Spring naar bijdragen

dinsdag 14 augustus 2007

Mick

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

morgen mick ,
kopje koffie :-))
ik heb niet zo heel lekker geslapen om welke reden ook gedroomd van mijn zuipers periode ;-((
ik zou hier graag eens iets over schrijven mag dat ??
ach ja mijn dagje gisteren was goed behalve dat mijn klant om de haverklap vroeg of ik een pilske wou zouden de dromen daar vandaan komen ??
allez ik wens jullie allemaal een fijne adb dag toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal
Volgens mij ben ik ene verslaving aan het inruilen voor een andere. Gister had ik zoveel gegeten dat ik om 21.00 uur al naar bed begaf. Hele avond ddorgeslapen. Ongelofelijk hoeveel ik geslapen heb. Vandaag fris wakker en met volle moed. Dit is in deze ronde reeds mijn zevende dag adb. Om het voor mezelf eerlijk te houden, begin ik elke keer opnieuw.
Voor iedereen een zeer prettige dag, het wordt een lekker warme dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@blacky:

Even de spelregels lezen.... Uhhhh.... Nee, dat mag niet. Krijg je een bekeuring voor :D
Onzin, waarom zou dat nou niet mogen?

Ok, ik ga even joggen, douchen, ontbijten, mediteren en dan op tijd (is de bedoeling) aan de slag.

O ja Sandra, wordt het lekker weer? Daar had ik niet op gerekend, das mooi.

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick,
Volgens de weervoorspelingen wordt het vandaag 24 graden, vanaf morgen wordt het minder.
Geniet ze van een van de mooie dagen van de week. In nederland weet je nooit wanneer je een mooie dag krijgt.
Blacky, ik denk inderdaad dat mijn lichaam grote behoefte heeft aan rust vandaar dat ik zoveel slaap.

Ik ga nu hollen naar mijn werk anders kom ik veels te laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij dat ik niet meer drink. Maar ik wist niet dat er zoveel bij komt kijken. Zonder verdoving van drank en shag komt alles zo hard binnen, pffffff. Ik voel me kwetsbaar, alleen, in paniek en toch ook sterk en heb, soms, vertrouwen dat het goed gaat komen.
Het grootste gedeelte van mn leven heb ik verdoofd rond gelopen en nu sta ik droog. Ik kan me goed voorstellen dat mensen weer gaan drinken, de pijn is soms ondraaglijk. Maar drinken is voor mij geen optie meer, ik wil verder, hoe moeilijk ik dat ook vind.
Uiteindelijk ben je altijd alleen en zul je je eigen weg moeten gaan.

Drank verdoofd en houdt me op mn plek.Nou ja, ik hoef niet verder vooruit te kijken dan 24 uur, dat is te overzien, meestal dan.

Alleen vandag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af en toe zon, later bewolkt en tegen de avond in het westen regen.

Vanochtend zijn er wolkenvelden waar af en toe de zon doorheen komt, in de middag wordt de bewolking geleidelijk dikker. Tegen de avond gaat het van het zuidwesten uit regenen. Het wordt ongeveer 23 graden. De zuidenwind is aanvankelijk zwak of matig, kracht 2 of 3, en aan zee af en toe krachtig, kracht 5, maar neemt geleidelijk toe. In de middag staat er een matige zuid tot zuidoostenwind, kracht 4, aan zee en later op het IJsselmeer krachtig, 6 bft. In het zuidwestelijk kustgebied trekt de wind in de avond mogelijk aan tot hard, kracht 7. Vanavond en in de nacht naar woensdag blijft het overwegend bewolkt en valt er enige tijd (buiige) regen. Er staat een matig tot vrij krachtige en aan de kust en op het IJsselmeer krachtig of harde zuidenwind. En met die doorstaande wind wordt het een zwoele nacht met minima rond 18 graden. Ook woensdag overdag blijft het onstuimig met veel bewolking en enkele buien, later mogelijk met onweer. Boven land neemt de zuidenwind nog wat toe tot vrij krachtig, kracht 5, en langs de kust en op het IJsselmeer is de wind overwegend krachtig, kracht 6, mogelijk af en toe hard, windkracht 7. Bij een bui is er een kans op zware windstoten tot 75 km/uur. Met maximaal rond 23 graden is het nog steeds vrij warm.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

grmpgg, gaat de temperatuur eindelijk omhoog, krijgen we weer die harde wind aan de kust... het wil echt maar niet zomeren!! maar volgende week gaan de kinderen hier weer naar school en meestal begint het dan echt warm te worden ;)

Nou, ik ga nu rennen, letterlijk, ben over een uurtje weer terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.
Vooral in het begin is een aantal dagen weken en maanden niet meer drinken een reden om feest te vieren.
De overwinning groots vieren en jezelf eens lekker verwennen, genieten van de overwinning.
Iedereen die de afgelopen dagen iets te vieren heeft gehad van harte gefeliciteerd.
En ondanks alle goed voornemens toch gedronken?
Pak de draad zo snel mogelijk weer op, bekijk het leven per dag en laat de eerste staan.

Naar mijn mening bestaat ADB alleen in de vorm van geheel vrijwillige abstinent blijven.
Wanneer je hier schrijft dan neem ik aan dat er problemen zijn met drank.
Ik heb tot nu toe geen alcoholist meegemaakt die door te minderen met drinken van zijn alcoholisme is afgekomen.
In tegendeel, minderen houdt de verslaving in stand.
Denken in plaats van zes, twee glazen te kunnen drinken is een illusie gebleken.
Een kapitale denkfout.
Het lost de achterliggende problemen niet op en het dagdagelijkse dankpatroon wordt er nauwelijks mee doorbroken.
Ik heb mijn drankpatroon weten te doorbreken, door definitief te stoppen met drinken.
Nu en dan komt in situaties het oude onverwerkte naar boven, vroeger een reden om te vluchten in de drank.
Tegenwoordig kies ik voor het lange termijn traject met zijn positieve effecten in plaats van het korte traject door vergetelheid in de drank te zoeken.

Dit ADB forum heeft ook voordelen, mensen raken zich ervan bewust dat ze i.p.v minderen beter helemaal kunnen stoppen met drinken.

Ik denk niet dat ik uit mijn schijnwereld was gestapt door alléén maar op dit forum te schrijven, er is meer voor nodig om de verslaving op afstand te zetten.

Allemaal een heerlijke droge dag toegewenst.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een hele goeie morgen.

Vandaag vroeg opgestaan. De schilders zijn al volop bezig.
Ik heb er nu al koppijn van of zou dat zijn omdat ik toch weer laat ben gaan slapen of omdat ik een soort van nachtmerrie heb gehad. Ik werd om 5 uur wakker omdat ik een kleinlimonade glas vol jenever moest opdrinken. Ik heb het niet opgedronken, want ik schrok, badend in het zweet wakker. Even plasje, flinke slok water en verder geslapen tot 7.45. 8 uur: de schilders aan de deur. 'k Zal ze zo maar eens koffie aanbieden.
En wat denken jullie? Ja, ik heb slaap en zou het liefst mijn bed terug induiken.

Degenen die een mijlpaal te vieren hebben: gefeliciteerd!

@Mick,
Wat ben jij actief zo vroeg op de morgen.

@Blacky,
Waar jouw drankdroom vandaag kwam, lijkt mij duidelijk.
Als jij over je zuipersperiode wilt schrijven, dan mag dat natuurlijk. Daar is dit forum toch voor bedoeld.
Ongevraagde raad: schrijf het eerst in Word en kopieer het daarna naar een antwoordvenster, dan heb je minder kans je tekst kwijt te raken.

@Sandra,
Als je maar magere en lichtverteerbare kost eet, zal het niet zoveel kwaad kunnen. Beter eten dan zuipen.

@Delta,
Dank je, ik ga zo mijn boterham eten.

@BamBam,
Zonder drank is het toch een beter leven.

@Haddock,
Vele dames hebben zich niet vermaakt gisteravond. Teveel gekrakeel. Vandaag beter.

@Twan,
Bedankt voor alle zonneschijn die je ons gunt.

@Tapas,
Heb je meteen je looptraining. Tot straks.

@Rudy,
Dat gold ook voor mij: stoppen, punt uit.
En dat bevalt me prima.
Alcohol is bepaald geen eerste levensbehoefte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goeiemorgen.
Jaren geleden heb ik eens een soort anorexia-tijd gehad en droomde ik bijna elke nacht dat ik enorme steaks en taarten verorberde, en dan maar wakker schrikken en even niet beseffen dat ik echt niet had gegeten. En nu droom ik steeds hetzelfde, maar dan met flessen wijn. En dat terwijl de trek in drinken overdag momenteel helemaal niet zo dwingend is. 't Zal wel Freudiaans wezen.
Blacky er zijn hier al heel wat mensen geweest die iets over hun drinktijd vertelden, waarom zou dat niet mogen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij bent ondankbaar.

Ik herken die woorden, zij zijn me met de paplepel ingegoten.
Enerzijds voelde ik me daarom schuldig, anderzijds had ik er geen idee waarom?
Eindelijk gestopt met drinken zijn mij de de ogen geopend over dat ondankbare kind.

Alles is vroeger(tegen mijn zin in) voor mij gedaan

En hier zit de kern van veel van mijn latere problemen.
Nu en dan mocht ik zelf wat doen maar dat ging niet snel genoeg dus werd nagenoeg alles uit mijn handen genomen.
Ik deugde nergens voor, het medeleven was klein, de teleurstellingen groot.
Ik protesteerde als ik voelde dat mij te kort werd gedaan,maar werd weggestuurd.

Ik was een ondankbaar kind.
Ik was afhankelijk gemaakt van mijn ouders.
Mijn weerstand was uit angst voor de afwijzing gebroken.
Ik werd een braaf aangepast kind zonder afweermechanisme.

Ik heb niet de gelegenheid gehad in een veilige omgeving te experimenteren en te ontwikkelen.

Ik heb deze "kijk op de wereld" en bepaalde gedragspatronen van mijn mijn ouders overgenomen en in mijn wereld toegepast.
Ik kocht een t.v als goedmaker na een ruzie, strooide met bloemen omdat ik niet wist hoe anders en misbruikte seks als pasmunt in conflicten.
Ik wist het verschil niet eens tussen seks en genegenheid, ik kende het verschil niet tussen lust en liefde.

Ik raakte verslaafd , stopte met drinken en ontdekte andere normen en waarden in het leven die mij onbekend waren.
Ik voelde weer vreugde en verdriet maar tegelijkertijd het gemis van een liefdevolle jeugd.
Enigszins met beide voeten op de aarde terug gekomen heb ik mijn ouders aangesproken over hun verantwoordelijkheid en mijn gemis.
Weer was ik het ondankbare kind, want zij hadden toch krom moeten liggen voor mijn opvoeding die ik overigens jaren achtereen heb terugbetaald in kleine maandelijkse termijnen toen voor het eerst ging werken.
Althans zo voelde dat toen.
Ik dacht zelfs dat mijn ouders recht hadden op dat geld.
Verdrietig, ja.

Bovenstaande evaring heeft mij het onderscheidt doen inzien van voorwaardelijke en onvoorwaardelijke liefde.
Dat je niet anderen, maar alleen jezelf kunt veranderen.
Dat het hunkerbrein alleen vervangen kan worden door Liefde en nergens anders door.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy zou er eigenlijk iemand bestaan die een veilige, evenwichtige jeugd heeft gehad en later toch aan een of ander middel is gegaan?
Ik heb lang rondgelopen met wrokgevoelens ten opzichte van mijn ouders totdat ik besefte dat zij het ook niet konden helpen. Ook zij zaten vast in een aangeleerd patroon en deden op hun manier hun best.
Voor mij was dat een plezierig ontdekking omdat er toen eindelijk de ruimte ontstond om terug te denken aan de dingen die wel fijn waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
rvanth

Naar mijn mening bestaat ADB alleen in de vorm van geheel vrijwillige abstinent blijven.

Wanneer je hier schrijft dan neem ik aan dat er problemen zijn met drank.

Ik heb tot nu toe geen alcoholist meegemaakt die door te minderen met drinken van zijn alcoholisme is afgekomen.

In tegendeel, minderen houdt de verslaving in stand.

Denken in plaats van zes, twee glazen te kunnen drinken is een illusie gebleken.

Een kapitale denkfout.

Het lost de achterliggende problemen niet op en het dagdagelijkse dankpatroon wordt er nauwelijks mee doorbroken.

Ik heb mijn drankpatroon weten te doorbreken, door definitief te stoppen met drinken.

Nu en dan komt in situaties het oude onverwerkte naar boven, vroeger een reden om te vluchten in de drank.

Tegenwoordig kies ik voor het lange termijn traject met zijn positieve effecten in plaats van het korte traject door vergetelheid in de drank te zoeken.

Dit ADB forum heeft ook voordelen, mensen raken zich ervan bewust dat ze i.p.v minderen beter helemaal kunnen stoppen met drinken.

Ik denk niet dat ik uit mijn schijnwereld was gestapt door alléén maar op dit forum te schrijven, er is meer voor nodig om de verslaving op afstand te zetten.

Rudy.

Helemaal mee eens.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mick

Helemaal mee eens.

:present:

En ik weer niet. Het zal zeker voor mij gelden (voorlopig?), maar niet voor iedereen. Er is geen blauwdruk, als iemand het treug kan brengen en daar tevreden mee is, dikke pluim.
Ik denk dat het met mijn alcoholverleden geen optie is, voor mij.

Afgelopen weekend voor het eerst stiekum gedronken. Had ik nog nooit gedaan. Meisje kwam gister weer, en was boos, teleurgesteld. Heb ff lopen nadenken, komt het door het forum? Nee, het komt nu door het uitgesproken verlangen te stoppen, en de moeite die ik daar nu mee heb. Stiekem mag niet weer, dan maar vol open. En het drankschrift invullen.

Overigens plaagt ze mij nu ook voortdurend, bij alles wat ik klaar zegt ze: zo, nu eerst maar 'n wijntje? Maakt ze wat schoon met pure alcohol: moeje 'n slokje?

Overigens Benthe: precies, je ouders zijn ook maar 'n produkt......

Droogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Als ik gedroomd heb dat ik gegeten heb, dan heb ik dus echt geen trek meer in een ontbijt, mijn lichaam is er dan van overtuigd dat mijn maag vol zit.

@Rudy,
Jouw verhaal en de verhalen van enkele andere mensen hier en elders bevestigen steeds mijn gevoel dat mijn man en ik het toch echt getroffen hebben met onze ouders.

@Benthe,
Ze schilderen de buitenboel, maar ja, daarstraks waren ze met een of andere verfoplosser bezig en dat woei naar binnen. Ja, ik krijg daar koppijn van, niet erg, maar wel zeurderig en daar helpt geen paracetamol tegen. Gelukkig gebruiken ze verf op waterbasis, dus verder zal ik geen last hebben.
Ja, ik moet wel een beetje in de buurt blijven, maar ze hebben een sleutel en houden rekening met de katten. We hebben deze schilder al zo'n 15 jaar en de man heeft ook altijd een kat gehad.
En dan jouw vraag aan Rudy.
Ja, sommige mensen die een evenwichtige, veilige en gelukkige jeugd hebben gehad, kunnen ook verslaafd raken. Hier zit er eentje. Geen problemen, what so ever, en toch steeds meer wijn gaan drinken tot de alcohol het overnam en de problemen ontstonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen

Ongeloofelijk ik heb ook gedroomt dat ik aan het drinken was...halve liters en een fles whiskey op tafel...op een feestje....en ik ook de fles aan mijn mond en een glas met whiskey...na een tijdje kwam er opeens een besef over me...wat doe ik hier...waar ben ik mee bezig?
Plots klaar wakker en blij dat het een droom was. PFFFF was wel even schrikken...mijn eerste drink droom.

Ik heb ook niet genoten van het forum gisteren...heb wel mee gelezen maar niet ingelogd want de sfeer was me iets te kattig en ongemanierd.
Dotske..ik hoop dat je blijft schrijven op het forum.
Fran..ik hoop dat jij vandaag wat mensvriendelijker bent en niet je rot gevoelens op luitjes hier op het forum gaat afreageren.
Doe het anders aan mensen die NIET al een Gremlin op bezoek hebben

Fijne dag verder iedereen...hou het droog ...dus...laat die eerste staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,

Misschien is dat geen toeval dat je nu in een keer stiekem gaat doen met je drinken.
Sinds ik wist dat ik dat ik moest gaan minderen / stoppen, deed ik dat ook af en toe.
Ik geloof dat het besef naar jezelf toe dat je teveel drinkt, dat je ook voor jezelf niet wilt weten hoeveel je drinkt, je verbergt het ook voor jezelf.
Uiteindelijk heeft het bij mij 2 jaar geduurd voordat ik gestopt ben met drinken.
Ik dacht altijd maar dat ik best wel kon minderen. De droom van deze verstokte alcoholiste, want nee, ik kon dat niet. Waarom ging die knop niet eerder om, het had me veel stopellende bespaard.
Vanaf het moment dat ik ben gaan minderen, hebben mijn man en kinderen het meest last van me gehad. Doordat ik boos was op mezelf, was ik nogal chagrijnig naar anderen toe, voelde me altijd in de gaten gehouden (vandaar ook geregeld dat stiekeme) en vooral voelde ik mij waardeloos omdat ik machteloos stond t.o.v. de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...