Spring naar bijdragen

maandag, 13 augustus 2007

luciene

Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal,

Gisteren had ik het al even op het forum gezet: bedankt voor de felicitaties voor mijn jaardag. Diegene die daarna nog feliciteerden: hartelijk dank!

@Anna: Ik had ook al gezien de dag ervoor dat jouw zoon ook verjaart op de 12de. Jij ook nog van harte met hem. Ik heb zelf twee dochters maar een zoon lijkt me achteraf (hoewel je daar niets aan had kunnen doen) toch ook wel heel leuk om gekregen te hebben. Maar ach een kleinzoon is ook heel leuk en die heb ik naast m'n kleindochter.

@Corinne en Soothe: het klopt over die datum. Ik heb nog eens gekeken bij mijn profiel en daar stond helemaal geen datum ingevuld. Dus bij deze gedaan. Dus komt volgend jaar de melding. :)

Vandaag begint het werkende leven voor huspuppie weer en dan voor mij eigenlijk ook. Hoe zou ik het toch voor elkaar weten te krijgen om wat handiger om te gaan met dingen die moeten. Ze noemen dat ook wel eens zelfdicipline... Het zou heel handig zijn als je daar gewoon bij de plaatselijke super een blik van zou kunnen kopen.

Ik had (heb) zoveel plannen maar er komt zo bitter weinig van terecht. Nou ja, we gaan het gewoon weer proberen. Er zijn zoveel kansen om hier te kunnen doen. We wonen op zich heerlijk landelijk en de manege een huis of 6 links van ons krijgt al meer vorm. De weide loopt achter de tuinen van de huizen naar links en is als laatste achter onze tuin gesitueerd. Dat is o.a. voor mijn Bed and Breakfast weer een leuke kans om paarden mensen hier naar toe te krijgen. En ik wil ook iets met een webwinkel.... maar nu het doen. Ik ben eigenlijk meer de plannen maker en ontwikkelaar. Dan moet ik daarnaast iemand hebben die wat meer de doener is. Zo is het in mijn werkende leven ook altijd geweest en dat was zeer succesvol.

Raar is dat.... ik vind het heerlijk dat ik dus manlief net weer de deur heb uitgewerkt.... eindelijk weer alleen (Anna :)) en toch begin ik in mijn eentje weinig... Dubbel.

Nou ja, dit zijn zo de overwegingen op de vroege morgen en we zien wel weer hoe het allemaal uitpakt.

Liefs, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaaal,

Gelukkig moet mijn vakantie nog beginnen. Voor velen is het inderdaad voor dit jaar voorbij. Nog drie weken en dan mag ik op vakantie.
Vandaag werken. Ik heb weinig zin in vanwege allerlei toestanden op het werk maar heb geleerd van situaties niet meer te vluchten.
Het weekend heb ik succesvol zonder alcohol doorgebracht moet wel toegeven dat zondag ik een paar moeilijke momenten heb gehad. Tot donderdag maak ik me geen zorgen omdat ik dan niet drink.

Lucienne fijn dat je terug bent van je vakantie .

Voor de rest nog een prettige en fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt nog voor de felicitaties! Hihi, voelt bijna alsof ik zelf jarig was. Voor de tweede keer heb ik de verjaardag van mijn oudste droog meegemaakt. Het bevalt mij goed, en mijn kinderen ook!

Ik heb nog een uurtje min of meer geslapen geloof ik. Maar voor mijn gevoel heb ik een doorwaakte nacht achter de rug. Nu weet ik uit diverse literatuur over dit onderwerp dat het meestal niet zo is, dat je tussen de waakperiodes door toch regelmatig in slaap valt, maar op dit moment heb ik moeite dat te geloven. Ik voel me in ieder geval behoorlijk geradbraakt.

Luciene, wat ik gisteren schreef over alleen zijn neemt niet weg dat ik me jouw gevoel goed kan voorstellen. De beste relaties die ik ken zijn tussen mensen die doorgaans afzonderlijk hun eigen weg gaan, hun eigen werk en bezigheden hebben, meestal ook gescheiden in lokatie. Waardoor het weer samen zijn des te mooier is, zo lang als het duurt.

Ik ga proberen wakker de dag door te komen. Gelukkig heb ik geen kater, dat scheelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Delta2: dank je wel :)

@Sandra: dank je voor het welcome back

@Anna: geweldig toch dat dit de tweede droge verjaardag (van je zoon) is die je meemaakt (rare zin :)) Sterkte met wakker blijven. Kun je ergens niet even je ogen dichtdoen? Of kan dat niet voor de kids. Als ik een nacht niet kan slapen kan ik 's-morgens vroeg opeens de hele nacht inhalen. Raar verschijnsel is dat. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook al heel wat uurtjes op ben en mijn ogen worden wat zwaar. Hier moet ik eens goed over nadenken want dit soort nachten zijn natuurlijk niet handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Perioden met zon en vrijwel overal droog

Met name in het oosten van het land zijn er eerst nog tamelijk veel wolken. Elders begint de dag met veel zon. Later vanochtend en vanmiddag ontstaan er enkele stapelwolken, maar de kans op een bui is erg klein. De temperatuur loopt op naar ongeveer 21 graden vanmiddag. De wind is zuidwest en meest matig, kracht 3 of 4, aan zee en op het IJsselmeer soms vrij krachtig, 5. Komende nacht zijn er brede opklaringen en lokaal ontstaat een ondiepe mistbank. De minimumtemperatuur ligt rond 13 graden. Overdag schijnt aanvankelijk geregeld de zon en het blijft droog. In de loop van de middag en avond neemt van het zuidwesten uit de bewolking toe, gevolgd door regen. De middagtemperatuur wordt ongeveer 23 graden. De wind is zuidwest tot zuid en zwak of matig, rond kracht 3, aan zee af en toe vrij krachtig, 5 Bft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

De tekst van gisteren op de scheurkalender van Happinez. Wilde ik ff met jullie delen.

Elk begin is uiteindelijk ook altijd een
vervolg, en het boek van de gebeurtenissen
ligt altijd halverwege open.
(Wislawa Wzymborska)

Die van vandaag vind ik ook de moeite van het overdenken waard.

Begeerten zijn minder schadelijk voor de
geest dan meningen. Het intellect staat
verlichting meer in de weg dan de zintuigen.
(Huachu Daoren)

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi weerbericht!

Anna, dat bordje staat ook op mijn voorhoofd wat jij gisteren beschreef: BLIJF UIT DE BUURT hihi ik maak me dan ook niet al te veel zorgen dat ik erg lastiggevallen zal worden in Istanbul.. dat is weer een voordeel!

Sandra, duidelijk zelfde patroon, een (vanaf) donderdagavonddrinker.. vandaag ga je in ieder geval wat helderder naar je werk dan eind vorige week. Hou die helderheid vast dan komt het vast goed op je werk!

Iedereen een fijne dag, ik moet rennen, om half 10 werkbespreking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond gisteren eigenlijk wel een 'vruchtbare' dag. Voor het eerst geheel nuchter teruggedacht aan iets wat ik liever heel ver weg duw omdat het te veel pijn doet. Normaal durf ik alleen stomdronken terug te gaan naar die week en die dag zes jaar geleden. Ik geloof dat dat zo ongeveer de pijnlijkste herinnering is die ik heb, en die heb ik nuchter doorstaan. Heb een potje gejankt en dat deed deugd.

Het is eigenlijk een dwaas idee om te proberen verdriet te verzuipen. Alcohol conserveert namelijk. Dus blijft dat verdriet daar maar zitten knagen in je binnenste. Idem dito voor schuldgevoelens. Nu dat inzicht nog vasthouden.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, "Alcohol conserveert", wat mooi gezegd, heb je die uit je hoofd geplukt?

Er is een lied van Fine Young Cannibals, (I'm not the man I used to be), volgens mij bestaat de groep niet eens meer, maar de zanger was, of is zelf verslaafd. En wat een mooie vent vond ik dat toch. Maar goed, hij zingt dat hij niet aan vroeger terug durft te denken, want: "Memories are staring back".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier weer eens een bericht van mij.. Ik had een zwaar - maar droog - weekeinde en weinig gelegenheid om te schrijven.. Heb inmiddels wel alles gelezen..

Veel herkenning.. Oveleden ouders (Francesca e,a,) , vertrouwen dat maar langzaam hersteld kan worden (Stien), gevoelens bij eerdere stoppogingen (Houtje), de voordelen van en angsten rond een LAT-realtie of alleen wonen (Kohtje, Benthe), het misleidende gevoel dat je verstandige dingen denkt en schrijft als je gedronken hebt (Haddock)..

Mijn zware weekend had met al die dingen ook wel iets te maken. Ik voelde me voornamelijk depressief, alsof ik opgehouden was te bestaan, alsof ik een soort leegte was verpakt in schuimplactic. Onbereikbaar, voor mezelf en voor mijn Geliefde ook -- die vond dat duidelijk ook heel vreselijk.. Een enorm verlangen naar alleen-zijn (ook om niemand lastig te vallen met hoe ik me voelde), de onmogelijkheid om mezelf een schop onder mijn kont te geven.. De uitzichtloosheid..

Inmiddels is het wel wat beter. Ik heb dingen gedaan: in de tuin gewerkt en veel geskate (geschaatst op wielen.. het staat er opeens zo gek geskate) en ik heb geen trek gehad. Dat zijn wel zo'n beetje de winstpuntjes..

Zaterdag gegeten bij mijn ex en mijn twee - kleine - kinderen. Het was HEERLIJK om ze te zien en heel fijn om te voelen hoe veilig ze zijn, bij hun moeder, maar natuurlijk ook heel confronterend. Vooral mijn zoontje heeft veel verdriet dat hij niet bij mij kan zijn.. Dat kan pas weer als - Stien e.a.! - het vertrouwen is hersteld. Mijn ex zei me, toen de kinderen in bed lagen, dat het helemaal weg was.. Ik heb verteld over de Refusal die ik nu onder toezicht gebruik, en afgesproken dat ik haar wekelijks zo uitgebreid en eerlijk mogelijk zal mailen over hoe het met me gaat.. Herstel van vertrouwen moet ergens beginnen.. Per slot van rekening..

Betraand naar huis gefietst. Daar nog even met mijn Geliefde gepraat.. Gezegd dat mijn ex niet begreep waarom zij nog met mij verder wilde (al is het dan LAT). "Dat begreep niemand in haar omgeving", zei mijn Geliefde..

Tsja, de input was ook weinig vrolijk, dit weekend..

Gek genoeg voel ik dan ook opeens weer wat ik eerder omschreef als een soort oerkracht: Ik kan zelf veranderen. Waar ik straks ook woon, hoe de dingen ook verder zullen gaan: ik kan er zelf invloed op uitoefenen. Ik verlang - gek genoeg - ook erg naar mijn eigen plek, opeens.. Ik vond het mooi om te lezen, Benthe, dat jij daar ook zo van bent opgeknapt. Dat is natuurlijk uiteindelijk de bedoeling. Ik weet dat mijn Geliefde gelijk heeft dat LAT de enige manier is om onze relatie nog een kans te geven en dat als we samen zouden blijven wonen dat niet zou lukken.. (ik word inderdaad ook doodzenuwachtig van die controle de hele tijd, en van het de hele tijd het gevoel hebben te moeten voldoen aan verwachtingen. Dat ligt allemaal ook aan mij, geloof ik, maar het lijkt me heerlijk om daar bevrijd van te zijn). En dan weer verder bouwen aan onze relatie..

Ik hoop dat ik niet te lang van stof was!

Ik wens iedereen een goede, fijne en gelukkige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, je was niet te lang van stof. Wat zijn we toch allemaal soms bescheiden, "sorry dat ik besta hoor...". Grapje! Maar daar is het forum toch voor, om je gedachten te delen en vaak ook om ze voor jezelf op een rijtje te zetten. Hou die oerkracht vast!

Ik ben het trouwens met Tapas en nog enige schrijfsters van gisteren eens wat al of niet latten/samenwonen betreft. Ik heb ook die stomvervelende neiging om met een partner in huis, helemaal voor en door hem te gaan leven en mezelf te vergeten. Niet zijn schuld, de mijne. En wat gebeurt er dan? Juist, je raakt geprikkeld en boos omdat jouw opoffering niet naar waarde wordt geschat en je raakt je gevoel van eigenwaarde kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Wel voor mij gaat de vakantie beginnen !!... morgen vliegen we met ons gezinnetje naar Spanje om daar twee weken te gaan luieren , spelen en te gaan zonnen...
De laatste twee jaar ben ik in totaal meer op vakantie geweest en heb ik meer tripjes gemaakt dan de 12 jaar daarvoor bij elkaar opgeteld... en dat is echt een wonder !!

Vandaag de laatste voorbereidingen voor we op reis gaan...

@Benthe,

Toen ik nog gebruikte was de mening en waardering van andere mensen hetzelfde als mijn mening over mijzelf..dus als iemand mij niet leuk of vond dat ik het niet goed deed dan voelde ik mij afschuwelijk...
Ik had totaal geen zelfwaarde... mijn zelfwaarde hing af van wat jij van me vond... dus ik was overgeleverd aan andermans mening en opvattingen over mijzelf... en dit is enorm krom en een recept voor een ongelukkig leven...
Vandaag begrijp ik en ervaar ik dat opoffering een negatief begrip is... als ik iemand help of ik doe wat voor iemand en ik eis dat dat gewaardeerd word dan draait het niet om de aangeboden hulp of die ander maar om mijzelf...ik zoek waardering voor mijzelf bij een ander persoon...en als die dan niet zegt hoe geweldig ik ben of dat ik het goed heb gedaan dan ben ik al snel geneigd om wrokkig te gaan reageren...
" Naar alles wat ik voor je gedaan heb !!".... ja hallo dat was mijn keuze hahahaha....het zegt al genoeg...ik wilde alleen maar geven om iets terug te krijgen...altijd...

In het begin van mijn herstel haalde ik mensen op om naar meetings te gaan die geen vervoer hadden...en kijk zie Ziza eens vroom andere mensen helpen... echter na een week of twee begon ik mij te irriteren aan bijv. dat ik niet eens bedankt meer werd , dat ik naar stomme onderwerpen moest luisteren, dat mensen vroegen of ik ze voor de deur kon afzetten etcetc... toen ik dit met mijn sponser besprak begon ie hard te lachen...hier kwam de aap uit de mouw... ik help anderen maar eis hun respect of een reaktie die ik graag zou willen...het ging dus niet om die anderen maar om mijzelf...en deze manier van denken leverde mij alleen maar wrok en angst op...

O ja nog even iets over het woord respect... op dit forum wordt dit woord veel gebruikt....

Als ik een ander ga vragen om mij te respecteren dan ligt het probleem bij mij... ten eerste heb ik geen respect voor mijzelf want als ik dat zou hebben dan heb ik geen respect van iemand anders nodig...dus geen zelfwaarde...en ik respecteer de ander niet als ik van dezelfde persoon respect zou eisen...

Ik wens iedereen een hele fijne en liefdevolle dag...

Als je manier om gestopt te blijven niet werkt zoek dan wat anders...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, fijne vakantie gewenst.
Tja Ziza, echt geven zonder iets terug te verwachten is mooi maar mij lukt dat vaak nog niet zo. But i'm working on it.

En Benthe, dat wat jij beschrijft over relaties herken ik zeer. Je zo 'verliezen' in de ander, dat is niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza prettige vakantie en dankjewel voor het antwoord, het is mij ook allang duidelijk dat als ik iets voor een ander doe, ik dat doe omdat ik dat zelf fijn vind en niet meer om er bedankjes en een gevoel van zelfwaarde uit te halen. Al is het wel leuk natuurlijk, als iemand even dankjewel tegen je zegt.

Delta, het staat er eigenlijk nogal gek, "Je bent een Os", zo van, wat ben jij een rund! Ik moest er zelf wel om lachen, jij ook hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam,

Dank je wel..

En voor mij is het ook lastig hoor hahaha... het druist tegen mijn selfish natuur in...
Het is oefenen , oefenen en nog eens oefenen.... maar stapje voor stapje gaat het beter...

Mijn hele leven heb ik op die egoistsiche manier geopereerd en dat draai ik niet totaal om na twee jaar nuchter zijn...dat vergt veel meer tijd...iedere dag weer...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, het bekende 'Na alles wat IK voor JOU gedaan heb! (Jij ondankbaar stuk vreten.)' Snifsnif. Heb ik vaak gehoord, en ik was er altijd boos om. Maar ik heb me er de laatste tijd zelf ook weer aan bezondigd. Niet in die woorden, ha nee, maar iets subtieler. Vertelde het aan mijn peute, en zij zei ook meteen: 'Ja, over je eigen grenzen gaan en vervolgens kwaad zijn op een ander!' Ik heb daar toen ook een stuk over geschreven op het forum.

Het terugverwachten zit er zo ingebakken! Zelfs als je helemaal niet over je grenzen gaat, maar gewoon iets doet voor een ander omdat je dat zelf wilt of uit vriendschap of liefde.

Er werd me onlangs een spiegel voorgehouden waar ik liever niet in keek en dat zit nog steeds te wringen vanbinnen. Ik geloof dat ik iets goed te maken heb, maar zit er nog ff op te broeden in welke bewoordingen ik dat ga doen. Maar ik heb mijn gedrag intussen wel aangepast, al kost me dat enige moeite. Oude patronen zijn moeilijk te doorbreken. Maar moeilijk gaat ook. (Hihi, ik ben nogal spreukerig de laatste tijd.)

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge,

Zit een beetje in een dip(je) en gedraag me geloof ik verschrikkelijk in andermans ogen.
In elk geval heb ik bereikt dat ik even het rijk alleen heb. :D

Om dat te bereiken hier, geef je iedereen koffie met lekkers. Zodra het op is de stofzuiger aan, hi,hi,.
De mannen weten niet hoe gauw te vluchten, bang aan het werk gezet te worden.
Hierna de stofzuiger niet opruimen maar laten staan, als ze dat ding alleen al zien weten ze dat
er nog het één en ander moet gebeuren. Dus tot lunch tijd zoeken zij wel even een ander heenkomen.

Hier duurt de vakantie nóg een week, voor mij mag het voorbij zijn.
Het begint alweer te kriebelen, wil eigenlijk aan het werk. Maar zette mijn pc aan om mijn post
te bekijken van mijn werk en de moed zakte in mijn schoenen. Want dáár heb ik nú helemaal
geen zin in. Eigenlijk wil ik veranderen van baan dus gelijk maar AKTIE.
Woensdag ga ik een dagje meelopen ergens anders om te kijken of het wat voor mij is.
Hier wordt ik voor gek verklaard, wie doet nu zoiets in de vakantie, nou gewoon ik.

Wat betreft die relaties, tja ik kan er duidelijk niet tegen om teveel op elkaars lip te zitten.
Ik heb ruimte nodig en ben regelmatig graag even op mij zelf.
Wij hebben hier een huishouden van Jan Steen maar dit is meer het gevolg van mijn wisselende
diensten. Ik vind het heerlijk om lekker tegendraads te werken, ieder zijn eigen meug (heet dat
geloof ik).
Maar hierdoor is overleggen wel weer een belangrijk gegeven. Ook bemerk ik dat daardoor de vakanties mij te lang duren. Een paar maal korte vakanties bevalt mij veel beter en geeft voor mijzelf meer ruimte. Maar of je dan ook goed uitrust? Dat zal voor een ieder verschillend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...