlendig en heb nog een sessie gedaan die me op de been hield tot maart en toen heb ik nog een sessie gehad.
Ik kan het iedereen aanraden dieook s'winters van die melancholieke buien krijgt en zich somber voelt en daardoor erg weinig fut heeft om dingen te doen...alle sociale kontakten moeilijk vind...en te veel slaapt.
Mijn alcohol intake werd drastisch lager dan de winters ervoor....en ik vond alcohol vrije dagen inlassen veel makkelijker omdat ik niet elke dag die troost nodig had.
Het is gratis op je verzekering gewoon bellen naar dokter voor doorverwijzing.

Nog weer bedankt allemaal voor jullie lieve woorden gisteren en ook dat jullie genieten van mijn schrijfsels....dit is wederzijds mensen...ik ben hier erg graag omdat het me steunt in mijn gevecht.

Nog even voor Tapas. heb genoten van je stukje vandaag vooral:

quote:

Eigenlijk ben ik wel blij dat ik in mijn leven niet de gebaande paden heb bewandeld, het geeft me zoveel meer levenservaring en inzicht die ik niet had willen missen. Ik leef mijn leven zoals ik wil en zij leven hun leven meer zoals het hoort en de buitenwereld van ze verwacht. Dat juk hoef ik niet meer mee te dragen.

Het ergerd me ook altijd zo dat diegene die neerbuigend zijn over je prestaties, zelf leven met het juk van de buitenwereld...mijn moeder heeft veel moeite gehad met mijn leven in de bus; als een gypsie langs de weg staan en dingen van de straat op markten verkopen etc. En ze kon nooit prettig de vraag beantwoorden als men wou weten wat ik tegenwoordig deed. Nu wel nu zegt ze: die is heel gelukkig getrouwt!
Tot ze in een gesprek met mij en mijn man hierover er achter kwam dat ze gewoon jaloers was dat ik die vrijheid aandurfde en me niet bang voelde in die wijde wereld zinder zekerheden in het vooruit zicht.

Nog even voor Water die het moeilijk vind de kleine lettertjes te lezen en anderen die hetzelfde probleem hebben.
Druk CTRL knop en je + teken in en zie het verschil...omhet weer normaal te krijgen CTRL knop en min(-) teken.

En Eddy ik vind dat je het goed doet...je vecht...dat is het begin...je geeft niet toe aan de eerste trek...en begint later en drink elk drankje bewust...
Over een week mischien heel langzaam eens denken aan een alcohol vrije dag inlassen? Dat moet kunnen.
Succes vandaag ook aan Dotske, Helena, Happy, Horizon,Monet(schrijf es weer!) en al jullie topmensen die het gevecht zijn aangegaan met je verslaving! SUPER!

Moet me nu aankleden en met de hond eruit..hier is het niet zonnig maar geen echte grijze lucht ..eerder een beetje miezerig! Maar ik hou van elk wandel weer zelfs storm!

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Wat een waarheden weer allemaal en dat zo op de vroege ochtend !
Lucien wat een prachtig gedicht een waarheid als een koe
Met mij gaat het weer een stuk beter na al dat gestuiter van gisteren....
Ik ben net als velen van jullie ook duf en moe , Een kater zonder gedronken tehebben lijkt het wel......
Ga nu effe douchen zie jullie later:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

Ik heb hetzelfde gevoel als jouw...juist doordat ik drank als beloning niet meer de ultieme beloning vind kan ik de gedachte om er helemaal mee op te houden veel beter als toekomst beeld aanvaarden. Het was Anna als ik me niet vergis die zei wat zou de drank toevoegen op dit moment?
En op langere termijn waren dat aleen maar slechte dingen en daar wil ik nu van af...nu wil ik leuke toekomstplannen hebben zonder katers en lamlendigheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Hanny,

Moe zijn als je net niet meer drinkt is zeker waar. Maar ik heb nogal wat gejojo't met stoppen en dan toch weer drinken. Nou daar wordt je ook vreselijk moe van. Dus nu toch maar weer proberen helemaal niet te drinken. In ieder geval voor zolang het gaat. Ik merk voor mijzelf dat ik me niet zomaar kan houden aan de afspraak met mijzelf om helemaal te stoppen.

Anderen weten het wel maar er wordt hier rondom mij nogal gedronken, dus is het helemaal niet makkelijk om te stoppen.

Alles liep vast dus moest bericht verzenden maar was nog niet klaar. Komt later wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanny en Dotske en alle andere die moe zijn
De eerste weken doe je niet anders dan slapen...gewoon an toe geven,,laat de dingen de dingen en slaap...je lichaam geeft aan dat het nodig is...en laat je even merken hoe erg je het misbruikt hebt en hoe het op zijn laatste eindjes loopt.
Slapen, slapen,slapen en dan een goeie wandeling en verder rot dingen uitstellen tot je je weer wat fitter voelt.
En dat gebeurt maar het kan duren verschilt per persoon, soms weken ,soms maanden...toch nog steeds beter voor je lichaam en geestelijke gezondheid dan drinken.
Vergeet niet je bent ziek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Safi, blij dat je weer alive 'n kicking bent.
Met mijn oudste zus had ik een tijd heel veel onbegrip - is nu mijn liefste zus - en wat ze me achteraf uitlegde, is dat ze erg bezorgd over me was. Ik vatte dat op als zijnde kritiek, moest ik dan ook twee kindjes hebben en een kasteel van een huis en twee auto's en vijf keer per jaar op vakantie? Maar dat was haar bedoeling niet. Sins on both sides: zij snapte niet goed dat ik me in mijn ongeregelde leventje best senang voelde en voel, afgezien van de alcohol dan. Is weer bijgelegd gelukkig, meer dan bijgelegd. Ik hoop voor jou dat jij en je familie ook meer begrip voor elkaar kunnen krijgen.
Ja, wat die moeheid betreft, Hanny en Happy anderen, ik heb in geen jaren meer zoveel gepit als de afgelopen week. Was nog een aardige valkuil: avec alcohol voelde ik me energieker, dus waarom niet weer aan de drank?
Uh-ohh, niet doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moe, Wat heet! Afgemat! Ergens las ik dat de lever 300 functies regelt.
Ik ben dus ook afgemat!!!
We zijn "gewoon" een beetje ziek en dat heeft tijd nodig.

Ik heb over dit onderwerp ook gegoogeld.
Het schijnt dat de moeheid niet constant aanwezig is!
Korte perioden van beter functioneren wisselen af met dodelijke vermoeidheid.
Je zou haast denken dat je iets onder de leden hebt.

Er wordt geadviseerd, er niet tegen in te gaan-beetje toegeven-lichte activiteit met rust afwisselen!
Een lichaam wat uitgewoond is hersteld niet à la minute!

Soothe!

Safi: Goed dat je geen dubbele Scotch hebt genomen!!! Hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag inmiddels!
Voor degenen die erg moe zijn, ik heb er nog steeds heel erge last van!
Ik herinner me dat Anna en Stien (sorry dames als het niet zo is!) al eerder schreven daar nog maanden later last van te hebben. Het is dus een gelukje als je je al eerder fit voelt en wellicht heb ik nog een tijd moeheid te gaan. Afijn, het gaat BIJNA wennen die vermoeidheid! Feit blijft wel dat je je na dat eerste glas minder vermoeid voelde, reden waarom ik denk ik ook zollang op mijn laatste benen heb gelopen.
Oure uitputting van het lichaam!

Wat betreft mijn "scherm"ik had het vanmorgen weer toen ik een berichtje geschreven had. Ben nu net weer ingelogd en heb geen probleem. Ben dus benieuwd hoe het is als ik op "antwoord"klik.

Dat rouwproces, niet meer te kunnen drinken, herken ik ook, heb daar al eerder over geschreven alhoewel het beter gaat merk ik. Ik kan nu wat beter de voordelen van niet drinken zien. Het gaat echter maar heel langzaam dat je je beter voelt. In mijn geval wel.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen.

Zo daar ben ik ook weer eens.Erg druk gehad met de nasleep van het overlijden van mijn schoonmoeder.Vrijdag en gisteren het hele huis uitgeruimd. Nu dat was een klereklus.Je kon bij haar gewoon een gezin met 3 kinderen bergen.80 onderbroekjes evenzoveel zakdoeken hemdjes.15prachtige pakjes van Het dure merk Gerrie Weber, die ze nooit droeg.Want men is maar een eenvoudig mens hè?
Prachtige meubeltjes,waar we gelukkig noch een oude dame van 83 heel erg blij mee konden maken.
Verder tich dozen met droogkap mixer, sapcentrifuge, magnetron enz enz.voor de bazar van de muziekvereniging in het dorp. Die lopen volgend jaar allemaal met een nieuwe toeter.Nu over een paar weken noch de restanten opruimen en dan is het gelukkig klaar.Ze had ook 21 lades of tjes met de hele geschiedenis van de familie.We hebben ook wel heel erg leuke dingen gevonden. o.a. brieven van mijn man,s vader geshreven in 1940 toen hij in de buurt van Rotterdam als soldaat diende tijdens de oorlog.
Ik zag dat er weer een paar nieuwe mensen bijgekomen zijn. Allen van harte welkom.En mocht er iemand wat te vieren hebben Proficiat. Ik ga niet alles bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niets bijzonders gemerkt aan het scherm, wat raar, de ene wel en de andere niet.
Mijn huisarts zegt dat het slikken van vitamine B-complex plus extra vitamine B-1 zeker helpt tegen de moeheid, die slik ik dus maar braaf driemaal daags. Misschien zou het anders nog wel erger zijn.
's Avonds vind ik het wel lekker, voor het eerst in jaren eens echt zin om naar bed te gaan, maar om je 's morgens nou zo lamlendig van je bed te slepen, nee, niet leuk.
Het is ook alsof mijn hersens trager werken dan voorheen. Dat gebrek aan concentratie schijnt er ook bij te horen. Zat ik eergisteren naar het verhaal van een kennis te luisteren die ineens zei: Vind je ook niet?
Ik moest bekennen dat ik geen flauw idee had waar ze het over had, de tweede helft van het verhaal was gewoon langs me heen gegaan. Oeps!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

Eerst een fijne ADB-dag gewenst voor iedereen.
Allen die een mijlpaal hebben bereikt: proficiat.

Ik ben lang opgebleven, dus ik heb lekker lang uitgeslapen, zelfs niet wakker geworden van de vele kerkklokken. Dus goed doorgeslapen op de plaspauzes na (beide keren goot het).

@Gem,
Het ging je dus om het menu links. Dat heb ik allang niet meer van het moment dat ik inlog, is die balk weg, maar ik vind alles via de balk bovenin. Ik heb me er niets van aangetrokken, ik dacht dat het hoorde bij de vernieuwing van de site. Nadeel ervan is dat de teksten soms zo ver in de breedte gaan, wat het lezen bemoeilijkt.

@Delta,
Je kunt het ook hebben over 'het is geen weer om een hond door te jagen'.

@Sandra,
Toch weer 1 week ADB: :present:

@Blacky,
Toetscombinaties:
ñ = Alt+164
Ñ = Alt+165
¿ = Alt+168
En morgen zetten we een feestje op.

@Twan,
Is het niet deprimerend voor je dat je ons tegenwoordig alleen maar slecht weer kunt voorspellen?

@Fauve,
Ben jij klaar met de behandeling? Ga je nog wel het Vinger aan de Polstraject in?

@Soothe,
Gevaarlijk dat msn'en. Je hebt het inderdaad laat gemaakt.

@Mick,
Honden binden mensen.

@Benthe,
Alcohol ondermijnt je gestel niet een klein beetje. Maar met je ogen komt het goed. Het is inderdaad een krachtige stok achter de deur voor je.

@Luciene,
De koffie komt vanzelf aanwandelen bij jou, wat attent van je man.
En jij bedankt voor het mooie gedicht over zwarte schapen.
Spreekt me wel aan, ik woon de schapenkoppenstad (hele andere reden).

@Tapas,
Ik mensen dat hier al meer horen zeggen: niet meer drinken brengt je in een rouwproces. Zelf ervaar ik dat niet zo duidelijk. Wel is het zo dat ik het me de eerste maand moeilijk kon voorstellen om nooit meer te drinken, maar dat is overgewaaid. Misschien komt dat omdat ik me voorhoud dat ik niet meer hoef te drinken i.p.v. dat ik niet meer mag drinken. Ik ervaar heel sterk de voordelen van niet-drinken en als ik terugkijkt, dan bedank ik voor de drank. Ik wil niet meer ten prooi vallen aan zo een diep wanhoopsgevoel.
Vreemd is wel dat ik pas moeie benen ervaar sinds iets van 5 weken. Lastig, want ze doen af en toe gewoon pijn. Ik heb ook middels een attachékoffer het voeteneind van mijn bed verhoogd.
Als ik jullie zo lees, dan prijs ik mij gelukkig dat ik niet het zwarte schaap van de familie ben, al ben ik de jongste. De man van mijn ook was ook het zwarte schaap van de familie, hij heeft het zich altijd erg aangetrokken, ook nu nog.

@Dotske,
Ik heb 9 uur opstaan altijd al vroeg gevonden voor het weekeind.
Gremlins: ja ze komen op de meest onverwachte momenten.
Dat is ook de reden waarom je altijd alert moet blijven.
Deze heb je gelukkig aardig uitgeschakeld, het zal zijn ego niet goed doen.
Je laat je die derde dag niet verpesten. Je hebt getoond dat je sterk staat.

@Hanny,
Heel verstandig om het in het begin te doen met de uur per uur, dag per dag methode.
Deze periodes zijn goed te overzien. Je doet het goed. Je komt er wel.

@Anna,
:)

@Benthe,
En dan besta ik het nog om soms te denken: als ik nou vandaag dit en dat af krijg, dan MAG ik vanavond.... mijn leven verpesten, dus. Hoe dan ook, vanwege die gedachte vind ik dat "nooit meer" gemakkelijker te dragen.
unquote
Wat zal ik nog meer zeggen, ik geloof dat we dat allemaal herkennen.

@Safi,
Ik heb al verscheidene keren gelezen over lichttherapie, nu lees ik eens de ervaring van iemand die het ondergaan heeft. Ik ben blij dat het dus echt waar is.
Heb jij ook al een gremlin op bezoek gehad en de deur gewezen.

@Happy,
Blij dat je je beter voelt vandaag.

@Gem,
Dat glas om de moeheid te verdrijven, herken ik ook. Laat die moeheid nu maar zitten, denk ik nu.

@Sammy,
Lang geleden gelezen.
Het huis leegruimen van een overleden familielid. Wat een geschiedenis komt er dan toch boven, en wat een hoop spullen verzamelen mensen in de loop de jaren, meest spullen waar ze nooit wat mee doen.

@Benthe,
Van concentratieverlies heb ik voornamelijk in de tweede maand last gehad.

Zoals Gem een uur geleden al opmerkte. Inderdaad: hier ben ik weer. Zitten jullie allemaal te wachten op mijn bericht.

Mijn eerste was van vandaag zal wel bijna klaar zijn. Kon ik gisteren nog 2 wassen buiten hangen, dat zit er vandaag niet in, dat wordt werk voor de wasdroger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...