Trees Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hallo allemaal! Ik ga me hier al thuisvoelen, met al jullie meelevendheid.Derde alc.vrije dag is gelukt, maar net (dag 4) had een vriendin een fles rosé bij zich...gekoeld... Ik heb één glaasje genomen, de rest doorgespoeld!!!Even een vraagje aan iedereen: wat hebben jullie als "vervangdrankje" voor de rosé, wijn, gin-tonic, baco, enz. gekozen?Ik moet iets hebben om de 'hunkerdorst' mee weg te krijgen, en ik ben geen thee-ei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 @ iedereen We zijn er hier toch allemaal voor elkaar, nietwaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 @ ToLiePROFICIAT Kijk een bij "alternatieve drankjes" bij tips en truuks of thema's, bijna 100 lekkere alternatieven bijelkaar verzameld, door Tactus zelfs op haar site gezet met dank aan het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Ik heb het draadje naar boven gehaald voor je bij Tips en Adviezen........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 @ Tolie,Als je het draadje gevonden hebt hoor ik het graag of je wat van je gading hebt gevonden.Ik heb de halve middag op een terrasje aan de ijsthee gezeten en zag alle bier- en wijndrinker rooie koppen krijgen in de warmte en steeds harder gaan praten, "not my piece of cake" tegenwoordig.*aangepast tiepfout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hai Benthe,Waarom erger jij je elke keer zo aan de puntjes van Ziza? Wat zie je er voor bedreigends in?? ik zie er niets ander in dan een kleine pauze. Adempauze, pauze om even tot je in te laten werken wat je net hebt gelezen. Wat voor onheil in de puntjes van Ziza zie ik niet dat jij wel ziet? Dit is een serieuze vraag hoor, al lijkt het misschien wat flauw. Ik weet het echt niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Houtje... hihi.....Tolie fijn dat je er weer bent! Gefeliciteerd met je derde dag. Lukte dat wel, dat glaasje rosé, want je nam toch refusal? Ik heb zelf tegen mijn vrienden gezegd dat ze maar geen wijn ofzo meer voor me mee moeten nemen.Mijn ervaring is dat er geen vervangingsdrankje is, dat bestaat gewoon niet. Tenminste, misschien is er iemand die zegt dat het wel zo is en dan wil ik het graag horen. Drank is een roes, ik geloof dat geen enkele alcoholist het drinkt puur voor het lekkere.Ik weet niet of je van pittig houdt, maar wat mij af en toe weer met beide beentjes op de grond zet is een heel straffe combinatie van groente-tomatensap, tabasco en citroensap, en dan slkik ik er meteen ook nog wat vitamine B bij, zodat ik weet waar ik ook al weer mee bezig ben.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hai Kohtje, niks bedreigends. Gewoon irritatie om een schrijfstijl. Ik ging naar de wastafel.... (tromgeroffel, er gaat iets spannends gebeuren), ik zag daar een tandenborstel.... (oh jee, wat nu), ik nam de tandpasta... (taraaataraaaa!), enzovoort. Ik bedoel het niet kwaad hoor.Fijn cultureel weekend gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Dank, Houtje! Ik heb het gelezen, ga direct een boodschappenlijstje maken!Als je drinkt, kost het veel tijd (kopen, flessen wegbrengen, ontkennen, verstopppen, herinneren), maar als je níet drinkt óók!Moet eerst een gewoonte van me worden, denk ik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Ik heb een gremlin op bezoek. Ik ga niet toegeven, maar hij is er wel degelijk. Het is warm en ik ben heel moe. de gedachten aan een glas, je ontspannen (ik ben hyper!) en dan de moeheid minder voelen is groot, merk ik. Nog niet alles is ingepakt en perfectionist als ik ben, wil ik nog even stofzuigen, de boel netjes achterlaten etc. Ik doe het mezelf aan (weet ik!), maar ik wil het zo graag netjes achterlaten, terwijl ik eigenlijk te moe ben.Vandaar die gremlin. Ik heb nog niet eerder zo'n zin gehad in een glas.Jullie hoeven niet te reageren hoor, want nu ik dit opschrijf zie ik wel hoe belachelijk ik aan het doen ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Ok. Ach, zo zijn er zoveel dingen waar een mens zich aan kan ergeren. Ik probeer me daar maar allemaal niet meer zo druk om te maken. Ieder mens heeft wel wat, ik ook, haha, ja ja, zelfs ikke..Ja, heb een leuk weekend gehad. Die boekenmarkt had ik vanmorgen na een kleine twee uur wel gezien. Poepiedruk, heet en eigenlijk wil ik momenteel helemaal geen boeken kopen. Ik zou eigenlijk eerder wat boeken weg moeten doen, maar dat kan ik niet zo goed. Toch ben ik blij dat ik even gegaan ben. Heerlijk relaxed sfeertje. Doet een mens goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Lieve Gem,Hier komt ie:taattraaaaataaaaaaaaa !!!!!!! tromgeroffel !!!!!!!!!!!er is er voor iedereen maar één dus wees er zuinig opDE BEROEMDE BETONNEN ROOSgremlins huiveren en kruipen wegdoe er je voordeel mee!!Succes en Sterkte en Begrip ik heb hem na 48 uur eindelijk murw die gremlin (inpakken = stress = uitstellen = stress = nadenken = stress = paniek ach ik weet er alllleeeesssssssss van).......ik ga hem van hier af aan telepatisch zitten mee-verjagen okee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Refusal, tjaa. Een kwartje per dag. Ik heb over dat éne glaasje rosé ook twee uur gedaan, en als ik heel eerlijk ben, wou ik het uitproberen...Maar verder dan dat éne glaasje durfde ik echt niet! Ik werd een beetje rood (charming!), en ik kreeg het warm....Geen aanrader dus!@Gem, sterkte! Hou vol, dan doe ik het ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Gem je doet helemaal niet belachelijk.Ik ben vanavond thuisgebleven van die BBQ omdat ik mezelf niet vertrouwde.Maar je doet het toch lekker niet omdat je weet dat je dan morgen nog veel hyperder bent, toch?Als je nu gestofzuigd hebt moet je het toch ook weer doen als je thuiskomt. Pootjes omhoog, dat stof dwarrelt ook wel rond als jij op vakantie bent. Maar niet je paspoort vergeten natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 En Kooh,Wat heeft mijn Rutger voorgelezen?En wat heeft Wende gezongen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Haha,die betonnen roos ga ik koesteren. Een goede gremlin pletter. Dank je Houtje!Toch raar dat ik nu de grootste trek allertijden heb, voor iets relatiefs onbenulligs. Heb gevaarlijker situaties gehad en nu komt de supergremlin. Echt griezelige beesten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Gem,Ik ben al 5 of 6 keer weggeweest sinds 28 oktober 2005 en het zijn de GROOTSTE GREMLINLOKKERS ....je verlaat je eigen veilige huis en haard op weg naar iets onbekends je wil de tent zo goed mogelijk achter laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Er kwam natuurlijk weer iets even tussendoor. Een noodactie voor mijn dochters broek. Van dat soort dingen word ik dus heel moe.Blij trouwens dat ik niet de enige ben met die tic. Huis en haard verlaten is geweldig, maar alleen dan als je al op reis bent en de voorbereidingen achter de rug hebt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Zeg Tolie is dat echt waar dat je alleen maar een beetje een warm hoofd kreeg met refusal en een rosé? Ja een rood hoofd heeft iedereen wel vandaag met die warmte. Ik dacht dat refusal er was voor het afschrikkende effect, dat je echt doodziek wordt als je daarbij wat drinkt. Maar blij voor je dat je het zo goed houdt de afgelopen dagen.Kohtje ik heb mijn boekenkast afgelopen week uitgemest en de halve logeerkamer staat vol met boeken die naar de tweedehands boekenwinkel kunnen. Pijn in mijn hart, maar mijn huisje is gewoon te klein voor al die ballast.En ja, ik kan zelf ook een bijzonder irritant mens zijn, hallo daar! Maar dat wil toch niet zeggen dat je af en toe..... (veelbetekenende puntjes....) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Ik heb het draadje daarnet twee maal gelezen en het schijnt in tweevoud te staan.Een paar dingen vielen mij op bijv. schrijfstijl. Dan kan ik wel inpakken met mijn engels/nederlands gebrabbel. Het is al zo vaak gezegt. Wat je irriteerd lees je niet.Wel een waarschuwing voor de Revia en Campral gebruikers. Ik neem aan dat jullie zijn ingelicht wat voor goedje er met name in Revia wordt gebruikt. Het wordt ook gebruikt onder een andere naam voor herione verslaafde. Gebruiken zij die medicijnen dan kunnen ze niet meer high worden en is een overdosis heel moeilijk te verkomen. Dat betekent dat ze je geen pijn stillers kunnen geven als je in een ongeluk betrokken raakt.Dit is geen ouwe vrouwen praat, ik kreeg het voorgeschreven gekregen maar wist gelukkig wat het was. Hij gaf het toen ook toe. Ik vind het prima dat mensen medicijnen gebruiken maar een goede voorlichting is zo belangrijk.Laten we wel zijn krijg je een ongeluk tijdens je dronkemansschap dan krijg je ook geen pijn stillers totdat de alcohol is uitgwerkt.het is zo belangrijk navraag te doen over de bijwerkingen van geneesmiddelen.Voor zover ik weet kan je prima behandeld worden met Refusal en Antabus maar helemaal zeker weet ik het niet want alles met alcohol is immers uitgesloten.Ik ben blij zoveel nieuwe namen te zien staan, het betekent dat mensen de weg naar ons weer hebben gevonden. AAn alle nieuwe; heel veel sterkte!Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Hallo allen,Ja, ik ben terug van vakantie Gem. Vanmiddag thuisgekomen dus nog niet bijgelezen.Hoewel ik wel op mijn vakantie adres een paar maal heb ingelogd en dankzij pb'tjes (hiervoor dank) ben ik dus niet helemaal wereld vreemd van het forum.Wel is het ondoenlijk om dus alles terug te lezen en dus van op de hoogte te zijn.Ik ben de eerste dagen op vakantie flink ziek geweest en er volgde een flinke bronchitis op(moet dus echt stoppen met roken), hetgeen ik eigenlijk pas de laatste drie dagen weer van hersteld ben. Maakt niet uit, de vakantie op zich was geheel fantastisch, ik mag absoluut niet klagen.We zijn dit jaar voor het eerst i.p.v. 8 dagen 11 dagen weggeweest. Nu zullen jullie denken wat maakt dat nu uit, maar voor mij wel heel erg véél.Ik moet nog veel laten bezinken en dit omvat b.v. de reis op zich, de duur, het samen zijn maar ook de thuiskomst. Voor bekenden , jullie willen niet weten hoe "hotel Mama" er op het moment voor staat.Maar gasten zijn op dit moment nog niet gewenst. (Kan wel janken, maar helpt geloof ik toch niet)Toch ben ik blij weer thuis te zijn, mijn kinders direkt weer gesproken te hebben en pc aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Ja, Benthe, maar hoofdpijn nu ook. Stom van me hè?En dat rode, warme, rode hooofd lijkt niet op een warm-weer-hoofd!Als je kiespijn hebt, moet je er ook steeds aan voelen met je tong, ken je dat?Nou, zó ging het met de refusal en rosé ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Gem, begrijp ik het goed en maak jij je gereed voor vakantie ? Relax. Ik ben net zo, alles moest perfect voor ik vakantie kon gaan houden. Het kan averechts uitwerken, het huis loopt écht niet weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 @ AllemaalEven ter verduidelijking : ik zeg helemaal niet dat medicatie onzin is... he en als je graag medicatie wil gebruiken; ga je gang... als het jouw probleem oplost; perfect...In mijn antwoord naar Blacky heb ik gezegd dat AA GEEN MEDICATIE voorschrijft zoals antabus of refusal... en als ze dat wel doen is dat onzin want het heeft NIETS met AA te maken... nogmaals AA geeft als oplossing voor het alcoholprobleem de 12 stappen..meer niet en niets minder...@Houtje,Je staat geen 5 weken korter droog dan mij... je hebt zelf regelmatig gezegd dat je af en toe een glas wijn drinkt en je hebt een paar keer gedronken de afgelopen twee jaar terwijl je het niet wilde...maar je hebt er wel van geleerd...en dat is ok...Waarschijnlijk , ik weet het dus niet zeker , ben jij geen alkie en ik wel.... dus vergelijken gaat een beetje lastig... Ik ben blij voor je dat jij wat gevonden hebt wat werkt voor jou...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2007 Nou jongensGEEN ILLUSIES OVER REFUSALJe mag alleen onder medische begeleiding een "proefdronk" doen. Je krijgt het abnormaal warm, benauwd, misselijk, knallende hoofdpijn, en dat Tolie 1/4 refu neemt en toch een rosé moet zij helemaal zelf weten maar ze zal er - vrees ik - toch spijt van krijgen. Ik heb het nooit gedaan noch gedurfd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden