ferry Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hoi Gem,Maar jij schiet ook al lekker op, AL twee en halve maand. Dan ben je ook goed op weg.Alleen die eerste maar laten staan, is het enigste wat je hoeft te doen.Groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Ziza, ik ben voor jou heel blij dat je bij de AA je geluk vind en voor jou het gevecht tegen alcohol over is... maar je kan toch niet beweren dat de alcoholist die nog wel de trek ervaart het dan niet goed doet omdat diegene niet die 12 stappen heeft gevolgd? Ieder mens zit anders in elkaar. Ook bij de AA moet je toch merken dat niet iedereen hetzelfde is en er altijd mensen zijn die wel terugvallen ondanks de 12 stappen. Ik weet van mezelf hoeveel stappen ik ook doe, de trek zal blijven, dat is deel van mijn persoonlijkheid helaas, de enorme behoefte die er is om gevoelens weg te maken en mezelf te verdoven. even niet meer al die controle te voelen...Ik heb ook geleerd anders met die gevoelens om te gaan maar dat neemt niet weg dat de behoefte er niet meer is. Ik heb wel de keuze gekregen om ipv alcohol te nemen iets anders te doen maar niets kan voor mij het gevoel van dronken zijn vervangen. Ik doe het dan ook op wilskracht nu en dat valt af en toe echt niet mee. Ik zou het fijn vinden als je manieren buiten de AA om wat meer kon respecteren. Ieder heeft zijn eigen pad te volgen in het leven en niets is zaligmakend!Ik heb ook getwijfeld over medicatie ter ondersteuning.. sochtends wil je vaak niet drinken maar als je wat impulsiever van aard bent kan dat in een handomdraai veranderen en sta je savonds toch in dat ene gangpad in de supermarkt, dat is me maar al te vaak overkomen, tot 5 uur was ik dan echt overtuigd dat ik het niet zou doen. Als je dan voor jezelf het steuntje in de rug hebt van dat pilletje wat voor jou de keuze om 5 uur wegneemt kan dat heel veel rust geven. Je hoeft dan niet meer het dagelijks gevecht te voeren. Dat geeft ook meer rust en ruimte om de andere gevechten die in je woeden aan te kunnen gaan.Verder ben ik echt heel blij voor jou dat je het juiste pad gevonden hebt bij de AA en heb ik diep respect hoe je het voor elkaar gekregen hebt om de stap naar een "gezond" leven te kunnen maken, dat moet niet makkelijk voor je geweest zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Ferry,ja AL 2 1/2 maand. Voor mijn gevoel al 300 jaar! Maar iedere dag eentje erbij, dan haal ik de 300 niet, maar kom wel een eind!Delta,Dank je. Ik spreek je niet meer voor JOUW vakantie, dus jij alvast ook een prettige vakantie gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Ik ga zo meteen mijn bed in.Ik zal jullie allemaal missen, want vanaf dat ik me hier gemeld heb, ben ik geen dag zonder het forum geweest. Dat wordt afkicken!Ik hoop me hier over ruim 2 1/2 week weer te melden. Hou het droog (of matig) allemaal, ik doe ook mijn best hiervoor.Charlie,het beste met je en ik hoop dat het goed met je gaat! Hoop je spoedig weer te lezen!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 @Tapas,Goed van jou, hoor, lekker na een flinke wandeling/fietstocht aan de fris. 't Is toch veel te warm voor wijn.@Ferry,Het is heerlijk weer geweest vandaag om op het water te dobberen.Ik vind dat altijd rustgevend.@Haddock,Werk je laatste nacht en morgenochtend ben je hier voor de ondersteuning van harte welkom.Ik moet zelf vroeg op, want ik moet naar R'dam. Dus we spreken mekaar vast eventjes morgenochtend.@Gem,Zie dat je al iets rustiger bent geworden. Heb je die gremlin al met de betonnen roos vermorzeld?@Delta,Ben je er weer?@Tapas,Je geeft precies aan waarom ik voor Refusal heb gekozen. Een keer de keus gemaakt en alle wijn die ik niet wil, krijgt de kans niet. Wat trek betreft, mag ik de afgelopen maand niet klagen: 3 keer en dan nog mild.Voor mij zou zoiets als de AA niet werken. Mij 's avonds naar een groep begeven om in de groep te gaan praten, zorgt voor mij voor ontzettend veel spanning.@Gem,Ik wens je een hele fijne vakantie toe en zie je wel als je weer terug bent.Je kunt best een paar weekjes zonder het forum. Je man zal ons wel vervangen.En als de heimwee of de behoefte naar het forum te sterk wordt, onderweg vind je vast wel een internetcafé.Vergeet je zonnenbril niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 gem , ik wens jou een fijne vakantie toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Haddock ik zal er morgenochtend vroeg niet bij zijn om je te pesten, de feestelijkheden zijn net afgelopen en ik zit nog even uit te buiken en op te slomen, maar ik wens je alvast een heldere kop en een vaste koers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 5 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Benthe, een goede nachtrust. Ik zal je gepest missen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden