Spring naar bijdragen

Donderdag 16 augustus


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

dit stukje las ik gisteravond. Komt uit het boek; Nachttrein naar Lissabon, geschreven door Pascal Mercier.

Solidao Furiosa, Woedende Eeenzaamheid.
'Is het zo dat alles wat we doen uit eenzaamheid wordt gedaan? Is het om die reden dat we afzien van alle dingen waarvan we aan het eind van ons leven berouw hebben? Is dat de reden waarom we zo zelden zeggen wat we denken? Waarom anders houden we vast aan al die ontwrichte huwelijken, leugenachtige vriendschappen, saaie verjaardagsdiners? Wat zou er gebeuren als we al die dingen zouden opgeven, een eind zouden maken aan de sluipende chantage en voor onszelf zouden kiezen? Als we onze onderdrukte wensen en onze woede over de slavernij waaronder we lijden vrijuit zouden uiten? Want de gevreesde eenzamheid - waaruit bestaat die eigenlijk? Uit de stilte van de verwijten die we dan niet te horen zouden krijgen? Uit de niet meer aanwezige noodzaak met ingehouden adem stilletjes over het mijnenveld van echtelijke leugens en amicale halve waarheden heen te stappen? Uit de vrijheid bij het eten niet tegenover iemand te moeten zitten? Uit de enorme hoeveelheid tijd waarover we komen te beschikken als het spervuur van afspraken is opgehouden? Zijn dat geen heerlijke dingen? Is dat geen paradijselijke toestand? Waarom zijn we er dan zo bang voor? Is het in laatste instantie een angst die alleen bestaat omdat we nog nooit hebben nagedacht over de aard ervan? Een angst die ons is aangepraat door gedachtenloze ouders, leraren en priesters? En waarom zijn we er eigenlijk zo zeker van dat de anderen ons niet zouden benijden als ze zouden zien hoe groot onze vrijheid is geworden? En dat ze dan niet ons gezelschap zouden opzoeken?'

Had er van alles bij bedacht gisteravond maar kan dat niet meer reproduceren. Maakt niet uit.
Heb een fijne dag. Ik ben vroeg op, mag zo mn huisgenoten naar het staton brengen die voor een kleine vakantie vertrekken. Oh, wat is het fijn om dienstbaar te kunnen zijn:angry::D:)

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@BB:

Ja, ik denk dat dat ook een reden is, waarom mensen overmatig drinken.


Goedemorgen allemaal.
Alvast een fijne dag en leef in het NU, want meer is er niet.

Als je naar de rivier van de tijd staart en later terugdenkt aan die tijd, dan heb je een nieuwe rivier.

JLB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen BamBam en alle anderen,

BamBam je bent wel heeeel erg vroeg op. Ik vraag me inderdaad af als we zouden reageren zoals de reiziger of we niet in een heel oprechte wereld zouden leven. Dat is de eerste reactie die bij mij opkomt.
De week is gelukkig weer voorbij. Laatste werkdag van de week. Nog 2 weken en ik mag op vakantie.
Ik heb ondertussen wel ontdekt dat iktegenwoordig alcohol vervangt met eten. Als de Grimlins mij bezoeken ga ik de koelkast plunderen en alles wat zoet is gaat door mijn mond. Op het werk is de rust tijdelijk terug gekeerd omdat een aantal mensen op vakantie zijn. Volgend week beginnen ze druppelgewijs binnen te komen. Ik verwacht dat over 2 weken de spanning weer zeer hoog zal zijn maar gelukkig ben ik dan 3 weken op vakantie. Als ik terug ben van mijn vakantie dan zal ik mijn maatregelen nemen.
Nou, dat was het een beetje. Allemaal een prettige dag en ik hoop dat we niet al te veel regen zullen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, in het begin had ik ook veeeeel trek in zoet. In alcohol zit veel suiker en dat mist je lijf dan. Ik mocht van mezelf daar lekker aan toe geven. Ik dronk ook veel van die kleine blikjes cola en bv muntthee met lekker veel honing. En water, heeeeel erg veel water. De hang naar zoet verdween na verloop van tijd wel wat. Heb nog steeds na het avondeten zin in chocola. Dat 'mag' ik ook altijd eten van mezelf, klein stukje dan.

En ja, ben vaak vroeg wakker maar had nu best nog wel een paar uurtjes kunnen slapen hoor:lips:
Hou vol meid, succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam , Dank je.
Ik weet dat ik dit keer alles zal doen om van de alco af te blijven. Ik heb namelijk ontdekt dat ik na zo'n bingeperiode naast vreselijk ziekzijn ook mijn hersenen achteruit gaat. Dit merk ik vooral op het werk. Dan kan ik niet op woorden komen of kan geen heel lange zinnen maken. Vroeger dacht ik dat het aan mijn achtergrond lag, maar ik merkte ook dat na 3 weken onthouding ik weer heel normaal functioneerde. Vooral mijn laaste binge van 9 dagen geleden heeft dat mij duidelijk gemaakt, dus nu sta ik volle 100% achter mijn besluit om geheel te stoppen met drinken.

Fijne dag, ik ga hollen naar het werk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen iedereen ,
tapasje ik druk dagje zal jou nog wel lezen maar indien ik niet meer op pc ben voor jij vertrek wens ik jou een heel fijne behouden tijdje in istambul suc6
weet iemand wanneer charlie terug komt ??
ik dadelijk douche en werken als ik gedaan met werken heb komt er een kennisje koffie drinken tussendoor mini klein koffertje maken voor mijn twee dagjes nederland en vanavond naar de groep er is er eentje jarig en haar man is banketbakker zal dus lekker taart worden :-))
misschien neem ik mijn laptop mee naar nederland al vindt ik dit niet echt passen als men bij iemand gaat logeren ??
zo de douche roept mij dus spring ik erin
corinne suc6
kohtje geniet van je vriend en suc6
an iederren een fijne ADB dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo goedemorgen, Ben al een uur aan het lezen, wil alles weten.
Ben nu al verslaafd aan jullie forum.
Ferry, ja de AA vond ik ook geweldig, zeker vier jaar naar toe gegaan. De groep viel uit elkaar, ander lokaal etc. vreselijk vond ik dat. Dat heeft me toch opgebroken. Waarschijnlijk ben ik in gedachten gaan drinken. En 'vergat' hoe ellendig die zooi is en zag alleen de voordelen.

Blacky: ik zeg ook nooit NOOIT meer, vandaag telt. Vandaag DAG 3: VANDAAG DRINK IK NIET!!!!!
IK wil vandaag die ZOOI, dat VERGIF niet in mijn lijf.

Safi: de fasen: TJee, hoor ik dus bij die laatste fase 'ze koesteren' het gevecht. Wat ellendig. Maar volgens mij klopt het wel ergens. Na vijf jaar wist ik het niet meer zo goed, maar van de andere kant er gebeurde zoveel. Tegelijkertijd, zoals Ferry schreef, er is eigenlijk niet EEN rede om wel te drinken!!!
Maar ik heb het op dat moment zeker als excuus gebruikt.

Sandra: vannacht stond ik op en ben gaan ETEN, volgende keer ga ik achter de pc zitten en op het forum lezen.

Tolie: VOLHOUDEN!!!!!!!! JE bent het waard om te leven.

Verder heb ik moeten lachen om jullie onderlinge kolderieke discussies. Nou Haddock, je mag er helemaal zijn hoor, echt een knappert!! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel vandaag als morgen vooral 's ochtends enkele regen- of onweersbuien.

De buien trekken vanochtend langzaam over ons land naar het oosten, waarbij nog steeds een klap onweer mogelijk is. In de middag zijn er wat opklaringen en neemt de kans op neerslag af, met name in de zuidelijke helft. De wind draait geleidelijk van zuidwest naar west en in de middag is de wind boven land matig en de hele dag aan de kust vrij krachtig of krachtig, 5 of 6 Bft. Maxima ongeveer 19 graden. Vrijdag verandert er weinig. Er zijn wolkenvelden en er kan een enkele (onweers)bui vallen, vooral in het noorden. De wind is matig tot vrij krachtig uit een westelijke richting en de temperatuur ligt rond de 19 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereest een goedemorgen, kransgenoten!

Bambam, waar jij die mooie stukken steeds weghaalt? Woon je in de biep? Weer 'n prachtreflectie, stof tot nadenken.
Veel vreten is hier ook aan de orde, chocola niet aan te slepen! En Blacky, je kan op je trippie toch ook alleen voor het slapen gaan ff inloggen?
Ik ga vanmiddag naar het CAD, zien wat die me te bieden hebben. Tapas, als ik je na terugkmst niet meer zie, veel succes met je behandeling. Wie weet zie je na de tijd wel 'n hoop Istanbulse spetters?

En An: bedankt!

Mach's gut en hou het droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik zal vandaag zelf het zonnetje in huis moeten zijn, want de regen komt hier met bakken uit de lucht.

Corinne, succes met je sollicitatie!
Tapas, goede reis naar Instanbul en sterkte met het laseren!
Kohtje, hopelijk heb je nog een beetje geslapen....laat vandaag die eerste staan!!
en geniet van je afspraak.
Bambam, mooi stukje tekst iets om eens goed over na te denken!

Voor iedereen een fijne dag,
laat de eerste staan, hoe moeilijk misschien ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik kijk in de spiegel en mijn kop gaat al een beetje normaal worden.
De bagger is ook al wat minder.
Veel poetsen en rommelen, maar de stress is er nog. En vooral toch angst voor.. ja wat?
Ook al veel minder pijntjes her en der: en het is pas DAG 3.
Ik MOET het volhouden. Heb alle afspraken deze week te cancelen. Het openingsstukje klopt helemaal.
Als je alles doet wat iedereen zogenaamd van je verwacht, word je leeggepeuterd. Echt niet normaal meer. En wat heet eenzaam? Vandaag toch proberen iets leuks te verzinnen; anders duurt het wel erg lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Ik ga vandaag stoppen en ben ook zo angstig. Heb een pammetje genomen. Gek toch, he?
Heb me ziek gemeld en daar voel ik me ook weer schuldig over. Wat een stress indeed.
Als het me nu ook maar lukt!
Aan jou heb ik in ieder geval een voorbeeld.

sterkte, lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lunalee,

Nooit schuldig voelen wanneer je aan jezelf werkt. Moet je straks soms van je werk geschopt worden? Je bent gewoon even een paar dagen ziek: maandag schijnt de zon voor je en ga je vrolijk naar je werk. Een pammetje op zijn tijd kan deze dagen geen kwaad denk ik. Bij AA heb ik wel geleerd daar heel voorzichtig mee te zijn, anders verruil je de ene verslaving voor de andere. Pammetjes hebben idem effect bij mij n.l. Jij nu dag 1, ik dag 3, dus we zitten vlak bij elkaar: we gaan het volhouden he?
VANDAAG DRINK IK NIET..behalve dan....
Zojuist een beker melk, ........jullie lezen het goed een beker MELK gedronken en 2 pannekoeken gegeten. Wat heerlijk zeg, zo'n beker heldere koele melk!!!!!!B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Ga me dan allerlei dingen inbeelden, als dat mijn beloofde vaste contract toch niet verlengd wordt. En dan valt mijn aangevraagde hypotheek in duigen. Maar goed, dat zijn ws. allemaal beren op de weg die er helemaal niet zijn...

Vind het wel fijn je steun te hebben, dat doet me goed!
Motiveert me ook weer, dan moet het mij ook lukken! wat zal ik morgenochtend trots zijn.
We gaan het volhouden, vandaag drink ik niet!!!!

lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als antwoord op Bambam haar stukje heb ik een tekst overgeschreven uit een boek dat ik op dit moment aan het lezen ben nl'
Het geluk in jezelf' -schrijver Deepak Chopra
Het is een boek dat zich bezig houdt met Wie ben ik? Wat wil ik? Wat is de sleutel tot duurzzam geluk? Hoe kan ik moeiteloos leven?Wat is kracht en hoe wordt ik krachtig?
En nog veel meer onderwerpen, een heftig boek, maar het geeft me wel inzicht de krachten en het geluk in mijzelf te leren voelen, gewoon omdat ik besta en deel uit maak van dit universum en het kosmos

De meeste mensen zeggen: "Ik ben gelukkig omdat....-ik familie en vrienden heb, omdat ik een geweldige baan heb, omdat ik genoeg geld en zekerheid heb".
Als je geluk van deze dingen afhankelijk is hangt het aan een zeer dun draadje. Ze zijn zo vluchtig als de wind, en als het geluk ons vroeg of laat ontglipt, zoeken we onze toevlucht tot verslavende gewoonten in de vage hoop dat we daardoor vreugde ervaren.
Externe bronnen van geluk kunnen je nooit werkelijke vreugde geven. Vreugde is een innerlijke bewustzijnstoestand. Deze toestand bepaalt onze waarneming en kleurt onze ervaringen. De innerlijke bron van vreugde-onze verbondenheid met de Schepper, onze bron, ons innerlijke zelf- is de oorzaak, geluk is het gevolg.
Als je geen voeling meer hebt met je innerlijke bron van vreugde, als geluk dat je ervaart zijn oorsprong vindt in externe omstandigheden, ben je overgeleverd aan de willekeur van de situatie en de mensen die je ontmoet. Dit soort geluk is als zand dat door je vingers glijdt.
Vedanta, een van 's werelds oudste wijsheidstradities, leert ons dat geluk met een reden niet meer is dan pijn in een andere gedaante; het kan ten allen tijde van ons worden weggenomen. Wat we eigenlijk willen ervaren is geluk zonder reden.
Geluk is een bewustzijnstoestand die al in ons aanwezig is,maar die door allerlei afleidingen wordt overschaduwd.
Ons innerlijke geluk gaat vaak schuil achter allerdaagse beslommeringen, zoals een prachtige zonsondergang door wolken aan het oog kan worden onttrokken. Door sociale conditioneringen en ons beperkt gewaarzijn zijn we veelal niet in staat het koninkrijk der hemelen in ons hart waar te nemen.
Maar de bron van vreugde diep in ons is wel degelijk beschikbaar, we kunnen leren boven het wolkendek van conditionering uit te stijgen. Wonderlijke, prachtige dingen zullen zich voltrekken wanneer we deze bron eenmaal ontdekt hebben.

Het uitdrukken van geluk leidt ertoe dat we ons verbonden voelen met de creatieve kracht van het universum. Als die verbondenheid er is, weten we dat niets ons kan weerhouden van het bereiken van datgene waar we naar verlangen.
Als ons leven een uitdrukking is van onze innerlijke toestand van geluk ontdekken we een immens reservoir van kracht binnen in onszelf. Deze kracht bevrijdt ons van angst en beperkingen, ze maakt het ons mogelijk alle overvloed te realiseren waar we altijd van hebben gedroomd. Nog belangrijker, deze kracht voedt al onze realties en zorgt ervoor dat ze bevredigd worden.
We merken dat we een baken van licht en liefde worden, dat onze aanwezigheid door de omgeving als een weldaad wordt ervaren. Mensen lijken genegen aan onze verlangens tegemoet te komen en zelfs de natuur beantwoord aan onze intenties.
Hoe meer we in deze toestand van geluk verkeren, hoe meer we ervaren dat verlangens spontaan vervuld worden in de vorm van synchroniciteit en betekenisvolle samenloop van omstandigheden.
In veel spirituele tradities wordt de toestand 'genade' genoemd.
Genade betekent op het goede moment op de gode plaats zijn, ondersteund worden door de natuurwetten of door een 'goed gesternte'.
In een toestand van genade is het alsof de universle of komische geest onze gedachten afluistert en onze intenties en verlangens inwilligt op het moment dat ze opkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne omdat jij wel een beetje van die 'genade' kan gebruiken bij je zoveelste sollicitatie gesprek nog even dit:

In de stip DNA waaruit je lichaam is opgebouwd zit de intelligentie die je laat weten dat je een oud wezen bent. Deze intelligentie heeft een oneindig grote organiserende kracht, het is nl.de intelligentie die ook de beweging van de kosmos reguleert.
Ontelbaar veel cellen communiceren op ieder moment rechtstreeks met elkaar. Die vele honderden miljoenen cellen kwamen uit 1 levende cel die werd geboren uit informatie verkregen uit twee cellen, en deze cellen hoefden zich slecht vijftigmaal te vermenigvuldigen om al jouw lichaamscellen te maken.
Je bent een evolutionair wonder, een subtiel,breekbaar maar ook taai biologisch organisme dat erin is geslaagd eonen lang de kosmische cycli te overleven.
Je bent wat je bent omdat het universum is wat het is.
Jouw DNA bevat de codes van de ervaringen van je voorouders, zowel menselijk als dierlijk.
Het bevat kennis die jouw als amfibie in staat heeft gesteld te vliegen en een vogel te worden, en die je als zoogdier in staat heeft gesteld een taal, kunst en wetenschap te ontwikkelen en een mens te worden.
Behandel jel ichaam dan ook met eerbied en zorg er goed voor. geef je lichaam liefdevolle aandacht. geef het gezond eten en gezond water. Voed je lichaam met de frisheid van de aarde en de kleuren van de regenboog die de aarde aanbiedt in de vorm van groenten en fruit.
Doe niets en laat het universum gewoon door je heen stromen.
Dat geeft heel veel kracht, want de activiteit van het universum is je innerlijke zelf, dat opeen veel diepen bestaansniveau aanwezig is.
Hoe meer flexibiliteit en variabiliteit er tussen je hartslagen is hoe groter de kans dat je een coherent elektromagnetisch veld creëert.
Als dat gebeurt, gaan de andere cellen in je lichaam mee in die coherentie en straal je een coherent elektromagnetisch veld uit, je aura. De aura is niets anders dan een weergave van de coherentie of straling van hart. je straat een energieveld uit naar het universum, en als het coherent is, ben jezelf in overeenstemming met de elementen en krachten van het universum. al samen met die stroom,dan zijn je intenties afgestemd of synchroon met die aktiviteit van het universum. Dat geeft veel kracht,want de activiteit van het universum is je innerlijke zelf.
Dus lals je een hartsverlangen (van die baan willen hebben) koestert, laat je intenties vanuit de diepten van je wezen naar boven komen.
Laat vervolgens die impulsen uit je hart tevoorschijn komen, vanuit je diepste wezen, en het verlangen zal zijn eigen bevrediging zorgen.


Misschien vind je het allemaal onzin en dan laat je het gewoon los... zoals jezelf zegt...maar zo niet dan weet dat ik hier in mijn kamer ook mijn universele krachten naar jouw toestuur en jouw help je hartsverlangen,een baan , vandaag in vervulling te zien gaan.
Misschien dat de anderen ook meedoen?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safi, ik ben inderdaad nog niet in orde, kon me niet concentreren op je verhaal, ga het straks nog eens proberen.
Nou Lunalee, morgen voel je je al een stuk beter. Van een paar dagen ziek melden wordt je heus niet ontslagen, maar maandenlang 'foutjes' maken, is ook niet echt bevorderlijk.
Dus doordrinken om niet ontslagen te worden??? ik dacht het niet he?
Net een half pammetje genomen, stress vloog door mijn lijf. was ff naar de winkel en het werd me te helder in mijn hoofd. Stond te stuntelen bij de kassa....... Ben mooi langs alle rekken wijn gelopen en ff afscheid genomen en tegen zo'n vieze fles gezegd: 'hier ben ik de baas'. Kar volgeladen met chocomelk, limootjes en meer! Vandaag gaan we het gewoon volhouden!!!!!! ... maar wat moet ik nog meer doen??? de dag is nog zooooooo lang, lijkt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt wel mee hoor Safi. ik moest alleen wel erg lachen om die frase aan Corinne: "In je DNA zit de intelligentie die je laat weten dat je een oud wezen bent..." Zooooo, das lekker dan voor Corinne.

Kwam vanmorgen iemand tegen die ik al in geen maanden meer had gezien en die zei tegen me: "Wat zie jij er ontzettend fris uit, je had altijd die wallen onder je ogen, je bent toch niet aan de botox?" Leuk is dat toch. Ik zeg dan niet: Ja dat komt omdat ik me al dik een maand niet meer lam zuip. Maar ik vind het wel aardige opstekertjes.
Nog meer bemoedigende dingen voor degenen die sinds een paar dagen gestopt zijn: Na de eerste vervelende lichamelijke gevoelens merk je dat je lijf blij is om geen alcohol meer binnen te krijgen en het beloont je met meer energie. Ook soms wel een beetje lastig: help!, wat moet ik ineens met al die energie?!?

Voor een iedere een droge, sterke, fijne dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

Ja das inderdaad niet echt een leuke opmerking ...ben je aan de Botox?......maar toch ook wel weer lekker puh...dat dan niet zo is..maar dat als die gezondheid door jezelf komt.

Ik heb ook lang zitten kijken naar die zin ivm met Corinne maar het is toch inderdaad zo dat in ons allen een oude oerkracht zit met de intelligentie van al die oude wezens die we al geweest zijn via de genen van onze voorouders.
Dus niet zo zeer lezen dat Corinne een oud wezen is maar je DNA

An
Knap van je dat je langs die rot flessen bent gelopen...doe ik ook geregeld....en dan kijk ik ernaar en zeg..hahaha ....ik heb jullie lekker niet meer nodig...ik haal nu kracht uit mezelf...
Niet doen als je een gremlin op bezoek hebt want die bestuurd dan je hand en dan heb je opeens toch zo'n fles in je karretje.
Bij mij is het ook weer even spannend...1 van onze alcoholistische vrienden die vlak bij woont is terug van vakantie...nu maar afwachten hoe dat afloopt...ben ik sterk genoeg als ie met een six pack langskomt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...