Spring naar bijdragen

woensdag 22 augustus 2007


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An

Ik heb eens ergens gelezen dat het net zoiets is als dat deuntje wat je niet uit je hoofd kon krijgen.
Je ging dan een ander liedje fluiten maar op de een of andere manier bleef dat ene deuntje steeds weer terug komen.
je wist al helemaal niet meer hoe je aan dat deuntje was gekomen maar wat je ook probeerde je kreeg het niet uit je hoofd.
Dit een een voorbeeld van eenvoudige geestelijke obsessie..een gedachten proces waar je geen controle over hebt.
Zo is het ook met de ziekte alcoholisme.
Als het drink "liedje" begint de gedachtegang van de alcoholist te bespelen is hij machteloos.
je hebt alles geprobeerd om het liedje daar niet neer te zetten en de enige manier dat je het liedje stop kan zetten is om weer drank te gebruiken.
het gekke is dat je je soms helemaal niet realiseert dat het liedje in je hoofd zit en dan is het wat jij zegt: een zin , een woord, een telefoontje en je krijgt een behoefte om te drinken ...een fysieke drang om te drinken.

Misschien begrijp ik je beter nu ik dit heb opgeschreven Kohtje...vergeet niet dat ik al 11 jaar bezig ben mijn alcohol onder controle te brengen...ik weet erg goed wat uitglijders zijn en wat mentale obsessie is.

Ik vind het gewoon zo jammer van je 1.5 jaar maar ach...wat zijn dat nou eigenlijk zo'n paar glaasjes op al die dagen....ik heb je al weer vergeven...
je kon er gewoon niets aan doen

Men noemt het Mental Obsession van Alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Safi.... ik bedoelde alleen maar dat het hele forum weer op z'n kop zou gaan staan omdat iemand die de geneugten van de alcohol weer even heeft ondervonden daar hier melding van maakt. En dat bedoel ik dus ook te zeggen: ik ben daar juist helemaal niet op uit. Wil alleen maar waarschuwen met mijn gedrag....waarschuwen voor onze zwakte..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, ik heb Bibelle een paar dagen geleden ingelogd gezien, maar misschien zag ze op dat moment geen bekenden.
Kan ik me wel voorstellen, zelfs als je hier een halve dag wegblijft weet je al haast niet meer waar het over gaat. ;)

Corinne, mijn lief was vanavond hier om naar een voetbalwedstrijd te kijken (en voornamelijk veel bij te kletsen) maar het is een oud grapje van ons dat er tijdens voetbalwedstrijden een bruin biertje gedronken moet worden. Dus ik had een flesje bruin bier voor hem gehaald. Dat kon ik wel aan, dacht ik. En eerlijk, ik heb op het punt gestaan om er ook een slok van te nemen.

Safi misschien een onbescheiden vraag, maar zoals jij dat vertelt, WEET jouw man de omvang van jouw drankverleden eigenlijk wel? En waarom je er dus zo graag van af wil?
Het klinkt misschien lullig maar ik dacht de hele tijd een beetje geërgerd: waarom steunt hij haar niet, waarom wil hij zelf weer een feestje gaan bouwen? Maar nu begrijp ik dat je zelf heel veel verborgen hebt gehouden. Als ik het verkeerd zie: sans rancune hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe Nee...hij is ook alcoholist en had me altijd diezelfde dag nog door zodra ik de deur binnen kwam...hahaha en vond ook altijd de flessen wijn omdat ik naar alcohol stonk...maar ik was zo diep gezonken dat ik dacht dat hij mijn smoesjes wel voor waar aan zou nemen.
Hij was nl sterker dan mij en had door dat de mensen op het kamp een slechte invloed op ons hadden en hij heeft altijd al graag zijn alcohol verslaving in eigen handen willen hebben.
Dus was zijn reaktie op het grote alcohol aanbod...Nee dank je...ook al vond hij jet moeilijk...hij probeerde juist..de uren te rekken...de minuten te rekken voordat hij toegaf aan zijn trek.
Hij heeft me gered....meerdere keren

wees gerust wij zijn elkaars rots in de branding....en als hij weer wil gaan drinken dan kan ik hem niet stoppen...niemand kan een alcoholist stoppen alleen hijzelf...en hij is ook alcoholist.

Maar wel lief dat je boos op hem wordt:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje aan jullie. Kinky die in mijn voorsteltopic gepost heeft, heeft problemen met een nieuw
topic aan te maken en hij vroeg of het goed was, als hij het in mijn topic deed.
Ik heb gepost dat ik het geen probleem vond en dat is het hopelijk ook niet? Weten jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, wat beschrijf je dat goed, het deuntje van de alcohol.
Heel treffend, en ik kan me er (met een aantal keer struikelen) ook heel goed in vinden. Zo is er niets aan de hand, zó ben je ineens niet meer tegen te houden.

En Kohtje, Corinne, er zijn hier veel mensen die jullie de welbekende schop onder jullie hol wil geven, maar er is NIEMAND die jullie niet begrijpt!!
Ik, in ieder geval, denk: pfff...dit had mij net zo makkelijk kunnen gebeuren! Of misschien wel makkelijker, want jullie zijn (en blijven!) voor mij een rots in de branding! Alleen, deze rotsen zijn toch ook menselijk!
Sterkte, en vergeef het jezelf, en ga door!

En vanaf nu kan ik alleen maar naar Hotel California luisteren met de drankfles in mijn achterhoofd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marion,

Ik kreeg wel een rood hoofd, zo zag ik in de spiegel toen ik mijn tanden poetste om de smaak weg te maken.
Het was echt een klein nipje.
Van die Bealeys die als saus gevoegd was bij die dame blanche op 3 juli, had ik twee koffielepeltjes op daarvan kreeg ik een rood hoofd en een steek in de maagstreek.
Echt drinken kun je daarbij dus niet.

Die therapie waar ik naar de intake ga, is geen eerste lijnspsycholoog, maar ggz psycholoog en die horen kennelijk tot de 2de lijnszorg.

Charlie mocht nog steeds niet terugkomen. Wanneer wel is nog de vraag. Joann heeft daar misschien inmiddels nieuws over.



@Kohtje,
A.j.b. denk aan jezelf. Niets is het waard om terug te gaan drinken. Jij bent het waard om niet te drinken. Als je niet drinkt, kun je hele mooie schilderijen maken. Als je gedronken hebt niet, bovendien verpruts je dan de schilderijen waar je mee bezig bent.



@An,
Een vlaag van verstandsverbijstering? Mijn alarmbellen gingen niet af en dat maakt mij angstig.

Wat jij zegt, alleen al het idee om naar een feestje te gaan, een zin, een woord. Zoals je in de behandeling een keer zult lezen, ook je lichaam maakt zich op om alcohol te nuttigen en geeft allerlei signalen af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, weet je ook jullie chinese tekens?
Ik ben ook zo'n ram, impulsief en gauw kwaad, maar ook gauw weer goed.

Safi ik weet dat je als een leeuwin voor je man staat (ik zal maar niet zeggen als een schorpioenetje, want die vreten hun man geloof ik op), het was gewoon mijn onverbeterlijke nieuwsgierigheid weer eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe...ze noemden me in mijn kraak/house/drugs tijd Pitbull terwijl ik een heel lief meisje ben die het liefste wil dat iedereen haar aardig vind...maar je hebt gelijk hoor wie aan mijn man komt die lust IK wel rauw
en ik krijg nooit genoeg van je nieuwsgierigheid..wie de chaos beschrijft ...stelt orde op zaken.

ben je de schrik al een beetje te boven van het flesje bier?

ik ben gek op rammen en tweelingen :-))))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, het maakt nogal verschil of je een vroege of een late ram bent. Alle rammen zijn impulsief, vaak opvliegend ook. Maar de vroege rammen trekken wat meer naar vissen, en hebben dus wat meer zachte trekjes. En verder kan het erg beïnvloed zijn door een ander sterrenbeeld, heb ik begrepen, maar daar weet ik ook niet het fijne van. Een vriendin heeft eens mijn horoscoop getrokken. Ik ben ook ram.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...