Spring naar bijdragen

woensdag 15 augustus 2007

blacky

Aanbevolen berichten

RJB
Jij schrijft dat je het zo moeilijk vindt om iets voor een ander te betekenen, maar kan het niet zijn dat je het moet omdraaien en dat je een ander niet toestaat om iets voor jou te betekenen? Moeilijk hè, om kwetsbaar te zijn.

Corinne, Joepie de mannen in de witte jassen zijn weg, is het karwei nu geklaard? Ik hoop dat je met een mooie nieuwe coupe weer thuiskomt, en alvast succes met je solli morgen.

Tapas mocht je nog meelezen, heeeeeel veeeeel plezier in (en sterkte met je zenuwen) Istanbul, wat zal jij een extra mooie foto's maken met je nieuwe ogen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
RJB

Slecht: ik ben bang voor de toekomst, ik ben bang voor alles wat ik moet loslaten om tot de kern-RJB te komen en ik ben heel bang dat de kern-RJB helemaal niets voorstelt (het definitieve door de mand vallen, zeg maar), ik ben bang voor - nog grotere - eenzaamheid, ik ben bang voor onproductiviteit..

RJB, ken je "de verslaving voorbij", van Geurtz? Zo te bestellen op bolcom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi gedicht over "loslaten", Corinne..! Allemaal raak, die zinnen!

Benthe, je hebt - alweer - gelijk: ik wil iets betekenen maar houd op een verwrongen manier mensen op afstand die iets voor mij willen betekenen. Uit angst om kwetsbaar te zijn! Met mij is alles goed, loop maar snel verder! "Kan'k zelf wel", zoals mijn zoontje al vroeg zei.. Misschien is dat de grootste stap: durven kwetsbaar te zijn.. Hier, op dit forum, is er - gelukkig - zoveel ruimte om te oefenen daarmee!

Ja An, de angst voor de angst! Ook! Ik vind dat je dapper bezig bent! Volhouden is het enige advies dat ik je kan geven! Maar dat doe je ook, zie ik..

Dat boek ken ik niet, Haddock.. Ik geloof dat mijn worsteling op dit moment niet zozeer gaat over het einde van mijn verslaving (dat hoofdtuk heb ik al heel erg goed gelezen), maar meer over het begin van een nieuw leven.. De onthulling van mijn eigen bestaan, zeg maar. Gaat dat boek ook daarover?

Dankjewel Delta, voor het licht aan de einder.. Grappig hoe zoiets simpels al een heilzame werking heeft en - alsvast - veel plezier op Vakantie. Met de tips van Corinne moet het helemaal goed gaan!

Dank, dus, allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Kan nog niet weg. De lak van de voordeur plakt nog te veel, dus die moet nog open blijven, voor de verf van het poortje geldt hetzelfde, alleen zijn aan die kant achterdeuren die deugdelijk op slot kunnen.
Moet dus nog hier blijven. Met de kapper heb ik om 5 uur een afspraak.
De konijnen zullen tot na het avondeten moeten wachten.
Dat is niet erg voor de konijnen, maar vervelend voor mij, ik ga graag onderuitzitten na het avondeten.

@RJB,
Eerlijk als ik ben, die tips heb ik van de internettherapie; ik maak er graag gebruik van.
Alle mij aansprekende mooie, leuke en helpende teksten die hier op het forum worden geplaatst verzamel ik in een document, kan ik ze makkelijker terugvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja, Benthe ha sempre ragione. Ik schiet er zelf van in de lach en zou wel eens willen dat iemand me eens flink op mijn kop gaf: Jij betweterige wijsneus, als je alles zo goed weet, wat doe je dan hier op het forum!!!!
RJB, ik ben een superchaoot, soms een enorme slons in huis, ik kan ontzettend balen van mezelf dat ik egocentrich en egoïstisch ben, dat ik discipline mis en mensen door onachtzaamheid pijn heb gedaan en dat ik mijn gezonde lijf heb verziekt met drank. En zo kan ik nog wel rijen doorgaan. Wat ik heb geflikt en nog vrees te flikken geeft me bij voorbaat al opvliegers.
Wat ik wel heb geleerd is dat het uiteindelijk een kwestie is van het goedmaken met anderen en met jezelf.
Wat jij hebt gedaan is een domme streek en je hebt je kinderen en jezelf en wellicht anderen mogelijk in gevaar gebracht. Gelukkig is er geen ongeluk gebeurd en ben je hierdoor tot je positieven gekomen.
Count your blessings zoals Safi zegt, laat toe wat voor gevoelens je toe moet laten, accepteer dat je je rot voelt maar blijf er niet in hangen. En dit is een wens en geen vermaning.
Zo, amen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, Benthe! (Als je op je kop wil hebben, bedoel ik). Ik heb veel aan je korte interventies, omdat ze - daar kan ik ook niets aan doen - de spijker op hun kop slaan. En het is prettig hoe jij, en anderen trouwens ook, zeggen: "blijf er niet in hangen".. Dat helpt echt, al is het maar een beetje!

Vooruit: op mijn benen gaan staan! Dat zeg ik vaak tegen me zelf en dat helpt (ook een beetje).

Goedmaken met anderen en met mezelf: dat is mijn diepste wens. Kost nog tijd, maar het is precies wat ik uiteindelijk wil!

Dankje, dus, Benthe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Blacky,
Twee hardlopers in huis hebbende en zelf een ex-loopster zijnde zou ik niet weten waar je hoge loopschoenen zou kunnen verkrijgen.
Ik denk dat het het handigst is om een sportfysiotherapeut te raadplegen over hoe je je voet op de beste manier kunt intapen om terug te kunnen hardlopen.
Ook een podoloog zou advies kunnen geven, maar vindt er maar eens een die ook van loopsport op de hoogte is. Ik ben in mijn prille looptijd bij een podoloog geweest om mijn voeten te laten keuren (een eis van de atletiekclub Beerschot. Die zat in Antwerpen, maar diens naam weet ik echt niet meer.

@Benthe,
Ik vind je een prachtmens.
Hier nog een "slons" met chaotische huishoudelijke trekjes.

@RJB,
Alle beetjes helpen, zo is het en zo gaat het dikwijls.
Blijf vooral een positieve en optimistische kijk houden op het leven.
Wat misschien een goed handboek voor je zou kunnen zijn is Cognitieve GedragsTherapie voor Dummies van Rob Willson en Rhena Branch. Het biedt je eenvoudige technieken om jezelf op een positieve manier in leven te zetten.
Misschien een handig boek om mee op reis te nemen (nee, dat gaat te ver, dat is een grapje).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alweer vier uur en de zenuwen vliegen door mijn lijf, toch maar een half pammetje genomen, veel water en gegeten. Ja inderdaad wel opvallend hoeveel honger ik heb eigenlijk. Ben alsmaar bezig, bezig...tjee en de dag duurt nog zo lang. Belachelijk, het is heerlijk thuis bezig te zijn, wat zeur ik. Ben een echter zeur! tot straks maar weer :clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Benthe, net mijn nieuwe agenda ingevuld en oude bekeken. Maart vorig jaar ben ik begonnen en een maand erna begin ik 'serieus' te stoppen. Niet gelukt dus. Telkens na een, twee, drie weken weer stoppen. Of dagen tussendoor: maar dat is EEN kwelling. Dit ga ik niet nog langer volhouden. Zit nu geloof ik te hyperventileren, tjee heb het ff helemaal gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Werk je zenuwen er hier maar uit.
Ik ben net terug van de kapper en ben weer klaar om onder de mensen te komen.
Als het te lang wordt, gaan mijn "tochtlatten" altijd zo uitsteken door mijn bril, lijk net een stekelvarken dan.
Nu is het weer tijd om het eten te gaan klaarmaken. Ik hou het simpel met aardappeltjes, Brussels lof (klinkt chiquer dan witlof) en worsten voor de mannen, zelf neem ik lekker veel kaas op mijn witlof.

@An,
Zolang je op het forum hypert, ga je goed. Hier zijn altijd wel mensen om je hand vast te houden en te helpen die akelige rotgremlins te verjagen.

Ik vlieg nu naar de keuken anders komt er niets van het eten en ik heb honger.
Tussen de bedrijven door kom ik nog wel langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met mijn zus gebeld en ik ben om uit mijn vel te springen! Er is voor de miljoenste keer achter mijn rug vanalles gekonkelfoesd wat ik niet wil en waar ik niet mee opgezet ben en zo gaat het al 41 jaar lang in mijn familie. En het is ook maar omdat ik nu een iets betere band heb met mijn zus dat ik dergelijke dingen te weten kom, maar het heeft mijn leven vaak tot een hel gemaakt, en ik overdrijf NIET. Mijn moeder deed het, mijn tantes doen het, en het is om GEK van te worden!!! Ik word een speelbal waarop maar geschopt mag worden tot ik bont en blauw ben en in een hoekje lig te janken van ellende (en nee, NIET van zelfmedelijden) en ik ben het ZAT!!! En het gebeurt ook niet alleen in de familie. :devil::angry:

Nou, noem het drankjank of zelfmedelijden of whatever maar ik ben het even heel erg ZAT!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker eten Corinne.

Nou ik zal vertellen waarom ik zo de zenuwen heb, veel meer dan anders. Mijn lief heeft gisteren een kleinzoon gekregen. Zijn relatie met ex-vrouw en dochter is heel goed en daar heb ik nooit een probleem mee gehad, maar hun wens was wel om mij als zijn nieuwe lief niet in de familie te betrekken. Ook dat vond ik nooit een probleem. Maar dat hij nu zo naar zijn familie trekt. Heel begrijpelijk, ongetwijfeld, noem me stom en weet ik veel, maar het doet toch zeer, ook al begrijp ik het.
Nou, ff de gevoelige kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Tolie, je bent vast een lieve schat van een vrouw, maar zou je je drankschrift asjeblieft privé in willen vullen? We proberen volgens mij hier elkaar te helpen van de drank af te blijven en niet gezellig te vertellen wat we nou toch weer baland in hebben genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Dit is een forum voor alcoholisten.Tollie heeft het volste recht mededelingen over haar handicap te doen
Ook blijkt uit haar schrijven, dat ze er niet achter staat.
Moeten we kopschuw worden,om dit mede te delen.
Juist omdat het streven hier, niet drinken is, meld ze haar scheve schaats.

Een en ander bepaalt de moderator wel.

Mocht je een terugval krijgen,doe je er ook verslag van,dat hoop ik tenminste!!
Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal gelijk Soothe, en daarom mag ik iemand ook verzoeken om verhalen over oh oh oh toch weer zo veel roseetjes gedronken, achterwege te laten. Zij mag zelf beslissen wat ze mij antwoordt.
En ik hoop voor jou dat je blauwe plekken van de betonnen trap wat minder pijnlijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

De aardappelen zijn bij nader inzicht spaghetti geworden.
Ik ga even voor de konijnen zorgen. Straks kom ik terug.
Ondertussen a.j.b. niet gaan kibbelen.
Alleen wie zonder zonde is, mag de eerste steen werpen.
Sommige mensen hebben nog weinig weerstand tegen vijand alcohol.
Ze hebben het recht hun strijd te strijden.
Ook ik ben hier wankelend begonnen, mijn minderen lukte niet erg.
Door steun van de anderen hier op het forum kon ik het dag na dag terugbrengen.
En op een bepaalde dag kwam de klikt.
Alles te zamen heeft mijn strijd 2 jaar geduurd.
Wie ben ik dan om een ander te oordelen.
Helpt elkander zo helpe je jezelf.
Voor ik nog betweteriger en baziger word, ga ik er snel vandoor.
Bezint eer ge begint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag rjb ,
mij hebben ze geleert dag per dag of soms vergelijken ze het met de aardappels welke wij over gans ons leven eten als men die ineens zou moeten schillen denk ik dat men er niet aan begint maar iedere dag een aardappel schillen doen we wel :-))
dus jou grote berg in kleine bergjes verdelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...