Spring naar bijdragen

Zondag 5 augustus 2007

haddock

Aanbevolen berichten

@ Ziza

Ik heb vaker gezegd dat ik heel, heel soms een wijntje drink (één of twéé) maar per maand dan hè.

Ik kan en mag niet meer omdat ik laveloos verslaafd ben en alleen vóór het eten, na het eten is mijn hunkerbrein gestild.

Ik wil hier ABSOLUUT niet te boek staan als iemand die regelmatig drinkt, bespaar me. Ik knok nog elke dag ervoor. Als ik zou drinken als ik zin heb, zou ik elke dag lam en lazerus zijn.

Ik ben verslaafd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ziza, Blacky heeft helemaal niet gezegd dat de AA refusal of andere middelen voorschrijft, daar is de AA ook helemaal niet toe bevoegd. Ze schreef dat het soms aangeraden werd vanuit de AA.

Hoi hoi Tolie, of het stom van je is weet ik niet, dat bepaal jij het beste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, als ik mijn nieuwsgierige steekneus er weer even tussen mag steken, ik heb een vraag aan jou. Blijkbaar hunker jij dus niet meer dag na dag. Dat is heel prettig voor jou en dat meen ik oprecht. Maar wat zoek jij hier op het forum? Dit is pure nieuwsgierigheid, niets kwaads mee bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe

Om anderen een uitweg te bieden uit de ellende ... ik hou wat ik zelf heb door het weer weg te geven...
Wat mij soms ook helpt is dat ik aan de ellende herinnerd word door anderen die net binnen komen en dat ik daar nooit meer naar terug wil... en mocht ik een keer geen zin hebben of een slechte dag hebben dan weet ik weer ; o ja zo was het dus... en toen ik net stopte voelde ik mij rot , bang en heel onzeker...
mijn relatie lag in duigen , ik zag mijn kinderen weinig , geen sociale contacten meer etcetc... dat hoeft voor mij niet meer...

En ik was dolblij dat er mensen waren die hun alcoholprobleem hadden opgelost... van hen kon en kan ik nog steeds leren... vergelijk het maar met relatieproblemen... als mijn relatie in duigen ligt ga ik geen advies vragen aan degene die zelf ook in de relatieproblemen zit... we kunnen wel ervaringen uitwisselen en steun zoeken maar we hebben allebei niet de oplossing... degene die dat probleem heeft opgelost weet blijkbaar wel iets... zo zie ik het Benthe...

Nieuwsgierigheid siert de mens... alleen maar een goede eigenschap...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
ik ga inderdaad morgenochtend weg. Heb net gestofzuigd, getelefoneerd en weer wat klusjes gedaan.
Nu koken de eieren voor de broodjes morgen.
Hotel mama is waarschijnlijk uitgewoond? Je bent vandaag thuisgekomen, dus probeer nog een beetje dat gevoel vast te houden. Morgen weer een dag (zei zij die zelf ook hyper is).
Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad.

Houtje/Ziza,
Jullie zijn beiden een voorbeeld voor mij dat het mogelijk is niet te drinken. Jullie hebben beiden je eigen wijze, geen manier is de beste, alleen de manier die bij jou werkt.
ik hoop die manier ook te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanks benthe ,
dit was inderdaad wat ik bedoelde ivm AA en antabus :-))
tollie ivm refusal= antabuse mij lijkt het gevaarlijk om op eigen houtje hiermee te spelen, ik bedoel dat indien je mogelijk een hartkwaal zou hebben het erger zou kunnen zijn voor de rest kan ik er niets over zeggen want ik ben geen arts
mijn eigen ervaring met antabuse en drank is een heel nare ervaring geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, bijtijds naar bed. Ik wens je een heel fijne vakantie.

Er zijn veel nieuwelingen bijgekomen, alsnog welkom. Zet 'm op en heel veel succes!
Samen met dit forum is al veel mogelijk gebleken!

Een vraagje voor oud gedienden? Ik heb de tactus therapie afgesloten ook na een half jaar. Maar nu blijkt dat het alcohol schrift nog steeds invulbaar is, hoelang gaat dit nog door?
Is er nog iets van een vervolg?
Ik kreeg nl een dank mailtje van een vervangster wegens vakantie en weet niet goed
hoe verder ik hier mee moet.
En om de waarheid te zeggen, na mijn vakantie heb ik gewoon hulp nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik zit niet helemaal zielig alleen achter de pc te werken Gem, heb wel wat gedaan, maar meest lekker op het balkon, en gek genoeg raakte ik in gesprek met een buurvrouw die momenteel zelf ook niet zo tuk is op zo'n wild feest. We hebben afgesproken dat ze over een uurtje hier komt met haar salade, en dan doen we die visspiesjes erbij op een heel klein barbecuetje.
En tegen twaalven komt mijn lief ook nog, dus het is toch nog dik feest.
Behoorde jij niet op je bedje te liggen? Morgen weer vroeg op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk zo'n minifeestje Benthe!
Nee ik ga nog niet naar bed. Ik slaap wel iets beter, maar meer dan 6 uur per nacht haal ik niet en dan alleen als ik heel ontspannen ben! Ik ga zo dus een uitgebreide douche nemen en de laatste dingen inpakken, zodat ik morgen niet veel meer te doen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ziza,
Fijn dat je een leuk weekend met de AA hebt gehad. Alleen jammer dat die man zelfmoord heeft gepleegd.
De medische hulpmiddelen bij het stoppen met drinken beogen niet de oorzaak ervan weg te nemen. Zij dienen enkel en alleen ter ondersteuning bij het stoppen en gestopt blijven. Er zijn maar weinig mensen die het zonder hulpmiddel lukt, zoals Gem.
Van die middelen wordt je ook niet afhankelijk, net zo min als van een zelfhulpgroep als de AA of van een behandeling of een opname of een forum of een combinatie van voornoemde mogelijkheden. Het gaat er maar om wat voor iemand het beste werkt.

@Blacky,
:)

@Gem,
:)

@Benthe,
:heart:

@Houtje,
:sun:;)
We zijn er hier inderdaad om mekaar te helpen ADB te worden en te blijven.
Daarvoor dank ik jou en alle forumleden, ook de beginners die ons met hun kersverse strijd mij en anderen er aan herinneren hoe we het zelf hebben moeten doen.

@Tolie,
Er zijn -tig drankje ter vervanging van rosé. Er staan hele lijsten bij de Tip en Trucs draad.
Toch even opmerken dat je dat goed hebt aangepakt en de rest door de gulzige afvoer hebt gegoten.
Je kunt het best.
En het is best wennen om die hele logistiek kwijt te zijn van waar zal ik nu wijn kopen, bij welke glasbak zal ik nu de flessen deponeren.

@Kohtje,
Gaat ie goed met deze warmte? :)
Je boekenmarkt was daarstraks nog even op het journaal.

@Gem,
Grappig hoe gestresst mensen worden van het inpakken en dergelijke voor de vakantie. Gisteren heb ik via msn mijn vriendin nog tot kalmte weten te brengen. Die was ook zo hyper. Dit moet nog, dat moet, vergeet ik niks, de boel moet nog aan kant. Heb gezegd: voeten op de grond om te aarden, diep ademhalen naar je buik toe, je hara aanspreken en verstevigen. Moest ze natuurlijk lachen, zelf beoefenaar zijnde van yoga en shi hatsu. Het hielp wel.

@Houtje,
Ik zou haast roepen om een gremlin, alleen al om jou bezig te zien met het verjagen van hem.

@Tolie,
Jij was nog niet hier toen ik het vertelde van die ongevraagde saus bij mijn dame blanche. Zelfde effect.
Voelde je ook de bovenkant van je maag? Ik wel, even een misselijk gevoel.

@Benthe,
Een vrouw van mijn hart. Als je een paar weken weggaat loopt dat stof niet weg, vergeet idd je paspoort niet.

@Anjo,
Jij brabbelt niet hoor. Goed dat je het nog eens zegt. Het was een van de redenen waarom ik die Revia niet meer beliefde. Het deed voor mij niet wat het moest en het leverde gevaar op als er iets zou gebeuren en ze vinden je medicijnenpas niet. Mijn verslavingsarts gaf nauwelijks voorlichting, maar dat had hij wel gemeld.
Hoe gaat met je familie?

@Stien,
Welkom terug.
Wat jammer dat je vakantie met ziek zijn moest gepaard gaan. Dat is nooit leuk, maar je hebt het toch maar droog gehouden: gefeliciteerd.
Er is idd geen beginnen aan om alle draadje door te lezen, daar heb je onderhand drie, vier dagen voor nodig. Steek maar gewoon in.
Voorlopig gaan onze kinderen nog met ons mee op vakantie, hoelang dat nog duurt, weet ik niet, maar ik hoop dan bij thuiskomst de boel aan kant te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien,
Voor zover ik weet mag je rustig contact opnemen om je hierbij te helpen.
Ik weet van iemand, dat het zelf wel aanboden. Dus wat let je? Stuur een berichtje naar de vervangster dat je het momenteel heel moeilijk hebt en daar begeleiding bij nodig hebt, of bel. Ze zullen je heus niet afwijzen.
Ik wens je in ieder geval sterkte.

@Benthe,
Bbq met zijn tweetjes, dat doet me denken aan het begin van onze relatie, toen hebben we dat ook eens gedaan met zijn tweetjes. Heel gezellig was het.

@Gem,
Goed idee om alvast te douchen, daar kalmeert ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Met mij gaat het heel goed.
Met mijn nek/schouder gaat het beter, als ik maar goed let op mijn houding.
Treinreizen is een ramp ermee en morgenochtend moet ik naar R'dam.
Ik word er een beetje mmpp van, maar morgenmiddag mag ik weer naar de fysio.
Ik wil nog wel die brief afhebben vandaag, maar mijn inspiratie laat me een beetje in de steek.
Straks komt dan ineens de muze.
Zo dadelijk komt Bones en dat kijk ik graag, ik kan soms aardig lachen om het ene wonder na het andere.

Dus ik zeg meteen: tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug van mijn ouders en het viel niet echt mee, ijskast vol met bier en wijn ivm bbq die ze morgen hebben, vaders aan de rose... moeders 1 glas, vaders rest van de fles, en ik braaf aan de sju..ik heb het dus niet van een vreemde hihihihi...

maar eerst vanmiddag ben ik met de hond erop uit getrokken, naar een bos wat verder weg met een hek eromheen, loopt wel zo relaxed.. flinke wandeling gemaakt, hond genoot, lekker koel in het bos onder de bomen, genoeg water om te drinken voor de hond... daarna nog een end gefietst (hond in de mand hoor, ik heb zo'n transportfiets met rek voorop!)en toen naar mijn ouders toe. Al met al 2 uur lekker actief buiten geweest dus voor ik bij mijn ouders kwam... drank spookte wel de hele middag door mijn hoofd, ach 1 rose-tje bij het eten (en inderdaad dat verkleinwoordje slaat nergens op want ze hebben grote wijnglazen mijn ouders hihi).. maarja wat is nou de toegevoegde waarde van 1 glas rose op niet drinken? geen dus! en met die warmte is het ook wel erg fijn om helder te blijven!!

met de warmte valt het hier in het westen nog wel mee, lekker windje erbij!

Gem, ik haaaaat op vakantie gaan, als ik er eenmaal ben gaat het wel weer maar de dagen daarvoor ben ik niet te genieten en jank ik om alles of niks, loop te rennen en wil veel te veel doen voor ik wegga.. erg herkenbaar dus!! sterkte en sla die gremlin zijn kop in met die betonnen roos van Houtje!! Ik ben blij dat ik maar 4 dagen wegga en er iemand in mijn huis komt om voor de beestenboel te zorgen, dus laat het wel netjes achter maar als het niet netjes is is het ook goed mag hij het doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
die middag bij je ouders heb je weer droog achter de rug. Proficiat!
Morgen, als we in de auto zitten ben ik wel weer blij hoor en straks als ik in mijn bedje lig ook!

Haddock,
nog 1 nachtje...ben je je al geestelijk aan het voorbereiden?
Veel succes met het droog houden als je morgen aan je vakantie begint!

Benthe,
je mini BBQ nog niet begonnen?

Ferry,
genoten van het weer? Heb je nog een terrasje gepakt of het juist gemeden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem,

Ik heb vandaag gevaren, dus geen terrassen gezien. En er ook geen behoefte aan gehad. Genoten van de stilte op het water. De rust doet me altijd goed. Verleden jaar werd er nog wel bij ons aan boord gedronken, maar nu niet meer. En dat alweer bijna een jaar. Wat gaat de tijd toch snel. En het is nog steeds de beste beslissing, die ik ooit in mijn leven heb genomen.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kransgenoten, goedenavond.

Ik ga zo m'n laatste nacht in, en idd. Gem, ik ben me aan het voorbereiden. Morgenvroeg meld ik me direct. Heb jij nou maar 'n heerlijke vakantie, en bijt die grem gewoon terug in z'n staart.

Ziza, er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Dat jij jou weg, stevig afgezet en omkaderd, gevonden hebt is prachtig. Dat er vele andere wegen zijn nog mooier.
Ik krijg bij die voortdurende herhalingen van jou toch 'n beetje 'n "Jehova getuige aan de deur" gevoel.
Laat nou eenieder z'n eigen weg bewandelen, zonder stappen, met 7 stappen, of met 857 stappen.
Al die plannen.............

Verder voor iedereen: mach's gut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...