Spring naar bijdragen

vrijdag 17 augustus 2007


Mick

Aanbevolen berichten

Marieke/Delta
als jullie niet weten of stoppen met alcohol jullie nu zo'n fantastisch/geweldig leven heeft gegeven het volgende;
"Gelukkig heeft je lichaam al wel door dat het een super de luxe nieuw gezond leven heeft gekregen en waardeert dat waarschijnlijk elke dag,uur, minuut, seconde.
En dat is toch op zich fantastisch genoeg ;-))

Stien
Geeft het wat als je in herhaling treed?
Er zijn toch altijd weer nieuwe mensen die het nog nooit hebben gehoord of er nog nooit op die manier bij stil hebben gestaan. En die help je dan.
Toen ik eergisteren de Cirkels van van Dijk nog een keertje kopieerde dacht ik ook ....moet ik dat nu wel doen?......iedereen weet het al...dat kunnen ze zelf ook wel vinden.?.
En toch hadden meerderen er baat bij...net als ik... toen ik het voor het eerst las.

Ik doe ook kleine stapjes anders red ik het niet en dan wordt ik ook wel eens moe van bemoeilachtige zussen die het beste met me voor hebben die willen dat ik grote stappen neem. Enkele jaren geleden deed ik dat dan met het gevolg dat ik weer bij nul uitkwam.
Dus ik ben een "kleine stapper" maar dat mag ook van mij na zo'n lange inbreuk op mijn lichaam door de alcohol.
Goed van je dat je een "pas op de plaats" maakt en rustig bekijkt wat er belangrijk is en wat je "nu" kan doen.
En dat je het gevoel hebt een goede ontwikkeling in de goede richting te maken.

RJB(sorry had hier eerst rudy staan..vergissing)
als ik jouw berichtje lees zou ik je willen aanraden eens te overwegen om Licht-therapie te nemen deze winter. Vooral om die tweede stemming een beetje tegen te gaan. Het heeft mij enorm geholpen dat gevoel van helemaal niets meer voelen en geen contact met jezelf hebben, maar evenmin met anderen.
Je weet het pas als je het uitprobeert .
Ik heb jarenlang 's winter met dat soort gevoelens rondgelopen zo van eind augustus tot mei en door de licht-therapie voelde ik me een stuk beter in staat "normaal"te functioneren.
Mijn man was er ook verschrikkelijk blij mee niet zo'n zombie in huis te hebben.
Ik ga zeker dit jaar weer...het is nl gratis...gewoon stemming twee aan de doktor vertellen en je hebt een verwijzing.

Corinne
Fijn dat je zo'n leuke middag had..lachen doet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja 't is stilletjes Corinne. Maar jij bent vast droog overgekomen. Had Twan weer gelijk.
Had al eerder gelezen over je leerlingen, maar wist niet goed waar dat over ging. Ik geef een paar uur per week Nederlandse bijles aan aan allochtone leerlingen van het VMBO met taalachterstand, dat begint binnenkort ook weer. Liefdewerk oud papier, maar ook voor mij leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

Misschien kan je in die bak een stukje vloerbedekking leggen dan heeft de hond meer grip.
Ik ken de fata-morgana-flessen ook maar al te goed en schiet er met een denkbeeldige katapult op:P


Ajska
Moeilijk hoor zo'n feestje...kan je niet gewoon zeggen dat het een kinderfeestje is en dus no alcohol por favor?
Succes met het organiseren! Je eerste wat spannend zal het zijn..

An
Wat doet oxazepam met je? en waar gebruik je het voor?
Als je dat met ons wil delen tenminste?

Ik zelf gebruik helemaal niets...maar nu lieg ik
ik heb jaren lang puur wiet gerookt om van het roken af te komen en ging dus het roken met pijpjes wiet vervangen wat dus betekende dat ik de hele dag stoned was en dus ook wel wat kon drinken...was geen goed idee maar heb ik toch zo'n 5 jaar volgehouden. Tot ik weer ging werken...toen alleen 's avonds.
Nu rook ik wiet als ik het echt niet meer uit hou maar gun mezelf maar 2 pijpjes in de week..zodat ik niet bij elk stemmingswisseling denk...nou laat ik dan maar stoned worden.
Ik heb er nog niet 1 keer van genoten omdat ik er liever bij drink...upper en downers wie kent ze niet?
Wat zijn we toch weer lekker slim:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk hè Safi, die plopgeluiden die de flessen maken als je raak geschoten hebt met de katapult.

Max zit nu in de fietsbak onder een netje waar hij zijn koppie doorheen kan steken, dus nu veert hij gewoon met het geheel mee, vanmiddag uitgeprobeerd.
Gelukkig dat ik zoveel jaar aan ballet heb gedaan, want om mijn been nu over de fiets + zijn kop heen te zwaaien om op te stijgen... dat had ik dus een maand geleden niet gekund, waren we allemaal omgevallen.
Alles ok met jou?

RJB we verwaarlozen je een beetje vanmiddag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

Zou je graag even zien fietsen met Max achterop...:-))
Ik stapte trouwens laatst op de racefiets van mijn man en toen zei de buurman ..."nou jij mag ook wel aan gymnastiek gaan doen!"
Hij vind me ook iets te stijf.
Ja wat moet ik dan met een lichaam van 47.5 mijn benen gewoon even over dat zadel gooien alsof ik een jong meisje ben?
maar toen hij hoorde hoe ook ik ben...kreeg ik toch een complimentje...wel lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen die zich misschien herkende in Rudy zijn tweede stemming kan ik dus ook licht therapie aanraden.
Hier is een beetje info van het internet geplukt.

Lichttherapie bij winterdepressie

In de herfst en winter, wanneer het buiten langer donker is, kunt u last krijgen van een winterdepressie. U voelt zich dan somber en lusteloos, heeft concentratie- en energie problemen. Vaak hebt u ook een grote slaap behoefte en veel behoefte aan eten. Om het gebrek aan licht te compenseren, kunt u lichttherapie krijgen. Ongeveer zeventig procent van de patiënten die lijdt aan een winterdepressie, heeft hier baat bij. Lichttherapie houdt in dat u vijf dagen achter elkaar drie kwartier voor een speciale lamp zit die licht uitstraalt vergelijkbaar met daglicht. De meeste patiënten merken na een week effect.

Winterdepressie
Bij een winterdepressie heeft u klachten die ook bij andere vormen van depressie voorkomen. U bent bijvoorbeeld somber, besluiteloos of futloos. U heeft weinig energie, U voelt zich minderwaardig en hebt nergens zin in. U bent sneller geïrriteerd en functioneert minder goed op uw werk en in uw sociale leven.

Kenmerkend voor een winterdepressie is dat u daarnaast vaak veel meer behoefte heeft aan slaap. Ook heeft u meer behoefte aan eten. U snoept de hele dag door of heeft vreetbuien waarbij u vooral zoetigheid en koolhydraatrijk voedsel eet. Het komt minder vaak voor dat iemand die een winterdepressie heeft, juist lijdt aan slapeloosheid en verlies aan eetlust.

Opvallend aan een winterdepressie is dat deze klachten op een bepaald moment in het najaar of de winter ontstaan en in het voorjaar of de zomer weer volledig verdwijnen. Om van een winterdepressie te kunnen spreken, moet u de klachten gedurende meerdere jaren vrijwel jaarlijks hebben.

Diagnose
Denkt u een winterdepressie te hebben, dan kan uw huisarts of andere behandelaar (bijvoorbeeld een psychiater of psycholoog) u doorverwijzen naar de polikliniek Winterdepressie van het UCP. U krijgt dan een intakegesprek met een psycholoog. Is de diagnose winterdepressie gesteld, dan wordt gekeken of u baat heeft bij lichttherapie.

Voorbereiding
Is bij de intake op de polikliniek gebleken dat u op dat moment lijdt aan een winterdepressie, dan krijgt u meteen een afspraak voor lichttherapie. Om het verloop van uw depressie te kunnen volgen, vult u wekelijks vragenlijsten in. Dit heeft als doel om zo snel mogelijk een beginnende winterdepressie op te sporen, omdat een op dat moment aangeboden lichttherapie het meest effectief is.

Het kan ook zijn dat u op het moment van de intake nog niet aan een winterdepressie lijdt. U wordt dan gevraagd gedurende de herfst en winter wekelijks een ingevulde vragenlijst op te sturen naar het UCP. Als uit de beantwoording van de lijst blijkt dat u last krijgt van een winterdepressie, neemt het UCP contact met u op. Er wordt dan een afspraak gemaakt voor lichttherapie.

Tijdens deelname aan het winterdepressie programma mag u geen slaap- en stemmings beïnvloedende medicijnen gebruiken. Dat geldt ook voor sommige andere medicijnen. In combinatie met lichttherapie kunnen deze medicijnen uw gezichtsvermogen op lange termijn beschadigen. Bij het intakegesprek krijgt u hier meer informatie over.

De behandeling
Voor de lichttherapie komt u gedurende een week (maandag t/m vrijdag) naar de polikliniek Winterdepressie. U gaat dan drie kwartier voor een lichtbak zitten die helder wit licht geeft. Dit licht is vergelijkbaar met het daglicht drie kwartier na zonsopgang. Deze lichtsterkte wordt aangeduid met 10.000 lux.

Het licht moet via uw ogen in uw lichaam worden 'opgenomen'. U moet daarom uw ogen openhouden tijdens de behandeling. Het is aan te raden om één keer per minuut een paar seconden recht in het licht te kijken. De rest van de tijd kunt u iets anders doen, bijvoorbeeld lezen. Na de behandeling gaat u weer naar huis.

Sommige patiënten merken na drie tot vier dagen lichttherapie al effect. De meeste mensen merken in de week na de lichttherapie verbetering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niet, hoor Benthe!

Ik vind het heel lief als mensen iets aardigs, opbeurends of vermandends schrijven, maar ik schrijf ook voor een deel omdat ik het fijn vind om de dingen onder woorden te brengen. Dan krijg ik er meer grip op.. Het voelt soms so wie so een beetje alsof ik de controle helemaal kwijt ben. Schrijven geeft in elk geval de illusie dat ik zelf het stuur in handen heb.. Dat is vaak al genoeg.

Ik schaam me omdat ik niet zoveel goed advies heb voor anderen.. Zoals voor jou, midden in de familie-ellende. Ik hoop maar dat het een beetje beter wordt.. Ik denk dat je het heel goed doet door je niet in het wespennest te steken.. Uiteindelijk is je partner degene met wie je te maken hebt, niet - althans zeker niet in eerste instantie - met al zijn nageslacht..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel, Safi!

Voor de tips over lichttherapie!

Eerst maar rustig de dingen op een rijtje en dan verder met eventuele andere therapie!

(Ik kan het woord THERAPIE soms niet meer HOREN! Ik wil een normaal mens zijn, met normale dingen, met normale overzichtelijke problemen, 9-17 naar het werk, 's avonds met de kindertjes in bad, wat lezen, kopje kruidenthee en dan slapen! God, wat verlang ik daarnaar, in plaats van naar THERAPIE, patient zijn, het allemaal niet aankunnen, brrrrrr)

Maar dat heeft niets met je lieve bedoelingen te maken Safi... Dat gevoel storm alleen soms in mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Die zoon van je man accepteert dus dat zijn vader na zijn scheiding een nieuwe vrouw heeft gevonden en vindt jou ook nog eens aardig. Dat is positief. De jongen mag wel oppassen dat hij het nu niet verbruidt bij zijn moeder en zus. Pffoe ingewikkeld, helemaal met je eens, maar welgefeliciteerd met de verjaardag van je vriend. Gaan jullie toch lekker een keertje met zijn drietjes eten om dat te vieren.

@An,
Als JIJ niet wilt drinken, dan HOEF JIJ NIET TE DRINKEN, schenk vrolijk fris voor jezelf in. Als je je man kunnen overhalen om geen alcoholische dranken in huis te halen, zou dat prachtig zijn. Heb je wel de kans dat de visite toch om wijn of bier of wat sterkers vraagt. Als je man toch e.e.a. in huis haalt, dan niet te veel en als de visite weg is, alles in die gulzige gootsteen kiepen.
Zet als een mantra in je hoofd: IK HOEF NIET TE DRINKEN of IK HOEF GEEN ALCOHOL (of wijn of bier of ik weet wat je favoriet was).
Als je visite dan toch de vraag stelt (goeie kans dat ze dat niet doen) waarom jij niet een glaasje meedrinkt, kun je heel eerlijk antwoorden dat je kunt drinken door de medicijnen die je slikt. Oxazepam (pammetje ligt idd. makkelijker in de mond) mag je per slot van rekening niet combineren met alcohol.
Ik weet zeker dat je het kunt.

@Safi,
Wat leer ik toch veel op dit forum.
Ik ben die sollicitatie nu wel te boven. Volgende week weet ik dan meer.
Maandag ga ik even bij een van mijn uitzendbureaus langs om nadere informatie voor een sollicitatiegesprek op dinsdag. Het houdt niet op.

@Delta,
Dan ga ik iets zeggen wat velen alvast al tegen je gezegd hebben: jij hoeft al het leed van de wereld niet op jouw schouders te torsen. Draag je steentje bij aan een betere wereld door zelf goed te doen en te hopen dat alle andere mensen dat ook doen. Meer dan dat kun je echt niet doen.

@Ajska,
Alvast gefeliciteerd met je zoontjes eerste verjaardag.
Jij bent ertegen bestand morgen.
Jij zegt gewoon: ik drink niet.

@Benthe,
Dronk jij soms ook uit verveling? Als ik me verveelde, dronk ik extra.

@Marieke,
Ik denk dat je dat fantastisch leven van de AA anders moet interpreteren. Het is meer dat je nuchter de zaken beter kunt behandelen en behappen.
Het fantatische er aan is dat je veel gezonder bent zonder alcohol in je lijf.
De zorgen blijven, die horen bij het leven. En natuurlijk win je niet de jackpot, omdat je met drinken bent gestopt.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik niet meer drink. Voor mij zijn nu alle problemen opgelost, want mijn problemen kwamen uit mijn drinken. OK, de probleempjes van alledag zijn er nog, maar die horen dus bij het leven.

@Delta,
Een fantastisch leven is een utopie, een wens, dat zou iedereen wel willen hebben, ook de niet-alcoholisten.

@Stien,
Jij bent heel goed bezig. Chapeau!
En zeg nou zelf, iedereen van hier geregeld in herhaling, maar voor sommigen is het nieuwe kost. Ik vind herhalingen niet erg. Het houdt ons ook wakker.

@RJB,
Ten eerste vind ik het prachtig voor jou dat jij en ook je geliefde dit probleem van het teveel gefocussed zijn op jezelf kunt bespreken.
Ten tweede: ik ben ook nog vrij veel gefocussed op mezelf en vergeet man en kinderen dan, terwijl zij toch ook recht op aandacht hebben.

@An,
Steeds opnieuw proberen je aan te melden voor de behandeling, gewoon tot je BINGO er tussen komt.

@Benthe,
Ik leer ook van dat lesgeven.
Ik begrijp uit de manier waarop je op je fiets stapt, dat dat een herenfiets is.

@RJB,
Gewoon lekker alles van je afschrijven helpt jou en wij kunnen er uitpikken om van te leren.


Man en ik gaan nu uit eten. Tot straks allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB
Het heet alleen maar therapie...je praat een kwartiertje met een psychiater....dan zegt hij ja ...dan ga je 5 ochtenden voor zo'n bakkie zitten lezen......dag 3 voel je je al een ander mens.....je hebt een gesprekje van 15 minuten de week erna....om te kijken of je er iets aan had en dan ook alleen maar daarover.

En dit kan je met 1 telefoontje 3 keer herhalen over de hele herfst winter periode zonder dat je met iemand praat.

Ik kan het woord therapie ook niet meer horen...heb mijn buik vol van hulpverlening...maar dit en de internet behandeling van tactus is echt de moeite waard.

Verder wil ik ook alles wat je schrijft...behalve met de kinderen in bad

quote:


Ik wil een normaal mens zijn, met normale dingen, met normale overzichtelijke problemen, 9-17 naar het werk, 's avonds met de kindertjes in bad, wat lezen, kopje kruidenthee en dan slapen!



en het bovenstaande is niet teveel gevraagd en dat gaat je ook vast lukken met jouw instelling :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Corinne, het is mooi dat mijn Geliefde en ik het ook kunnen hebben over de onevenwichtigheid in onze relatie..

Vroeger, ahum, ik bedoel voor mijn opname zou ik weg gelopen zijn, of had ik haar - op mijn beurt - allerlei verwijten gemaakt. Nu kan ik haar aanhoren, inzien dat ze gelijk heeft en haar dat gelijk ook geven.. Maar ik sla wel helemaal dicht. Ik vind het heel moeilijk om te horen, en ik vind het nog moeilijker om dan iets - betekenisvols - terug te zeggen. Wat ze zegt is waar, maar doet heel veel pijn .. (dat Eeuwige tekortschieten).. En dan wil ik ervoor waken om in een soort zelfmedelijden te schieten.. Het gaat immers om haar pijn, die ze oprecht voelt, en die ik ook kan navoelen! Maar ik voel me dan meteen ook zo onmachtig, lomp en slap...

(Dat heb ik soms ook als ik alleen ben - maar dan val ik er haar tenminste niet mee lastig. En dat is lichter, dragelijker..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik ben je nog steeds 1 bericht voor. En nu twee. Hihi.
Volgens mij heb jij de laatste dagen vierkante oogjes van al dat lezen in osterse wijsheden. (Kus)

RJB, dat snap ik, dat het nuttig is om de dingen op een rij te zetten door ze op te schrijven. Dan doen we denk ik allemaal, en daarom is dit forum ook zo fijn. Heb nu wel aan een aantal mensen buiten het forum verteld waar ik mee bezig ben, maar die kennen het verslavingsprobleem niet zo. Dan is het prettig als je het van je af kan schrijven bij mensen die daar ook mee bezig zijn.
Soms geef je een ander wat moed en soms heb je zelf wat moed nodig en soms pik je iets op van een ander.
Voor mij geeft het niet dat je momenteel niet zo in de stemming bent om anderen te steunen. Dat is immers toch al jouw probleem, nietwaar? Altijd de steunpilaar moeten zijn.

Corinne, ik dronk wel uit 100 redenen, verveling, depressie, feest, er was altijd wel iets. Maar eigenlijk een heel goede vraag. Dankjewel dus. Waarom dronk ik eigenlijk terwijl het me alleen maar in de problemen bracht?
En jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo kransgenoten,

alles gestuct, aansluiting weer in de lucht. Het lijkt prachtig, alleen puf ik nu met de verwarming aan en de ramen open.
Iedereen die het moeilijk heeft, veel sterkte, en hou het droog.
En Benthe, gewoon door met 'n goeie kerel,de rest draait maar bij of niet.
Ik krijg hier en daar de indruk at ons geteut af en toe en de aanwezigheid van sommigen (waaronder mijzelf) niet altijd door iedereen gewaardeerd wordt. Die indruk had ik al langer.
Nou kon ik afgelopen nacht de slaap niet zo vatten, dus heb 'n outline van 'n parabel/sprookje opgezet.
Wie weet typ ik die straks wel ff uit en dus in.
Ga nu eerst snel naar de dorps-super, doeoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Haddock

Dat gevoel heeft iedereen die op een een feestje komt waar iedereen elkaar al veel langer kent en dan heb je hier ook nog een feestje waar...
de een zich depressief voelt ..
de anders weet niet wat ie met zijn stemming wisselingen aan moet....
de ander loopt te stuiteren.....
de een denkt aan iets leuks en de ander aan een sterfgeval...
dan is er weer iemand met schuldgevoelens an het worstelen...
of zit met zo'n rot gremlin op zijn schouder.....
kort om..we zijn niet altijd in onze opperbeste stemming .....
en sommigen missen dan mensen die niet veel meer schrijven .... hebben daar heimwee naar....want die konden hun rotgevoel zo goed begrijpen of zo iets....
Ik vond die berichtjes in het begin ook moeilijk...dacht gelijk dat ze me er niet bij wilden hebben..maar ik heb nu ook geleerd en van ander gelezen dat je daar gewoon over heen moet lezen...ze zijn niet aan je persoonlijk geschreven ....moet je maar denken.

maar ik ben wel erg benieuwt naar je sprookje..daar lust ik we lpap van:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,

Safi heeft het antwoord al duidelijk verwoordt. Het is nu eenmaal ook zo dat naarmate ik verder op weg ben gekomen "minder" last heb van gremlins. Het pc gebeuren ook bij mij de laatste maanden een grote aanslag is geweest op mijn tijdsbesteding. Ik probeer dit enigzins te minderen daar ik nogal commentaar heb gekregen van mijn huisgenoten. In het begin werd het hier geaccepteerd maar af en toe vind men het welletjes en verwacht men een meer sociale houding in het thuisgebeuren.
Dat maakt het soms ook wat moeilijker om "alles" te volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar moet nu toch even met de hond uit...ik heb een heerlijke Indiaanse curry gemaakt met kikkererwten zoet aardappels, wortels en kidney bonen...die is klaar en wacht op mijn mannetje...en dan gaan we lekker samen smuillen en bij kletsen...dus ik zal pas later op de avond terug kunnen komen voor je sprookje Haddock.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens Stientje. Afgezien daarvan kan ik op mijn werk niet inloggen!

Bovendien, als je hier al meer dan een jaar bent, zoals ik, heb je eigenlijk zo'n beetje alles aan advies, valkuilen, heftige gevoelens die samengaan met het stoppen al eens langs zien komen. Als je nog actief bezig bent met stoppen is het forum een heel goede steun om moeilijke momenten door te komen, en ervaringen uit te wisselen over alles waar je doorheen gaat. Omdat je de steun en herkenning nodig hebt, ben je hier ook veel. Dat gold voor mij de eerste maanden ook.
Als het niet drinken op zichzelf niet zoveel moeite meer kost, en de heftige emoties van het begin wat geluwd zijn, krijg je weer wat meer rust om je op andere dingen te richten. Zo ervaar ik het tenminste. Het zou ook niet goed zijn als ik jarenlang hele dagen en avonden op het forum actief zou moeten zijn. Ik heb ook nog een gezin, en dat heb ik een tijd echt wat verwaarloosd doordat ik zoveel achter de computer zat. Ik ben dus blij dat de behoefte hier te zijn niet meer zo hevig is.

Dat neemt niet weg dat ik af en toe inlog om te zien of ik misschien een pb heb, en dan heb ik niet altijd de behoefte ook mee te schrijven. Ik heb niet altijd iets te zeggen.
Maar als iemand iets schrijft dat mij heel erg aanspreekt, reageer ik daar wel op. Dat dat regelmatig een bericht is van iemand die ik al langer ken is niet zo vreemd, want ik herken nog steeds heel veel van hetgeen waar zij doorheen gaan. Wij zitten een beetje in dezelfde 'fase' zou je kunnen zeggen.

Safi, je haalde zo mooi die vergelijking aan met dat feestje waar iedereen elkaar al langer kent. Om dat door te trekken: ik voel me hier tegenwoordig vaak als op een feestje in een oude club, waar inmiddels allemaal nieuwe mensen komen, en de oude kennissen grotendeels verdwenen zijn. Het voelt nog steeds vertrouwd, maar toch ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik realiseer me dat het niet persoonlijk bedoelt si, hoor. En Stien, je kunt idd. moeilijk alles bijhouden. Ik heb nu vakantie, dan gaat het wel, maar straks?
Zal nu eerst m'n kant en klaar maaltijdje (doe ik zelden) eten en de parabel in word op de puter zetten. Ken ik later copy/paste, goeie tip van Corinne.

Doeoeg, eetze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mick,

Mensen die nog nooit gedronken hebben hebben ook wel eens een periode waar het niet loopt of een baaldag. Wisselende stemmingen zijn niet alleen domein van mensen die drinken. Het is gewoon de menselijke conditie. Je komt er nu achter dat je ook gewoon mens bent want je kunt het niet meer op de drank schuiven. Moeilijk maar ik geloof gewoon dat het niet gemakkelijk is om mens te zijn.
Te veel hersencellen kunnen ook een nadeel zijn. En het gevoel dat wij hebben dat wij maakbaar zijn, daar heb ik mijn kanttekeningen bij. Ja, drinken is vragen om moeilijkheden dus dat is gedeeltelijk maakbaar. Maar ik leef nu dat het niet maakbaar is.
Ik vind het fijn om te lezen dat Marieke het echt gehad heeft met drinken ook al is haar leven verre van gemakkelijk op het moment. Respect, zou mijn zoon zeggen.

Met mij gaat het nu redelijk. De chemo is even afgelopen en net op tijd. Op de laatste dag gebeurde er zo veel dat ik letterlijk plat ging. Ik ben daar gewoon niet goed in. Ik sta zo open voor mensen en het komt allemaal binnen. Ik heb echt een potje zitten huilen toen mijn vriendin vanuit haar tenen moest spugen. Toen ik dacht het allemaal gehad te hebben knalde een fietser tegen een auto dus daar ook maar even geholpen maar toen was ik dus echt klaar.
Ik hoop nu even wat rust te krijgen om mijzelf weer bij elkaar te rapen.

Ik vind het fijn om te lezen dat er zoveel nieuwe mensen zijn. Ik wens jullie allemaal het beste en veel sterkte.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, ja ik herken dit wat jij schrijft, na een jaar eindelijk rust.
Toch is het van enorm belang, om zelf niet meer te gaan drinken ermee bezig te blijven, maar dan als ervaringsdeskundige. Het moment dat je 'denkt' dit niet meer nodig te hebben kan gevaarlijk worden.
Om toch maar te zeggen dat jouw deelname, voor zo'n forum juist heel belangrijk is.

Safi, oxazepam werkt denk ik zoiets als dat roken van jou. Bij 'normaal' gebruik, neem ik een enkele keer in de week s'avonds oxazepam. Wanneer een extreme stress op me af komt. Dat was in de tijd dat ik niet dronk. Telkens waren er toch die stress momenten. De ellende met dit spul is dat wanneer je ermee drinkt alles versterkt. Het werkt zoiets als alcohol. Dus eigenlijk niet aan te raden wanneer je gaat stoppen met drinken, maar ik ben al verpest. Alhoewel ik zeker weet dat ik er weer goed mee om kan gaan. Ik krijg immers niet meer van mijn arts.

Corinne, dank je voor de tips. Zo ga ik het precies aanpakken.

Verder geen koppijn meer, vreselijk aan de diare (sorry).
Heb mezelf beloond met een stapel tijdschriften, harstikke duur, maar niet duurder als die zooi die ik normaal naar binnen kiep. Dus ik zit goed vanavond. Op naar dag 5... Heel raar maar een paar weken geleden heb ik 8 dagen niet gedronken en ik kan me niet (meer) herinneren dat ik het er ZOOO moeilijk mee had, zou het kunnen dat ik in mijn achterhoofd zoiets had van.... volgende week dan maar weer?
Herkent iemand mijn verschijnselen, of zou ik ook nog echt ziek zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...