Spring naar bijdragen

woensdag 15 augustus 2007

blacky

Aanbevolen berichten

:heart:Corinne :heart:

Happy..1 maand..geweldig ...voor jouw een dikke :sun::moon::present::musicnote::heart::D

Ik zit nu op 1 maand en 8 dagen dus ik zit op jouw level...maar dat het je helemaal geen moeite kost is wel een bijzondere ervaring denk ik zo.
Ik keek net nog even bij wie is wie en daar las ik het volgende:

quote:

drink al jaren veel teveel.

Heb me vorig jaar laten opnemen in Parnassia voor een bhandeling van ruim drie maanden.

Het ging even goed , maar die alcohol duivel is toch weer sterker geweest dan ik.

Drink me af en toe weer in een diepe slaap, om vervolgens met een kater en een enorm schuldgevoel weer wakker teworden.

Dus pas nog maar wel een beetje op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

HAPPY,

Gefeliciteerd met je eerste maand. :present::present::present:

Maar pas op met die gedachte waar je in je bericht op zinspeelt (wordt die je niet ingeblazen door een gremlin?), omdat je eerste maand je relatief makkelijk is afgegaan.

Het is mij tot hiertoe ook relatief makkelijk afgegaan, maar gezien mijn eerdere stoppoging, schaar ik mij onder de alcoholisten. Tijdens mijn terugval had de alcohol mij volledig in de greep en zou mijn ondergang geworden zijn als mijn vriendin niet was blijven trekken aan mij.

An,

Blijf maar zoveel mogelijk hier op het forum. Zo te horen, heb je een moeilijke dag.
Zorg er voor dat je de dorst voor blijft door regelmatig water te drinken, zorg er ook voor dat je de hongergevoelens voor blijft door tijdig te eten. Let deze eerste weken maar even niet op de lijn.
Doorgaans roept een honger- of dorstgevoel trek in alcohol op.
Blijf hier maar schrijven, het maakt niet uit wat (mag ook een bla bla verhaal zijn) als het maar helpt om van A af te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen kransgenoten,

wees maar lekker vrolijk, Happy, en gefeliciteerd. Je hoeft hier van niemand te somberen.

En Tapas, LAZE........ LASER OP, bedoel ik! Veel succes en plezier, zoals onze Safi al zei: plons 's in de Bosporus!!

Toen ik vanmoren wakker werd en vrolijk met de hondjes naar buiten ging, het pokkenweer in, dacht ik vrijwel meteen: wat is het toch heerlijk om de dag voor mezelf te hebben!!!!!!!!!
Mijn vriend koning alcohol heeft gister geen wissel kunnen trekken op vandaag! Ik voel me relatief fit. En dat voelt heerlijk.

Bambam, RJB, ook al voel je je misschien niet optimaal als je opstaat, denk er dan eens aan hoeveel slechter en waarschijnlijk ook later en beroerder je op zou staan na 'n nachtje in de armen van Bachus i.p.v. Morpheus????? De poel van lamlendigheid kan ook 'n zee worden, ben ik bang. Dat kun je ook bij het door Safi geopperde "count your blessings" rekenen, hoor.

Hou het droog, allemaal, ik ga m'n warme gamekeepersjasje aandoen en lekker uitwaaien op de dijk. Heb nog 'n weekkie vakantie, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
haddock

Toen ik vanmoren wakker werd en vrolijk met de hondjes naar buiten ging, het pokkenweer in, dacht ik vrijwel meteen: wat is het toch heerlijk om de dag voor mezelf te hebben!!!!!!!!!

Mijn vriend koning alcohol heeft gister geen wissel kunnen trekken op vandaag! Ik voel me relatief fit. En dat voelt heerlijk.

Bambam, RJB, ook al voel je je misschien niet optimaal als je opstaat, denk er dan eens aan hoeveel slechter en waarschijnlijk ook later en beroerder je op zou staan na 'n nachtje in de armen van Bachus i.p.v. Morpheus????? De poel van lamlendigheid kan ook 'n zee worden, ben ik bang. Dat kun je ook bij het door Safi geopperde "count your blessings" rekenen, hoor.

En dat geldt natuurlijk ook voor jou, An.
Sjonge, je typt hier 'n berichtje en er staan er alweer 'n handvol meer! Keep up the good work.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waai ze Haddock en waai er niet af! Ik zie voor me een Haddock die zijn twee boxers als vliegers aan een lijntje in bedwang probeert te houden, wentelend in de wind.

An jij bent al veel meer ervaringsdeskundige dan ik, met je vijf jaar droog voorheen, en die grafsmaak in je mond wordt alleen maar viezer met alcohol. Eet wat! Iets wat je echt heel lekker vindt.
Ik wens jou een snede Pain de Boulogne met echte boter, schijfjes tomaat en komkommer, een beetje alfalfa (smaakt nergens naar maar ziet er zo leuk uit) plakjes pittig belegen kaas, een sprinkeltje tuinkers voor het pittige en daarop een likje roomkaas. Ik hoop dat je dat lust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Haddock,
Waai lekker uit op de dijk, maar niet eraf.

@Happy,
Bij schijnt de zon van binnen en buiten.

@Benthe,
Ik moet helaas zeggen dat ik nog steeds een slechte smaak heb door de Refusal en nog meer helaas dat die een slechte adem geeft. Vervelend, maar ik blijf toch aan de Refusal tot ik een heel jaar rond droog heb gehouden en alles meegemaakt wat zich in een normaal jaar voordoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Benthe

Waai ze Haddock en waai er niet af! Ik zie voor me een Haddock die zijn twee boxers als vliegers aan een lijntje in bedwang probeert te houden, wentelend in de wind.

Hahaha, eerder andersom, boxers waaien niet zo snel weg, hoor!
En ik ga eerst wat bammetjes met echte boter, ouwe kaas, ui en tomaat maken, goeie tip!

In 'n grijs verleden had ik 'n boxer en 'n opgevangen herder. Vliegend slecht weer, de pier op. Ik kromgebogen m'n mutsje vasthoudend, je kent het vast wel.
De honden begon te dollen, de boxer uitdagend over de herder heen te springen. Dat deed de herder dus ook, opspringen. Had ie beter niet kunnen doen, hij lei gelijk onder aan de pier, hahaha. Boxer vreemd kijken, dat brokkie spier dacht natuurlijk: waar gaat die luchtfietser nou heen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Happy van mij mag je euforistisch zijn. Als je je zo voelt, voel je je zo.

Wat ik net klaar ging maken is dit:

Bruine boterham in de broodrooster
besmeren met roomboter
een avocado schillen en in plakjes op de boterham
wat zout en peper daarop strooien om de romige smaak naar boven te laten komen
schijfjes tomaat en komkommer daarboven op
nog een beetje peper en gele of groene aromat erop.

Zelfs mensen die denken niet van avocado te houden eten hierbij de vingers op..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, dan hoor ik nu voor het eerst een bijwerking van Refusal. Bedoel je dat je de dingen niet meer zo lekker proeft? En een minder fijne adem, nou ja, wij rokers weten ook wel dat het daar wat mee te maken kan hebben. Ik poets me een ongeluk en ik zal het niet in mijn hoofd halen om mijn lief (niet-roker) een zoen te geven als ik gepaft heb zonder eerst mijn tanden te poetsen. Al zegt hij zelf dat het niets geeft, hij heeft vroeger veel gerookt.
Hoe dan ook, als de Refusal jou zo goed helpt dan lijkt me wat verlies aan smaak niet zo'n hoge prijs. Die smaak van lekker eten krijg je dan wel weer terug volgend jaar. Nog een beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Haddock,
Ik zie het tafereeltje al voor me.

@Marieke,
Je wordt een erg ervaren vrouw. ;)
Maar alle gekheid op een stokje; hoe gaat het nu met je man?
Is je zoon al ernstig aan het nadenken over zijn relatie met en tot zijn vriendin en haar ouders?
Praat hij er met je over?
Allemaal erg indiscrete vragen van me, dus je hoeft ze niet te beantwoorden, maar hoe dan ook, ik leef met je mee.
En die verdomde emoties, je moet er mee omgaan, maar hoe. Verzuipen heeft geen zin, dat weet je zelf het beste, wegmoffelen ook niet. Blijf over: er wat mee doen. Lieve meid, ik zou het niet weten. Ik heb zelf al ondervonden dat sommige emoties zich zomaar niet laten verwerken.

@Happy,
Euforische gevoelens en een jubelstemming vormen voor mij een bron van gevaar. Ik weet of dat voor jou ook geldt, maar wees op je hoede voor de weerslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene, als mensen zeggen dat ze niet van avocado houden, ben ik totaal verbijsterd. Ik snap van alles, maar niet van avocado houden??????? Dat gaat mijn pet te boven. Daarbij zit het vol vitamine A, D en B, heel goed voor herstellende levers.

Hmmm, ook een idee Haddock, maar dan wel van die heel dunne schijfjes rode ui. Straks naar de markt, ik weet zeker dat ik met tassen vol thuiskom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,

Mijn eten smaakt me best goed hoor, maar gewoon die smaak in mijn mond is alsof ik continue paperclips of spelden tussen mijn lippen heb zitten (ik heb de gewoonte als ik er meer vlak na mekaar nodig heb, die dingen tussen mijn lippen te steken, lekker bij de hand).
De adem zelf bestrijd ik met veel tandenpoetsen (helpt ook altijd voor een tijdje tegen de smaak), mondspray en af en toe een pepermuntje langzaam opzuigen.
Valt allemaal best mee te leven.

Hoe vergaat het jou nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
pietjeb

Wat een bagger dag,is dat ik een feestje heb.Vandaag een week droog,gaat mij aardig af en de ene dag is gelukkig de andere niet.

Wat me wel ontroert zijn de verhalen hier die zo open hartig en eerlijk zijn,en dan het mee de leven.Echt ben ontroerd.

Alweer welkom bij de club! Heb je vanavond 'n feestje? Je kan ook niet gaan, als je het niet aandurft....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Happy,
Ik ben twee keer depressief geweest. Beide keren waren echte alcoholdepressies. De ergste was na mijn terugval, een week of wat voor de herfstvakantie. Toen was ik zo wanhopig dat ik mijn leven niet meer zag zitten en alles klaar had om dit te beëindigen. Gelukkig heb ik gekozen toch maar door te leven (in eerste instantie niet eens voor mezelf, maar voor mijn gezinsleden) en besloten weer hard te werken om van de alcohol af te komen door eerst maar weer eens professionele hulp te zoeken. Om mijn wens alcoholvrij te worden nog eens extra te benadrukken, had ik een alcoholinsult in januari waarbij ik van bovenaan de trap naar beneden gedoken ben met als resultaat opgerokken AC-gewrichtsbanden (vreselijk pijnlijk). Het herstel hiervan heeft een maand of vijf geduurd.

@Marieke,
Goed bericht. Hou hem voorlopig maar aan het rusten.
Fijn dat je zoon ws. hierover praat met zijn tante. Volwassen worden is toch zo moeilijk.
Ook aan mij valt altijd wat te verbeteren. Zal maar zo denken: zo lang ik in ontwikkeling ben en groei, dat gaat het goed. De alfgelopen vijf jaar heb ik stil gestaan.
Je aankondiging dat je vanmiddag gaat oefenen op je accordeon, doet mij bedenken dat ik ook nodig weer moet oefenen op de piano. Ik doe het wel elke dag, maar de laatste week hooguit een tien minuten per dag, maar wel op de piano van mijn vriendin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, mijn arme, domme sukkel van een poes. Dacht ze achter mijn ladenkastje te kunnen kruipen van bovenaf. Lag ze daar te spartelen met haar achterpoten en staart in de lucht en de kop naar beneden, ze kon geen kant op. Ik gauw het kastje naar voorgeschoven en plop daar lag ze, vervolgens steekt ze haar kopje boven het kastje uit, met de pootjes erop, een hele verbrouwereerde blik in haar ogen. Kastje nog even verder naar voorgeschoven zodat ze erop kon springen. Ik denk niet dat ze nog ooit probeert daarachter te kruipen. Ze was echt geschrokken, ze trilde waarachtig helemaal over haar lijf.
Wat hebben we toch stomme katten, ze werken zich altijd in nesten.

@Delta,
Wat heb je een leuke uitzwaaier gemaakt.

@Pietjeb Paul,
Dan mag ik je feliciteren voor deze prestatie: drie werf hoera en een bos :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:.
In mijn eerste maanden heb ik feestjes e.d. gemeden. Ik vond het niet nodig om mijzelf te kwellen.
(My) Safety first.

@Haddock,
In onze buurt zijn ook twee honden die bij regenachtig weer de deur niet uit willen. Die denken vast: wat een weer, zeker geen weer om een hond door te jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne ,
Ik weet inderdaad ook wat depressies zijn, heb er vele gehad...
Ik was 25 toen mijn moeder zeer plotseling overleed ( ze was pas 46 jaar jong ),alles kwam op mij neer,moest alles regelen,mijn vader en broer opvangen.Vergat hierdoor mijzelf, toen begon de alcohol ellende.....
Mijn vader kon het leven weer aan en dacht alles teweten,waardoor ruzie is ontstaan(5jaar geen contact gehad)weer depressie voor mij.
Op het werk ging het steeds slechter,wederom...juist depressie
Na mijn opname in Parnassia kwam ik thuis , had mijn man zijn spullen gepakt,weg was hij.....Maar dit keer geen depressie........af en toe heb ik het wel moeilijk want hij wil de echtscheiding niet doorzetten.
Nu heb ik een nieuwe vriend , woon met hem samen , nieuwe baan , kort om ik heb van dit alles veel geleerd !!!

Liefs:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Vanavond mag ik weer naar de AA, ik kijk eral naar uit. Fijn dat ze je weer met beiden benen op de grond hebben gezet. Ook ik leer nog elke dag. Die verrekte emoties, doen je af en toe nog de das om.
Maar bij de AA, houden ze me dan weer een spiegel voor. En kan ik weer een week vooruit. Ik put daar echt wel kracht uit. Fijn dat het weer beter gaat met je man.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...